Zoals Kippiekip zegt, ieder zijn ding. Ik vind het wel knap dat je bij AH zo goedkoop boodschappen kunt doen en ik wilde dat wij dat konden. AH is namelijk bij ons de enige supermarkt in het dorp. Voor de rest moeten we toch een endje rijden. Maar mij is het wel waard. Bij AH pak ik toch sneller de merkdingen omdat ES en AH eigen merk ons niet smaakt. Afgelopen weekend had ik de fout gemaakt om weer bij AH boodschappen te doen. Ik was voor 1 volle shopper, en 1 krat bier al 62euro kwijt!!! Dat was dus alleen eten/drinken voor het weekend. Voor 2,5 dag (vrijdagmiddag boodschappen gedaan) dus. Nu was het bier wel een extraatje, was ook van Heineken maar wel in de bonus. Hadden we niet echt nodig maar komt wel een keer op. Zonder het bier had ik 50euro kwijt geweest. Gisteren ging ik naar de Aldi en heb ik 2 volle shoppers gekocht, plus een zak kattenvulling ernaast. Genoeg drinken voor 2 tot 3 weken, en genoeg eten voor tot en met zaterdag. Ik was nog geen 24euro kwijt.
Hallo, Toevallig stuitte ik gisteren op dit onderwerp. En wat ontzettend interessant!!!! Ik wil ook graag bezuinigen op de boodschappen. Ik ben vaak te veel kwijt. Doe ik zelf hoor, neem gewoon vaak teveel mee waardoor er regelmatig dingen weggegooid moeten worden die over de datum zijn. En nu de 2e er is moeten we toch echt zuiniger aan doen.... Helaas is bij ons in het dorp alleen een AH. Er is wel redelijk in de buurt een Aldi gelukkig. Helaas is de Lidl wel wat verder weg. Maar daar zouden we de wat houdbaardere dingen kunnen halen natuurlijk (1x per maand of zo). Ik heb nog wel een vraagje trouwens. Ik wil graag nog wat zwangerschapskilo's kwijt en volg hiervoor de Weight Watchers (doe ik gewoon zelf, volg geen programma). Maar dan moet je vaak de wat duurdere (light) produkten nemen. Hebben jullie daar nog tips voor? Het goedkopere eten is vaak wat vetter helaas...
manootje hoe volg jij de WW zonder lid te zijn, ik wil ook heel graag afvallen maar kan dat niet betalen, maar helaas door de stress kan ik geen juiste balans vinden. dus als je tips hebt graag.
@Dobbel; Ik heb hier nog een boodschappengids liggen van de WW en nog wat andere toebehoren. Ikzelf doe er niks mee. Als je je adres naar me pbt wil ik het graag naar je toesturen
Je moet er inderdaad wel gedisciplineerd in zijn. DAt geef ik toe. Wij kopen bijna alles van de ES. Maar daar zijn we dan ook streng in. Als we iets van de ES niet lekker vinden dan nemen we AH eigen merk. Ik vind zelf heel vaak dingen van Aldi/Lidl niet lekker. Daarnaast zit het een stukje bij ons weg dus dat maakt het ook niet echt makkelijk. En ja, dan is de keus makkelijk natuurlijk.
Als dobbel uiteindelijk geen interesse mocht hebben, dan hou ik mij aanbevolen (voor na de bevalling he)
gekocht gisteren in AH: 2x 500gr gehakt (aanbieding) 5 kipfilets (aanbieding) ijsbergsla kipfilet bieslook arla apetina feta Vissticks en crispino (2e HP) krieltjes 2 zakjes geraspte kaas ariel tabs (geld retour) totale schade: 31.80 euro (maar ik krijg dus die 6.49 van die ariel tabs nog terug) wij eten: gisteren: aardappelen en hachee vandaag: mac & cheese woensdag: krieltjes - sla - vissticks donderdag: aard - vlees - boontjes vrijdag: zelfgemaakte pizza zaterdag: (zelfgemaakte) frietjes met bitterballen of zo en sla zondag: champignonsoep met broodjes
Dobbel: ik heb een paar jaar geleden wel een keer zo'n cursus gevolgd. Toen heb ik een boodschappenboekje gekocht. Als ik nu weer wil afvallen heb ik alleen dat boekje nodig. Ik weet wel hoeveel punten ik op een dag mag eten. En het werkt zo prima bij mij. Ben nu al weer ruim 6 kilo kwijt in korte tijd. Volgens mij kan je op de site van WW wel vinden hoeveel punten je op een dag mag eten. Maar ik weet wel dat ze nu al 2 keer een nieuw soort punten hebben bedacht, dus je moet wel ff kijken om welke punten het gaat... Succes! Maar het probleem vind ik nu dat de gezonde, magere dingen, vaak duurder zijn.... (bv magere kaas en fruit)
Misschien wel leuke tips: - gebruik in gerechten tartaar ipv gehakt. Is ook niet duur en zeker de helft minder vet - let sowieso op met varkensvlees, dit is erg vet. - gebruik smeerkaas, niet vet en ook niet duur
Trouwens, wat ik ook altijd het leuke aan de Lidl vind is dat ze iedere keer met thema's werken, althans hier wel. Zo hebben we nu de American weeks, dan kan je weer wat afwisselen met producten die je koopt en is het dus niet iedere week het zelfde. Nu heb ik dus lekker wraps met kidneybeans, en creme fraishe mengseltjes enzo ...
2 boodschappentassen gehald bij de AH: E26,-. Ik heb trouwens nog nooit probelemen gehad met Euroshopper. Ik vind de kwaliteit juist heel goed. Goed en goedkoop, dat vond ik van het eruomerk van Super de boer juist weer niet...
ik heb ook geen klachten over Euroshopper. Wel over bakkersweelde. Zat een kever meegebakken in een koekje. bleh. Ik denk dat wanneer je eens mee hebt gemaakt dat je zoiets ervaart met een merk, het je je leven lang blijft achtervolgen.
Ik ben aan de lijn en ik eet nu wel minder dan normaal. Maar ipv koekjes of snaaierij eet ik dan 2 of 3 keer daags fruit. Mijn man (die doet de boodschappen) zegt dat we hierdoor flink besparen. Ipv bijvoorbeeld toetjes met 0% vet kun je gewoon zelf yoghurt met fruit blenderen ofzo. En veel water drinken of thee (ik maak dan een pot thee met een 1 zakje voor 1 kopje, kan gewoon) ipv sapjes scheelt ook nogal. Meestal eten mensen dan light en dan eten ze maar raak, terwijl als je wilt afvallen ook beter kunt gaan wennen aan minder eten.
Ik heb met valentijnsdag van manlief make up van hun gekregen. De nagellakjes is niets mis mee hoor, ja enige is dat je er nog een laagje op moet smeren bij sommige, maar dat zijn de kosten niet! De lippenstift, oogpotlood en mascara is ook gewoon goed. Het is niet waterproef. In de metro of spits stond een tijdje terug een heel artikel over deze make up trouwens! Even gegoogled en hierbij het linkje: Metro -Fogan Enneuh.. op je laatste vraag durf ik je geen antwoord te geven
@Afvallen; Hier komen er geen light producten in huis, dat is zulke troep. Hier gewoon volle melk, volle yoghurt en roomboter. Daarnaast gezond eten (heel veel groenten en fruit) en val gewoon prima af. Natuurlijk ook voldoende bewegen daarnaast he
over WW heb je dan ook het nieuwe programma??? want de puntentelling is voortaan anders veel makkelijker moet ik zeggen!!! voorbeeldje eerst moest je voor een banaan tellen dus bijna niemand durfde een banaan te eten voor de punten en nu is een banaan 0 pnt en zo met nog paar dingen!!! en ik vind dat je met WW juist niet anders hoeft te eten dus niet al die light zooi want dat is het eigenlijk zooi!!! en das de bedoeling van WW gewoon naar de basis en geen light enz enz zow wou ik effe kwijd
Nee hoor, ik doe het nog gewoon via het oude programma en dat werkt hier prima. Werkte een paar jaar geleden goed en nog steeds, dus dan ga ik geen geld uitgeven omdat ze bij de WW beslissen om de puntentelling anders te doen. Ik vind inderdaad het handige van de WW dat je gewoon kan blijven eten, maar wel bewuster. Maar ik vind het wel fijner om magerdere produkten te eten. Bv Milner kaas ipv gewone. Dat bedoel ik met light, ik neem verder inderdaad ook geen echt light produkten.