Ik wil dat even tegenspreken Heb even een weekmenu voor 25 euro gemaakt. Heb het even via de website van de AH gedaan, het kan dus nog goedkoper als het moet. Ma; Preisoep met tosti's Di; Quesedilla's met gerookte kip,paprika en salsa Woe; Gebakken aardappels, vega hamburgers en verse rode kool met appel Don; Mie met gewokte spruitjes Vrij; In de oven gedroogde cherrytomaten, macaroni, gebakken spekjes Zat; Zuurkoolovenschotel met gebakken appel Zon;Restjesdag Ik ben er even van uitgegaan dat de standaard dingen zoals aardappels en uien in huis zijn. Voor dit lijstje zou gehaald zijn; 1,5 kg appels cherry tomaten zuurkool 1 rode kool 1 rode paprika 2 x prei 1 kg diepvries spruitjes vega hamburgués 1 gerookte kipfilet magere spekreepjes ham 400 gr kaas 1 volkoren boerensesam rijstwafels macaroni ketjap manis mie salsa saus bloem pakje thee Totale kosten 24,93 Als je van 25 euro per week moet rondkomen dan kan je inderdaad geen sapjes of frisdranken drinken, gewoon omdat het te duur is. Maar water, thee (en zo nu en dan limonade) zijn ook prima te drinken. Voor een volgend weekmenu hoeft er geen macaroni en mie gehaald te worden dus daar kan weer iets anders voor gehaald worden, bijv. pak yoghurt. Met de bloem kan eventueel een klein broodje worden gebakken of misschien een klein appel kruimel taartje. Misschien is er in de buurt een Turkse groenteboer? Vaak (aanzienlijk) goedkoper. Dan kan er meer gehaald worden. Je moet creatief worden en niet blijven hangen in het aardappelen, groente en vlees plaatje, vlees is ook enorm duur. Alle aanbiedingen van supermarkten op loop-/fietsafstand bekijken op internet en daar je weekmenu op baseren.
Ja maargoed jij hebt nu echt puur warm eten. WAt eet je dan de rest van de dag niets? En wat eet je aan fruit niets? De heledag water wat bied je je visite aan ? Ik zou me erg beschamend voelen als ik tegen de visite zou moeten zeggen ik heb alleen water of thee.. Dus of je rond kan komen van 25 euro per week nee dat is niet mogelijk. Edit: hoop voor ze dat ze als het kindje komt wel meer hebben waar ga je luiers van betalen en voeding? Je kan bv geven maar dat moet ook lukken.
s'ochtends is er gewoon brood of rijstwafels (maar dit kan ook beschuit ed zijn), voor de lunch hetzelfde als het ontbijt of restjes. Tussendoortjes zul je op moeten bezuinigen en anders creatief mee zijn. Als je weet dat er visite komt kan je gerust een pak sap of zoiets halen, je hebt toch niet dagelijks visite neem ik aan? Fruit was nu 1,5 kg appels. Maar daarom zei ik al kijk eens naar een Turkse groenteboer, die is veel goedkoper. Tevens kan dit bovenstaande lijstje veel goedkoper, had het nu via de site gedaan en daar kan je niet alles euroshopper kiezen. Ook is een bezoekje aan de boer een optie. Ik had van het najaar 7kg fruit voor 12 euro. Daar kan je wel 1,5 week mee vooruit. Ik ben erg blij dat wij het niet zo slecht hebben want vind het behoorlijk puzzelen. Het is eigenlijk te schandelijk voor woorden dat dit kan in ons land.
Vind het ook erg hoor maar je weet de situatie niet waar ze in zitten natuurlijk en hoe het komt waardoor ze zo weinig hebben. Het is net hoe grote vrienden kring je hebt maar ik heb toch eigenlijk wel 3 keer in de week visite is het niet van mijn ouders of de buurvrouw.. Die willen ook een bakkie koffie. Maar denk nog steeds dat je niet rond kan komen van 25 euro per week
Ik lees al een tijdje mee maar reageer eigenlijk nooit , maar ik vindt het zeker een nuttig en handig topic en ga nu zelf ook aan de slag om een beetje te bezuinigen! Je moet er erg consequent voor zijn en dat ben ik al zeg ik het zelf niet altijd, maar ga nu het nu zeker proberen. Een goeie tip : A.s maandag en dinsdag bij c1000 weer de vleespakketten in de aanbieding voor 10 euro.! Kunnen we weer even vooruit!
ik denk ook niet dat het mogelijk is om rond te komen voor 2? man? pff het is al moeilijk rond te komen met 50 euro per week tegenwoordig:x maar is dit bedrag alleen om van te eten of moet er ook nog shampoo e.d van gehaald worden?
Als het echt moet met 25 euro dan kan het wel. maar dan heb je wel minimale overlevingsmiddelen. Dus geen fruit, geen frisdrank etc. Bij aldi 5 kilo aardappels voor 1.69..als je 200 gram aardappels p.p rekent dan kan je daar makkelijk een week van eten. Vlees zul je dan moeten delen, dus 1 stukje vlees door de helft. Stampotten zijn goedkoop, en als je af en toe een dag geen vlees eet, maar ipv daarvan een gekookt ei dan ben je ook alweer minder kwijt. Ik heb een periode na mijn scheiding moeten leven van 15 euro per week. Ik was toen alleen. heb het met heel veel moeite gered. Visite heeft pech, het is thee of water. Als ze komen voor de vreterij en zuiperij dan blijven ze maar thuis. het is dan niet anders. je kan jezelf in leven houden van dat budget, maar meer ook niet. Je verhongerd niet, maar echt gezond is het ook niet.
Mijn man en ik zouden, als we goed opletten, wel rond kunnen komen van 25 euro in de week. Word wel heel goed puzzelen en inderdaad, alleen voor ons 2en. We zijn nu incl. extraatjes en eten voor de dieren 35 euro per week kwijt.
Ik kocht trouwens toen ik zo weinig geld had geen douchegel maar zo'n grote fles badschuim om me mee te wassen. werd ook schoon en het is veel goedkoper in verhouding...
Die komen er 1 keer in de maand hooguit bij. Nu hebben allebei kort haar dus we doen al 3 maanden met 1 fles shampoo. Dat zijn de kosten dus niet. We hebben een boodschappenbudget van 200 euro in de maand incl. eten voor de dieren en daarmee komen we prima uit.
Ze heeft in elk geval 188 euro per kwartaal aan kinderbijslag en daarnaast heeft ze recht op een kindgebonden budget per maand, wat gerelateerd aan je inkomen, kijk eens op Toeslagen desi om te kijken hoeveel dat is. Helaas krijg je je eerste kinderbijslag pas het kwartaal na de bevalling. @ Panter. visite heeft hier ook pech. Sinds ik aan het lijnen ben heb ik niets meer in huis, omdat ik het anders allemaal zelf ga opeten. Ik denk dat je gewoon open en eerlijk kunt zijn hierover. Als je niet veel geld hebt hoef je je daar echt niet voor te schamen, helemaal niet wanneer het recessie is in Nederland. @mijn man gaat alle winkels af op de fiets. Bijv c1000 zit hier niet in de buurt maar regelmatig aanbiedingen van bonduelle diepvriesgroenten. dan vullen wij onze vriezer daarmee. en als AH bijv 2 halen 1 betalen vegetarisch vlees heeft dan vullen wij daar ook een lade mee. Brood kopen we bij de AH, 3 voor 2 euro. @shampoo enzo, Etos of Kruidvat heeft regelmatig 1+1 gratis en dan goed inslaan. Ik ben nu helemaal fan van de ambachtelijke glycerinezeep, zie de lounge waar ik een topic over heb geopend. Shampoo, zeep, gezichtsreiniger, scheerschuim in 1, voor maar 3 euro een zeepje bij de Tuinen en daar kun je volgens mij erg lang mee. en het is ook nog veel gezonder voor je lijf en het milieu.
Vind ik ook hoor! en als ik bij iemand op visite ga die het moeilijk heeft financieël dan neem ik altijd wat mee. maak vaak een overleveingsdoos zoals ik dat noem. Doe daar standaard in: - pak koffie - lekkere douchegel - wasmiddel - pak luiers als iemand kind in luiers heeft - wat lekkers - fles cola oid - fles wijn dat zijn vaak de zaken die je niet koopt, of wat een aanslag is op je budget als je weinig geld hebt. En zo weet ik dat degene waar ik heen ga de komende tijd iets heeft om van te genieten. ( doe dit alleen bij goede vrienden hoor, waarvan ik weet dat het het waarderen)
Lief!! Dat kunnen ze zeker waarderen denk ik Het is al moeilijk genoeg en vaak wil je niet dat anderen er iets van merken. Ik zou het ook zo doen.
Toen ik het moeilijk had deden zij dat voor mij, nu is in sommige gevallen de situatie omgedraaid. Wij hebben het ook niet breed, en moeten bezuinigen maar ik leg elke week het budget wat ik over heb aan de kant voor leuke dingen. En dat gebruik ik ook wel eens voor zo'n doos.
Maar van die 186 euro kun je niet 3 maanden een kind onderhouden. Stel je voor dat je uit gaat van kunstvoeding. 10 euro per pak en dan heb je eigenmerk In het begin drinkt je kindje 6 voedingen op een dag dus je doet zon 4,5 dag met een pak je zult er dus ruim 6 pakken moeten kopen à 10 euro dat is al 60 euro dan heb je je luiers Nodig ga ervan uit dat je kruidvat neemt. Zitten er 56 euro in nou in het begin bij iedere voeding een schone luier en 1 extra gerekend kom je op 7 luiers per dag uit dus kun je met 1 pak 8 dagen doen dus heb je er zon 4 nodig in de maand à 7,50 is 30 euro. Dan zit je al op 90 euro per maand aan kosten. Dan heb je je doekjes nog. Verzorgingsproducten nog dus laat zeggen dat je 100 euro per maand kwijt bent in de 3 maanden dus 300 euro. Dan heb je nog kleertjes nodig etc etc. Later gebruiken ze minder voeding maar an komen er weer andere kosten.
Panter, lief zeg van die dozen Desi, Ik vraag me vooral af waar die 100 euro per maand vandaan komt. Zelfs in de wsnp krijg je toch meer per maand? Dat het "overleefbaar" is, begrijp ik maar eigenlijk vind ik het niet menselijk meer...
Dan komt de rest toch uit het kindgebonden budget? Met een dergelijk besteedbaar inkomen, ga ik ervan uit dat er een goed bedrag aan kgb binnenkomt om die 100 euro per maand te halen.