Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik doe zel altijd per 4 boterhammen in een zakje en dan invriezen,
    is makkelijker met eruit halen. En je kan een beetje puzzelen in de vriezer... maar 5 broden is wel viel ja!
    1 eruit laten en 4 proberen in te vriezen??

Of als het brood iets ouders is, tosti's van maken,of roosteren?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.197
    10.801
    113
    Nee Marnat, ik heb nooit ook maar een sigaret aangeraakt, mijn moeder rookte en de stank, de rookgeur en -smaak aan haar handen als ze iets liet proeven en wat het deed met haar huid en tanden waren meer dan genoeg reden voor mij om er verre van te blijven. Zij snapt ook echt niet meer hoe ze het ooit lekker heeft kunnen vinden. Ik neem het haar ook enorm kwalijk dat ze heeft doorgerookt tijdens de zwangerschappen: zowel ik als mijn broertje waren extreem licht voor onze AD, en ze heeft vier miskramen gehad zonder andere aanwijsbare oorzaak dan het roken. Dus nu ik zelf zwanger ben, ben ik misschien nog wel feller op roken dan nu.

Ik hoop dat jij wel werkelijk beseft hoe enorm slecht roken ook voor jezelf is. Hoeveel kankerpatienten, hoeveel jonge mensen wiens leven is vergald door een zware beroerte op jonge leeftijd, hoeveel mensen met ernstig COPD heb jij gezien? Ik heel, heel veel, ik werk in een ziekenhuis. Roken tast alle systemen in je lichaam aan.

Jij komt aan met het cliche van rokers die wel oud worden. Klopt, en als er honderd mensen met hun ogen dicht de snelweg oversteken zijn er ook twintig die wel veilig de overkant halen. En iemand die goed oplet wordt in een woonwijk geschept door een dronken automobilist en is dood. Life sucks. Maar dat betekent niet dat je je verantwoordelijkheid niet hoeft te nemen. Roken is geassocieerd met vrijwel alle meest voorkomende doodsoorzaken in Nederland. Uiteindelijk gaat iedereen ergens aan dood, maar het is mede aan jou wanneer je aan de beurt bent.

Jij zegt tegen mij "dit slaat nergens op". Ik hoop dat je deze reactie nog eens kan overdenken, maar dan gebaseerd op wat meer kennis. Of heb je zelf een reden om de waarheid niet te willen zien?

3. Que

Que Niet meer actief

Heb maar 3 lades in de koelkast wat vriesgedeelte is. Daar heb ik het beleg en vlees in gedaan. En heb nog erwtensoep en stampotten in de vriezer liggen. Dit willen we gebruiken voor nood. Maar........ ook al zouden we dat morgen bijvoorbeeld eten dan nog kan ik die 5 broden niet kwijt. We zullen idd veel tosties moeten eten :D. Weet het anders ook niet wat ik moet doen

4. Que

Que Niet meer actief

Zo dan...

Volgens mij was dit een topic over weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Enne.... ook al zou je roken en je hebt weinig te eten... Dan is dat toch geen schande? Dat is een keuze die die persoon zelf maakt! En MsNurske (geen idee hoe je het schrijft SORRY ;)) heeft het geld wel maar wil het niet uitgeven.... Dus wat is het probleem?

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.197
    10.801
    113
    Als iemand sigaretten belangrijker vindt dan gezond eten, is dat natuurlijk zijn goed recht. Suit yourself. Maar klaag dan niet dat je geen geld over hebt voor eten: roken is op geen enkele manier een noodzakelijke uitgave. En FYI: ik heb ook vroeger wel met mijn handen in het haar en de tranen prikkend vlak achter mijn ogen door de supermarkt gelopen hoor, me afvragend hoe ik eten voor een paar dagen moest kopen met die paar euro in mn zak.

Ik schrok oprecht toen ik van MrsNuke las dat al die shag voor 1 persoon was. Natuurlijk kiest iedereen waar hij zijn geld aan uitgeeft. Dat was ook niet het punt. Als je wel krap zit echter, zie boven

ok, straks meer ontopic, ken nog wel wat lekkere recepten

6. Que

Que Niet meer actief

Ik ga er maar even niet op in ;). Laten we het leuk en gezellig houden!

Vertel vertel vertel je lekkere recepten :D!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

heb je mij horen klagen?

8. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat een gezeik om dat roken....
    Ieder zn eigen ding toch!

Laten we lekker verderr gaan waar het hier over gaat,
    En laat de rest rusten!

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wat een geouwehoer zeg, pfff iedereen moet toch zelf weten hoe die zijn geld besteed qua eten, of het nou veel of weinig is,

wij hebben maanden er tussen zitten dat we amper 200 euro voor 2 maanden hebben om te besteden,
    wij roken niet, moet wel bekken zouden we wel roken zou ik NU gestopt zijn, voor mij zelf persoonlijk is eten voor ons en zeker voor mijn kind wel belangrijker als wat genot van een sigaret. maar zoals ik al zij dat moet een ieder voor zich zelf weten.

wij hebben goddank de voedselbank, wat ons enorm helpt, daarnaast lieve familie die ons helpt,
    en van een paar lieve dames vlak voor kerst paketjes gehad, waar we nu nog van nagenieten zeg maar. en waardoor we nu nog wat zuiniger kunnen boodschappen doen.

wij eten in de winter veel stampotten, kunnen we vaak 2 keer van eten, ideaal, verder hebben we 1 brooddag (zaterdag vaak) en hebben we ong 1 keer in de week patat uit eigen frituurpan, tevens bak ik 1 keer in de 2 weken pannekoeken zoonlief vind dat heerlijk en is lekker goedkoop.

voor de rest schuivelen we wat rond met wat we hebben.

lees goede tips hierovergens.

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Zou je je willen beperken tot het bespreken van boodschappen, het gaat al 300 pagina's goed, dat hoef je niet te verpesten in mijn topic!!

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Vandaag boodschappen doen bij de ah, we gaan vanavond gourmetten dus het zal wel duur worden. Of zal ik naar de lidl gaan voor vlees? Is dat goed te eten? Misschien nog wel een optie...

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben van de week gedaan en echt lekker vlees gehaald bij de slager en zelf gesneden! waren voor nog geen 5 euro pp vlees kwijt. en echt luxe vlees en niet naar de prijs gekeken.
    gr brenda

13. Que

Que Niet meer actief

Wij gingen voorheen ook altijd naar de lidl is niks met het vlees, maar moet wel zeggen ik vind de aldi met heel veel dingen goedkoper zo ook het vlees.

Eetse vanavond!

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

so idd ja:$ volgens mij is er een nieuwe kleuterjuf hier op zp...... nah ik haal mn neusje lichtelijk op daarvoor:D

ontopic graag!

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

Zo dames, wat een respect voor jullie! Zo weinig boodschappengeld...en zo goed doen!

Wij zijn ook bezig met t beperken v.d. boodschappen en slimmer uit tegeven! Vraag me toch af, 50 euro aan eten....over hoeveel personen praten we dan int gezin?

Ik kan hier nog veel leren! ;)

16. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hmm deze week duur weekje, maar wel veel voorraad.

Ik was bij de ah 89 euro kwijt en de slager nog eens 20 euro.

Dure dingen waren feta (van dodoni, 3 euro per pakje, had er 2) een fles rose voor vanavond, kipfilet, shoarma, varkenshaas en gewokte garnalen.

17. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    nou, was net bij de emte 63 euro kwijt.
    daar zat ook flesvoeding bij en een paar potjes voor het uit logeren zo ongeveer 10 euro.
    en een megapak toiletpapier van 4,70 en hondebrokken, dus minus dat is het ongeveer 45 euro. dat vind ik wel netjes van mezelf.
    nu volhouden om niet midden in de week nog chips/chocolade enzo te gaan halen.
    kaas is duur he, had een stuk van 4.60euro. pfff en mn man is kaasliefhebber dus die kan dat goed al dinsdag weer op hebben.

aldi; uit de vriezer vind ik de schnitzels lekker en de zalm.
    vers vlees van hun proef ik geen verschil met een supermarkt.
    tis hier alleen betaald parkeren bij de aldi en lidl vandaar dat ik er bijna nooit heenga.

bij de emte is het weer gratis boodschappenpakket sparen. heb al 2/3 kaart vol. dus ben benieuwd.

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Wij halen het vlees bij de supper koop: bv , zigeuner schnitzels makkelijk vlees wat zo klaar is.
    En snijden we zelf in stukken en dan op de gourmet of bbq. bij de ah heb je vier kip burgers in een pak [ vries deel]
    Gehakt kleine bollen van maken aldi .
    Afbak broodjes suppercoop stukjes snijden , en dan er op doen wat je lekker vind.
    Kant en klaar paket halen we nooit.

Onze vriezer licht vol met vlees , willen we gourmetten ligt er genoeg in om in stukken te snijden.

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Voor gourmet en fondue snij ik ook altijd alles zelf en zelf gehakballetjes en hamburgertjes maken.
    Als ik bijvoorbeeld kipfilt haal in de aanbieding (is dan een kg ofzo) en er zit een wat klein uitgevallen stukje bij dan gaat dat in een apart zakje in de vriezer en komt dan wel van pas bij fondue of gourmet of bij een restjesomelet of als ik zelf een kipsalade maak voor op brood.

20. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Zelf kipsalade maken voor op brood,
    dat klinkt lekker!!! recept???

Wij hebben nu alles voor deze week, heb nu nog 164 euro over voor 2 weken, moet lukken toch?
    dan wat er over is in een potje voor aanbiedingen ofzo?

volgende maand ga ik 250 euro pinnen, en het daar mee doen...
    hier net als miss nuske (? sorry vast verkeerd) wel het geld voor boodschappen, maar het er niet voor over... (aant sparen voor nieuw huis!)
    Wil dus graag tips horen en delen :D

Emte? supercoop? echt nog nooit van gehoord!:):(
    Wij hebben hier de hoogvliet, (iemand ook? kunnen we zegels voor gratis producten van de bonnetjes ruilen?)
    en de AH, bij ons nieuwe huis ook een jmbo en een aldi... ben benieuwd!

Deel Deze Pagina