Je meent het... Dat weet ik natuurlijk wel, ik heb zelf 3 kinderen waaronder 1 tweeling. De aanvulling afhankelijk van je inkomen is het Kindgebonden budget, deze krikt de kinderbijslag (wat dus eigenlijk de basistoeslag is voor arm en rijk in Nederland) op zodat iedereen ongeveer een eerlijk deel krijgt voor de verzorging van zijn kind. Dat betekend natuurlijk niet dat het dekkend is. Dat zou ook raar zijn. Maar wat ik ermee bedoelde was: ze krijgt wel geld waarmee ze haar kind kan verzorgen. Ze hoeft niet alles alleen op te hoesten. Dat maakt het voor haar straks beter draagbaar dan wanneer ze alles zelf moest betalen.
Oh ja nog een tip voor Desi, als je je geboortekaartje inlevert bij de c1000 krijg je een mooi pakket met kortingsbonnen. Ook bij prenatal, etos en kruidvat en babydump kun je een gratis babypakket afhalen. Misschien handig om nu alvast te doen (c1000 kan helaas pas na de bevalling) zodat je weet wat je niet hoeft te halen, speentjes en flesje zit er vaak ook bij in. Scheelt weer!
Meende je het serieus dan? ik vond het zo wijsneuzerig overkomen vandaar. sorry. Ik houd echt niets over van de kinderbijslag, ik betaal mijn kinderopvang ermee.
ben ik even blij dat ik in België woon voor wat het kindergeld betreft ik krijg iedere maand 502 /maand voor mijn 3 kinderen
wouw wat veel. ik kan de kinderopvang er echt niet van betalen hoor. we krijgen iets van 200 of zoiets voor 3mnd voor 2 kids. weet niet het precies het bedrag. maar zou ik zwaar tekort aan komen. gr brenda
ik ook niet volgens mij, maar ik gebruik het daarvoor. daarnaast gaat 1 van mijn kinderen niet naar de kinderopvang.
ik betaal er voeding, pampers en verzekeringen mee en een klein deeltje gaat aan de kant voor schoenen en kledij voor de kinderen alsook voor eens iets extra
Nee dat is niet wijsneuserig maar feiten. Ik vind dat mensen er af en toe makkelijk over denken maar ik vind dat je ook naar de toekomst moet kijken etc etc.. Maargoed zal wel aan mij liggen
Hej Meiden, Heb deze week voor 20 euro boodschappen gehaald. En hebben we voor de hele week eten en drinken in huis. Heel misschien nog wat vlees halen zit ik me nu te bedenken... ach zien we van de week wel weer. Heb helaas de terug betaling nog steeds niet ontvangen. Hoop wel dat ze nu een beetje gaan opschieten want heb mn complete huur nog niet kunnen betalen... grrrr.
Que heb je dit wel aan de woningstichting gemeld? Dan zijn iig op de hoogte en valt er evt wat te regelen. Zou het jammer vinden als je hierdoor verder in de problemen komt. Had je bog wat bruikbaars vd voedselbank gekregen?
zat weinig bruikbaars in helaas! suiker waarvan we 4 pakken hebben chocopasta nu ook 4x 2 broden 1x vlees 4 prei 4 winterpeen 2x netje uien 2x brood en een klein bakje vlees salade. Dus nee helaas deze keer zeer weinig. Ow ja 2 ingevroren hele kreeften..... die hebben we weg gegeven hihihi
bij aangifte inkomstebelasting heb hem vandaag ingevuld gecheckt. kun je met digi d doen.. ik kreeg een brief dat ik aangifte moest doen. dus moest wel. dat ik zoveel terug kreeg had ik niet verwacht maar hun ook niet denk volgende keer sturen ze me geen brief meer
Haha Nou we betalen er genoeg aan! De boekhouder had het er laatst over. Maar niet over doorgevraagf. Daar hoef je geen bericht over te krijgen. Van de week toch maar eens de boekhouder bellen.. Hihi