Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Braadworsten zijn idd lekker maar kan ze niet meer met een lekker idee eten sinds ik weet waar het uit bestaat ;)

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik mis hier echt heel veel groenten en fruit in in dit lijstje!
    Hier per week al een bak druiven, een meloen, 12 appels, een tros bananen, een bak aardbeien, een kilo perzikken minimaal!
    En dan ook dagelijks (verse) groente.
    Als ik me niet vergis eet jij deze week 4 dagen geen groente?
    En je pizza's? Maak je die vers? Daar zie ik nl ook geen ingredienten voor. Brood valt hier trouwens niet als avond eten.
    Wat eet je er dan op? want zie ook geen broodbeleg volgens mij.
    Op deze wijze ben je niet veel kwijt maar je eet je niet echt verantwoord in mijn ogen ( en ook niet echt lekker maar das een kwestie van smaak)

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    och dat zal mij aan me reet roesten:D

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #404 Devilschase, 9 aug 2010
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010

Ik eet elke week elke dag wat anders. En fruit heb ik uit mn eigen tuin dus dat kost me niets, plus dat ik hier nog 8 bananen heb liggenen een bak rode en witte pitloze druiven en groente in de diepvries/kast heb liggen;) Volgende week eten we bijvoorbeeld zat groente en vis. ;)

Dat wat op me lijstje staat is wat ik aanvullend nodig heb voor mn weekmenu;)

Ik eet genoeg groente en fruit, overdag vooral fruit, 's avonds niet of in de yoghurt..

En die ene pizza per 4 weken maakt ook vrij weinig uit vind ik eigenlijk.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Tja als je geen fruit hoeft te kopen scheelt je dat zo weer 15 euro

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

eh ja, dus? kan ik eraan doen dat ik geen fruit hoef te kopen? Ik zeg toch alleen maar wat IK kwijt ben elke week. Als je het topic doorleest kan je op allerlei pagina's mijn weekmenu's lezen en wat ik in mn tuin heb aan fruit. Ik heb geen bananenboom en geen druiven, maar die heb ik NU al in huis, dus waarom zou ik die dan VANDAAG moeten kopen? Ik heb die toch al in huis, net als al mn groenten?

beetje onzin om dat dan nu te gaan kopen of niet.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij eten ook geen varken. We wisselen het verder gewoon af met vis,kip, rund en vegetarisch.

Zo maak ik vaak wokgerechten met tofu, eerst in de middag al in blokjes snijden en dan marineren in wat ketjap met knoflook.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    waarom reageer je zo aanvallend ?
    Die zin was volgens mij niet negatief bedoeld hoor ;)

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    rustig maar hoor. Zeg alleen dat je in MIJN ogen niet gezond genoeg eet en dat het je zomaar een euro of 15 scheelt omdat je deze week geen fruit hoeft te kopen dus daarom maar 35 euro kwijt bent.
    Hoef je niet zo uit je dak te gaan hoor, al vreet je brood met stront dat moet je vooral zelf weten. Je haalt dit hele topic al continue uit naar andere, nergens voor nodig lijkt me zo

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Volgende week eet ik trouwens;

Maandag; Sperziebonen, rijst, pindasaus, vlees
    Dinsdag; vis met salade
    Woensdag; bloemkool met aardappelen, saus en braadworst
    Donderdag; Bietjes, aardappelen, appelmoes en rundervink
    Vrijdag; Rauwe andijviestampot met spekjes
    Zaterdag; brood
    Zondag; komkommer/tomatensalade met vis

De aardappelen, appelmoes, vlees, rijst, pindasaus etc heb ik allemaal al in huis, dus dat hoef ik niet te halen. Gek dat het dan niet op mn lijstje staat he :p

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #411 Devilschase, 9 aug 2010
    Laatst bewerkt: 9 aug 2010
    Mm lekker, broodje stront.:p:)

en hoe kan jij baseren op basis van 1 week menu of ik wel gezond eet, jij weet toch helemaal niet wat ik in mn koelkast heb liggen nog? Jij weet toch niet wat ik op mn fruitschaal heb liggen? Ik eet tussen de middag gewoon 2 boterhammen en 2 stukken fruit, Mijn kind eet elke middag een bordje roodfruit gewassen en onbespoten uit de tuin, elke ochtend gewoon goed ontbijten met een glas melk erbij. En ja, dan is er een keer een weekje bij dat we iets minder groenten eten, maar dat maakt weinig uit als we derest van de maand wel genoeg groenten eten vind ik.

Ik eet 1x per maand pizza en/of patat, derest is allemaal groenten, vlees en vis, ik vind dat meer dan gezond. Ongezond noem ik elke week patat eten, onvoldoende drinken en niet sporten.

Hier geven mensen elkaar tips. Ik heb hier de tip gegeven over het zelf kweken van fruit omdat je dat geld scheelt, en veel ook, plus dat het lekkerder en gezonder is. en zo zie je maar, het scheelt geld ja, kan je aan mn lijst zien.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zo kwam het anders wel over. Zo niet, sorry daarvoor dan ;)

13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Als ons huis in verkocht en we eindelijk gewoon een huis met een tuin hebben is dat het eerste wat ik ga doen. Groente en fruit verbouwen, heerlijk lijkt me dat!! En makkelijk en goedkoop (uiteraard).

Devilschase, wat heb je zoal in je tuin staan? En kost het veel werk om het bij te houden? (daar ben ik een beetje bang voor, haha)

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wij hebben wat fruit in de tuin staan, kleine tomaatjes... appel en perenboom.
    het is heeeeeeeel weinig werk, een nadeel, we hebben een plukker van ruim anderhalf. Dus er gaan nog wel eens wat verloren.

Mijn ouders hebben pruimenbomen (moet je wel grotere tuin hebben) heerlijk, lekker koken en in de vriezer...

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

neuh, het valt redelijk mee. Ik heb meloen in de tuin, al zijn die nog baby's, ik heb een framboos die gesext heeft met een kruisbes ofzo dus dat is een kruisbesje geworden (die rode kleine besjes weet je wel) kiwi, bramen en aardbeien, al vreten de vogels die veel op dus nu een groen netje eroverheen. Ik heb er eigenlijk amper onderhoud aan, controlleer ze wel op slakken en luizen en ik sproei 3-4x per week de tuin bij al het droog weer is geweest, meer niet eigenlijk. Peterselie hebben we hier ook in de tuin staan, perongeluk :p

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    leuk en lekker zo'n tuin. :)

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ja, zeker! Lijkt me ook wel wat! :)

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Goed zeg!:D Ik weet niet of er een lidl in de buurt zit bij jou? daar heb je 5 rundervinden of salvinken voor ik meen 1.99 ;).

19. MamavEsmee

Dat redden wij dus niet he? Ik wil in het weekend ook eens een zak krentenbollen. Hier gaat behoorlijk wat chips en bier door ( manlief..;)) En we eten veel fruit. Denk dat we alleen al voor 15,00 per week aan fruit eten.

20. MamavEsmee

Dat klinkt lekkerrrrr..:D

Deel Deze Pagina