Ons lijstje weer. Jumbo: 2x pepsi light 2x cassis 2x halfvolle melk Vaatwastabletten Ontbijtspek 2X gepofte aardappel Allesreinigerdoekjes Peren Krop sla Doosje eieren 2,5 ons jonge kaas Filet americain Komkommer Pannenkoekenmix Kroepoek Redband snoepmix Champignons Bamigroente Selleriesalade Kiwi's 2x olvarit groente 2x olvarit fruit Maggi babis tomatensoep 2x meergranen afbakbrood 1x Wit afbakbrood Geroosterd ontbijttoast Heel pompoenbrood Kipfilet Remia Pizza quick Sandwichspread Krentenbollen Olijven 35,97 Lidl Bananen Ham Kebab Gyros (2 pakken voor 4,50) Chickenwings Soepgroente Bloemkool 8,90 euro Ma: Verse tomatensoep met stokbrood, kruidenboter en salade Di: Gepofte aardappel, sla en chickenwings Woe: Bami, groente, boemboe, kipfilet en kroepoek Do: Bloemkool, aardappelen en vlees uit de vriezer Vrij: Gyros met tzaziki, naan (knoflook/koriander brood) en tomatensalade Zat: niet thuis Zon: Bietjes, Puree en een visje Ma: Groente omelet Di: Pannenkoeken (naturel/kaas/spek/stroop) Woe: Pizza van naan met paprika/champignon, ham en kaas met olijf/komkommer salade Nog een hoop op voorraad waar we nog wel 2 maaltijden van kunnen maken!
Vind ik lekker: Zalmmoten Mie Sperziebonen woksaus en oestersaus ( kun je wel 3 a 4 keer diit gerect mee maken) Zout peper gemberpoeder sesamzaad doe ik er ook soms nog doorheen Zalmmoten in kleine blokjes snijden en opbakken Sperziebonen erbij en meebakken Saus erbij 1/3 woksaus flesje en 1/3 oestersaus, zout, peper en gemberpoeder Mie koken en daarna door het sausmengsel doen. Hier zijn wij allemaal best gek op maar het belangrijkste: de kinderen vinden het eerlijk. Vooral de zalm en de mie.
Goedkoop en lekker wittebonenin tomatensaus met rijst. Ui Blik of twee witte bonen tomatensaus ontbijtspek 6 plakjes Knoflook ( als je dat lekker vindt) kaas rijst Ui met spek opbakken Wittebonen erbij Zout en peper, knoflook Roeren en een beetje opwarmen Mensel in een ovenschaal en nog 15 minuten onder de grill met de kaas erover. Rijst erbij eten. Eventueel voor een frisje een komkommer erbij. Erg goedkoop en lekker
Rode kool, gehakt en aardappelpuree Heel snel;neem een pot rodekool met appel.Leeg die zo in een ingevette ovenschaal.Maak hier een gladde laag van.Bak gekruid gehakt rul,doe dit weer in een laag over de rodekool.Maak aardappel puree uit een pakje,alleen wat nootmuskaat erdoor en spreidt dit weer uit over het gehakt.Wat klontjes boter en paneermeel erover voor het korstje.Als je thuiskomt,zet de schotel in de oven,zet hem aan (190 graden C.)Ga zitten,voeten omhoog,relax en over zo`n 30 min. kun je lekker eten.
Dank je. Op de een of andere manier sta ik er zelf ook van te kijken dat het zo 'goedkoop' is. Ik haal gewoon de dingen die ik nodig heb en let er eigenlijk niet echt meer op, of het goedkoop is. Ik had deze week ook nog wel veel vooraad.
Ga je ook echt met een lijstje op stap? Ik heb zelf gemerkt dat dat ook érg veel geld scheelt! Zo neem je alleen mee, wat je echt nodig hebt he en krijg je geen 'onnodige boodschappen' in huis!
Ma; Gekookte aardappels, doperwten/wortel & kabeljauw. Di: bij schoonouders. Woe: gekookte aardappels, sperzieboontjes & gehaktsnizel Do: Gebakken aardappels, komkommersalade & rolladeschijf. Vrij: Ovenfriet, frikandellen & salade. Za: Tomatensoep met kippenpoten. Zo: Pannekoeken. Ma: Gekookte aardappels, harricot verts & gehaktbal. Di: taco's & Salade. Woe: Gebakken aardappels, tilapia, tuinboontjes. Do: gekookte aardappels, bietjes. & knoflookworstjes. Vrij; Frietjes. Za: Pitta shoarma & salade. Zo: Gebakken aardappels, kipsnitzel & groentemix. Voor 2 weken boodschappen gedaan.. Volgende week alleen dan tuinboontjes, kropsla en wat zuivelproducten & chips. Boodschappenlijst vandaag: Lidl: Rozekoeken Brood ( om de geitjes/hertjes te voeren..) Ijsbergsla Komkommer 2x netje tomaten aardappelschijfjes bietjes zak aardappelen Luxe ham bakje nectarines bananen 6x sinas flesjes water 3x melk/karnemelk 1x magere yoghurt wedges augurken vissticks kippenbouten ( kunnen we 2x van eten) shoarma knoflookworstjes 2x magere rundergehakt ( voldoende voor 3x gebruik) kipsnitzels verse afbakstokbrood. IK was kwijt 34,60 Supercoop: kippensoep tomatensoep 2x soepballen granny smith appels. kokosbrood speculoospasta 6,64 *** Totaal van 41,60 Best netjes voor 2 weken niet? Moet nog wel naar de bakker voor brood. ***** Heb o.a. nog kabeljauw, tilapia, 4-5 porties vlees ( van kip tot speklap etc) in de vriezer.. Zak bloemkool, groentemix, sperzieboontjes. Broodjes bapao, zakjes saté, voldoende frituur snacks. *** We gaan deze maand de vriezer maar eens goed leegeten.. 2 dure rekeningen gekregen ( kaakchirurg en garage.. * slik*)
dames bedankt, ik ga ze zeker uitproberen, morgen moet ik weer boodschappen doen, dus dan ga ik er mee aan de slag.
met zn 2en redden we dat makkelijk (en dan doe ik boodschappen bij de AH) zowiezo netjes een lijstje voor de boodschappen maken en je daar aan houden. Verder eten we eigenlijk elke week wel 1 keer patat met frikandellen, pizza en shoarme (van die laatste dan wel mijn gezonde variant met ui, champignons en paprika) dus dat is makkelijk plannen. Als er vlees in de aanbieding is (per kilo verpakking) dan kijk ik of ik dat nog heb liggen of dat ik dat erbij kan doen in de diepvries. Veel groenten koop ik standaard ook in de diepvries, dus ik heb eigenlijk altijd bloemkool, broccoli, sperziebonen, doperwten en spinazi in de diepvries liggen. Verder 1 keer per week wat speciaals, dat kan dan een luxer stukje vlees zijn (zo hadden we gisteren rosbieflapjes met gebakken aardappeltjes met uien, spekjes en champignons en wat sla) of bijvoorbeeld een knorr wereldgerecht wat ik zelf niet kan maken (ik heb bijvoorbeeld standaart risotto, couscous en nasi ingredienten en kruiden in huis, en kofta maak ik ook zelf) Soms pannenkoeken of pasta als we daar trek in hebben. Meestal zit ik zonder het bonus vlees rond de 40 euro en dan het vlees erbij. We kopen dan wel bijna alleen maar euroshopper of huismerk. Daarnaast drink ik alleen thee/koffie/water en soms wat limonade en vindt lief de eurshopper cola goed te drinken. cakes en koekjes bak ik zelf want dat vindt ik ontzettend leuk. Die hebben we dus alleen als er visite is. Lief koopt dan standaard nog 2 zakken chips en 3 zakken borrelnootjes voor hemzelf en ik neem of 1 pak tucjes of 1 zak met zoute stokjes mee. Ik eet uitsluitend volgens het voedingsadvies van het voedingscentrum. (dus heel gezond volgens hollandse maatstven )
deze week heb ik het met de 50 euro niet gered, we vierden onze verjaardag en kregen 14 man te eten die rode kool uit de oven ga ik ook proberen.
Ik heb niet alle pagina's gelezen (sorry), maar zijn jullie al bekend met deze website? Rob's Budget Menu's Rob stuurt elke week een menu met de aanbiedingen van die week. Eentje met vlees en een vegetarisch. Je hoeft natuurlijk niet alles te gebruiken, maar er zitten wel eens verrassende recepten tussen voor als je iets anders wilt eten.
Ons weekmenu (vandaag inkopen gedaan bij Aldi & Carrefour) Ma: Pasta bolognese (niets voor moeten kopen, pasta en gemalen kaas had ik nog liggen, de saus zat in de diepvriezer) Di: Aangezien ik en mijn man naar de tandarts moeten (joepie) eten we erna gewoon een boterham, ik heb dus wat charcuterie/beleg en kaas gekocht Woe: Mosselen met frietjes (2kg mosselen, diepvriesfrietjes op grootmoeders wijze, mosselgroenten, mosselsaus gekocht) Do: BBQ worstjes met salade (mini worstjes, aardappelsla, eitjes (om hard te koken), sla, tomaat, ajuin gekocht) Vrij: Vissticks met puree en salade (vissticks, aardappelen, witloof en appel voor een slaatje gekocht) Za: Pasta met vis in kreeftensaus van bij Aldi (in het diepvriesvak, is HEERLIJK) Zondag eten we bij mijn ouders. Buiten dat heb ik nog beleg gekocht voor op het werk, cornflakes, melk, 2 flessen frisdrank, enkele biertjes, mayonaise, koekjes, appelcake, toiletpapier. Ik was in totaal een 60 kwijt. Brood koop ik vers.
Ik maak inderdaad een lijstje, veel komt iedere week weer terug. Zoals 3x melk, beleg, brood etc. Ik kijk wat ik nog in huis heb, en waar we zin in hebben om te eten en dat haal ik. Ik hou me meestal wel aan het lijstje, je wilt niet weten hoe de voorraad kast er hier uit ziet. Veel dingen die er al lang liggen maar gek genoeg niet gebruiken.
Laats had ik bij de plus 2 grote pakken schnitzels (samen 10 stuks) voor 75 cent per pak. Was de datum van de dag zelf. Heb het gelijk ingevroren toen ik thuis kwam. huh ik wist niet dat dat kon!!
Thanx woezeltje.. Jammer genoeg lusten Esmee en vriendlief niet veel dus vind het lastig om toch goed te varieeren.
Hallo, hallo! Daar ben ik weer eens. Gisteren boodschappen gedaan en ik wilde rond de 50 euro blijven, om te compenseren wat ik de week ervoor te veel had uitgegeven (wel aan nuttige dingen hoor). Is best gelukt Was totaal 53 euro kwijt bij Aldi en C1000. Heb gisteren mijn man nog getrakteerd op een patatje met wat erbij, omdat ie vakantie heeft en daar zo'n zin in had. Anders hadden we een kliekje macaroni gegeten. Dat zit nu nog prima in de vriezer voor een andere keer Verder eten we: Vanavond: verse tomatensoep met stokbrood Morgen: Kip Siam Dinsdag: vis, aard. schijfjes, Italiaanse roerbakgroente Woensdag: volkorenpasta met bliktonijn, olijfolie, knoflook, tabasco, citroensap, geraspte kaas en peterselie, Donderdag: Kliekje macaroni Vrijdag: aard. schijfjes, spinazie, hamburgertje