Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Met de blikjes zalm kan je ook een lekkere zalmsalade maken, voor op brood of op een toastje;
    -2 blikjes roze zalm
    -1 blikje rode zalm
    - augurken
    - zilver uitjes
    - mayo en ketchup
    - verse peper

Blikjes zalm uitlekken, zalm fijnprakken, augurken en zilveruitjes fijn snijden (hoeveelheid naar smaak), alles in een grote schaal mengen met de sauzen en peper.

De witte bonen lekker als onderdeel van de avondmaal of gebruiken in een chili (erg lekker!).

De perzikken kan je als toetje gebruiken, in/op een taart, een crumble van maken, in een fruitsalade gebruiken. Zoveel mogelijkheden eigenlijk.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    wraps met gekruide kip is lekker, en wraps met pittig gehakt is ook fijn.
    Evt een blikje mais erin verwerkt en kidneybonen!

Wraps is ook fijn met roomkaas besmeren ( paturain alleen dan goedkopere versie), beetje sla erin en dan kipfilet voor op brood ertussen, of ham, of zalm en dan oprollen en in stukjes. heb je een lekker borrelhapje!

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja die met roomkaas maak ik ook vaak! Heerlijk!
    Ook s'avonds bij filmpie :D

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb vanavond weer boodschappen gedaan voor komende week:

Lidl
    Halve kilo komijnenkaas 2,67
    Kilo jong belegen 4,9
    Kilo bananen 1,28
    Kilo peren 1,09
    Tas elstars (15 appeltjes ongeveer) 1,55
    Kiwi doos (ongeveer 8 stuks) 1,39
    Kaassoufflés 6 stuks 0,99
    Liter volle yoghurt 0,65
    2 liter vanillevla 1,18
    3 bolletjes leverworst 0,65
    Boterhamworst 0,59
    Chocolademousse (4 toetjes) 0,89
    Kipfilet (broodbeleg) 0,79
    12 biologische eieren 3,18
    6 pakjes chocolademelk 1,49
    6 pakjes drinkyoghurt aardbei 1,39
    Aardbeiensiroop 1,69
    5 pakjes appelsap 0,95
    Chocoladehagelslag 1,49
    Chocostaafjes 1,39
    Biologisch rundergehakt 300 gram 2,69
    Totaal 32,89

Plus
    Bosui 0,99

Agrimarkt
    Letterkoekjes 0,99
    Broccoli 2 stronkjes 0,87
    Sperziebonen 500 gram 2,14
    Half bruin sesam 0,69
    Half wit 0,65
    4 liter biologische halfvolle melk 3,56
    2 liter biologische yoghurtdrink 2,38
    Totaal 11,28

Alles bij elkaar 45,16
    Moet nog wel 3 broden hebben, dus komt 3 euro bij. En sla, 1 euro? En kip, wil ik het liefst biologisch, maar voor 400 gram betaal je dan zo'n 8 euro, is wel heel veel.... Maar dan zouden we op ongeveer 60 euro uitkomen, dus nog best netjes.
    Met het fruit doen we ongeveer 1,5 week, dus volgende week hoef ik niet zoveel te halen.

Ons weekmenu:
    za Vegetarische burger/falafel, broccoli, aardappels
    zo Kip madras (kip, ui, bosui, tomaat, melk, rijst), komkommer
    ma Ei, mie, boontjes
    di restje Kip madras, ragout, hamburger, broccoli, rijst (oftwel we doen maar wat ;))
    wo Gehaktbal (dus 1 ei en 2 beschuiten nodig), aardappels, wortels
    do Mie (grote), tortellini, kaassoufflé, boontjes
    vr brood, komkommer, sla

Vegetarische burgers/falafel had ik nog, kostte 3,38, pakje kip madras staat al héél lang in de kast, kaassoufflés hebben we altijd wel (zag net dat we nu 3 pakken hebben, oeps ;)), lekker en goedkoop! Tomaten en wortels had ik ook nog liggen. We kopen de rijst per 5 kilo dus dat gaat héél lang mee!

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik wil ook graag meeschrijven, we hoeven niet op te letten wat we uitgeven aan boodschappen maar ik wil een hoop geld overhouden de komende maanden, aangezien ik een nieuwe kinderwagen wil kopen en de kinderen een bedstee gebouwd krijgen in hun kamer, en ik nog wat (dure) baby spullen voor onze aanstaande baby wil aanschaffen. Ik wil dus mega gaan besparen, en wie weet blijf ik het dan wel doen, is toch mooi mee genomen. Ik heb dus een aardig doel voor ogen wat ik wil.

Alleen ben ik ontzettend slecht in het bedenken wat ik moet eten voor 1 week, en wat ik nodig heb aan brood, beleg melk etc. Wij gaan meestal elke dag naar de Ah of om de dag. Ik ga morgen een lijstje maken, en boodschappen doen, dan post ik het hier.. Heb het topic aardig doorgelezen en ga zeker wat tips proberen. Maar eerst de eerste uitdaging : een boodschappenlijstje voor meer dan 1 dag maken!

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dat klinkt inderdaad lekker ga ik eens proberen.

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    MM7@ Schrijf gerust mee , mis is het handig wat terug te lezen er zijn goede tips te vinden hier .
    Wat vervelend dat de kinderwagen stuk is.
    En wat een plannen meis . Dan is het idd slim wat te besparen .
    Tip kleingeld achter uit leggen zeggel boekje van ah sparen .

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Marnat, mn kinderwagen is niet stuk, maar ik heb een 1ling wagen nodig haha.. Ik heb een tweeling van net 1 jaar, en ben in Juli uitgerekend van baby nr 3. Ons app. stond al enige tijd te koop, maar is nog niet verkocht dus de kids moeten straks met zn 3tjes op 1 kamer, dus krijgen ze een stoere bedstee! En ik had al mijn kleine babykleertjes en wat spullen al weggedaan voor dat ik er achter kwam dat ik dit keer spontaan zwanger was, ik heb namelijk de tweeling door mmm gekregen. Kortom, een hoop veranderingen hier, en omdat dit echt ons laatste kindje is, wil ik graag wat dingen aanschaffen die ik erg leuk vind..

Klein geld doen wij altijd al in een pot, als een soort appeltje voor de dorst zeg maar.

Ik geef nu denk ik zo n 100/120 euro uit per week, dit wil ik eigenlijk gaan halveren. Ook nu de tweeling sinds deze week met ons mee eet, en geen opvolgmelk meer krijgen. Dat scheelt al enorm, want dat had ik natuurlijk allemaal dubbel.

Dus incl. luiers en weekboodschappen wil ik zo rond de 60 euro kwijt zijn, hopelijk lukt het me.

Hoe doen jullie dat met dingen in de aanbieding kopen? Etos heeft vandeweek de pampers in de aanbieding, die sla ik dan altijd groots in, maar dan is mijn weekbudget natuurlijk op.. en zo doe ik het ook altijd met wasmiddel, dat sla ik ook altijd in als het in de aanbieding is.. Dus weet even niet hoe ik dat het beste kan oplossen? Misschien een maandbudget pinnen + 30 euro extra ivm aanbiedingen. Of hebben jullie hiervoor tips?

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hoe werkt dat ah sparen eigenlijk?

10. Que

Que Niet meer actief

Heb nog een Quinny Buzz met dubbel voorwiel... die gaat de verkoop in....

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Je kan koopzegels kopen. Per euro die je moet betalen kan je 1 zegel kopen van 10 cent. Als je een boekje vol hebt kan je die inleveren en krijg je er 52 euro voor. Je hebt alleen maar 49 euro aan zegels betaald, want je krijgt 3 euro dan gratis.
    Op de boodschappen maakt het niet zo'n groot verschil, maar als je de zegelboekjes inlevert merk je het wel.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    MM7@ Zo ben ik weer op de hoogte hihi.
    Heb de laatste dagen niet veel gevolgd hier op het forum .
    Zal weer beter op letten hihi
    Het susi boekje nog gelukt ? waar ik je de link van gaf?

13. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch, als ik die prijzen van Lidl zie is lang niet alles goedkoop. Ik zie dingen die ik van de Eoroshopper goedkoper kan krijgen en vlgs mij zelfs van AH merk.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb je wat voorbeelden? Ben wel benieuwd namelijk. Nadeel is wel dat de groente en fruit bij de AH duur is (denk ik ;)) en ik heb geen zin om allerlei winkels af te gaan. Maar mijn man kan in zijn pauze wel wat dingen halen die niet in de koeling hoeven, dus dat is wel een optie. En ik moet toch ook naar een andere winkels voor de biologische spulletjes.

15. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Lidl is inderdaad niet het goedkoopste in alles maar ik kan wel gerust mijn vriend er heen sturen voor een boodschapje zonder dat hij met allemaal A merken thuis komt ;)

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanillevla haal ik volgens mij voor 99 ct.
    Kipfilet broodbeleg iets van 55 ct.
    Komkommers waren bij Lidl laatst iets van 95 ct per stuk voor mij. Bij AH 59 ct en als ze bij AH niet goedkoop zijn is het 9 van de tien keer bij de C1000 wel weer die prijs. Die twee zitten bij mij rug aan rug dus dat scheelt wel.

Zal de rest eens in de gaten houden.

Lidl is in veel goedkoop, maar het valt me toch op lang niet in alles. Voor mij geldt dan nog dat ik benzine erbij moet tellen omdat de Lidl redelijk weg zit.

Voordeel is dan wel weer dat als ik richting mijn mijn moeder verhuis ik Lidl/Aldi/Boni op een plein heb. AH in het centrum en de C1000 dan degene is die verder zit :D.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die 1,18 was voor 2 pakken vla hè, ik vind dat echt niet duur.
    Komkommers zijn vaak wel goedkoper.
    En broodbeleg, ligt er natuurlijk wel aan hoeveel gram het is, zal straks even kijken als ik eraan denk.
    Ik weet wel dat de hagelslag bij de Plus goedkoper is en lekkerder. Maar goed, manlief had het nu nodig :D

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wow, mm7, je bent alweer over de helft! :) Gaat alles goed?

Wel een uitdaging om van 60 euro p.w. te leven met zijn vieren en straks vijven. Succes!

Over aanbiedingen; als ik het geld er voor heb koop ik het en dan weet ik dat ik de week (weken) erna minder geld kwijt ben, dus dan is het weer in evenwicht zeg maar :)

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vanillevla is bij de Lidl zeker geen 99 ct hoor, veel goedkoper, volgens mij is vanillevla 59 ct en dubbelvla 79...ofzo....zeker geen euro! Komt bij dat ik de vla van de Lidl lekkerder vindt dan die van AH (zo dun). En komkommer zijn bijna nooit zo duur bij de Lidl maar dat verschilt erg. Prijs van groenten en fruit verschilt per dag, ik kijk altijd naar de prijs want vaak zijn er goede aanbiedingen (oranje prijskaartjes)

20. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh dat wist ik niet :D. Dacht dat het per pak was hihi.

Deel Deze Pagina