hey meiden, Zo moest eerst even 4 pag. terug lezen en dat van 1 avondje/dagje Que, fijn dat je wat hebt meegekregen! hoop dat je volgende week een positief gesprek hebt! Ik heb net boodschappen gedaan: Eerst bij de AH: ** 26 pakken ice tea gekocht, 2voor1 en mijn vriend dinkt dit altijd dus mooi meegenomen... **boerenkool 2-1 zag dat je het kan invriezen, dus 1 voor deze week en 1 voor de week erna ** 2-1 kipsnitsels kiwi's We eten deze week: * boerenkool met worst/spekkies * brocolie,kipsnitsel, gebakken aard. van gekookte aard. * kippenpotje, frietjes uit oven, worteltjes * lasagna (had nog groente over en gehakt in de vriezer, dus alleen pak gekocht) * spinazi, aard. vissticks, eitje * chicken tognight heb nog dingen als : beleg, melk, ontbijtkoek, liga's, bananen, chips, yogurt, keukenpapier, e.d gekocht. kwam uit op: 46,78 dus das voor mijn doen heel netjes komt nog 25 bij van de AH maar dat kan ik afschrijven over een heleboel maanden Even kijken waar ik die 25 uit haal.... Heb vandaag 250 euro gepint voor tot de 24ste, dus vind eigenlijk dat het daar gewoon van af moet, Als ik dan per maand geld overhoud stop ik dat in een potje en kan ik dat dan gebruiken voor extra aanbiedingen. (dus dat je "teveel"koopt zeg maar) Wat doen jullie met het geld wat overblijft per maand?
Het geld wat overblijft komt op de spaarrekening, aangezien wij 1200 euro per jaar moeten betalen voor onze babybehandelingen. Dat gaatstraks dus ook moeilijk worden....
Ga aan het einde van de middag naar de markt... dan verkopen ze vaak veel voor heeeel weinig en gewoon goede kwaliteit!!
Net nog voor 10 euro boodschappen gehaalt, Dus zit ik op 50 euro deze week. Heb nog Melk, brood, beschuit, limonade gehaalt. De week menu is iets veranders. Had veel boerenkool over dus dat 2 keer van kunnen eten Gister patat (had nog in de vriezer liggen) gegeten ipv de hartige taart ( eten wij morgen )
Gelukkig heb voor voor deze week al lekker wat mee gekregen!! Kan je weer even vooruit! En het gaat er toch niet om wat je verdiend, maar wat je overhoud naar alle betaalafspraken enzo....! Ik hoop dat je vanaf volgende week elke week met boodschappen naar huis gaat. Vind het jammer dat je niet in de buurt woont, want zou je graag willen helpen. Als is het maar voor af en toe een extra'tje; chippies, chocola enzo. Of om je te brengen naar de voedselbank om je tassen te halen!
Ben wel verrast dat mensen goede groenten en fruit vinden bij de Aldi... toen ik er weleens kwam als student (Leiden, bij t station) was de groente-afdeling min of meer non-existent,er lagen misschien nog een paar halfrotte tomaten. De Lidl was dan al beter, al had je oranje uitgeslagen handen als je mandarijntjes van daar had gegeten. Nu is er geen lidl in de buurt (sommige dingen van daar zijn best oke, lief haalt bij zijn ouders in de buurt soms de halve walnoten) en komt het meeste van de Jumbo, en vlees voor lief van de turk. Ik heb geen gelegenheid om doordeweeks naar de markt te gaan, en op zaterdag vind ik t een verschrikking, veel te chaotisch en slecht bereikbaar. Wij geven relatief veel uit aan eten, maar vinden lekker en goed eten ook ontzettend belangrijk. Als huismerk even lekker is dan nemen we huismerk, maar als dat ons niet bevalt nemen we toch A-merk. De enige chocola die we blieven is bv de 85% choco van Lindt, maar we doen wel een week met een reep met zn tweetjes. En lekkere groentetjes en fruit... mjam! Sommige menu's hier zijn een beetje low on vitamientjes. 200 gram groente is voor mij geen streven, maar een absoluut minimum, en voor groenten uit blik en potje halen wij enigszins verwaand ons neusje op, net als voor de meeste diepvries. Ik besteed meestal rond de 60-70 euro per week, en soms eet ik lunch in de kantine op mn werk. Schoonpapa haalde eerder ook vaak vis bij de groothandel in de haven, 45 euro voor een hele zalm die onder de familie werd verdeeld, maar die verkoopt helaas niet meer aan particulieren. Mrs.Nuke, mag ik jou nog wat vragen? Je moet bezuinigen op de boodschappen, maar koopt wel vier pakken shag per week. Ik ben niet zo op de hoogte, wat kost een pakje shag, vijf euro? Betekent dat dat 40% van je boodschappen-budget opgaat aan een stinkende en ultiem ongezonde gewoonte?
Soms is het helaas niet anders om met het goedkoopste van het goedkoopste te moeten leven. Als je een c1000 of jumbo niet kunt betalen of verse groente. Tja dan moet je het maar doen met een potje groente! Ik zou ook veel liever verse groente aan de kids voor schotelen maar dat zou dan inhouden dat wij dan niks hebben als ik hetzelfde bedrag aan hou.
ik hoef niet persee te bezuinige op het moment ik heb nu nog genoeg te besteden als je goed gelezen hebt heb ik 400 euro in de maand aan boodschappengeld maar vind ik het leuk om zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen! en ja ik koop 4 pakjes sjag in de week voor mijn man het is zijn keuze om te roken en zolang ik dat kan betalen ga ik me daar niet druk over maken.
Sorry mrsNuke, ik heb niet alle pagina's doorgelezen. Maar ik schrik er wel van dat al die shag voor 1 persoon is. Dat is echt wel heel veel en wel heel ongezond! Ik snap dat je hem iets "lekkers" wil gunnen, maar, hard gezegd, wil hij zijn kleinkinderen niet zien?
Sorry, maar dat is een reactie die nergens op slaat. Er zijn meer dan genoeg mensen die roken en ouder worden dan wie dan ook. Dus de kans dat hij zijn kleinkinderen ziet is zeer groot. Dat jij anti roken bent is wel duidelijk. ( zeker ex-roker? )
Ik voel een off-topic discussie aankomen... Ha, dan ga ik mooi on topic verder Laatste weken lukt het om rond de 70 euro per week uit te komen, wel inclusief luiers (13 euro). Zal maandag ook weer mijn weekmenu plaatsen. Wel balen want de Lidl is hier aan het verbouwen dus daar kan ik nu niet naartoe.
Zo de Chili con carne even in de vriezer gedaan. Bleef wat over voor 1 persoon. Weer een dag eten. Mijn lijsje is heel kort voor morgen. We hebben alles in huis , mis nog wat pot groente , de vriezer licht stamp vol. Voorraad kast ook vol.
Ik kom vriesruimte te kort!! :x. Heb 5 broden meegekregen maar kan ze niet kwijt in de vriezer.... grrrr hoe houd ik ze nu dan zo lang mogelijk vers??
Hahahaha zo te lezen haal jij je neus der niet voor op om iets in te vriezen of een potje groente te eten whahana
Idd ik hoef niet zo nodig a merken b is net zo goed . En pot groente is ook gezond . Als manlief wel eens laat thuis komt of op werk eet . heb ik mooi voor 1 persoon eten in de vriezer. Zou nu alles wel in a merk kunnen kopen maar waar voor zou ik als b merk ook smaakt. Zo kan ik wat vaker roepen ik koop wat leuks voor ons zelf. We weten hoe het is om minder te hebben.