Boodschappenlijst Aldi van vandaag: Keukenrollen Toiletpapier Boterhamzakjes Vloeibare margarine Fritessaus IJsthee perzik Fles wijn Fruitdrank Roerbaksaus Jam Spinazie Pizza Pakjes drinken Rijst Ontbijtkoek Gehakt Peren Pastasaus Rode kool Lasagna Pannenkoekmix Bananen Vruchtenyoghurt Pasta penne Appels Sperziebonen Spekreepjes Witlof Minikrieltjes Roerbakgroenten Snoeptomaatjes Courgette Champignons Speculaas Sate Biscuits fourre Kipreepjes Kipgrilworst Geraspte kaas oud Merci chocola Bolognese chips Bak en braad pakje Brood tijger volkoren Totaal: 48.48 euro Hier doen wij de hele week mee. Had nog brood, kaas, beleg en melk thuis.
Net boodschappen gedaan voor 40 euro. we eten: Woensdag: bloemkool met aardappels (over van gister) met kipschnitsels erbij Donderdag: witlofschotel (aanbieidng lidl) Vrijdag: restje witlof (voor 1 persoon), ik en rosalie eten pasta (saus nog in de vriezer) Zaterdag: wortels, aardappels en drumsticks ZOndag bij schoonouders Maandag: nasi met sate Dinsdag: Spinazie, rijst/ aardappels en vis uit de oven Best simpel voor ons doen, maar het moest echt even low low low budget deze week...
meiden ik heb een vraagje, bij ons kun je langs de weg vaak groente en fruit kopen maar is dit nou echt zoveel goedkoper als in de supermarkt?
Dat kan soms een verschil uitmaken inderdaad. Soms zijn ze zelfs verser en minder bespoten. Dat zou je dan even aan de boer moeten vragen.
Heb al een aantal weken niet meer gereageerd, nu maar weer eens een keertje dan. Jumbo: 3x pepsi 2x halfvolle melk Katenspek Pikante kipkluifjes Kipschnitzel Aardappelschijfjes Afwas Diepvries turkse pizza Tomaten Kiwi's Keukenrol Bananen Ham 2 ons jonge kaas Meergranen afbakbrood Witlof Tandpasta 500 gram mager gehakt Geraspte kaas Spaghetti groente Allesreinigerdoekjes 4+1 gratis Olvarit Krentenbollen Heel pompoenbrood Half tarwe Bananen Mandarijnen Spercieboontjes Pot spaghettisaus 2x diepvrieszakjes Wereldgerechte lasagna 34,81 euro Ma: Spercieboontjes, gebakken aardappeltjes en pikante kipkluifjes Di: Spaghetti traditionaal/gehakt/groente/geraspte kaas met olijf/augurk salade Woe: Niet thuis Do: Witlof met ham/roomkaas en tomaat, aardappelpuree en kipschnitzel Vrij: Lasagna met groente/gehakt/geraspte kaas en sla/komkommer/olijven/augurk Zat: Niet thuis Zon: Turkse pizza met salade.
Hier tijdens de hamsterweken en euroweken veel voorraad gehaald.. Vanmorgen weekboodschappen gehaald: appels druiven mineola's bananen sla brocolli leverworst kipsnitzels kabeljauw pangafilet rundergehakt gehaktmix voor gehaktballen. popcorn chips coca cola 2x fritesaus soepballen 2x 2 potjes groenten 2x karnemelk 1x optimel doos eieren roomboter zak hondenvoer zak aardappelschijfjes Was 40 euro nog wat kwijt.. Hadden nog wat dingen in voorraad. Menu: Maandag: Gekookteaardappels, potje groenten en gehaktballen ( ik & Esmee stampot spruitjes ( van vorige week over) Dinsdag: Ik tortelini & een salade.. Vriend & Esmee, aardappelschijfjes, kipsnitzel & salade Woensdag: Taco's met rundergehakt,paprika & een salade Donderdag: Eet ik op het werk en Vriend en Esmee bij schoonouders. Vrijdag: Iets ophalen ( gaan een dagje uit) Zaterdag: Gebakken aardappeltjes, kabeljauw & brocolli Zondag: Frietjes of pizza ( zelf maken) Van de week alleen nog verse frietjes halen en fruit aanvullen als het op is..
Afgelopen donderdag de wekelijkse en om-de-weekboodschappen gehaald: - Zak aardappelen 5 kg - 3 maal vlees - 600 gr sperziebonen - 6 stronkjes witlof - Zakje geraspte kaas - 2 maal extra belegen kaas - Ham, gebraden gehakt en boterhamworst - 2 kuipjes smeerkaas - Grote pot augurken - Shampoo - Gel - 3 keer cola - 3 keer pak sap - 2 keer chipjes - 1 fles rode wijn - 1 fles witte wijn - 1 busje gehaktkruiden - 1 pak crackers - 1 pak suiker - 2x koffie - pendaalemmerzakken groot en klein - Batterijen - 3x melk - Danoontje toetjes - Vla - WC papier - Keukenrol - Allesreiniger - Billendoekjes - Vissticks - stokbroodjes Alles bij elkaar was ik ronde de 55 euro kwijt. Veel was in de aanbieding. Maar hier doen we bijna 2 weken mee. Heb ook nog spullen op voorraad.
Zijn we allemaal gestopt met besparen? Het is zo rustig in dit topic... Ik heb zojuist de boodschappen gedaan was nog geen 50 euro kwijt voor de hele week. Heb alleen weinig fruit gehaald want we gaan morgen zelf plukken bij de boer (denk dat de totale kosten rond de 10 euro zullen zijn dan voor zo'n 8 kg fruit) Zal zo even mijn bonnetjes erbij pakken en mijn menu posten.
jasper is morgen jarig, ik ben wel 3x over budget heen gegaan, tja geen goede reclame voor hier he hahaha
Ik ben bij de C1000 en de Turkse groenteboer geweest. Ik heb gehaald voor 47,29 euro; 1 kg broccoli 1 kg bloemkool 2 kg wortelen grote bos asperges boerenkool 4 koolrabi's bosuitjes 2 rettich 5 kg tomaten flespompoen 1 kg rode linzen 1 enorme groene meloen (geen watermeloen maar weet niet precies welk soort) aardbeien cranberries blauwe bessen druiven rozijnen 1 l volle melk 3 l turkse yoghurt 1 l koffiemelk 1 pakje herfststorm thee afbakbroodjes panko 2 croissants volkoren tortilla's aloe vera sapje 2 kg tarwebloem 1 x doos waterijs 1 x doos splits lucifers Weekmenu hierbij; Za; Bietensalade met broodjes vegaburger Zon; Pasta met tomaten en kappertjes Ma; Wortel-koolrabischotel uit de oven Di;Broccoli-bloemkool salade met zelfgemaakte notenburgers Woe; Geroosterde asperges met een salade van geroosterde groenten (aardappel, rettich en wortel) Don; Enchiladas met flespompoen en zwarte bonen Vrij; Milde doperwten curry met zilvervliesrijst Zat; Zoete aardappel en linzen chili Zon; Left-over dag! De boerenkool maak ik s'ochtends smoothies van en morgen gaan we dus nog fruit plukken.
Hi, even wat vraagjes.....Fruit bij de boer? Iemand uit de omgevinf van Den Haag die een adres weet. Ik ken geen boer of boerin in de buurt. Ook handig voor de eieren en misschien groente. Ik zie bij niemand 7 keer brood staan. Wat eten jullie dan tussen de middag. of halen jullie dat per dag. Ik ben echt slecht in boodschappen halen, zit vaak over de 500 per maand. Ben ook aan het opletten dus vind het topic echt super.
Dit is de eerste keer dat we het bij de boer gaan halen. Wij gaan morgen naar de Olmenhorst in Lisserbroek.(google maar eens) Er is morgen een heel hoop leuks te doen (boogschieten, pony rijden, huifkar ritje ,etc) dus wij combineren het met een dagje weg. Als het bevalt gaan we op zoek naar een boerderij in de buurt. Ik doe maar 1 keer per week boodschappen dus haal geen brood per dag Ik bak of zelf brood of hartige muffins voor de lunch of ik eet wat er over is van de vorige avond. Vandaag had ik nog een prei in de koelkast liggen die op moest dus heb voor zoonlief en mij een preisoepje gemaakt en dat gegeten als lunch. Voorheen deed ik ook voor honderden euro's boodschappen maar vond het zo zonde van het geld en sindsdien hebben we het roer omgegooid. Doe nog maar 1 keer per week boodschappen, maak aan de hand van de aanbiedingen een weekmenu en koop enkel wat we nodig hebben. Gooi niks meer weg maar eet het bijvoorbeeld de volgende dag tijdens de lunch of op de left-over dag. (vries ook in als het kan) Het scheelt dat wij een Turkse groenteboer om de hoek hebben zitten (tevens een biologische winkel met heel veel buitenlandse producten en speciale dingen) en die is lekker goedkoop.
je heb ons op een idee gebracht, wij wonen 5 min rijden van de olmenhorst, dus wij gaan daar morgen ook even heen!! gezellig! dank u
Haha, geen dank Hoe was het? Wij vonden het erg leuk en hadden ook nog eens 6,3 kg biologische appels en peren voor 7 euro We hebben een heerlijk dagje in de zon gehad Ik had trouwens ook nog 2 flessen sap gehaald (appelsap en perensap) voor 4,45 euro. Zit nog steeds onder mijn weekbudget van 60 euro
Ik lees ook af en toe mee met jullie. Maar ik vind het knap hoor hoe jullie dat doen Ik heb op mijn boodschappenlijstje vaak veel meer staan dan dat ik hier zie. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik wel van voorraad hou. Maar door jullie maak ik nu ook een weekmenu en let ik erg op Weet niet wie het vroeg maar ik woon tegen de polder aan en doe sinds een week of drie bij een boer mijn groenten kopen. En dat scheel (bij deze boer dan ) echt super veel. Ik had twee tassen en een zak aardappels (10 kg) en was net tien euro kwijt.
ja het was ontzettend leuk ( en druk) en idd wij hadden 6 kilo appels en peren en 2 kilo stoofperen voor 10 euro en ik heb ook een fles appelsap en een fles perensap gehaald! vond het erg geslaagd!
Voor 38,31euro boodschappen gedaan bij de Jumbo + 2x 2e kaartje gratis voor de Musical Klein Duimpje 2x spearmint Snijworst Chinese roerbakmix 3x 2 ltr halfvolle melk Kg Peren Kg bananen 4 Appels Halfje tarwe 3 kg aardappelen Gerookte spekjes 2x pepsilight 2x sap Ijsbergsla Katenspek Roomkaas Aardappelschijfjes Cherrietomaten Chinese mie Olijven Jonge kaas 250gr. Heel zonnepit brood Boemboe Fruitbiscuit Blik mexicaanse groente Appelmoes Geraspte kaas Ontbijtkoek (33cent) Kroepoek Meergranen Baquettes Komkommert Krentenbollen Zuurkool 4+1 gratis olvarit Chamignons Heinz pastasaus 2x Penne Selleriesalade Aardappelanders Cup a soup kerrie Soepstengels Ma: Penne, pittige pastasaus met sla/komkommer/tomaat/olijf/feta Di: Zuurkoolstampot met spekjes en rookworst Woe: Mexicaanse groente, aardappel anders en een varkenshaasje Do: Mie, chinese groente, kipfilet, boemboe met kroepoek Vrij: Gekookte aardappelen, bietjes en een slavink of lasagna met veel groente en gehakt (Dan schuift het andere op) Zat: Niet thuis Zon: Niet thuis