Het is zkr haalbaar ik red het makkelijk. En het zijn niet standaard dingen die ik eet,soms maak ik zelf met mijn engeltje een pizza(home made) Rijst met kip, Macaroni div. dingen en let zkr op de aanbiedingen,div. dingen haal ik bij de lidl behalve melk en kaas toch bij de ah. Groente en fruit op de markt.Maar let zkr dagelijks op de aanbiedingen en pas daar nu en daar mijn menu aan. Succ6 ermee!
zelfgem. tomatensoep met zelfgemaakte saucijzenbroodjes.: verse tomaten net onder water zetten (kan ook bliktomaten gebruiken). p/z, laurierblad en kruidnagel erbij. bouillonblokjes erbij. blikje tomatenpuree erbij. Aparte pan: uien bakken en erdoor doen. Soep een uurtje laten staan (tot de uien 'opgelost' zijn). Gehakt kruiden en verdelen (deel voor broodjes, rest voor balletjes.) Kleine gehaktballetjes draaien, braden in aparte pan. Ong. 10 min. voor je soep klaar is de balletjes erin doen en een flinke hand vermicelli (goedkoopste is ong 18 cent voor een grote zak ) Bladerdeeg uitleggen. Gehakt tot ovale balletjes draaien en erop leggen, aan de zijkant. Dichtvouwen en plakken met ei, met ei bestrijken en op 175 graden in de hetelucht tot ze mooi goudgeel zijn. |Altijd lekker en vooral de broodjes zijn hier altijd een succes
Wij doen ook zuinig aan. Ik vind het fijn om te sparen. Ik haal vers fruit en groenten bij de lidl. Ik kijk wat een beetje betaalbaar is. Aardappels ook daar of als het ergens in de reclame is. Brood wil ik wel lekker dus dat halen we bij de c1000. Beleg haal ik ook bij de lidl maar dat vul ik wel aan met wat ander vers vleeswaar.(meestal ook uit de reclame) Ik maak standaard een vleespan. En heel saai meestal zijn dat gehaktballen of saucijsjes. In de winter gooi ik daar nog een rookworst bij in dan heb je voor 4 dagen. Als ik macaronimix of nasimix in de aanbieding zie neem ik daar meerdere pakken van mee. Net als gehakt in de aanbieding dat deel ik dan op in kleinere hoeveelheden voor macaroni en hamlappen weer voor de nasi. Doordeweeks eten wij altijd aardappels met groente en of macaroni daarbij. Dit omdat die kleine dat ook kan eten. In het weekend krijgt de kleine nog wel eens een potje en eten wij nasi of opgebakken aardappels met lekker vlees. Een wereldgerecht, snacks is maar net waar we zin in hebben. Kan echt heel goed uit. En een vleespan is lekker goedkoop en super makkelijk. Op maandag braad ik vlees en kan er tm woensdag of donderdag aan toe.
Nog even een paar bezuinigingstips. Koop geen voorgesneden groente, is vaak duurder dan groene wat je zelf moet snijden. De markt is meestal goedkoper, de smaak is ook vaak beter. Waar ik woon hebben veel boeren ook een klein winkeltje met eigen verbouwde producten. Als je zo een winkeltje in de buurt hebt, scheelt vaak de helft. Rij (auto) niet iedere supermarkt af waar iets in de aanbieding is. Dit kost benzine en weegt niet op tegen of er iets wel of niet in de aanbieding is. Groetjes Lauri
knap hoe jullie dat doen hoor! wij hoeven niet te bezuinigen maar ik vind het wel zonde wat er allemaal aan boodschappen uit gaat. zeker wel 400 per maand. ik ga elke dag, soms om de dag naar de AH en ben per keer altijd minimaal 15 euro kwijt. ik hou het dus niet bij maar het is heel wat. per week plannen is een goed idee, moet je wel even voor gaan zitten vind het eten verzinnen altijd zo lastig
Ik ook, vandaar dat ik echt weekmenu's zou willen weten (en er een paar heb gekregen nu). Ik ga ook TE vaak naar de supermarkt en de kasten pullen uit met restanten die daarna overdatum raken...
Nou hier mijn goedkope macaroni. 1 zak macaroni van de lidl; 1 courgette; 1 prei; 1 bakje champignons; 250 gr gehakt; blikje tomaten puree; mix voor macaroni (kun je de goedkoopste nemen). Gehakt rul bakken, groente ondertussen snijden en wassen en ook erbij bakken. Mix met een beetje water erbij en daarna nog een blikje tomatenpuree erbij. Macaroni ondertussen koken en afgieten alles mengen in een grote pan. Kun je makkelijk met zijn drieën twee keer van eten.
Toen ik nog samen woonde was ik ok erg bezig met geld besparen enzo. Ik haalde gewoon soweiso ook al voor elke week spullen voor macaroni en spagetti. Ze hebben bij de lidl geloof ik 1 kilo macaroni zakken, kan je zat 2 x van eten met een gezin van 4. ook rijst enzo is heel goedkoop. En met wat zakken soepgroentes kun je de boel ook wat opfleuren. En is goedkoop. Hier wat prijsjes leuk om te weten: Koffie AH 1,38 Hondenvoer 7,99 Lidl 10 kilo ( fokkers gebruiken dit met afwisseling prima te geven) Spagetti C1000 0,29
Ik plan op deze manier.. Het is bij ons standaard 4 keer per week aardappels en groente. Dus ik kijk in de winkel voor 4 maal verse groente, meestal wortelen, bloemkool, boontjes, witlof, zuurkool, snijboontjes, etc. Aardappelen zorg ik altijd voor! Ook voor jus. Ik maak een juspan voor drie a vier dagen. Met gehakt of worst. Dan zijn de werkdagen al gevuld. Bloemkool is groot daar bewaar ik vaak nog wat van zodat mijn zoontje nog een keer kan eten als wij wat anders eten. Dit vul ik verder aan met nasi, macaroni, soep, brooddag (met gebakken ei, sate) snacks, chinees (af en toe moet kunnen)
@ nada; de soep of de worst? Leuk (ps als je de soep maakt; niet te zuinig zijn met de kruidnagel ) @ missym; gewoon hetzelfde als de soepballetjes. Wat je altijd doet. Gehaktkruiden is prima. Ik heb ze nu niet meer in huis dus ik doe gewoon va alles wat ik lekker vind En natuurlijk ei en paneermeel..
2 dgn hetzelfde eten helpt ook....pan nasi (dit kan je ook invriezen en in magere tijden ontdooien) en pan bami maken (zijn alweer 4 dgn eten)...als ik gewoon geld heb, maak ik het van verse groenten en in magere tijden, koop ik een pak bamigroenten bij de aldi/lidl....iets van 0,90 ct...pak rijst 1,50 knoflook/ui heb ik in elk geval standaard in huis en je kruid het met wat je allemaal hebt...lekker met komkommer tomaat erbij... Idd ook bij aldi/lidl...kipkrokant schnitzel ofzo.. 1,50 met aardappelpartjes 0,60 ct en zak voorgesneden salade 0,70 ct....lekker voor een makkelijke dag... ( alweer een dag je zit nu op dag 5)... Nou nog 2 te gaan...en nog een hoop geld over
@ female.. de soep!! Ik maak nooit tomatensoep maar vers lijkt me heerlijk! Nasi vind ik ingevroren niet zo lekker maar bami wel. Wat ook lekker is capucijners met spekjes en ui. Dat kost bijna niks. Een pan kippensoep maken kun je ook twee dagen van eten. Lekker met stokbrood. En soep kun je ook invriezen.
Wij maken bijna altijd eten voor 2 dagen Bijv een verse pan soep Hou van soepen Zelf gemaakt dan he Mmmm kippensoep... Macaroni met verschillende groenten Spagetti enz enz Maar ook stampotten voor 2 dagen Echt lidl en aldi rules!
Wij halen veel bij de Lidl, en wat ze daar niet hebben (bv vleesvervangers) kopen we bij de super de boer. We proberen alles voor 70 euro per week te halen. Meestal lukt dat aardig. Wat ik heel erg handig vind is dit: Reclamefolder.nl - Alle reclame folders en winkel actie aanbiedingen Thuis lekker al een lijstje maken met de aanbiedingen. Geen gedoe met al die rommelige folders in huis (hebben een nee/nee sticker).
Groenten en/of fruit uit eigen tuin! aanbiedingen afgaan macaroni met gehakt is goedkoop soep met brood koolvisfilet is goedkoop en heerlijk met bruschetta kruiden je kunt van veel restjes eventueel stampot maken Je kunt veel groentenrestjes wokken en door de rijst gooien, soort nasi dus
wij gaan ook naar de aldi en geven ongeveer 70/80 euro per week uit. we kopen nooit frisdrank of alcohol en beperkt snoeprijtjes en chips. we eten elke dag warm met groente en vlees of macaroni ofzo. ik heb niet het gevoel dat we erg beperkt worden door bij de aldi boodschappen te doen.. alles bij de aldi is van goede kwaliteit en lekker.sommige dingen zijn er niet en moet je ergens anders halen. en de babyspullen behalve de luiers zitten er ook niet bij inbegrepen. de luiers voor overdag zijn vand e aldi en voor de nacht van pampers. de babyspullen proberen we 1 maal per maand op aanbiedingen te kopen.
Wow..Waardevol, zitten die aardappelen dan in een zak van goud ofzo? Ik ga meestal naar het aardappelpakhuis, veel goedkoper. En groenten soms van de markt of turkse winkel, scheelt ook weer! en tomaten komen van de tomatenplant achterin de tuin