Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    erg handig om te lezen altijd
    wij hebben hier in het dorp alleen maar lidl en c1000 en ik haal bijna alles bij de lidl (helaas begint de lidl wel duur te worden)
    elke keer als ik naar de verloskundige moet ga ik ook naar de action en haal daar van die pakken roosvice op voor 59cent, bij de c1000 kosten ze bijna 1,50 ofzo dus dat scheelt een hoop
    ook doen wij sinds kort gewoon zelf aardappels schillen en koken enz ook al haalde ik daarvoor altijd voorgekookte aardappels of van die opbak aardappeltjes
    merk wel dat het een hoop scheelt!!!
    verder heb ik weinig tips.......
    ooohw ja bij de lidl stickeren ze het vlees enz vaak in de avond al en is het daarna nog 2dagen houdbaar, de lidl stickert vlees vrij vroeg af namelijk

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    nog een tip voor meiden met een c1000 in de buurt, 500 gram schouderkarbonade 1,74 euro, best goedkoop :)

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf hoef niet zo nodig chips of snacks. Mijn vriend daarentegen snackt als het kan de hele suup leeg. Maar ik heb het beperkt tot chips voor het weekend. En dan max 4 zakjes voor hem. Uiteraard wel goedkope versies :D

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    De boodschappen zijn weer in huis! Zoals ik zei; ik moest veel extra dingen halen... we gaan eind volgende week met mijn ouders en zus en zwager een weekje op wintersport. En het is gebruikelijk dat we dan allemaal wat boodschappen meenemen. Wij zorgen voor de ontbijtproducten (brood halen we daar, maar wel beleg dus, en eieren enzo.) en voor 2 keer avondeten. Ik ga daar pasta met bolognesesaus en erwtensoep maken. Maar wel voor 6 man dus...

Toch hebben we het heel netjes gedaan met de boodschappen! Voor onze eigen weekboodschappen was ik in totaal 39,25 kwijt.

Ik had voor 24,10 bij de Lidl, onder andere:
    Chinese roerbakmix, 35% korting; 0,83 ct
    2,5 kg Golden delicious: 3,09
    3 bananen: 0,68
    Komkommer: 0,95
    Halfvolle melk, 3 pakken; 1,65
    Geraspte kaas: 1,49
    Eiersalade: 0,99
    kipfilet (voor op brood), 3 pakjes, 2,37
    grillworst; 0,99
    kindertoetjes, soort Danoontje; 1,55
    eieren: 0,85
    pakjes drinken: 1,29
    afbakbroodjes: 1,39
    dropjes: 1,49
    dropjes: 1,29
    kroepoek: 0,69
    koffiefilters: 0,39
    wcpapier: 2,15

Bij de AH nog het volgende:
    2 flessen Chardonnay: 7,00
    alu-folie: 0,79
    diepvrieszakken: 0,99
    boterhamzakjes: 0,19
    soepstengels: 0,39
    Diepvries-spinazie: 0,68
    rode kool: 1,29
    Hertog kleintje ijs (jaaa, ik ben zwanger!!) 1,15
    DE koffie: 2,67

Totaal 15,15

Voor de hele week vind ik dat super!

Voor de rest was ik dan nog 33 euro kwijt. Daar heb ik o.a. voor beschuit, ontbijtkoek, crackers, 4 stukken belegen kaas, 2 gekookte worsten, 2 leverworsten, jam, hagelslag, pindakaas, chocopasta, boter en roomboter. Verder dan dus pasta, sugo (ga niet klooien met verse tomaten!), spliterwten en rookworst. Moet ik alleen van de week nog even wat vleeswaren en eieren halen om mee te nemen. En de verse groenten voor in de soep en pastasaus.

Totaal dus voor 72 euro boodschappen gedaan. Zelfs dat zou nog best binnen ons budget passen :D

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh, wat betreft lekkere dingen:

Hier een man die erg graag snoept! En ook gerust een hele zak achter elkaar leeg eet....

Ik neem voor hem altijd 1 of 2 zakjes drop mee en daar moet ie het de hele week mee doen!

Chips eten we hier echt alleen in het weekend (tenzij het over is van het een of ander). Meestal 2 zakken chips per weekend. Wel graag Croky of Lays, die vinden we nou eenmaal het lekkerst! En we (ik nu niet) drinken in het weekend ook graag een biertje of wijntje, dus dat haal ik ook altijd wel in huis...

Koek eten wij eigenlijk bijna niet. Tenzij we echt visite krijgen is dat dus ook eigenlijk niet in huis.

6. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    owja over snoepen enz, die paden probeer ik te vermijden of snel door te lopen, anders kom ik met dingen thuis die we niet nodig hadden

7. mroos

mroos Niet meer actief

Deze week weekboodschappen gehaald voor 52 euro, en ik had nog een flessenbon voor 7,50, dus 45 euro afgerekend, we hebben het volgende op het menu:

vanavond uit eten
    zondag wraps (gehakt, ui, champignons, tomaat, mais, saus, kaas)
    maandag spaghetti met spinazie met vlees en geraspte kaas
    dinsdag lasagne met gehakt, tomatensaus, broccoli, ui, paprika, tomaat en kaas
    woensdag tagliatelli met creme fraiche, tomatenpuree, champignon, spek, paprika en ui
    donderdag zelfgemaakte pizza(bloem, gist, olie, water) met tomatensaus en alle restjes qua groenten en kaas +tonijn en salami

Verder nog anderhalf brood, kaas, vegatarische smeerworst, cervelaat, peren, bananen, 2 pakken sojamelk, sojayoghurt, voordeelpak muesli, yoghurt, cup-a-soup, biologische chips, pringles, m&m's, maltesers, een potje voor mijn zoon voor vanavond en een pak roosvicee 50/50.

8. mroos

mroos Niet meer actief

Wij eten de laatste tijd per week een beetje meer 1 thema, dus deze week veel italiaans, de andere week veel hollands, de andere week rijst/couscous. Zo kun je veel dezelfde ingredienten samen kopen waardoor je goedkoper uit bent.
    Verder eten we eigenlijk elke week wel zelfemaakte pizza omdat je daar alle restjes op kwijt kunt en het goedkoop en lekker is. Lekkers halen wij dus wel(deze week 2xchips en 2xchocola), maar daar doen we dan de week mee:), en halen niks op werk ofzo.

9. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    De ES Erwtensoep heb ik nog nooit gehaald dus geen idee hoe die proeft. Ik begreep van anderen hier al wel dat 'ie prima te doen is :).

Wij kopen van de ES ook (omdat het goedkoper dan de Lidl-variant is): veel soorten broodbeleg (behalve hagelslag; niet lekker), spgahetti/macaroni, toastjes (echt spotgoedkoop), zak drop, chips naturel ribbel (andere soorten vind ik persoonlijk niet lekker), bloem/suiker etc.

Het zit 'em echt niet zozeer in de winkel maar meer in wat je waar koopt en natuurlijk vooral wát je koopt.

Ik probeer vooral heel veel zonder pakjes/zakjes/blikken etc. te koken en ik merk dat je met een aantal basisingrediënten in huis eigenlijk altijd een lekkere maaltijd op tafel kunt toveren.

Bloem, margarine, suiker, bouillonblokjes, heel scala aan kruiden (goedkoop bij de Lidl!) en je kunt heel veel lekkere dingen maken.

Aardappels: friet van maken met frietsnijder, aardappelschijfjes & puree van maken, en de 'gewone' gekookte aardappels natuurlijk.

Blikjes gepelde tomaten: met uit, knoflook, zout, peper een half uurtje in de oven, pureren, en je hebt een heerlijke basissaus voor lasagne, spaghetti, pizza, macaroni enz.

Zelf pizzadeeg maken (dus niet met een pak van Koopmans!) is heel simpel en héél goedkoop. Zelfgemaakte tomatensaus erop, kaas, wat overgebleven groente en klaar.

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    over die wraps, welke koop je dan? als ik een keer wraps klaar maak is het een pak waar alles in zit van honig (?) maar dat kan misschien ook wel goedkoper.

Goeie tips hier tussen! Niet dat het nodig is om te besparen, maar sinds een halfjaar (dus toen ik op het laatst liep van lydia) doe ik weinig boodschappen meer, maar wim wel en dan komt er meer meee naar huis wat niet echt nodig is;) Ga denk toch maar weer zelf de boodschappen doen en met weekmenu's werken al is dat soms lastig te regelen als we lange reizen aan het doen zijn. Daardoor heb ik echt altijd potten groente etc op voorraad

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ej, daar had ik niet aangedacht, per week een thema!

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wat is trouwens het goedkoopst? aardappels, rijst of macaroni?
    oke, ik moet nog verder bijlezen;)

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb het nieuwe foldertje al van de AH voor volgende week...
    Wij gaan eten:

Maandag: Witlof ham/kaas, aardappels, burger vd maand
    Dinsdag: Preipaprikastamppot met rookworst
    Woensdag: Pasta met tomatensaus, ital. groente, gehakt en komkommer
    Donderdag: Bloemkool, aardappels, braadworst, sausje
    Vrijdag: Tomatensoep met balletjes en brood
    Zaterdag: Boerenkool stamppot met rookworst
    Zondag: Kip Tandoori

Ik heb best al het eea in huis en ik verwacht rond de 40euro kwijt te zijn, dit is dan incl. brood voor overdag, vleeswaren, fruit, drinken en alle ingredienten die ik nog nodig heb voor bovenstaand weekmenu.

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    1x a merk, dan goedkopere en overgieten in de fles van de a merk:D dat was mijn eerste gedachte;)

15. aukje1980

aukje1980 Lid

14 nov 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik ben naar de emte geweest en het volgende gehaald
    zonnebloemolie
    1 melk
    5potjes olvarit , 1gratis
    1cola
    pak koekjes
    aardbeienjam
    kippensoep blik
    diepvries broccoli
    diepvries bloemkool
    kaas
    vuilniszakken
    boterhamworst
    snijworst
    schouderham
    potje rode kool/appel
    knakworstjes
    appels
    diepvrieszakken
    tomatenketchup
    1zak chips
    2x kipsate
    druiven
    melkchocolade
    bananen
    rijstwafels
    5kg friet
    en met kortingsstickers
    blinde vinken, drumsticks en yoghurt.

totaal 41,78euro

vandaag dus sate met brood en kippensoep.
    morgen bij schoonouders
    maandag drumsticks aardappel rode kook
    dinsdag blinde vinken gebakken aardappels broccoli
    woensdag gebakken aardappels bloemkool en vis uit de vriezer
    donderdag bij schoonouders
    vrijdag bloemkook/broccoli gehaktschotel met geraspte kaas.

had trouwens kippensoep van het merk california, was 0.79cent voor 4 porties en het smaakte prima.

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Aukje: hoe oud is je kindje? Ik zie dat je potjes olvarit koopt namelijk, maar wist je dat het een stuk goedkoper is om zelf te koken?!

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    geen idee hoe oud je kindje is, maar als je (diepvries)broccoli en bloemkool heb kan je dat toch ook aan je kind geven? scheelt weer 2x een potje, of nog meer;)

18. aukje1980

aukje1980 Lid

14 nov 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter is nu 10 maanden. ze eet savonds wel met de pot mee. alleen de fruitpotjes koop ik. appel en peer is voor haar nog te hard om zo stukjes weg te krijgen, dat moet ik dan eerst staan te koken en dat kost ook weer gas denk ik dan. en ze eet per keer nog maar een half potje dus ik doe er 2 dagen mee.
    en in de potjes zit ook mango/perzik en dat is nu harstikke duur om dat vers te kopen en ik eet (heel slecht) eigenlijk geen fruit dus eet ook niet haar restanten op, dan zou ik het moeten weggooien. straks in de zomer is ze wat ouder en dan probeer ik het fruit wel vers.

weet iemand hoe je diepvries broccolie en bloemkool moet gebruiken? er staat nml geen aanwijzigen op. eerst ontdooien en dan opwarmen? of moet dat bevroren de pan in en dan nog 15 minuten koken ofzo?

19. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    10 Maand ? en halve fruit potjes ? mijn nichtje eet alles op zo wel de fruit als de groente potjes en is 11 maand. en eet al een heel broodje zoal wij. was best grappig te zien.

Bloemkool kopen wij [als we zin hebben ] in kilo zak 1,99 ongeveer bij ah . En doen de zak in de vriezer. En als we het eten haal ik de hoeveel heid die ik nodig ben er uit , en kook het op de zelfde manier als de bloemkool die je nog moet klaar maken . broccoli het zelfde alleen die moet je blussen geloof ik .
    Maak ik nooit zijn we niet gek op.

Bloemkool doe ik drie keer mee dan.

Mijn nichtje gaat hard dan als ik dat zo lees.

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zou de gewenste hoeveelheid eruit halen en in een pot met een bodempje water gaar laten koken.

ppfff, de aanbiedingen van ah zijn weer 2x niks volgende week :( soms is het zo makkelijk om een weekmenu op te stellen, en soms zit ik echt met mijn handen in het haar...

ik heb tot nu toe:

ma: aardappels, hachee, prei
    di: spaghetti
    woe: boerenkoolstamppot met vlees
    do: kip uit de oven met krieltjes, sla (en misschien appelmoes)
    vrij: aard, kipkrokantjes, schnitzel of zo
    za: soep met broodjes
    zo: eten met/bij vrienden

valt op zich nog wel mee zie ik nu.

Deel Deze Pagina