ow ja voor gourmet kopen wij ook alles groot, en dan in stukjes snijden... wat over is gaat dan in de vriezer... Ik neem wat vlees mee naar de tafel en vul dat aan... vind als het lang naast het gourmetstel heeft gelegen het niet altijd meer fris eruit zien, en wil het dan niet meer gebruiken eigenlijk...
Kipfilet koken en dan in kleine blokjes snijden, een beetje kruiden (hoeveelheid en welke kruiden hangt er een beetje vanaf met wat je nog gaat toevoegen). Dan kan je er maïs en mayonaise aan toevoegen (die heeft mijn man heel graag) soms voeg ik daar ook nog zilveruitjes aan toe. Of kip in stukjes, beetje kruiden, heel fijngesneden spek toevoegen en peterselie en mayo. Of ik maak kipcurrie, dan durf ik de kip wel eens te malen. Je kan eigenlijk heel veel ermee, kijken wat je in huis hebt en wat wel bij de kip past.
zo deze week dure week! we drinken graag ijsthee, deze ware 2 halen 1 betalen, dan kopen we dus 40 pakken! ook ben ik even naar stad geweest, een winterjas voor 10 euro en van die snowboots voor 10 euro en ondergoed maatje groter voor de oudste in de opruiming, dus ik heb goed gescoord. Ik heb vorig week een vingino jas voor gewoon gekocht (voor volgend jaar in de opruiming) en voor bij opa en buitenspelen enz heb ik nu dus de h&m jas. van 40 voor 10. tja kost me nu hoop geld, maar volgend jaar ben ik klaar! ook heb ik wat truien voor volgend jaar binnen. hele mooie merktruien....voor prikkie! i love sales, ik zorg wel dat ik hiervoor geld reserveer, het zijn bij ons dan de dure maanden, hihihihi (ik ga dan ook naar mijn kledingwinkel) gr brenda
Dat is leuk winkelen. Zo heb ik laatst een winter jas voor mij bij zeeman voor 5 euro gekocht. [ niet echt nodig maar zo kunnen we weer een wiinter verder.] twee jassen nu op recerver . hoe komt jan splinter door de winter .
ja super he. ik heb niet erg goede ervaringen met ritsen van de zeeman. Maar tegenwoordig koop ik graag merk in de uitverkoop, mijn jongens zijn smal met lange rug en bij goedkopere merken vallen ze vaak kort...bij merkspul vaak smal en lang... En nr 2 kan het nog aan en anders breng het nog wat op bij mp of kinderbeurs.
Brenda@ Geen last van met ritsen. Ik doe kleding wat niet meer past vaak in de goudgoed zakken. Ms nog een tip: als de winter of zomer haast om zijn gooien ze de boel in de aan bieding. Dan gaan wij vaak kijken en kopen voor het jaar er op. Heb de koffer vol met zomer kleren ook wat nog niet gedragen is. hoef dit keer dus niks. dit jaar was er geen goede zomer . truien voor de winter moet ik nog wel zien te scoren . heb wel maar voor mijn werk , niet veel voor netjes.
Vond een goedkoop recept : wat dacht je van zelf gemaakte uiensoep? Uien kosten niks op dit moment. Snipper de uien, fruit ze (liefst in roomboter...) en gooi er een klein schepje suiker bij ( geloof me )Als de uien helemaal zacht zijn ( na ongeveer 20 minuten dus) giet je er bouillon ( van een blokje) op, en laat je het nog een 20 minuutjes pruttelen. Ondertussen rooster je sneetjes oud brood en rasp je een restje kaas. Doe de soep in kommen leg er het sneetje brood in , strooi de kaas erover, even in d egrill. HMMMM Nog een tip van aardappels . aardappels in blokjes maken. ui er door kaas er door spekjes [veel maken ]. volgende dag heb je nog wat . of in de vriezer.
hihi ik dacht dat wij de enige waren ik vond onze 26 pakken al een hoop maar goed hebben we weer vooraad voor een paar maanden (wij iig)
Oh ik bak de aardappels lichtjes op, ui kaas en spek erdoorheen en dan afhankelijk van hoeveel het is 2 of 3 geklutste eieren erover. Eieren laten stollen en smullen maar.
Klinkt ook lekker , ik vertelde dit omdat je dan die dure vries zakken met blokjes enz niet hoeft te kopen.
Ik maak zoiets meestal als we gekookte aardappelen overhebben. Koop nooit aardappelblokjes en uien, kaas, eieren en spek heb ik standaard altijd wel in huis. Met de eieren erbij wordt het weer net ietsje meer en heb je een volledige maaltijd weer. Of als ik worsten uit de aanbieding heb en het komt niet uit in de porties dan bak ik wat over is aan worst en gooi die er dan bij in plaats van de spekjes. Durf er ook wel eens erwtjes en worteltjes bij te doen. Ik heb altijd diepvrieserwten dus daar kan ik een kleine hoeveelheid uit de zak halen.
Hoe lang bewaren jullie de gekookte aardappels? Wij hebben ook wel eens over, maar dan komt het de dag erna bijv. niet uit om ze te eten... dat vind ik ook weer zo zonde.... hamblokjes erdoor, idd erwtjes, groente die over is voor bijv. macaronie (daar koop ik altijd een wortel,prei,paprika&courgette voor) lekker! Dames waar blijven jullie lijstjes met eten? daar haal ik juist zoveel inspiratie uit!
Ik maak nooit een weekmenu. Ik hou me er meestal toch niet aan. Ik heb altijd wel een basis aan vlees en groenten in de vriezer, verder een goedgevulde voorraadkast. Boodschappen doen is voor mij dus die basis aanvullen en beleg enzo halen. Ik kijk ook altijd wel rond voor aanbiedingen. Restjes gekookte aardappel, tja het is al eens voorgevallen dat ik ze 2 dagen bijhou maar zeker niet langer dan dat. Als het er niet gaat van komen om er een soort omelet mee te maken dan snij ik ze in kleine blokjes, mengen met een uitje, mayo en dille en dat dan op een afbakstokbroodje doen. Nu schat ik meestal wel goed in hoeveel ik nodig heb, het gebeurt niet zo vaak dat ik echt met restjes gekookte aardappel zit maar als het voorvalt weet ik er wel weg mee. Het is eerder als we beslissen wat te eten en het zijn gekookte aardappels dat mijn man voorstelt om de dag erna dan een gevulde omelet te doen. Dan kook ik dus expres wat extra aardappelen.
Wij zijn per week gemiddeld 60 euro kwijt aan boodschappen, dat is inclusief luiers en we zijn met z'n vieren. Wij kopen gewoon wat we lekker vinden, maar het meeste wel bij de Lidl, eigenlijk alleen brood en soms wat broodbeleg kopen we ergens anders. En aanbiedingen soms, gisteren boerenkool en worst bij de AH gehaald. We drinken niet veel sap en frisdrank, dat scheelt ook. Als we het zuinig aan zouden doen zouden we het makkeljk redden met 50 euro per week. Net voor 130 euro aan merkkleding gekocht voor Eva: 5 t-shirts, 4 rokjes en 1 setje (t-shirt, jurkje en legging). Koop normaal bij de Hema en H&M, maar de kwaliteit verschilt nogal en daarbij is merkkleding vaak ook wel leuker of net iets anders. Maar nu voor hetzelfde bedrag als normaal dus merkkleding gekocht ipv spul van de Hema enzo, ben blij!
Ik maak wel een weekmenu, anders hou ik altijd groente over dat ik uiteindelijk kan weggooien, echt zonde.
De volgende dag als lunch; in plakjes snijden en even opbakken met een beetje mayo. Niet zo gezond maar voor een keertje... En zo lekker!
Ik probeer ook altijd per week op te schrijven wat we eten, en dan afvinken... Maar meestal komt het er maar 2 dagen van om het ook echt te eten. Vriendlief is zo kies keurig als ik vraag; wat wil je eten; dit, dit of dat... Neee allemaal niet! ik wil... Waardoor ik meestal nog naar de winkel ga en extra uit geef Voortaan (meesta ga ik gewoon koken en zet ik t neer ! haha te laat Vanavond lekker lasagna met stokbrood (kant en klaar) Moet werken tot 18uur