Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ging jij in het begin ook steeds de discussie aan? Ik wel en dat was echt zwaar vermoeiend. Op een gegeven moment was de grens bereikt en had ik zoiets van bekijk het maar. Had ik dat maar eerder gehad.

2. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet trouwens wel uitkijken met mijn menu's want zeker de Moussaka en Koftes zal ik twee dagen van kunnen eten :p. Wordt het lekker nog goedkoper van.

3. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

De voorgekookte lasagnevellen, zijn dat de 'gewone'? Die in zo'n Honig pakje zitten?

4. Que

Que Niet meer actief

Toen ik dit topic opende en deze reactie zag staan heb ik eerst een paar regels terug moeten lezen of er nu wel of geen rel aan de hand was hahahaha.

Hier zegt mn lief altijd als ik lekker wil eten moet ik zelf koken en kan je vertellen dat hij alle dagen kookt ... lekker en voor mij lekker makkelijk ook :D

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

neehoor haalde niets anders in huis hij eet maar wat de pot schaft en anders ging hij het zelf maar doen.

uiteindelijk ging hij zelf goedkope dingen uitproberen.

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

hahaha ik rellen neuuh nooit ;)

7. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

pfieuw, was al bang dat ik de enige was die de discussie met man over goedkope producten had. Hier ook een verwend popje van huis uit. Alleen merkproducten staan er bij schoonouders op tafel, en idd brood van de bakker en vlees van de slager enz...

was voor mijn man nogal een cultuurschok toen ie bij mijn thuis kwam, wij deden alleen boodschappen bij de lidl en aldi, haha.

Mijn man moet ik nu nog niet alleen boodschappen laten doen, komen er allerlei dure lekkernijen in het mandje. Die 2 weken na mijn bevalling hebben hier veel centjes gekost...

Mijn man heeft het er ook wel moeilijk mee, nog steeds, dat we bepaalde dingen niet in huis hebben. Want we kunnen het wel betalen. Maar ik wil heel graag goed sparen. Je weet niet wat voor tijden we nog krijgen. Plus dat ik het gewoon zonde van het geld vind. Ik kan dan ook echt balen als ik ergens iets goedkoper had kunnen kopen.

ik heb deze maand van mijn budget 30 euro overgehouden en heb extra babyvoeding en wat luierhemden voor de kleine meid gekocht in de opruiming.
    En we gaan vrijdag nog samen lunchen en dat geld heb ik ook al ingecalculeerd.
    Al met al ben ik deze maand redelijk begonnen, maar kan nog beter...

8. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Wij doen het met 5 van gemiddeld 70 pw. Waar ook pampers en verzorgingsmiddelen bij zitten.

We hebben het een periode zelfs van 50 pw moeten doen. Op aanbiedingen af gaan heeft dan geen nut meer. Wij hielden ons aan het weekmenu wat ons in de voorgaande maanden het minste kostte:

2 dagen Griekse macaroni
    2 dagen kippesoep
    2 dagen chili con carne
    2 dagen zelf gefabriceerde preischotel
    2 dagen tagliatelli
    2 dagen nasi

Per week varieerde ik dus met bovenstaande gerechten.

Wij haalde al onze boodschappen bij de Appie maar wel zoveel mogelijk van de ES.

Griekse Macaroni:

500 gram hoh gehakt
    2 uien
    2 blikken gesneden champignons
    3 potjes tomatenpurree
    macaroni
    2x mix macaroni
    2 tot 4 knoflookteentjes (naar behoefte dus)
    paar keer schudden met busje kaneelpoeder over je gehakt en over het baksel

Gewoon t zelfde maken als normale macaroni alleen dan kaneel door de gehakt, knoflook in de pan met je gehakt, champignons en uien erbij, als t zo goed als klaar is je tomatenpurree erbij, dan mix en daarna de macaroni erbij en roeren maar.

Naar behoefte kun je frisse ijsbergsla erbij serveren en een kwak tzaziki erbij.

Kippesoep:

2 kippepoten uurtje laten koken in 4 blokken bouillon en water.

2 kippepoten
    500 gram hoh gehakt
    grote zak groentemix voor soep of zelf snijden
    vermecelli
    boiullionblokjes
    mix kippesoep 2 zakjes

Kip eruit en mix kippesoep erin, blokje boullion extra, extra water in de pan, gehaktballetjes erbij, vermecelli erbij en groente erbij. Kip pluizen en erbij voegen en smullen maar! Kan goed met meegranenbrood met klein laagje boter erop om te soppen of soepstengels.

Chili Con Carne:

500 gram hof gehakt
    2 grote blikken bruine bonen
    eventueel rijst mocht je dit lekker vinden
    2 grote praprika's
    2 grote uien

recept op verpakking volgen

Preischotel naar eigen fabricaat (erg geliefd hier!)

Diepgevroren preiringen of 6 grote preien
    groot bakje gerooktje spekblokjes
    4 tot 6 knoflooktenen
    2 tot 3 grote uien
    1 a 2 zakjes geraspte oude of belegen kaas
    aardappelpurree
    (1 blikje champignons)

Fruit de knoflooktenen tesamn met de spekblokjes (zonder boter uiteraard!), doe daar de gesneden prei en ui bij (eventueel naar behoefte ook met champignons). Zet in de tussentijd de waterkoker aan voor 750 tot 1000 ml water voor de aardappelpurree. Zodra de aardappelpuree klaar is en de wok met je breisel ook dan pak je een ovenschaal of cakebakvorm.

Je kunt dit eventueel met bladerdeeg beleggen om een knapperigkorstje te krijgen maar het hoeft niet.

Smeer de schaal in met boter, strooi kaas erop, dan een laagje (bladerdeeg en) aardappelpuree, dan je wokmengsel, dan weer aardappelpuree, kaas (en bladerdeeg). Even in de oven op 180 graden tot het goudbruin begint te zien en smullen maar!

Tagliatelli:

Zak tagliatelli (kan ook met fusili e.d.)
    Gerooktje spekblokjes of ham (hier is spek het meest geliefd)
    verse of een 2 potten champignons
    diepvries spinaze (1 blok of 1 pak)
    mix voor tagliatelli in roomsaus.

Tagliatelli koken
    Spinazie in een pannetje zacht laten ontdooien
    Spekbakken (zonder boter) samen met de champignons.
    Mix voor roomsaus erbij en als dat gaar is dan de spinazie erbij
    Mixen met de tagliatelli of ewoon als saus erover gebruiken.

Nasi zoals op de verpakking alleen dan zonder nasi/bami groentemix mear gewoon met toevoeging van ui en paprika (en naar behoefte champignons uit blik).

Succes!

9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Voor ons allebei is dit een stap 'terug'. We komen allebei uit een gezin waar altijd merkproducten op tafel stonden en gerust voor 200 gulden (ja, dus lang geleden!) per week boodschappen gedaan werd. Nu moet ik wel zeggen dat we allebei uit een gezin van 6 komen, dus 2 ouders en 4 kinderen. Maar toch, dat is een hoop geld... Alhoewel.... Als je het nog mag omrekenen, is dat zo'n 80 euro per week. Voor 6 personen...

Dan klopt het dus toch dat alles duurder geworden is!!

We zijn er heel creatief mee. Zoals ik al vaker schreef; wij kopen bij de Lidl die producten waar we geen verschil in proeven. Andere dingen halen we juist graag nog bij de AH, omdat het gewoon lekkerder is. Of brood bij de bakker, en af en toe een stukje worst of vlees van de slager. Gelukkig kan dat bij ons nog wel!

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb net mijn aardappel-ovenschotel staan koken en ondertussen stond ik te bedenken dat dit een heeeeel goedkoop gerecht is! Vandaar dat ik het even met jullie deel:

Voor 4 personen (of 2 dagen eten):
    1,5 kg aardappels (0,40 ct)
    150 ml. melk (0,10 ct)
    groente (prei, ui, paprika, champignons), zo'n 600 gr. (2 euro)
    tomatenblokjes in tomatensap (in zo'n blikje) (0,70 ct)
    125 gr. spekblokjes (0,40 ct)
    4 braadworsten (2,49)
    provencaalse kruiden (geen idee, uit je keukenkastje :D)
    geraspte kaas, 50 gr. (0,40)
    (totaal voor deze schotel: 6,50. Per dag dus voor 3,25 een maaltijd op tafel!)

En het werkt als volgt:

Aardappels koken, tot ze goed gaar zijn. Stampen met pureestamper, beetje peper en zout erbij, melk toevoegen en als je wilt nog een klontje boter.

Spekjes uitbakken. Worst in plakjes snijden en mee bakken. Daarna groenten toevoegen en alles mee laten bakken tot het 'zacht' is. Daarna de tomatenblokjes + tomatensaus toevoegen en de kruiden. Dit nog even laten pruttelen.

In een ovenschaal; eerst het worst + groentenmengsel. Dan de aardappelpuree erover heen.
    Daarna nog een beetje kaas er overheen strooien en 20 minuutjes in de oven voor een mooi korstje.

Eet smakelijk!

11. Wondertje4

Voor ons (5 personen) zou dit dus een aardig duur gerecht zijn. Ik zou de worst sowieso weg laten, de aardappels vervangen voor AH aardappelpuree (8 zakjes voor 89 cent geloof ik). Hierdoor valt de boter en melk ook al weg.

Ik weet niet of de je de groentje als kant en klare mix gekocht heb, maar als je dit los moet aanschaffen is het aardig duur.

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Vind jij 6 euro voor een gerecht voor 5 personen duur? Echt? :$ :(
    Als wij voor 3 euro met z'n 2-en eten, dan vind ik dat we echt goedkoop eten....

Dan meet ik duidelijk met een hele andere maat dan jij....

Maar goed; ik heb voor de groente maar even een x-bedrag neergezet. Als je het kant-en-klaar gesneden koopt zal het idd duurder zijn dan zelf snijden.

13. Wondertje4

;)
    Ik kook voor dat bedrag voor 2 dagen voor 5 mensen dus. Maar goed, voorheen deden wij ook boodschappen van 175 pw. Sinds faillisement van onze werkgever en wij in de ww zitten moeten we van beduidend minder doen! Creatief zijn leer je gaande weg!;)

Overigens is er helemaal niets mis met je gerecht maar het kan zeker goedkoper

14. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    poppedopje; hmmmm lijkt me heerlijk!! Ga ik van het weekend eens proberen, bedankt voor de tip!!

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Zou kunnen , kan maar op 1 manier achter komen als er een beeb in mijn buurt word geboren :D,Want jjj komt nu niet in de jumbo want jij gaat een beeb op de wereld zetten .

Of je bent mijn buurvrouw , die is ook zwanger maar nog niet zo ver als jij .

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee hoor. Je bent niet de enige. Mannen zijn draken. Die van mij is ook nog eens altijd zijn geweldige Grieks kokende moeder gewend en ja, daar kan ik gewoon echt niet tegenop. Maar inmiddels ben ik omgeslagen (ik ben duideiljk niet zo assertief als MrsNuke :D ) en eet hij gewoon mee. Hollandse pot vindt hij niet zo lekker. Ik probeer ook altijd een beetje een week in balans te hebben. Hij maakt vaak de Griekse maaltijden of we doen dat samen en ik de rest.

Mijn vent eet graag een chipje. Dat vind ik op zich prima, maar met een limiet en de goedkope versie. Hij is gek op die paprika frietjes. Die zijn niet zo heel duur en ik haal vier pakjes in huis. Daar moet ie het de hele week mee doen. Maar dat gaat prima.

Knap hoor, hoe je het doet.

17. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de recepten meiden. Lekker!

18. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow! Wondertje. 70 euro per week voor 5 personen. Dan hebben wij het zo slecht nog niet met 60 voor 2 personen. Petje af hoor hoe je dat doet.

19. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    qua brood snap ik het wel. hij heeft het echt geprobeerd, maar hij vind het erg droog in de mond.
    vis: de hoop opgegeven. hij moet al heel zijn leven kotsen van vis (behalve kibbeling, fishsticks, crispino,..).
    kieskeurig in eten: hij eet wat de pot schaft, klaar. ik eet graag spruiten, hij niet. hij eet graag boerenkool, ik niet. Dus dan ruil ik een boerenkoolstamppot voor een spruitjesstamppot. allebei tevreden :D

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik ken het. Zo ging/gaat het hier bij mijn ouders ook: brood bij de bakker, beleg bij de slager, fruit/groenten bij de groentenboer, melk in glazen flessen bij... de melkboer :)
    Nu wonen mijn ouders in een dorp en kennen ze deze ondernemers persoonlijk. dus dan wordt er en passant ook veel afgebept natuurlijk :p

Moet wel zeggen dat ik het verschil wel nog steeds kan smaken als ik bij mijn ouders ben :)

Het heeft idd. met toegevingen te maken. Je gaat zo ver als waar je jezelf nog prettig bij voelt, vind ik.

Deel Deze Pagina