Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

42 cent :$ Goeiemorgen wat een geld!! Wij zijn geen koffiedrinkers, maar onze visite wel en daar hebben we altijd DE voor in huis. Toch maar eens over na gaan denken want als het zo duur word is het ook niet leuk meer.

Lijkt me niet dat dat vanwege de nieuwe verpakking is trouwens..

Hier worden er vrijdag weer boodschappen gedaan. Ga het eens bijhouden.

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik vind de ah koffie een goed alternatief voor DE koffie.

de luiers van kruitvat zijn iets breder bij de kont dan pampers dacht ik. zal misschien een cm schelen of zo.

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wij vinden de DE Arome Select het lekkerst. Die is helaas niet te vergelijken met AH-merk. Maar wij zijn echte koffieliefhebbers en drinken ook regelmatig koffie, dus dan wil ik wel echte lekkere koffie hebben.

Heb de DE een mail gestuurd dat ik zo was geschrokken van de prijsstijging van 42 cent en dat ik mij afvroeg of dat kwam door de nieuwe verpakking of door iets anders. En toen mailden ze terug dat het inderdaad duurder was geworden.... Oftewel een antwoord waar je geen klap aan hebt....

Heb van de kruidvatluiers maat 4+ gekocht, daar zat ze met pampers ook in. Heb er net 1 om gedaan bij haar, ben benieuwd :D

4. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Over koffie..... wij waren hier ook echte DE fans, totdat de koffie een tijdje geleden weer in prijs gestegen was. Manlief kocht eens bij de C1000 een pak koffie (500 gram voor (uit mijn hoofd) 1,89 euro). En raad eens? Het is nog eens erg lekkere koffie!!!! Sindsdien hier alleen nog maar C1000 koffie in huis. Sorry DE, maar jullie worden mij echt veels te duur.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ik krijg ze denk ik 4-5 keer per jaar. Pampers bon is deze keer bij 3 pakken 10 euro korting. En een hele set Gilette scheerschuim voor mannen met 50% korting. Nou ja, voor wie wil dus :)

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ben echt pamperfan, totdat de laatste verhoging mij toch te gortig werd. Ik was geen fan van kruidvatluiers, maar ik dacht probeer het toch nog een keer, want er was wat veranderd.
    En ik vind ze nu top de nieuwe versie.
    gr brendaq

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Vanavond:
    Kropsla (0,89 Lidl), tomaat zonder vel (0,79 Lidl), komkommer (0,69 Lidl), aardappels (uit voorraad), eieren (van eigen kippen), sausje (mayo, tomatenketchup, uitje, augurk, maggie). Kleine gehaktballetjes erbij en verse worst wat over was van gisteren. Alles behalve het vlees door elkaar husselen en smikkelen maar!

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Wie wil de bonnen voor de scheermesjes kwijt? Ik hou me graag aanbevolen!!!!

9. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik ga toch ook maar eens kijken naar een alternatief voor de DE (nadat de pakken op zijn :D), want normaal kosten ze nu 3,29 voor 250 gram.... :$ Vind het echt wel te gortig worden....

Verder heb ik mijn dochter net op bed gelegd met haar nieuwe Kruidvatluier om.... :) Ik ga eens kijken hoe het houdt deze nacht.... Heb dus nog wel 2 pakken pampers gekocht, maar ik wil een beetje op verschillende momenten proberen of ik de Kruidvat wat vind, dus 's nachts, maar ook zeker overdag, met bijv. een poepluier of gewoon voor een paar uurtjes tussendoor... Ben heel benieuwd! Ik vond in elk geval de pasvorm prima en ook vond ik de luier niet te dik of te stug... Wel heb ik mijn twijfels over de plakstripjes, het leek net alsof ze niet heel plakkerig zijn. Maar ze bleven wel goed op het plakrandje zitten, dus we gaan het zien!

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ook die Gilette? PB je adres maar.

11. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Je hebt een PBtje!

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Nou, dan mail je terug met de reactie dat je helaas geen antwoord gekregen hebt op je vraag, en stel je concreet je vraag opnieuw:

Wat is de reden van de forse prijsstijging? De nieuwe verpakking, of een andere reden?

(om een gerichte vraag kunnen ze niet heen draaien ;))

13. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Meiden wat grappig. Ik wist niet wat LIHL was.. Liggen ze gewoon op mijn mat! Ik krijg ze al sinds ik hier woon op naam van de vorige bewoner. EN gooi het altijd weg want ik krijg nog zoveel van dat soort blaadje op haar naam... Nu ga ik de bonnen gebruiken!!

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik heb ook nog lihl bonnen voor iemand die wil? Alleen geen pamper bon meer.. Gister boodschappen Zal 't lijstje zo posten. Via mn tel word 't een grote lap tekst ;)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb vanochtend boodschappen gedaan, hier mijn lijstjes:

Plus
    4 liter halfvolle biologische melk 3,80
    1 liter biologische volle yoghurt 1,09
    Dropkogels 1,12
    Chinese mie 250 gr 0,52
    2x smeerkaas 48+ 0,90
    Totaal 7,43

Lidl
    1,2 kg jonge kaas 5,03
    2 grote peren 0,51
    1 kg broccoli 1,18
    Komkommer 0,65
    Bloemkool 1,49
    4 kiwi's 1,16
    Zak 750 gram biologische diepvriesgroenten 1,89
    6 kaassoufflés 0,99
    Nep danoontjes (12 stuks) 1,55
    Kipfilet (beleg) 100 gram 0,79
    Gelderse worst (beleg) 150 gram 0,99
    2 liter vanillevla 1,18
    Brie 0,89
    3 bolletjes leverworst 0,65
    Verse kruidenkaas kuipje 0,59
    Plakjes Cheddar 20+ 0,79
    Pastasaus 0,99
    12 biologische eieren 3,18
    10 knakworsten 0,75
    3 liter appelsap 1,98
    Mini paasstol 0,49
    Kauwgom 0,99
    Keelpastilles (nep fisherman's friend, 3 zakjes) 1,49
    5 eierkoeken 1,09
    Sesam meergranen brood 0,99
    Vezel witbrood 1,29
    Bio rundergehakt 300 gr 2,69
    Totaal 36,26

Totaal 43,69

Ik ben best tevreden, denk dat ik maandag nog 1 brood erbij haal en later nog 2 pakken melk, dus kom dan uit op 47 euro.

Weekmenu
    za pannenkoeken
    zo hachee (nog in de vriezer), kinderen krijgen Dora pasta, eitje en broccoli
    ma Kip (nog in vriezer), tortilla wraps, kruidenkaas, boontjes
    di Spaghetti met pastasaus (met ui en wortel)
    wo Gebakken aardappels, vegetarische satéballetjes (nog in koelkast), wortels (nog in koelkast)
    do restje pasta, kinderen iets van kipnuggets, kaassoufflé of knakworst en mie
    vr brood

16. Que

Que Niet meer actief

meiden waar kan je die bonnen aanvragen?

wil ze ook graag hebben.

Wat betreft het geld wat we zouden terug krijgen... nog steeds niet ontvangen.... hebben werkelijk waar 0,0 euro meer voor de rest van de maand... grrrr gelukkig morgen weer naar de voedselbank hopend op een hoop goede spullen!!

17. Que

Que Niet meer actief

netjes!!

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik las net iets over koffie..

Maar de koffie van de Euroshopper AH smaakt hetzelfde als de echte douwe egberts..
    Zelfs mijn schoonmoeder die een echte DE drinker is had het niet in de gaten!

Zo'n pak koffie kost maar 1.39 ipv 4 euro nog was voor de DE!

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb ook de pads van Euroshopper gebruikt (gekregen van mijn oma) i.p.v. die van DE en mijn man vindt het prima. We hadden nog een pak van AH eigen merk (perla) en die hebben we maar weggegeven, mijn man vindt daar geen smaak aan zitten. Sindsdien Euroshopper :)

20. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Que: Wat beroerd! De maand duurt nog zo lang..! Misschien wil je het niet vertellen maar hoe komt het dat je in deze situatie zit? Geen geld is zo moeilijk! Fijn dat je bij de voedselbank terecht kan! Heb je een gezin?

Deel Deze Pagina