Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    oh klinkt lekker al die recepten!!
    ik maak vanavond:
    Recept - Runderpie - Albert Heijn

biefstukken komen uit de vriezer, en bloem enzo heb ik standaard in huis. dus alleen prei en ham halen. jam jam..

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Goedemorgen! Vandaag m'n vrije dag dus zo met dochterlief op pad om wat boodschapjes te doen.

@Crypto; die stoofpot, én het kipgerecht zien er erg goed uit! Ik ben nu nog even van de snel-snel boodschappen en snel-snel koken, maar ik ga het zeker eens proberen!

Ik heb niet veel nodig, zal nog even de rest van ons weekmenu opschrijven:

wo: aardappelovenschotel met aardappelpuree, worst, roerbakgroenten en tomatenblokjes
    do: aardappelovenschotel
    vr: chili con carne
    za: zuurkool, aardappels, spekjes, mandarijntjes en rookworst
    zo: nasi
    ma: nasi
    di: pasta met ragù

Tot aan zaterdag doe ik vandaag de boodschappen, de rest dan zaterdag weer. Zal straks m'n bonnetje even posten hier!

3. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    ik vandaag ook boodschapjes doen, eerst even wachten tot de belastingdiesnt lief geweest is...

dan maar naar de jumbo, voor de broden en zag mooi pakket met hamburgers voor weinig gister....

en nog ff weekmenutje maken met de aanbiedingen...

4. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Grappig dan woon je waarschijnlijk vlakbij mij :p

5. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Wij gaan vanavond de weekboodschappen doen dus zal dan mijn lijstje hier neerzetten inclusief weekmenu

6. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou drie uur terug beginnen aan mijn stoofpot :S. In de tussentijd kattengrit gehaald en een extra rekening geopend zodat we wat opzij kunnen zetten voor ons toekomstige kruimeltje. Zal wel met 5 of 10 euro per week gaan :D. Maar ach, alles is meegenomen toch :).

En ik moet nog een weekmenu voor volgende week maken. Zo eens over nadenken. Eerst de pan maar klaar zetten nu.

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    om even in te haken op de prijs van het brood.

Omgerekend betaal ik €1.83 voor een brood. akkoord, het kan zeker goedkoper. Het jammere is dat ik hier een zeikerd heb in huis. Mijn vriend is totaal geen broodeter en daarom erg kieskeurig.

Persoonlijk vind ik het bakkerbrood ook lekkerder dan brood van de supermarkt. wij kochten eerder van dat origine brood van C1000 à €2.10, maar sinds ze het recept hebben aangepast, vinden wij dit niet meer lekker. Ook heb ik al verschillende recepten geprobeerd om zelf brood te bakken, maar daar had W. telkens wat op aan te merken :(

Voor mij is het een troost dat we bij Bart altijd brood uitkiezen van € 2.30 en duurder. dan heb ik stiekem toch een fijner gevoel dat ik een goed dealtje doe :)
    Wij vriezen ons brood trouwens ook in.

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, spul staat eindelijk op. Ik trok mijn koelkast open en zag de berg sperzieboontjes liggen. Dat bracht me op het idee er een paar te doppen voor mijn stoofpot. Een grote bonk vitaminen dus voor mum2B :D.

Kan er zo weer drie dagen van eten dus denk dat ik morgen dit nog een keer eet. Dan een dag spaghetti en dan zaterdag dit restje.

Nu eens gaan bedenken wat ik volgende week wil eten.

9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    De boodschappen zijn weer in huis hoor! Zal m'n bonnetje eens posten:

Lidl:
    2 x roerbakmix Italiaans, 35% korting: 1,66
    (enorm grote!) rode paprika: 1,18
    Golden Delicious appels, 5 stuks: 1,37
    Bananen, 3 stuks: 0,68
    Kiwi, 2 stuks: 0,50
    Komkommer: 0,95
    Snoetenpoetserdoekjes: 0,95
    Rundersaucijzen: 2,49
    Totaal: 9,78

AH:
    witte rijst (ES): 0,34
    tomatenblokjes: 0,70
    nasi-kruidenmix: 0,23
    Totaal: 1,27

Grand total: 11,05

Vooral die komkommer en paprika van de Lidl vielen me qua prijs tegen!! Zag later bij de AH dat ze een aanbieding hebben van 2 rode paprika's voor 0,89 cent.... :x
    En die komkommer, die was afgelopen weekend nog 0,59 ct..... Zouden ze de cijfertjes gewoon omgedraaid hebben? :x

10. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastige vriendjes heb ik ervaring mee Lieselot. Die van mij is ook zo. Vindt dit niet lekker, vindt dat niet lekker. Ik ben er mee gestopt. Ik kook eten, zet een bord voor hem apart als ie werkt en hij bekijkt zelf maar of ie wel of niet eet. En ineens als een wonder eet ie wel :D

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Toen ik met mijn lief ging samenwonen was hij ook een Meneertje Lust-ik-niet.... In het begin heb ik er rekening mee gehouden, maar het kostte me zoveel moeite om op die manier te koken, dat ik ermee opgehouden ben. Wat jij zegt; ik kook en wat er op tafel staat dat kan hij of opeten, of hij pakt een boterham.... :p En meneer eet nu vrijwel alles mee ;)

Er zijn dingen die hij (helaas!!) echt (nog) niet wil eten, zoals vis..... Dat is wel jammer vind ik, want ik vind het heerlijk!! Soms kook ik dan voor mij apart als ik echt trek heb in vis, maar vaker ook vraag ik of m'n ouders vis klaar maken als ik bij ze kom eten.
    Verder eet hij nu bijna alles mee. Soms zijn het net boeren hoor, wat de boer niet kent, dat eet hij niet.... Dus dan moet je maar zorgen dat ze het leren kennen ;)

12. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    @poppedopje: dat viel mij idd ook tegen. Ik baalde achteraf ook wel aardig. Moet wel zeggen dat het lekkere sappige komkommers zijn maar het prijsverschil was tochw el heftig.

13. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Zo is die van mij dus ook. Maar hij bekijkt het maar. Ik doe soms wel invriezen en dan eet ie maar een keer wat hij lekker vindt, haal ik het uit de vriezer. Maar rekening houden doe ik niet meer.

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

mijn man was van huis uit heel wat anders gewent daar werdt het vlees alleen maar bij de slager gehaald het brood bij de bakker.. kaas bij het speciale kaasboertje.. cola van coca cola, sinas van fanta en zo verder..
    nu eet hij alles vlees brood kaas van de lidl en de sinas vind hij van de lidl het lekkerste.
    en je gaat wel anders denken als je MOET

15. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn lijstje voor volgende week is weer klaar. Altijd goed dat ik het vroeg doe want anders schiet het er bij in.

Ik zet nooit menu's op dagen want ik draai nog wel eens wat om.

1) Patatesli Kofte (turkse gehaktballen met aardappels etc.)
    2) Moussaka (naar uiteraard authentiek Grieks Schoonmamma-recept :) )
    3) Soupa kotopoulo. Griekse kippensoep.
    4) Spaghetti (die zit er elke week bij omdat het goedkoop en makkelijk is :D.
    5) Sla met kip en gebakken aardappelen.
    6) Andijviestampot met rookworst
    7) Bloemkoolovenschotel.

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou inderdaad hoor. Als je niet anders kan dan wil je wel. En je wordt er eigenlijk best heel creatief van en vindt vaak hartstikke lekkere dingen uit. Plus het feit dat je natuurlijk ook nog eens extra geniet.

17. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wat een heerlijke multicultureel menu zeg! Mjam!

18. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh, en mijn sinaasappel van de Lidl was echt heerlijk! Heel sappig en zoet. Ik denk dat je toch mis gegrepen hebt, Crypto...

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ja en ik zeg ook hoor in het begin kreeg ik vaak genoeg gezeik van hem maar sins we minder te besteden hebben hoor ik hem nooit meer.. en als ik dan droge worst van de markt heb gehaald is hij helemaal blij..

20. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, hij Grieks, ik half turkse. Dan mix en match je wel eens wat :D.

Voor wat betreft de sinaasappels :(. Dan heb ik inderdaad misgegrepen. Heb de mandarijnen hier weggegooid en ook de sinaasappels. Ze waren echt niet lekker.

De kiwi's en peer moet ik nog steeds uitproberen. Banaan was lekker.

Deel Deze Pagina