Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ja idd, dat vraag ik mij nu ook af?

2. Within

Within Niet meer actief

Mijn moeder zou in de WSNP ook 120 euro per maand krijgen voor zichzelf + 2 kinderen (wel volwassen, maar toch ook monden om te voeden). Uiteindelijk heeft ze, mede door haar goede salaris, zelf betalingsregelingen getroffen waardoor ze nu iets meer overhoud.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Dat is de 30 euro per week waar ik eerder van heb gehoord, maar bij berekeningen dacht van "dat kan toch niet, dat is niet leefbaar meer"..en dat blijkt dus wel. Scheelt het dan nog per gezin/persoon/gemeente hoeveel je krijgt? Gewoon uit belangstelling want je hoort er wel over maar hoe het precies zit weet ik niet :)

4. Within

Within Niet meer actief

Weet ik eigenlijk niet, zou ik ook wel willen weten.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Die 100 euro dan moet je echt heel weinig verdienen als je dat zou krijgen ( ik heb het namelijk laatst berekend mocht ik na mijn ww geen werk hebben gevonden. En als je zo weinig verdient heb je zo je zo al een probleempje. Want hier wordt het al moeilijk dan en wij krijgen max 80

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb deze week voor 70euro boodschappen gedaan voor ons samen en dat vond ik eigenlijk al best knap van mezelf maar ik zie nu dat dat nog helemaaaaal niet zuinig is eigenlijk :)
    Moet wel zeggen dat ik daarvoor ook 8 flessen coca cola van heb gehaald (nu in de bonus en daar doen we wel 1,5 tot 2 maanden mee), een pak Douwe Egberts koffie (ong. 5euro) en een pak Dolce Gusto cupjes (ong. 5euro) dus dat is al 20euro aan drinken. Maar daar doen we dan ook lang mee. Ook heb ik deze week wasmiddel, nog wat sap van de aldi, kattenvoer en wcpapier gehaald. Dus dat heb ik de komende tijd ook niet nodig. Al met al ben ik wel een stuk goedkoper uit als vorige maand. Toen besteedde ik ruim 100euro per maand aan boodschappen...

Ik heb veel aan jullie tips elke keer! Zo ga ik ook maandag langs de C1000 voor het vleespakket (hebben we voor 8 dagen vlees) en voor de krieltjes, 3 halen 1 betalen. Eens kijken of we daar een lekker menu mee kunnen samenstellen voor volgende week...

7. Within

Within Niet meer actief

Ik denk dat ik manlief ook even naar de C1000 stuur voor dat vleespakket, wij krijgen de komende week een poolse loge dus dat komt dan wel goed uit ook!

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

is dat vleespakket wel lekker?

verder zijn we wat meer kwijt aan boodschappen, ik ben aan het lijnen en kost wat meer!
    maar let wel op waar en wat ik koop.

9. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe bedoel jij? Meer dan die 60 euro? Ik moet overigens even herstellen, ik krijg 70 maar 10 euro legt mijn budgetbeheer opzij voor opleiding.

Dat is officieel zo berekend.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Waarom zou het niet lekker zijn denk je?
    Er zitten (zo uit mijn hoofd gezegd) in:
    4x cordon bleu
    4x slavink
    375gr. shoarma
    beenham

en dan nog iets...4x hamburgers ofzo? weet het niet meer

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad. En de overheid maar roepen 'armoede komt niet voor in ons land'. De voedselbanken zijn de laatste jaren met de snelheid van het licht uit de grond gerezen. MAAR.... er is geen armoede in ons land ;)

12. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat dat onmogelijk is. Ik kan het met 40. Dan heb ik brood en alles erbij. Maar dat is al uitrekenen. Maar 25 dat is echt onmogelijk.

13. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh! Goeie tip. Dank je. Is net mijn weekgeld binnen dus dan ga ik even inslaan. Mits ze wel nog steeds goedkoper zijn dan mijn turkse slager :D.

14. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad. Veel dingen zitten ook echt alleen maar in de marketingstrategie. 'Dit voor dat, zus voor zo'. En wat ik nog het ergste vind is de kinderreclames. Die zijn zo manipulerend. 'U wil toch ook het allerbeste voor uw baby'? Dus met andere woorden, ga niet zelf vers maken en waag het niet om dat product niet te kopen want dan ben je gewoonweg een waardeloze moeder ;). Ik trap er mooi niet in. Ik ben dan ook wars van alles wat marketing heet :D.

15. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat onwijs lief van je zeg!

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat veel. Een vriendin van mij is ook met haar twee kinderen. Net toegelaten tot de WSNP maar die krijgt 80 euro....

17. Within

Within Niet meer actief

Vleespakket is:

4x kip krokantschintzels
    Beenham 480 gr
    370 gr shoarmareepjes
    4 slavinken
    en 4 cordon blues.

18. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zit jij een beetje in dezelfde situatie als ik. WW. Alhoewel mijn WW op het moment ZW is maar mijn WW zou in mei aflopen. Zou ik niets hebben dan is het bijstand.

Probleem is alleen dat mijn huur zo verdomde hoog is omdat ik destijds moest vluchten van mijn ex. Ik moest toen wel een particuliere woning aannemen. Bezig uiteraard met een sociale huurwoning maar hoe snel dat gaat weten we niet.

19. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor. Is prima vlees. Alleen de dierenrechtenorganisaties vinden het niet leuk... Maar ja, we hebben helaas niet allemaal budgetten om duur biologisch vlees van te kopen...

20. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Da's niet slecht. Ik denk dat ik er maar even 2 oppik dan. Daar kunnen wij toch wel weer een flinke tijd van eten.

Deel Deze Pagina