Klopt! De A-merken bij Jumbo zijn vaak wel een stuk goedkoper. Maar als je dan de B-merken bekijkt zie je dat Jumbo daarin wel duurder is dan bijvoorbeeld een C1000! Omdat wij in een dorp wonen met alleen een C1000 en overdag geen auto bij huis, doe ik de meeste boodschappen bij de C1000. Als we eens in de stad moesten zijn, gingen we naar de Jumbo. En toen viel het me ineens op! Voorbeeld : de Yoghurtdrink van de C1000 is 48 cent, bij de Jumbo was het een paar maand geleden 55 cent! Dezelfde fles, andere verpakking, maar wel hetzelfde adres.... Sindsdien neem ik alleen de koffie (dat is de enige A-merk wat we hebben) mee bij de Jumbo.
Nee, nou ja, ik kreeg twee weken geleden een brief en daarin werd om uitleg gevraagd. Ik heb een fout gemaakt in die aangifte dus dat is het. Vanmiddag kreeg ik deze brief. Pijnlijk! Ik wist dus ook niet dat dat nog kon. Heb wel afgelopen week iemand gebeld zodat we het dit jaar laten doen. En de volgende in juli, dat is verwacht. Dat heeft met iets anders te maken. Kan er niet teveel over uitwijden, sorry We zijn met drie, man en ik en kindje van bijna 2. Man vind alles wel goed, hij is erg aan boerentarwe brood gehecht van c1000 en melk met draaidop. Maar verder is alles goed. Ik ben meer van de luxe. Overjarige kaas en sapjes enz. Dat schrap ik gewoon. Ik vind het veel belangrijker om te eten van de schijf van vijf nu. Gewoon zorgen dat de maag gevuld is. En dat komt ook weer goed, maar ik vind het nogal moeilijk. Ik heb de recepten gezien, heerlijk! O ja, billendoekjes heb ik voor twee maanden in huis. Ik heb verder best nog een aardige voorraad.
Was interesse hoor, dat ik er naar vroeg. Je hoeft niet alle details neer te zetten Maar balen zeg!! Ik had in mijn aangifte van 2009 ook een fout zitten, maar die heb ik eigenlijk met de aangifte van 2010 weggepoetst, wij moesten toen ineens 500 bijbetalen. Maar door mijn fout had dat eigenlijk 2000 euro moeten zijn Gelukkig kon ik dit dus het jaar erop wel compenseren. Sindsdien kijkt mijn vader altijd even mee met onze aangifte! Slim dat je dat nu ook laat doen! Bij de Lidl hebben ze trouwens ook oude kaas, die best lekker is! En sapjes, tsja, wellicht kun je een citruspers ergens vandaan toveren? Dan koop je een zak perssinaasappelen bij de Lidl en heb je ook verse jus!
Nee, ik weet het hoor! Bedankt voor je interesse! Een lidl heb ik helaas niet in de buurt. Ik moet dan 1,5 uur fietsen (enkele reis) en de aldi is de helft. Dus ik ga liever naar de Aldi. De kaas schrap ik gewoon voorlopig even. Ik haal bij Aldi jonge kaas en die leg ik (met boterham en al) even in de koekenpan. Dat is ook heerlijk! Ik moet gewoon even een knopje om zetten om dat minimum bedrag op onze spaarrekening te houden. Komt helemaal goed!
Ons weekmenu: Vrij: Dahl van mungbonen met zelfgemaakt naanbrood Zat: Zwarte bonen chili met rijst Zon: Linzensalade met broccoli en ei (broccoli uit diepvries) Ma: Spinazie taart uit de oven (spinazie + filodeeg uit diepvries) Di: Pompoencurry met rijst Woe: Zuurkoolschotel met appel en witte bonen Don: Schorseneren met pasta (laatste schorseneren, hierna is het op) Vrij: Pannenkoeken (met appel, pindakaas, stroop en poedersuiker) Zat: Verse aardappelpuree met rode kool en pruimen (laatste rode kool) Zon: Tortilla's met Indiaanse aardappels, pittige maïs uit de pan (tortilla's zelf maken, maïs uit diepvries) Een gevarieerd menu Heb van alles bij elkaar geraapt en gecombineerd. Werk op het moment veel met kruiden en specerijen.
Dat ziet er goed uit, Elena! Door je menu bedenk ik me ineens dat ik ook nog pannenkoekmix heb. En appels heb ik natuurlijk ook! Bedankt, ga ik volgende week eens eten.
Zuurkool met appel en witte bonen?! Niet eerder van gehoord, maar klinkt goed! Doe je dan alles door elkaar?
@ Henkiepenkie: Eet smakelijk dan volgende week Hier maak ik de pannenkoekenmix gewoon zelf. @ Poppedopje: Recept is van de AH : Recept - Zuurkoolschotel met appel en bonen - Albert Heijn Ik gebruik alleen geen bier maar een scheutje appelazijn met water
Net boodschappen gedaan met de kleine in de fietskar, dus geen benzine verreden Bij de Deka, want die is in de buurt. Gekocht: 1 cola light 0.69 + 0.25 emballage 1 wagner pizza 2.15 rijsttoast 0.99 haust toast 0.84 allesreinigerdoekjes 1.15 non scan ??? 1.49 3 zuivelspread 2.67 jonge bladsla 1.79 spritsen 0.79 2 baguettes 0.79 bosui 0.95 2 x 4 pistolets 1.58 1 scharrelkipfilet 2.70 amoy woksaus 1.19 6 vrije uitloopeieren 0.99 2 x 6 wraps 2.98 geraspte kaas 1.09 3 rode pepers 1.59 2 x tomatenblokjes blik 1.16 remia satesaus 0.89 paprikamix 1.99 2 tomaten 1.12 2 bolletjes knoflook 0.69 Totaal: 32.19 Mijn man haalt morgen nog: wc papier, weight care repen, 3 pakken melk, 1 optimel, fris/water, voer voor de honden/katten, kattenbakkorrels. Dan redden we het weer een hele week. Heb nog 30 euro voor boodschappen. Moet lukken Woensdag en vrijdag krijgen we weer onze salarissen. Altijd fijn als het weer gelukt is! Mijn ouders hebben trouwens even 3 pakken KV luiers gehaald (1 gratis) en zo'n voordeeldoos Zwitsaldoekjes en een pak voeding voor bij mijn moeder thuis (past op). Hebben ze even voorgeschoten, krijgen ze volgende week terug. We eten overigens: Morgen: ik naar de HHB, man eet schnitzels (vriezer) met stokbrood en satesaus (niet mijn ding, dus zijn feestje ) Zondag: wraps met pittige eieten in tomatensaus Maandag: mini lasagne uit de vriezer Dinsdag: soep (vriezer) met pistolets Woensdag: Broodjes met eend (vriezer) in zwartebonensaus met sla en lente-ui voor mij. Voor mijn man broodjes met kipfilet, mosterd, lente-ui en sla. Donderdag: fishcuisine, pasta en broccoli in tomatensaus (allemaal nog in huis) Vrijdag: Ga ik uit eten met collega's en eet mijn man een pizza.
Hier hoeven we niet te bezuinigen, maar wil wel een beetje gaan opletten op de boodschappen. We kopen alleen maar A merken, onzin eigenlijk, want als we op visite zijn smaakt LIDL oid ons ook. Wil proberen om maar één keer per week boodschappen te doen, ipv (bijna) elke dag. Vorige week wel gelukt. Deze week helaas niet. Ik ga voortaan ook maar naar de Lidl voor groente/fruit ipv de AH (ze zitten tegenover elkaar). Wij kopen ook vlees van de turk/marokkaan. Laatst was er een actie; kipfilet voor 4 euro per kilo. Meteen een paar kilo ingeslagen. Man wil elke dag iets van vlees hebben, dus het komt wel op. Weet niet of elke Action dit heeft, maar hier zijn vaak A merken sap voor 69 cent. Ze zijn dan nog maar 2 maanden oid houdbaar en dus flink afgeprijst. Laatst een paar pakken Roosvicee gehaald voor 69 cent ipv 169 (geloof ik).
Ik ga zo iets verschrikkelijks doen. Ik heb het een dag geprobeerd niet te doen maar ik verlies. En ik geef mrsNuke de schuld Maar ik ga hoe dan ook een McFlurry halen. Misschien wel twee . Best leuk dat zwanger zijn
als iemand leuke simpele recepten heeft voor wraps vind dat ook erg lekker, maar ben zoooo slecht met combineren. hier weer bij de voedselbank geweest. ik had 1 zak visdigen (vistick achtig) ong 2 kilo gehakt in een grote klomp geen idee wat ik er mee moet want je krijgt het niet van elkaar af, verder helaas geen vlees dit keer, had ik nu maar nee gezegt toen ze vroeg eten jullie gehakt, want hier kan ik niet veel mee, ga er maar gehaktballen van van bakken denk ik, en dan maar invriezen ofzo, 6 pakken rookworst tot 24-02 2 pakken opschuimmelk, geen idee kanje dat ook gewoon drinken, wij hebben niet zo`n apparaat 1 flesje koffie melk, 2 pakken koekjes, waarvan 1 keer kaaskoekjes waar ik nog 8 dozen van heb liggen omdat we die niet lusten geen van allen, en dan heb ik ook al 8 dozen weggegeven. 1 pot rode kool 4 winterwortels, ong 2 kilo aardappels stuk of 8 uien witlof spinazie in de vriezer gedaan 1 zak is te weinig voor een volle maaltijd dus moet er eerst een zak bij halen, of een keer 2 soorten koken. en 2 pakjes koffiemelk kuipjes 1 pak aardappelsschijfjes ingevroren, 1 keer rundvleessalade oja en 3 broden. 1 keer afbakstokbroodjes 3 pakjes chocolademelk. dit was het, viel wat tegen dit keer, maar goed beter iets als niets, zou je de rookworsten (unox) ook in de vrieser kunnen doen?? morgen ga ik nl ruimte maken en wat aan mijn neef geven heb nl heel veel vis liggen. verder ben ik super trots zoonlief heeft vanmiddag voor het eerst in zijn peuterbed geslapen, die we van marktplaats af hebben, zijn ledikant ging kapot dus we moesten wat.
Rookworst kun je invriezen hoor Dobbel! Kun je proberen de dingen die je niet lust te ruilen? Weggeven is heel lief van je, maar volgens mij kun je het zelf prima gebruiken. Ruilen zou dan beter zijn misschien?
Dobbel, je kan spinazie ook gebruiken als groente in de pasta. Ik doe het altijd in de lasagna. Wraps doe ik altijd met een lekkere salade en dan shoarma erin emt beetje sla..heerlijk en goedkoop. Shoarma van aldi is lekker, zit weinig vet in. ( van die witte stukken vet in vlees)
tja krijg dit keer hondenvoer er voor terug, en mijn moeder vergoet de hondenvoer normaal dat geld gebruik ik dan voor de booschappen dit keer, maar goed ondanks dat geef ik nog heel erg veel weg, ja misschien niet handig van me, maar vragen om te ruilen vind ik ook zo wat, tevens krijg ik ook regelmatig van schoonouders wel eens wat (die krijgen bv altijd de witlof in ruil voor wat anders op een ander tijdstip) enzo bij schoonzus krijgt sven regelmatig wat kleren dus daar ga ik ook niet verder om wat vragen. maar kan het inderdaad zelf ook goed gebruiken,
Hallo dames, Ik kom wat inspiratie opdoen bij jullie. Het is niet zo dat we "moeten" opletten. Maar we zijn eigenlijk een dief van onze eigen portemonnee als we gewoon maar alles kopen zonder op te letten. En nu omdat onze bruiloft eraan komt wat al genoeg kost willen we "slimmer" boodschappen halen. Afgelopen weekend hebben we meer dan de helft bij de aldi gehaald en dingen die ze daar niet hadden bij een andere supermarkt. Wat is jullie boodschappenlijst zo'n beetje voor de week en wat hebben jullie dan als avondeten??
Lees het topic maar eens door komen een hoop goede tips voor bij. En ook de week lijsjes staan van de meeste meiden al hier in het topic van deze week. Succes met besparen .
ik zal ook eens een weekmenu opschrijven maar doe ik van het weekend even, weet het nu nog niet voor volgende week, manlief gaat straks even kijken of die het gehakt kan opsplitsen, en anders ga ik er en een pan macaroni van maken plus een bak sous voor in de diepvries, en voor de rest ga ik dan gehaktballen maken, dus volgende week eten we zo wie zo gehaktballen en macaroni. spinazie in wraps wat is daar nog meer lekker bij manlief houd niet van soarmavlees (ik wel)
Marnat: Zal ik zeker doen! Thanks. Zaterdag is boodschappendag dus ik ga vanavond eens lekker met een mok thee en pen en papier het topic doorlezen. Mijn schoonmoeder krijgt ook een voedselbankpakket en wij krijgen vaak spullen die zij niet lust of mag. Heeft iemand tips wat ik kan maken met 2 blikjes zalm, 1 witte bonen in tomatensaus, 2 grote potten perzikken? Die blijven maar staan....
Graag gedaan , witte bonen eten we vaak voor de snel met een paar aardappels . maar je kunt het ook alleen eten zonder aardappels. Of met puree of platte aardappels . er zijn veel mogelijkheden. Zalm geen idd mis even googelen . De perziken kun je ook zo eten als toetje of een vlaai van maken . Wie heeft er een lekker recept met zalm uit blik!!! - Goeie Vraag Perzik recepten | Smulweb.nl