Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Das een hele hoop geld............

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor. Beter laat dan nooit er achter komen dat je eigenlijk aardig wat kan besparen. Laatst ook met mijn schoonouders er over gehad wat zij aan boodschappen uitgaven en die doen niet moeilijk met wanneer en wat ze kopen en zijn zo 1000 euri kwijt. Mijn mond viel open ... kan dat niet uitgaven dat ten eerste maar ook dat je waarschijnlijk zoveel weggooit denk ik dan ... maar goed iedereen zijn eigen ding.

Gelukkig hier eens bij een andere supermarkt gaan kijken en daar blijkt het allemaal veel goedkoper te zijn. Kan nu ongeveer met 100 euro rondkomen in de week wat daarvoor 125 was!

Ach weet je als je meer hebt te besteden (weet niet of dat het geval is bij jou) dan kijk je ook niet zo goed naar aanbiedingen. Nu wij een kind rond hebben dartelen beseffen we ineens dat het allemaal met bakken er uit vliegt. Zoals ik al zei beter laat dan nooit!

3. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik ben in dit topic al vaker langsgekomen hoor. Maar bedankt :D

4. Que

Que Niet meer actief

@happy, wij halen voer bij de aldi en doen daar een maand of 2 mee met 2 honden. Maar moet zeggen dat wij veel brood wat van de voedselbank komt oud is en droog en dat gaat veel naar de honden, waarschijnlijk is dat de reden dat wij zo lang met een zak doen hihi. En dan als we klaar zijn met eten en hebben nog kleine restjes gaat dat ook naar de honden.

@ehm... geen idee naam 40 euro per dag aan boodschappen... Zal ik met je mee gaan boodschappen doen, want jeetje mina das een hoop geld! Roken kan in iedergeval stukken goedkoper en toastjes savonds... tja lekker maar iedere avond.... En flesjes verse sap niks mis mee maar heb je al gedacht aan zelf persen? Blikjes cola... koop een fles cola en vul daar iedere dag je 2 flesjes mee en je hebt het vele malen goedkoper.

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Had je nog niet eerder gezien... LOL

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Bril even van mij lenen :D hier in het topic heeft ie ook al aardig wat tips gegeven.

Kun jij het allemaal een beetje aan met je geld?

Oftopic : en red je het wat betreft het grote verlies, krijgt het langzaam een plek?

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Qeu@ Hoe gaat het met jou meis de voedselbank nog leuke bruikbare dingen in het pakket?
    Of nog steeds veel ontbijtkoek?

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Dat was toch een grapje van Luna of begrijp ik t verkeerd?

Hebben jullie gisteren op Vara (ned2) het programma gezien over voedselverspilling in nederland? Ging over de `ten minste houdbaarheids data` en de `te gebruiken tot` data, dat veel mensen het verschil niet weten en dat er enorm veel wordt weggegooid door de supermarkten en de consument. (oo zo erg, waarom gaat het niet naar het leger des heils of naar de voedselbank:(:(:( containers vol met goed voedsel)
    even kort het verschil: alle conserven (dus blikken potten etc) kunnen bijna niet overdatum raken, zijn wel meer dan 10 jaar houdbaar (bijv rode kool verkleurd na 10 jr dan een beetje maar blijft nogsteeds goed), meel en ingedroogde groenten idemdito. Meel kan bijvoorbeeld na een aantal jaar een beetje gaan klonteren, maar het blijft eetbaar. Alleen de `te gebruiken tot` data daar moet je wat mee doen, bijvoorbeeld de data op groenten en vlees, brood. Maar de dingen zijn niet allemaal ineens de volgende dag oneetbaar, maar de kwaliteit is gegarandeert tot die datum door de producent.
    Vond het erg interessant!! mijn man riep dit al jaren, maar ik kom zelf uit zo`n gezin waarop t allemaal werd weggegooid op `tenminste houdbaar tot `datum.
    Hierop kan iedereen een heleboel geld besparen.

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ja kan me voorstellen, bij twijfel doe ik het niet.
    Mijn broertje heeft een keer voedselvergiftiging gehad en ik wil geen risico lopen. Zowiezo niet bij de kids.
    gr brenda

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Ik vraag me ook af wat je 's avonds eet als je 15 euro kwijt bent? Maak je het zelf klaar of komt het van een traiteur ofzo?

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.887
    9.395
    113
    Gelderland
    Haha was idd een kleine schatting wat je een beetje zo moet verdienen om voor zoveel geld boodschappen te doen en je vaste lasten te betalen en dan de variabele kosten ook nog te dekken ;)

12. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Marnat-man :D.

Straks weer even mijn weeklijstje maken. Nu eerst even een lekker glas verse sinaasappelsap persen. Ben erachter dat mij dat beter afgaat dan de hel van sinaasappels pellen met mijn afgevreten nagels :D.

13. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Vriendlief is nu de wekelijkse boodschappen aan het doen. Ik zal zo de schade laten weten. Helaas was het ook weer tijd voor een pak luiers, wasmiddel, wasverzachter etc.....

14. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Die wasmiddelen van lidl ruiken óók echt niet verkeerd
    Best erg jaren lang dash gebruikt... sonde sonde geld Hihi

15. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb als ik met lidlwasmiddel was dat de machine stink hebben jullie dat ook?

16. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik vind de Lidl wasmiddel ook niet lekker. Ik zag wel bij de action vloeibare wasmiddel staan. Iemand ervaring mee?

17. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ooh geen idee heb er nog niet mee gewassen maar zag het in de winkel scheelt wel een berg maar twijfel nu dus weer om dan toch maar bij de dash te houden...

18. Female

Female Niet meer actief

Das ook wel zonde vind ik... Je kan er toch wentelteefjes, tosti's of toast van maken? paneermeel, croutons......

19. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Zo, hier zijn de spullen ook weer binnen. Een aantal dingen wel merk omdat we dat gewoon lekkerder of beter vinden. Maar we zijn echt al goed bezig vind ik hihi.....

Aldi:
    cassis
    fruit en fresh
    feta
    2x melk
    honing
    pastasaus
    brie
    thee
    nep danoontjes
    ham
    kaas
    salami
    bananen
    tijgerbrood
    tomaten
    komkommer
    courgette
    paprika mix
    half meergranen brood
    mergpijpen
    3x baguettes
    eieren
    perssinaasappelen
    Totaal: 26,96

Bas van der Heijden:
    wasmiddel
    wasverzachter
    melkdrank
    draagtas
    rietsuiker
    vifit
    becel
    gemengd gehakt
    bloemkool
    Totaal: 13,53

Etos:
    pampers 16,49 maar -6 euro van etoszegels
    dreumesmelk
    duopak zwitsaldoekjes
    elmex tandpasta
    Totaal: 26,39 -6 euro

Ik zal zo ons week menu ff plaatsen.

20. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Hebben jullie gisteren op Vara (ned2) het programma gezien over voedselverspilling in nederland? Ging over de `ten minste houdbaarheids data` en de `te gebruiken tot` data, dat veel mensen het verschil niet weten en dat er enorm veel wordt weggegooid door de supermarkten en de consument. (oo zo erg, waarom gaat het niet naar het leger des heils of naar de voedselbank:(:(:( containers vol met goed voedsel)
    even kort het verschil: alle conserven (dus blikken potten etc) kunnen bijna niet overdatum raken, zijn wel meer dan 10 jaar houdbaar (bijv rode kool verkleurd na 10 jr dan een beetje maar blijft nogsteeds goed), meel en ingedroogde groenten idemdito. Meel kan bijvoorbeeld na een aantal jaar een beetje gaan klonteren, maar het blijft eetbaar. Alleen de `te gebruiken tot` data daar moet je wat mee doen, bijvoorbeeld de data op groenten en vlees, brood. Maar de dingen zijn niet allemaal ineens de volgende dag oneetbaar, maar de kwaliteit is gegarandeert tot die datum door de producent.
    Vond het erg interessant!! mijn man riep dit al jaren, maar ik kom zelf uit zo`n gezin waarop t allemaal werd weggegooid op `tenminste houdbaar tot `datum.
    Hierop kan iedereen een heleboel geld besparen.[/QUOTE]

O, dat vind ik wel mega interessant! Ga dat zeker kijken en het liefst met mn man. Ik ben altijd wel makkelijk met datums, maar hij is echt heel moeilijk. Hij eet of drinkt niets van gister en van de dag zelf is moeilijk. Soms pas ik ineens mn hele menu aan omdat er iets in de koelkast ligt met de datum van die dag en hij het anders weg wilt gooien:x En soms heeft hij het niet in de gaten en eet hij het gewoon, geen probleem! Maar ligt inderdaad aan hoe je opgevoed bent..

Deel Deze Pagina