Nog wel een paar bespaar tips: - Kook je groente en aardappels MET de deksel op de pan, zodra het kookt, kun je het gas half zetten, groente en aardappels blijven gewoon koken, maar het kost een stuk minder gas. - Snij de aardappels ook in de lengte door en niet alleen in de breedte, doordat ze dunner zijn, hebben ze minder lang tijd nodig om te koken. - Kook voor 2 of meer keer en vries wat je over houdt in. Scheelt je tijd de volgende keer en gas.
Ik hoef hier niet te beginnen over tofu... Mijn man is een vleesliefhebber en zou liever een ei bakken dan tofu eten...
Deze tip gebeurt hier al jaren . Extra maken doen wij alleen met stamppot en vaak spaghetti , macaroni en cilli con carne blijft vaak porties over . We waren moe doen morgen de boodschappen , ouders nemen aard mee , was bij c100 1+1 . ze hebben een zak over .
leuk al die tips hier moeten we met 40 toekomen per week voor een gezin met 3 kids we hebben 200 voor voeding, drank en extra's en 100 voor pampers en de vochtige doekjes hier kopen we veel in de aldi, groenten altijd op de markt en dan voor vlees houden we de reclamefolders in het oog brood en taarten/ cupcakes bakken we zelf het geld wat we op het einde van de maand over hebben gaat dan op de spaarrekening of in de spaarpot en als het echt eens niet anders kan of bij verjaardagen halen we dat geld er vanaf voor cadeautjes cadeautjes koop ik verspreid over het jaar zodat ik niet alles ineens hoef te halen en zo heb ik altijd wel iets in de kast liggen hier is het in september altijd grote kermis, we houden het hele jaar door alle muntjes van 0.50, 1 en 2 aan de kant dit is dan het kermisgeld en op is op zo leren de kinderen ook omgaan met het geld dat er is en dat ze niet meer kunnen en mogen uitgeven dan er is
@zuurtje; hoe spreek je de naam uit van jouw oudste dochter? Vind het mooi geschreven maar vraag me af hoe je het precies uitspreekt...!
- de casselerib (broodbeleg) van Euroshopper, AH. Is wel voorverpakt maar erg lekker. - Duur brood is lekkerder maar als je goedkoper brood gewent bent te eten dan is dat ook lekker hoor. - Vlees van LIDL ben ik een keer op afgeknapt toen we filetlapjes hadden die erg waterig waren, bah! - op de markt kun je heel goedkoop groenten halen. Had laatst: 1 broccoli, 2 kleine bakjes aarbeien, 5 bananen, 1 sla, 10 mineola's en 20 mandarijnen voor E10,- - Vlees bij de slager vind ik ook niet duur. Je betaald dan voor de 2 ons die je nodig bent, koop je het bij de supermarkt dan is het voorverpakt en neem je al gauw meer mee omdat het bv per 250 gr verpakt is. - Doe lichten in huis uit die onnodig branden bv in de bijkeuken waar je de hele avond niet komt (al vraag ik mij af of dit echt zoveel scheelt, wie weet dit?) - bak een beker water om je mond te spoelen na het tandenpoetsen, hier stroomt de kraan namelijk rijkelijk. - 2 bovenstaande schelen mss niet zoveel in geld maar in ieder geval wel voor milieu... - doe door de spagettisaus uien, lekker en goedkoop - ik doe ook wel door de spagetti saus soepgroenten, zelfde groenten als in een spagettipakket maar dan kleiner gesneden. Lekker hoor en zeker GOEKOOP...! -eiersalade kun je ook zo maken: eieren in kleine stukjes, fritessaus erdoor en wat bieslook. Yummi! - mix voor omelet met eieren (duhh) lekker op de boterham (doen wij ook wel ipv warm eten)
hier beginnen de namen alle 3 met een y en je spreekt ze ook alle 3 anders uit bij y.be spreek je hem uit als ie bij y.nse als i y.ente als j
net boodschappen gedaan... jeetje wat was ik veel kwijt! Als ik het bier eraf trek kom ik aan 80 euro... incl kattenvlees, grind en hondenvlees.
Ook ik heb weer boodschappen gedaan. Ben bij de C1000 en de AH geweest. Ik heb gehaald voor een totaal van 56,81; 2 x 5kg aardappelen (1+1 gratis C1000) 4 bio paprika's (zak 2 stuks, 1+1 gratis C1000) 1 gele paprika (los) 1 kropsla 1 ijsbergsla (krop) 2 x courgette venkel kastanje champignons 300 gr verse spinazie 2 x aubergine 1 schaal Tasty Tom tomaten +/- 500 gr broccoli 2 komkommers sjalloten verse munt 1,5 kg Granny Smith's 4 biologische kiwi's 1 kg peren 500 gr witte druiven 1 kg manderijnen 1 kg bananen vega schnitzels 3 l volle melk 2 l volle yoghurt 10 vrije uitloop eieren zakje bio geraspte kaas 500 gr bio magere kwark 1 doos Vlaamse groenteschotel (diepvries) Risotto rijst Potje kappertjes Ons weekmenu daarbij; Zat: Verse aardappelpuree met rode kool en pruimen (laatste rode kool) Zon: Tortilla's met Indiaanse aardappels, pittige maïs uit de pan (tortilla's zelf maken, maïs uit diepvries) Ma; Paprika's gevuld met couscous, komkommersalade Di; Gepofte aardappel met curryboter, tomaat/broccolisalade Woe; Vlaamse roerbakschotel met vega schnitzel Don; Gepaneerde aubergine op een bedje van verse spinazie met tomatensalsa Vrij; Champignonrisotto met geroosterde venkel Zat; Frittata met courgette, salade voor erbij Zon; Restjes dag
'lo allemaal. Mijn lijstje voor volgende week is weer klaar: Dag 1 Pastitio 2 Pannenkoeken 3 Andijviesla stampot met rookworst 4 Spaghetti 5 Rijst met groenten en kip 6 Patat met kroket/kaassoufle en sla 7 Witlof met karbo's. Zal zodra ik de schapjes gedaan heb de schade even plaatsen.
Waar koop je nou eigenlijk het goedkoopst wc papier, letwel zachte! is dat in aanbiedingen? of is aldi/lidl/ KV zowiezo goedkoper? (vind dat namelijk zo'n nutteloze uitgave)
Bij de Lidl tijdens de XXL weken, 20 rollen voor 5 euro geloof ik? Lekker zacht en ik koop dan 2 of 3 van die pakken en dan kunnen we weer een hele tijd vooruit. Geen idee of het echt supergoedkoop is, maar duur is het zeker niet, en ik wil geen schuurpapier.
Heb vandaag voor 2 weken boodschappen gedaan. Bij Lidl was ik 59 euro kwijt bij vomar 21 euro Volgende week ben ik ongeveer nog 15 euro kwijt voor shag dus dan zit ik op 85 euro voor 2 weken.
die had ik gekocht, maar mijn partner vind dat dus wel schuurpapier!! nu staan die rollen hier te staan...!
Ik haal wc papier in de aanbieding. Ik hoef geen schuurpapier aan me kont en manlief is ook dol op luchtkussentjes dus vorige keer was het page 32 rollen voor 6 euro
Nou als dat al schuurpapier is dan moet je volgens mij echt Page ofzo kopen. Ik vind het lekker zacht, maar goed. Ik zou het gewoon ophangen, hij heeft weinig keus als hij daar eenmaal zit
Laatst met iemand anders hier een berekening gemaakt, Action is het goedkoopste en op de 2de plek staat de Aldi, beiden is geen schuurpapier haha