Ook weer de weekboodschappen gedaan. Volgende week ga ik echt de kasten leeg maken, want wat er aan voorraad is kan een heel weeshuis van eten. En toch haal ik elke keer nieuwe boodschappen Jumbo 5 kg aardappelen 3x 1,5 ltr melk pakjes appelsap Sperziebonen 4x cola light Boter Popcorn 3st slavinken Zuurkool Kipfilet bieslook Aardappelschijfjes 2x afbakbrood Rookkaas Boerentarwe brood Keukenrol Tortilla Kruidenmix Oosters Krentenbollen Maisbrood Rijstwafels Jonge kaas Danoontje Doperwten en worteltjes Ontbijtkoek Magere rookworst Maggi Jus Snoepmix Croma bak en braad 2x olvarit Vuilniszakken 33,78 euro Lidl Bananen Kiwi's Appels Brocolli Komkommer Sla Roerbakmix Spekreepjes Goulashsoep 500 gram rundergehakt 600 gram kipfilet 10,52 Ma: Sperziebonen, gekookte aardappelen en slavink Di: Tortilla met oosterse groente, kipfilet en sla Woe: Stampot zuurkool met rookworst en spekjes Do: Prei ovenschotel Vrij: Pizza/Calzone met salade Zat: Niet thuis Zon: Goulashsoep met geroosterd brood
Ma; Gekruide aardappeltjes, doperwten met worteltjes, hamkaaskipschnitzel Di; Gekookte aardappels, salade met komkommer, cordon blue Wo; Macaroni Do; Macaroni Vr; Aardappelpuree, sperziebonen met gehakt in roomsaus Za; Wraps met gehakt, mais en tuinbonen Zo; Aardappelgratin met kaas, komkommer met yoghurtdressing, cordon blue Beetje eentonig weer, maar dan hoef ik niets weg te gooien en het bespaart weer Boodschappen gister; -Komkommer -Zakje voorgekookte aardappels -2 x grote bak fruitsalade -2 x verpakking cordon blue -Blik kippensoep -3 x Tomatenpuree -Tuinbonen -Mais -Magere smaq -2 x Pickwick thee -10 witte bolletjes -Grote vuilniszakken -Kleine vuilniszakken -Houtkorrels voor de kattenbak -Groot pak luiers _____________________ 36 euro en een beetje Vond het best netjes, het pak luiers is al 12 euro, houtkorrels zijn ruim 3 euro, dus dan heb ik toch voor 20 euro boodschappen gedaan! Heb nog een zak appels liggen, er ligt nog brood in de vriezer en veel van het vlees (gehakt, kip) ligt ook nog in de vriezer, dus was een goedkoop weekje zo! Drink de laatste tijd veel water, dus het drinken gaat hier ook een stuk langzamer op nu!
Ik ga het denk ik ook maar eens bijhouden, want geef echt veel te veel uit per week aan boodschappen. We zijn nu nog maar met zijn 2en en zitten toch elke week wel rond de 100 euro. Nu ben ik bijna uitgerekend en na mijn verlof ga ik veel minder werken, dus qua inkomsten erop achteruit. En dan de luiers etc niet vergeten. Vlak voor de kerst hebben wij famillie koopavond gehad bij de PLUS ( daar werk ik) dus wel veel ingeslagen aan droog spul zeg maar. Voorlopig dus alleen maar aanvulling daarbij nodig. Mijn doel is om terug te zakken naar in eerste instantie 60 euro per week, kijken of dat lukt. Ik doe trouwens boodschappen bij de PLUS en Lidl. Zitten naast elkaar, dus echt ideaal. Hebben jullie nog meer leuke bespaartips?? Er zijn wel veel topics over geweest, dus zal daar ook eens gaan kijken.
Hier voor 25,60 euro voor de hele week boodschappen gehaald. Had nog dingen in de kast staan Maar heb 1x beleg, 4x vlees, 2x brood, 4x ijsthee, boter, bak en braad, smeerworst, bloemkool, 8x sate, 1x bami groente, 1x spaghetti groente, appels en limonade siroop. Wij doen 2 dagen bami/nasi eten dus vandaar 8x sate. Wij moeten het hier deze week met zn 5-en mee doen, maar dat gaat wel lukken.
Wij eten deze week: Dinsdag: Rode kool, gekookte aardappels, kip met spek Woensdag: Shoarma Donderdag: Biefstuk, aardappels uit de oven Vrijdag: Pasta Zaterdag: Patat Zondag: Gekookte aardappels, braadworst, broccoli Maandag: Lasagna Morgen boodschappen doen. Maandag
2 dagen dat scheelt alweer, nou daar hoef ik hier dus niet mee aan te komen.. Heb ik 4x vlees omdat dochter ook vlees wilde en opeens niet meer.. Nou dan gaat er ook rustig nog een stukje vlees achteraan! Niets niet voor de dag erna..
Yeaaah voor 44 euro boodschappen gedaan, had ook wasmiddel en schoonmaakmiddelen gekocht. We eten: Vandaag: Tomaten room saus met gewokte groente, kip en rijst Donderdag: etentje op mijn werk Vrijdag: Bloemkool met kruidensaus, aardappels en zalm uit de oven Zaterdag: Hutspot met rookworst Zondag: Left overs van zaterdag voor 1-2 personen. De ander lekker bami met een eitje Maandag: Maaltijdsalade met spare ribs Dinsdag: Spaggetti met tonijnsaus en een lekkere salade
Omdat onze bankrekening leeg was heb ik ons spaarpotje geplunderd voor de hoognodige dingen. Dit heb ik gekocht: Paprika trio 2x 500 gr gekruid gehakt macaronikruiden pak met 4 zakjes spitskool kaiserbroodjes 4 schnitzels 1 zak macaroni Dit heb ik gekocht voor 11,72 bij de aldi, had gelukkig nog het een en ander in huis. Menu: Do: vandaag): Aardappels, sperziebonen uit pot, schnitzel Vrij: macaroni met paprika, gehakt, knoflook en ui za: Koolschotel uit de oven met spitskool, gehakt, kerrie, ui, paprika, aardappelpuree en kaas zo: koninginnesoep met kaiserbroodjes ma: ik eet op mijn werk, lief eet patat di: aardappels, wortels en gehaktbal wo: macaroni uit vriezer, wat nog over is van vrijdag Hopelijk staat volgende week de laatste ww van mijn man er...en daarna word het erg moeilijk om van mijn salaris boodschappen te doen. Maar met de tips hier moet het gaan lukken, dan maar wat vaker brood eten.
Ja best wel, merk nu wel dat ik er soms wat minder goed van slaap. Maar ach...lief vind hopelijk snel weer werk en anders moet ik toeslagen aan gaan vragen. Dan word het verhaal wel anders, maar nu hij de ene week wel werkt en dan weer 3 weken niet, dan weer een paar weken wel...heb ik nog geen toeslagen aangevraagt ivm terugbetalen als je inkomen hoger is dan ingeschat. En tja..we zullen maar net terug moeten betalen op een moment dat er geen geld voor is....
Ik ben hier begin deze week eens beginnen lezen om wat tips en ideetjes op te doen om te besparen. Wel het is tot nu toe gelukt! Ik heb voor 5 dagen 31 euro uitgegeven (we zijn met 2). Ik ben benieuwd hoe ik de week afsluit! Ik ga vaak naar de winkel. we hebben maar een kleine koelkast en geen echte diepvries, enkel mini vriesvakje. Voor mij een hele grote overwinning want anders kon ik er 200 euro per week doorjagen. Daar schaam ik me rot voor eigenlijk... Ik vind het schandalig van mezelf. (De hoge uitgaven is een logisch gevolg van mijn 'ziekte'.) 1 januari is voor mij een nieuwe start geweest en hopelijk houd ik het vol!!
Ja ik ken het heel vervelend hè. Ik hoop ook dat je man snel werk heeft het is niet gemakkelijk in deze tijd.. Mijn man heeft ook 1,5 jaar thuis gezeten.. Hij heeft nu werk gevonden maar we hebben veel concessies moeten doen..
Ik probeer het ook weer vol te houden! Deed voor meer al 100 euro boodschappen.. moet minder kunnen! gister boodschappen gedaan, 4x pampers 1 prei bakje selderij 2 doosjes champignons 4 appels netje manderijnen Runderpoulet 300 gr tube zaanse majo komijnenkaas leverkaas gebr. gehakt boterhammenworst 2 blikken soep 1+1 gratis Rozijntjes 2c poapoa ofzoiets zak friet 3 doosjes champignonnencreme soep 10 kg aardappels ( aanbieding 1 euro) 2 zakken chips pita broodjes rode peste 2 zakkken wokgroente Sla 2 tomaten 1 komkomer 1 paprika C1000 60,= Kruidvat, Doos billendoeken 18,= ons weekmenu; Woe; pita broodje gevuld met kip + groente + peste + gevulde sla Don; Beenham + aard. + spruitjes Vrij; eten bij m'n moeder Zat; Boerenkool + rookworst zon; champignonnensoep Ma; eten bij m'n moeder Din; bruine bonen + aard + hamburger Al 't oranje had ik nog in de vriezer..
Ik ga vanaf vandaag ook op de boodschapjes letten! Hebben een huis gekocht, dus willen even extra sparen!! Heb ik een aantal vragen: Zit bij jullie boodschappengeld ook dingen als, luiers, doekjes en shampoo/ doucheschuim e.d.? Ik had het idee om een vast bedrag per maand (mijn maanden lopen van de 24ste tot de 24ste) te pinnen, in een aparte portemonee stoppen en dat te gebruiken voor de boodschappen te doen, hoe doen jullie dit? dacht aan zo'n 250 euro per maand.... dus zo'sn 62,50 per week.... wat zijn jullie gem. kwijt?
Ik reken alles in het boodschappen geld, dus:" Diervoeder etenswaren douchegel , shampoo etc wasmiddel etc evt rookwaar evt luiers etc Er zijn ook mensen die aparte potjes hebben voor dat soort dingen als luiers, diervoeder, rookwaar etc
van mn 'boodschappen' geld doe ik ook alles. dus hondenvoer, luiers flesvoeding shampoo etc. probeer het wel te kopen als het in de aanbieding is. en savonds naar de winkel voor de kortingsstickers bij de ah op het vlees. dat kan zo hup de vriezer in. scheelt weer. we kopen bijna nooit vlees zonder die stickerkorting. ik ga morgen weer boodschappen doen, ga echt proberen om minder chips/chocolade te kopen. had net 2 pakken huggies bij de ah voor de prijs van 1. scheelt toch die hamsterweken,al zijn het wel vaak de A merken en ben je soms goedkoper uit als je de euroshopper pakt. ook als is het 2 voor de prijs van 1. heb nog nooit huggies gehad dus ben benieuwd, morgen eentje van proberen, als het iets is dan groot inkopen. lijstje; zaterdag; soep met stokbrood zondag; eten bij schoonouders maandag; gekookte aardappels, sauceijs,spinazie dinsdag; gebakken aardappels, kip, erwtjes/worteltjes woensdag; hamburger, gebakken aardappels, komkommer donderdag; eten bij schoonouders vrijdag; zelfgemaakte nasi. man eet geen groente, die eet er altijd komkommer bij en iedere dag iets van simpele yoghurt.
Heb nu aardig goedkoop boodschappen gehaald hoor,ondanks de feestdagen.Kerstpakketten zaten vol (vr)eterij dus hoefde weinig meer te halen. Aardappels nu bij C1000 10 kilo voor 1 Euro,dus heb meteen een baal meegenomen gister. Mager rundergehakt bij de Lidl gehaald,vlees bij AH(2e gratis)dus kan weer vooruit. Kipfilet bij de Turkse supermarkt hier vlakbij,is vast laag nu.
10 kilo voor 1 euro!! zal ook eens langs de c1000 rijden. is echt super goedkoop, dat wordt veel gebakken aardappels eten hmm. groente haal ik ook vaak uit de vriezer of met kortingssticker. en het wat goedkopere vlees, speklappen,worst etc.
Wij doen ook alles van ons wekelijkse geld. Wij hebben per week 40 euro te besteden eigenlijk maar 35 maar daar redden we het niet meer mee en dat is voor 3 kids en 2 volwassenen incl luiers billendoekjes eigenlijk gewoon alles.