Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

Pasta met zalm:
    Pasta koken. Blikjes zal in stukjes maken. Spinazi ala creme in een pan verwarmen. Evt. iets van Philidelphia of andere kruidencreme erdoor doen pasta erbij en zalm erbij en doorlaten warmen.

Bonenschotel sate is gewoon de maggi mix sperziebonen sate daar moet je zelf bonen, paprika, ui en gehakt aan toevoegen. erg lekker!

Gevulde paprika's
    Gehakt rullen, knoflook ui en rijst meebakken. Dan blikje tomatenpuree en wat water erbij. Even goed laten sudderen. Na smaak peper, zout en noodmuskaat toevoegen. Paprika's schoonmaken dus dakje eraf en pitjes eruit. De paprika's vullen met het mengsel, wat paneermeel erbij en een klein klontje boter. In een ovenschaal en op 180 graden ong. 20 min in de oven na gelang de groote en dikte van de paprika's je kan er het beste even inprikken met een vork om te kijken of ze gaar genoeg zijn.

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    idd vlees inslaan en dan weer weggooien omdat het uitgedroogd was
    nu is t soms even op t geld en dan eet ik dus de kast en vriezer leeg en er zit gewoon eten in voor een week volgens mij
    maar toch koop je steeds nieuw als je zowat elke dag boodschappen doet dan denk ach eet wel wat anders ipv van wat er al in de vriezer zat

plus nu kom ik iet zo in de verleiding om dagelijks te winkelen vanwege zwangerschap moe moe moe en 2 kids die er na 10 min al een potje van maken de een kwijt de anders zeuren omdat hij wil lopen (1jaar)

ik denk dat t me wel gaat lukken

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ga ook met 2 kids weekboodschappen doen hoor (2jaar en 10 maanden en 16 maanden), maar goed dat zal wel gewenning zijn en ik ben vrij streng :D

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

precies gewoon vastbinden met spanbanden in de winkelwagen en dan blijft ze prima zitten:D;)

GEINTJUH!

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Zo doe ik het wel, allebei in de gewone kar (dus niet het zitje) touw erom heen en door de winkel scheuren.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

die van mij blijft gelukkig altijd wel redelijk zitten als ze mn sleutels mag vasthouden. af en toe kijken dat er niks onnodigs in het karretje is gegooid ( 5 losse tomaten ofzo ) en gaan met die banaan;):D

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Mijn oudste loopt niet weg, of als ik vraag mij te helpen bijvoorbeeld. De jongste gaat wel vaak staan in het karretje, maar dan til ik die met 1 arm en doe verder boodschappen, of ik laat hem even lopen.

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Moppie.. mooi menu zeg.. En hier ga ik ook de mist in als ik een keer extra naar de winkel ga.. Gebruikte altijd optimel kwark, bakje á 500 gram is in 1 dag leeg, dat zo'n 3-4x per week is wel 5-6,00! Doe ik alleen nog als het in de reclame is.;)

Devilschase.. Balen dat er geen lidl is.. Daar is het vlees echt goed namenlijk.. Heb het met manlief over een kasje achter thuis gehad. we gaan volgend jaar met de tuinbezig dus nu een kas in de tuin kan prima, is toch al een rommeltje. Zoeken we er straks een mooi plekje voor. Tips voor fruit/groente wat lekker snel groeit!;):D haha..

Missym.. Zie dat jij ook wel van de merken bent.. Jam cupjes kun je evt vervangen door een gewoon potje jam ( gebruik zelf ook de cupjes hoor:) ) Eigenmerk soepballetjes scheelt de helft. Mooi menu zeg! Voor 35,00 rondkomen incl verzorgingsproducten, luiers etc kan ik mij niet voorstellen. :)

Kaatje.. Hier werkt een boodschappenlijstje ook goed. Meestal koop ik alleen wat er op de lijst staat of er moet een erg goede actie zijn.. Hier ook een vent die van alles in de kar donderd, nu hij vakantie heeft wil hij graag mee;).. het is net een klein kind wat gecorrigeerd moet worden haha.. Dat hebben we niet nodig schat! :p Oja, ik doe boodschappen bij de supercoop.. Vind de AH bij ons in het dorp geen prettige winkel. Je kunt er slecht parkeren en altijd een rommeltje.. Al vaak groenten en fruit wat na 2-3 dagen kapot was.

Faith88.. Aldi en lidll heeft i.d. lekkere kipsaté.. Neemt mijn vriend in het weekend graag op brood tussen de middag. Of 2 zakjes per persoon bij de gebakken aardappels.. ( mijn vriend eet graag veel vlees);)

Femsjii.. Wat een lekker gevarieerd menu, met veel groenten.. dat heb je i.d. goedkoop gedaan..:)

Makey.. Elke dag gaan is i.d. niet handig.. Dan loop je in de winkel en denk je.. Oh, maar ik heb eigenlijk wel zin in wat anders.. En het spul in de koelkast gaat kapot.;)

Toch maar niet het groentepakket opgehaald bij de C1000.. heb nog 2 paprika's , 2 komkommers, liggen. Maandag al brocolli gehad. Ga vanmiddag nog wel even voor 5,00 een tas groente en fruit vullen bij de jumbo..

Ipv burrito's eten we vanavond gebakken aardappels in de schil ( gewone aardappels goed gewassen, in blokjes snijden, daarna kort de kook er over en dan bakken, sperzieboontjes ( vers) en kibbeling ( diepvries..) Had alles al/nog in huis.. Moest voor de burrito's nog vlees halen, geen tijd meer voor vandaag. Wel fijn om dan van alles nog in huis te hebben!:D

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
  10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    kipsate bedoelde van die bakjes voor op bv brood of toast

Mve, hier een AH en een super de boer. Vind onze AH erg goed. Is vorig jaar uitgebreid dus alles staat netjes in schappen ect, wordt 2x daags recht getrokken en een mega parkeerterrein.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo, heel verhaal getypt, gaat m'n computer ineens uit... Ik ga het nu wel even in een bestandje typen, kan ik het daarna plakken ;)

Ik werk nu 2 dagen in de week, heb 1 dag ouderschapsverlof, maar wil misschien 2 dagen blijven werken. Dan komt er netto een paar honderd euro minder binnen, dus we gaan bezuinigen! Niet dat we het niet kunnen missen, maar ik wil ook nog wel graag blijven sparen en leuke dingen blijven doen.

Ten eerste gaan we bijna helemaal stoppen met snoepen. We zijn dol op popcorn, maar dat is maar 1,29 voor 3 zakjes en niet zoveel calorieën ;) , de chocola ga ik proberen te laten staan en dan nemen we af en toe nog wel een koekje, maar daar gaan we het bij laten. Ook de frisdrank gaan we laten staan. Ik denk dat we dan per week al 10 euro minder kwijt zijn en binnen de kortste keren ook 10 kilo aan gewicht :D
    Ik ben nu aan het kijken hoe duur de producten die wij gebruiken zijn in de verschillende supermarkten. Wij doen veel van onze boodschappen bij de Agrimarkt en die is in veel dingen het goedkoopst en het is ook nog eens een normale supermarkt, dat is dus erg fijn. Sommige dingen zijn weer goedkoper bij de Aldi en een paar dingetjes goedkoper bij de Plus. Wij doen 1 keer per week boodschappen bij de Agri, vanuit mijn werk kan ik makkelijk even langs de Aldi en de Plus is op loopafstand en daar ga ik of mijn vriend vaak even naartoe met de kinderen. Als het zo uitkomt kopen we groente en fruit op de markt.
    Wij eten vrij simpel omdat dat makkelijk en snel klaar is en Eva dat ook mee eet. Meestal eten we zoiets:
    Aardappelschijfjes (diepvries), hamburger (vers of diepvries), brocoli. Is in totaal ongeveer 2 euro voor 3 personen (dat zijn dan wel de diepvrieshamburgers)
    Aardappelschijfjes (diepvries), kaassoufflé, wortels (is in totaal zo’n 2,5 euro)
    Pasta, gehakt, pot saus en wat groente (bv. Champignons erdoor of brocoli erbij) (zo’n 4,5 euro)
    Pasta, tapenade, geraspte kaas, groente (zo’n 3 euro)
    Rijst (grote zak surinaamse rijst), kip, pot chicken tonight en pot doperwten (zo’n 4,5 euro)
    Gekookte aardappels, biefstukje, groente (zo’n 6,5 euro)
    En we eten altijd 1 keer brood, of pannenkoeken ofzo (zelfgemaakt)

Dus het avondeten per week kost zo’n 25 euro. Dan nog brood en beleg, is denk ik zo’n 7,5 euro per week. De zuivel is zo’n 4 euro (3 pakken melk, wat yoghurt en danoontjes). En dan nog wat drinken en snoepgoed, daar gaan wij dus op bezuinigen, dus ipv 10 euro wordt dat 4 euro ofzo. Verder kopen we vaak teveel extra dingetjes, daar gaan we ook mee stoppen.
    Luiers, doekjes en wasmiddel kochten we altijd al bij de Aldi, zal zo’n 10 euro per week zijn. Dan nog wat dingetjes als wc papier en shampoo enzo, 5 euro ofzo? Komen we totaal uit op 50 a 60 euro. Ik denk dat we nu wel aan de 90 euro komen per week. Hier ook een volle voorraadkast die steeds voller raakt ;)

Ik ga nog even het topic doorspitten :)

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ooooo goede bespaartip! misschien voor diegene die maand overhebben hahahaha
    kijk wat je in de kasten heb en maakt de vriezer leeg! Gaat er niks over datum en dan weet je weer wat je in huis heb en je eet wel eens wat anders!

13. MamavEsmee

Snoopy.. schrappen op "luxe" dingen is i.d. goed voor de protomonnee.. Evt kun je ranja kopen.. hier standaard een waterkan Ranja koud in de koeling. Vind het heerlijk.. Gebakken aardappeltjes kun je heel makkelijk zelf maken, maar ben niet van het voor gefrituurde spul, Als je aardappeltjes goed wast in plakjes snijd, even kort kookt en daarna opbakt heb je erg goedkoop lekkere aardappelschijfjes. Vooral de schil is lekker smaakvol. Voor de rest denk ik dat je al erg goed bezig bent hoor!! Vooral de seizoensgroente kopen.. kan niet wachten om straks weer lekker stampotjes en hachee te maken!;)

brenda.. hier de kast goed gevuld. Krijg over 1,5 week weer loon en wil eens wat overhouden ( van mijn salaris kopen we de boodschappen , verzorgingsproducten en leuke extra's) Dus de laatste week kast en vriezer leeg eten!:D

vanmiddag nog een goede actie gescoord.

Bij de Jumbo hadden ze een tas groente/fruit vullen voor 5,00 er stond personeel om de zak te vullen en die stopte hem goed vol.

2 galia meloenen, 2 ananasses, 2 dozen druiven en een bloemkool..:D Voor 5,00 dus.

Daarna door naar de lidl gefietst, daar nog 600 gram kipfilet gehaald en een doos spare ribs ( had manlief zin in, nou vooruit.;):D) oja en een zak nep bouny's.. totaal 9,95.

Boodschappen van de week:

39,10 + 5,00 + 9,95 + 54,5..

Dan heb ik wel 1 kipfiletje in gevroren, voor morgen de kipfilet bij de burrito's..

De spareribs eten we donderdag bij de bloemkool en gebakken aardappels. De helft van de spare ribs gebruiken we dan voor een andere keer.

Voor de rest van de week ben ik dan geen fruit & groente meer nodig. Enkel nog een keertje wat melk halen.;)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jammer dat we hier nog geen jubmo hebben. De Super zou omgebouwd worden tot jumbo maar zetten ze nog niet echt haast achter.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik ben laatst bij de Jumbo geweest....Mijn god wat een ***winkel!
    Vind het ook niet goedkoop...Ben bij de Appie goedkoper uit.
    Ik had daar voor 35 euro amper een bodem in mn kar liggen.

Voorbeeld: ES thee, engelse melange kost 20ct en bij de Jumbo was de goedkoopste thee die ik kon vinden was bijna een euro!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik drink vaak roosvicee, vind ik ook erg lekker, maar dat ga ik alleen 's ochtends drinken nu. Verder gewoon water en thee.
    En ik weet dat je gebakken aardappeltjes zelf kan maken, heb het ook best vaak gedaan. Maar nu met 2 kinderen rondlopen/liggen heb ik er niet zoveel tijd meer voor/geen zin in :). Voorheen maakte ik ook quiches, heerlijk! Maar nu meestal geen tijd of puf meer voor. Komt wel weer als Lisa wat groter is en ze lekker samen kunnen spelen (of elkaar de hersens inslaan :D). Ik probeer nu een beetje de kosten en tijd/moeite tegen elkaar af te wegen. Misschien weer een keertje zelf maken, als ik een keer zin heb, is wel erg lekker.
    Oh ja straks weer lekker boerenkool! Ook zo makkelijk, alles in 1 pan en laat maar koken!

17. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe ook lekker kliekjes invriezen. Als mijn man dan een avond niet thuis is, eet ik lekker een kliekje. Ik kook eigenlijk ook iedere avond te veel, dus er blijft altijd wel wat over, maar ik gooi zelden weg.
    Soms eet ik iets van de vorige dag als lunch :D

Maar inderdaad; de tips die hier staan vooral gebruiken. Aanbiedingen shoppen, je kasten leeg halen en er iets lekker van maken.

EN wat betreft groenten; ik ga zaterdag wel eens naar de markt. Daar haal ik groenten. Als het te veel is, maak ik alvast porties per dag, die blancheren indien nodig en vervolgens per portie invriezen.

Met vlees hetzelfde. ALs er een grote verpakking in de aanbieding is, maak ik dagporties, maak ik het vlees schoon, alvast kruiden en daarna in de vriezer. Is nog lekker ook , want je kruiden gaan echt goed trekken.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

Ja ook mijn ervaring met Jumbo.

Vind de kleuren van de winkel ook niet aantrekkelijk ( het oog wil ook wat)

19. MamavEsmee

Vind de jumbo ook duur hoor. Kom er alleen als er een goede actie is.:D

20. MamavEsmee

Snoopy.. Ok..het is i.d. een stuk makkelijker. Wat je ook kunt doen is de quiche s'avonds maken een 20 minuutjes afbakken in de oven.. Hoeft het de volgende dag nog maar 20 minuutjes in de oven. Evt een grote schaal maken en de helft invriezen.. Heb laatst het verhaal van Lisa gelezen. Heftig zeg! Gaat het nu goed met haar?
    En boerenkool, zuurkool, hutspot.. lekker veel maken en daar kun je dan lekker 2 dagen van eten, 2e dag een ander stukje vlees er bij of natuurlijk de vriezer in.

La Palma.. Jij bent ook al goed bezig zo te lezen..

Deel Deze Pagina