Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Whitin, Wat heb je aan je darmen? Ik kan ook geen merk hebben, auw! En nog allerlei dingen... Ik heb een spastische darm. jij ook? Gelukkig lust ik wel alles, dus wat ik wel kan hebben kan ik dan ook eten!

2. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Within, sorry dat ik je naam verkeerd schreef!

3. Within

Within Niet meer actief

Maakt niet uit ;)

Mijn arts zegt dat het PDS is, echt een onderzoek is er nooit naar geweest. Bij bepaalde voedingsmiddelen krijg ik enorme krampaanvallen waarna het vaak over is als ik naar de wc geweest ben. Heb het o.a van teveel vezels, de meeste soorten fruit en dingen met hoge concentratie caffeine, zoals cola en koffie. Thee heb ik dan weer geen last van, maar wel als die te sterk is.
    Sterke kruiden en te vet eten is ook een no-go

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.800
    113
    Kraamverzorgende
    Hier nog geen boodschappen gedaan voor deze week, gisteren moest ik tot laat werken en vandaag ben ik op de weg naar huis gevallen, kom net uit het ziekenhuis, enkel zwaar verstuikt. Paar dagen restjes eten maar!

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    vandaag weer LIHL bonnen. Het lijkt wel of er veel minder leuke dingen bij zitten als vorig jaar. Maak ik iemand blij met de pampersbon (of iets anders natuurlijk)?

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    LIHL bonnen, hoe vaak komen die? ik krijg die echt maar sporadisch. Of zal schoonma dat boekje telkens weggooien...

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik krijg die LIHL ook niet meer hoor! Ik heb ze ooit eens 1 of 2 keer ontvangen, en toen hield het ineens op.....

@Guppekop; flesvoeding 3,50 voor 600 gram?? Waar haal je dat, ook in Duitsland?

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    poppedopje, ja in duitsland bij de müller, van bebivita

9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wow, wat een fijn prijsje! Helaas woon ik echt helemaal in het Westen van NL en kom ik alleen op weg naar vakantiebestemmingen door Duitsland... :(

Maar wel goed te weten, dan slaan we volgende keer gewoon wat in!

10. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    @within Ik heb hetzelfde, ook PDS en heb ongeveer van precies dezelfde dingen last. Zuivel, fruit, koffie, rundvlee, erg gekruid eten, varkensvlees, tomatensoep en nog van alles. Van de meeste dingen kan ik wel een klein beetje nemen. Heb je erg veel buikpijn? Eerder had ik elke dag buikpijn, en vaak wel 8 of 10 uur op een dag. Toen heb ik therapie gehad en daarna i het veel minder geworden! Heerlijk!

Eh, wat is LIHL. Voel me een beetje dom dat ik dat niet weet :D

11. Within

Within Niet meer actief

Het verschilt echt. Heb periodes dat ik dagelijks buikpijn heb, maar ook periodes dat ik er totaal geen last van heb.

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lekker in het leven

13. 2xtantein1week

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    ow, eh dat zegt me ook niets.. Zal een googlen....!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij het Hindoeïsme zijn koeien heilig, dus die zullen dan juist weer meer varkensvlees eten. Maar ik werk met veel moslims samen en niet met Hindoestanen, dus ik neig meer naar geen varkensvlees eten ;). Maar is verder dus nergens op gebaseerd :). En ik eet het wel.

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Goedemorgen dames! Zo meteen maar gelijk op pad om de boodschappen te doen!
    Ben van het weekend terug gekomen van vakantie en heb zondag wel even snel wat noodzakelijk dingen gehaald, maar vandaag de weekboodschappen maar weer eens doen.

We eten deze week;
    wo: chili con carne met rijst
    do: boerenkool met spekjes en worst
    vr: aardappels; worteltjes en slavinken

Ik moet hebben:
    gehakt
    bruine bonen
    tomatensaus voor de chili
    paprika
    spekblokjes
    worteltjes

En verder melk, beleg voor op brood, fruit en helaas ook luiers....

zag dat de pampers bij de Kruidvat in de aanbieding zijn, 2 van die reuzepakken voor 33 euro. Ga toch maar voor de pampers nog een keer, maar neem ook wel 1 pak kruidvatluiers mee om te proberen. Hoe zat het nou met die maatvoering; ik had begrepen dat ze wat groter vallen dan pampers? Ik wilde met pampers net overstappen naar een volgende maat, dus ik moet van Kruidvat eigenlijk haar gebruikelijke maat nemen?

16. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh, kun je voorverpakte geschrapte wortels invriezen? OF moet je ze dan eerst koken/blanceren?

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zag net toevallig op mijn zakje van de AH staan dat het niet geschikt is om thuis in te vriezen. Dus je moet ze idd even blancheren, koken en dan invriezen :)

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Heb ik zaterdag wel gedaan maar heb ze nog niet gebruikt.

19. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ze zijn houdbaar tot aankomende dinsdag, de 13e dus, dus ze komen wel op voor die tijd!

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb me een beetje laten gaan geloof ik.... :D

AH
    DE Koffie 6 pakken (2e halve prijs): 14,80
    2 x ES Witte rijst: 0,68
    Kidney Beans ES: 0,65
    Sugo pikant 4 x (2e halve prijs): 2,88
    Komkommer: 0.65
    2 x pistolet: 0,70
    2 x paprika: 1,00
    2 x bonduell doperwtjes: 1,12
    Totaal: 22,48

C1000:
    3 potten Bertolli pastasaus: 3,97
    2 x 500 gr. geschrapte worteltjes: 1,59
    Totaal: 5,56

Lidl:
    5 appels: 1,50
    3 bananen: 1,00
    vruchtenyoghurt: 1,15
    2 x halfvolle melk: 1,10
    Gouda jong belegen: 2,29
    Kipfilet broodbeleg: 0,79
    Spekreepjes: 0,79
    Sinaasappelsap, 2x: 1,98
    Muntendrop: 1,29
    Wcpapier: 2,15
    Snoetenpoetsdoekjes: 0,95
    Rundergehakt, 500gr: 2,59
    Totaal: 18,86

Grand total: 46,90

Die DE koffie is onze favoriete koffie, er komt eigenlijk geen andere koffie hier in huis. Nu hebben ze recentelijk de verpakking vernieuwd en is er 0,42 cent bovenop de oorspronkelijke prijs gekomen! :$:$:$
    Afijn; er is nu dus bij AH de actie 2e voor de halve prijs, waardoor onze koffie ineens weer 30 cent onder de normale prijs zit. Ik heb dus even groot ingeslagen ;) We kunnen hier zeker een week of 4 mee vooruit!

Verder had ik die worteltjes gewoon maar niet moeten kopen, bij de Lidl kost een schaal van 1 kg ongeschrapte wortels 0,65 cent..... Dat scheelt nogal! Ik had ze alleen zelf moeten schrappen dan, maar dat had het me wel waard geweest. Punt was dat ik eerst bij de C1000 was en daarna pas bij de Lidl, dus toen had ik ze al....

Oh, en ook nog eens voor 40 euro aan luiers ;) Maar goed, daar kan onze dame ook wel weer dik een maand mee vooruit....

Het weekmenu voor volgende week heb ik dus ook al bijna gemaakt, maar dat komt later wel, anders wordt dit wel een heel lang bericht :D

Deel Deze Pagina