ik heb de boodschapjes weer binnen lidl kaas bananen champignons paprika mix patat xxl gekookte worst grillworst lactosevrije melk 2x sojamelk 2x pot sperziebonen knakworstjes pot doperwten+wortels pitabroodjes brood 4x shoarma mini schnitzel 28.50 coop koffie pot witte bonen in tom saus ijsbergsla frikandellen gehaktschnitzel 35% korting saucijzen 35% korting toffee 11.23 kruidvat had ik luiers (12.99) gehaald en zwembandjes (0.38) voor mn kleine meid nu nog een heel klein bedrag over maar heb volgens mij ook niks meer nodig. heb nog veel in de vriezer liggen. vanavond-shoarma, sla en pita broodje vrijdag- de rest van de shoarma was veel te veel. xxl weken bij lidl zaterdag- roerbakgroenten, aardappels, schnitzel zondag- aard.puree, sperziebonen, worst maandag- friet, frikandellen dinsdag- rijst, champignons, paprika, kipfilet in sausje woensdag - aardpuree-wortels-schnitzel heb heel veel kliekjes in de vriezer liggen dus als manlief heel laat van zn werk terug komt dan kan hij kiezen wat hij wil (verwent is hij wel een beetje hoor )
gratis toetje: Zuivelhoeve sterkte que, het zit je niet mee he als je toch van je af wilt schrijven, gewoon doen hoor!
Succes que. Maar bedenk dat de gezondheid van je kinderen het grootste goed is. De rest daaraan kun je aan werken!
Sterkte Que! Ik heb vandaag weer boodschapjes gedaan... wat veel kwijt, 76 incl. kooppuntjes (gaan op een pasje) Heb nu wel veel kip en gehakt, zeker voor 2 mis. 3 weken, dus dat scheelt... Wij gaan deze week eten: -preischotel (die van het topic zonder pakjes) -vlees/brocolie en aard. -vlees/bloemkool en aard. - mie (chinese kool/kip/paprika/prei) - spagetti (groente/ gehakt/ boullionblok/tomatenpuree/kruiden) - broodschotel (hmmmmm lekker) - soep met brood echt voor een hele week, eten de hele week thuis... (meestal hebben we wel een dagje anders, bij vrienden/familie ofzow) dus misschien daarom ook meer boodschappen verder pot chicken T in de aanbieding voor volgnde week. en natuurlijk fruit, melk, lig'a's, beleg e.d.
wij gaan bij de lidl nog maar 1 keer in de 2 weken boodschappen doen veel dingen zijn lang houdbaar daar dus waarom niet dacht ik scheeld toch weer een ritje met de auto dus bespaar ik weer op de benzine. sla en komkommer kan ik hier in de stad wel halen voor de rest hebben we voor de komende 2 weken eten in huis. heb tot nu toe 15,00 voor shag en soep bij de vomar ik denk ongeveer 30 euro bij de lidl kwijt te zijn. (dat is dan voor 2 weken) en 7 euro bij ah kom ik op 52 euro. volgende week zou ik dan op 25 euro komen dus voor 2 weken eten 77 euro ik wordt steeds trotser op mezelf! @que:wat hherlijk meid!
MrsNurske: eten jullie dan weinig brood en fruit? Wij eten best wat brood (en beleg) en ik kom met dat bedrag niet uit hoor! Wij roken niet en mijn man drinkt misschien 1 a 2 flesjes bier per week. Verder kopen we bijna nooit zoetigheid. 1 zak chips per week wel. Heb je nog tips?
ik koop fruit wat in de aanbieding is en niet 4 verschillende soorten vaak neem ik manderijntjes mee en zakje appels.. mijn man is allergisch voor fruit en dan niet omdat hij het vies vind hoor maar hij krijgt er bultjes van in zijn mond dus hij eet geen fruit. brood eet hij op zijn werk ( wordt door baas betaald) sochtends eten mijn man en ik krackers met kaas tussen de midag eten ik en jayson een boterham met fruit en beker melk. beleg houd ik simpel meestal boterhamworst kaas of saks bij de lidl kosten dan 0.60 voor worst 2.15 voor plat stuk kaas en saks 3 bolletjes voor 0.69 vaak koop ik 2 pakjes boterhamworst, 1 pak kaas en 1 saks van 3 bolletjes daar kan ik een week mee toe. de week erna kiezen we weer een ander soort worst.. wij hebben 2 zakken chips in de week mijn man vind de goedkoopste het lekkerst hihih hij moest altijd lays en nu vind hij euroshopper a 47 cent ook lekker. zo doen wij dat een beetje
Ik ga morgenochtend pas m'n boodschappen doen, straks alleen even een flesje wijn en zakje chips voor vanavond halen (wijn voor m'n man, helaas niet voor mezelf.... ) Ons weekmenu: Vrijdag; aardappels, broccoli, rundervinken Zaterdag: ovenschotel met aardappels en worst en groente Zondag: bij mijn ouders Maandag: soep en brood Dinsdag: pasta met rode saus Woensdag: Boerenkoolstamppot met worst en spek Donderdag: bij mijn ouders Veel ligt er nog in de vriezer, zoals de rundervinken, de soep, de pastasaus en ik heb ook nog wel rookworst op voorraad. Toch zijn we elk weekend wel minstens weer 50 euro kwijt, ook aan beleg voor op brood, melk, yoghurt, kaas. En we vinden een wijntje en chipje of wat lekkers ook erg belangrijk. Gelukkig hoeven we niet heel zuinig aan te doen, maar wat je zegt MrsNuke; je wordt steeds trotser op jezelf als het lukt om voor weinig geld boodschappen te doen!
Tsja, daar zit ook verschil in inderdaad. Mijn man eet 10 boterhammen per dag, ik 4 of 5 en onze dochter 2 of 3. Beleg is oude kaas (3 jaar gerijpt), achterham, rosbief en soms grillworst. Dat is best een flink bedrag. Qua fruit doe ik net als jij. Wij eten meestal appels en mandarijnen. Maar mijn man rookt niet, dus dat scheelt een flink bedrag ten opzichte van jouw kassabon. Ik ga maandag mijn bonnetje ook maar eens plaatsen denk ik! Jullie houden me scherp, haha!
Ja en ik haal ook gewoon het brood bij Lidl kost 0,99 cent haal er 2 en die leg ik in de vriezer. De kaas van jullie is al een verschil ik heb gewoon goedkope belegen kaas ( die best wel goed smaakt hoor) en veel duurdere soorten vlees.. Wij hechten niet zoveel waarde aan bijvoorbeeld rosbief etc etc dat eten wij soms in de stad als we een broodje bij de bakker halen omdat we goedkoop boodschappen hebben gedaan Kosten voor het roken zijn duur ja 3 of 4 pakjes à 4,30.. Wordt tijd dat hij ook gaat stoppen
Vandaag het weekmenu gemaakt, haal morgen vroeg de boodschappen. Zaterdag: Wraps, kipfilet, paprika, mais, kruiden en sla Zondag: shoarma met uitje en paprika, broodjes, saus en sla Maandag: gek. aard + spruitjes + visticks Dinsdag: stamppot andijvie met spekjes Woensdag: gek. aard + groente (moet ik nog uitzoeken) gehaktbal Donderdag: pannenkoeken Vrijdag: gek. aard + dopert en wortels + kipscnitzel ben benieuwd wat ik kwijt ben deze week.