Jullie geven me wel inspiratie zeg! Heb nou al zin om de volgende weekboodschappen te doen. Had het er met manlief gisteravond ook nog over. Normaal zijn we zo 500 euro in de maand kwijt aan boodschappen . Daar zouden we gewoon wel 200 euro van over moeten kunnen houden. Moet je nagaan als je dit elke maand over houdt als je let op wat je koopt . Ga het echt proberen. Al zou ik de komende weken eerst 10 euro besparen . En alle leuke recepten ook, hm, heb zelfs zin om een low budget weekmenu op te stellen, en dat ga ik ook doen . Geloof dat ik dinsdag weer boodschappen moet doen.
Ik heb vandaag de rundergehakt en slavinken gehaald bij de Albert Heijn, bedankt voor de tip! Wel handig als hier af en toe de aanbiedingen genoemd worden, ik hou het niet zo bij, maar hier lees ik wel . Zometeen even een lijstje maken voor de komende week en dan de spullen daarvoor kopen. Morgenochtend even naar de markt voor fruit en groente. Ik ga vanaf vandaag bijhouden wat we uitgeven, ben benieuwd wat het uiteindelijk is eind volgende week! Ik heb nog wel wat snoepgoed gekocht, maar wel goedkoop (2 rollen maria biscuits voor 52 cent ) en ik wil hier echt 2 weken mee gaan doen. Ik hou het ook in excel bij wat ik aan snoepgoed en drinken uitgeef, misschien is dat een extra motivatie om niet teveel te kopen
Snoopy, heb je de First Choice cola nog kunnen vinden? Even een tip, de wasmiddel van de Aldi!! Ik kocht altijd merk, wel vaak in de aanbieding. Maar nu zag ik bij de consumentebond, dat de wasmiddel van de Aldi beste koop is. Ik heb die groene gekocht, en hij is echt fijn! Hij ruikt erg lekker, en krijgt de was goed schoon met 40 graden. En i.c.m. lenor ( de groene ) is het helemaal top. En hij kost iets van 2,40 dacht ik.
Ik heb de First Choice cola niet kunnen vinden. Ben bij de AH geweest en mijn vriend bij de Jumbo, maar daar hadden ze het niet. En bij Jan Bruins kom ik nooit en is vaak ook lastig parkeren, dus daar kom ik niet zo graag. Heb euroshopper cola gekocht (1 blikje) en het is niet geweldig, maar op zich wel lekker. Mijn vriend heeft nog cola van het Jumbo merk gekocht, ook even proberen. Wij hadden laatst ook wasmiddel van ik geloof de Aldi, een kleine fles geconcentreerd wasmiddel, maar die vond ik echt vreselijk. De juiste dosering gebruikt, maar het rook veel te sterk, daar kan ik echt niet tegen. Wij gebruiken altijd wasmiddel van de Aldi uit België of Frankrijk, met savon de marseille, dat ruikt echt heerlijk! Die uit Frankrijk is het lekkerst, maar zelf gaan we dit jaar niet naar Frankrijk en om nou mijn schoonouders te vragen om wat flessen mee te nemen... nu halen we het in België, 10 minuten hiervandaan . En volgend jaar weer inslaan in Frankrijk.
Ik heb die grote fles met groene smurrie erin. Ik vind 'm helemaal niet stinken. Zelfs mijn man zei dat de was lekker rook... De witte reus met savon de marseille vind ik idd ook altijd erg lekker. Jammer dat je de cola niet hebt kunnen vinden!
Dan zal het wel een ander wasmiddel zijn. Op zich vind ik die van ons niet stinken, maar het ruikt veel te sterk vind ik, krijg er gewoon hoofdpijn van . Die met savon de marseille ruikt gewoon lekker subtiel. En naar de cola ga ik nog wel op zoek, misschien komende week als ik zin heb in een wandeling en nog een doel moet hebben om naartoe te lopen
Ik was vanmiddag trouwens begonnen met een lijstje voor komende week. Had mijn vriend het voor de gein aangevuld toen ik even weg was Ma Rijst, kip, kipsaté/hawai, doperwten Di Aardappelschijfjes, kaassoufflé, bloemkool Wo Pizza Do Chinees Vrij Patat Zat Dakota Zon Patat Ik ga 'm maar even aanpassen
hoi allemaal, lees hier af en toe mee en zal ook es wat posten dan. Door een financieel mindere periode ben ik ook erg gaan bezuinigen op boodschappen. oa. door geen brood meer bij de bakker te kopen. Sommige producten van een goedkoper merk te kopen, beter te letten op aanbiedingen etc. Tja cola moet hier van manlief ook cocacola zijn Wat mij ook erg helpt is voordat ik boodschappen ga doen een planing maken wat we die week eten. Dan koop ik niet teveel. Kijk ook vooraf wat er in de aanbieding is en of ik dat kan eten die week. Ik weet niet of hij hier al is genoemd maar op deze site Overzicht van alle folder aanbiedingen in Nederland kun je zoeken naar aanbiedingen per product of per supermarkt. Erg handig. PRobeer de cocacola alleen nog maar in te gaan slaan als het in de aanbieding is. Hier effe een goedkoop en makkelijk recept: rodekoolschotel +- 300 gram gehakt rullen en in schotel doen. Potje rodekool erover heen en aardappelpuree eroverheen (aardappels koken en pureren) Dan 20 minuten in oven en klaar! Eventueel appelmoes erbij. Tot de volgende keer! Kom hier wel vaker buurten...
Wat nu ook bijna voor niets is:bramenjam Het is weer bramentijd, ik ben vandeweek al wezen plukken en heb er lekker jam van gemaakt. Kost je alleen een pak gelei-suiker
Ik lees hier ook altijd mee en heb echt wat aan sommige tips. Net zoals de tip van de groente en fruit zak bij de Jumbo, maar is dit iedere dag? Of bepaalde dagen? En weet je dan ook van te worden wat hier in zit?
Petra.. Betreft de JUMBO zak.. Ik kon er op de site niets over terug vinden. De JUMBO is bij ons net een paar weekjes open dus misschien een stunt om klanten te trekken? Hier mocht er in, bloemkool, druiven, meloen, komkommer en ananas. Proppen tot de tas vol zit. Had van de week dus 1 bloemkool, 2 x ananas, 2x meloen en 2 dozen druiven voor maar 5,00!
Snoopy.. haha.. Geweldig! Mannenhumor he?! @ wasmiddel.. Ik krijg hier 1x in de zoveeltijd bonnen van de lekkerleven en dan krijg je 50% korting op ariel en 50% op Dash. Koop ik tussendoor vaak een ander wasmiddel wat in de aanbieding is.
Ik ben hier ook regelmatig aan het lezen voor tips. Ik haal trouwens mijn cola altijd bij de c1000, gewoon het basismerk. Is (ik meen) 31 cent voor 'n fles en ik vind 'm heerlijk (die van de lidl/aldi/dirk lust ik niet).
Goh, dat had het menu van mijn kerel wel kunnen zijn. Wij eten vanavond kippenvleugeltjes ( Aldi 1.99 ) krieltjes ( Aldi 0,90 ) en een potje sperziebonen. Dus ik denk dat wij rond de 3 een maaltijd hebben
Ik heb al sinds januari geloof ik een 10 kilo doos wasmiddel van de Lidl. Hiervoor gebruikte ik altijd ariel, witte reus etc maar toen kwam die van de lidl als beste getest en ik gebruik zowizo poeder omdat dat beter voor je machine en het millieu is als vloeibaar. Maar die van de lidl is dus goedkoop, goed volgens de test en ik vind hem ook goed en hij ruikt subtiel. Ik ruik nl voornamelijk mn wasverzachter als ik mn wasgoed opvouw. Ik hou ook niet van zo'n geur die je aan komt vliegen.
Net boodschappen gehaald bij de lidl en bij merk supermarkt Lidl: 1kg bananen: 1.14 2kg uien: 0.99 500gr Broccoli: 0.75 Bloemkool: 0.99 2 galia meloenen 0.79:=1.58 Bospeen: 0.85 Snacktomaten: 0.89 Komkommer: 0.55 6 Fuji appel: 2.19 Rundvleessalade: 1.49 3x soepgroenten 0.52:=1,56 Edelsalami: 0.89 Kalkoenfilet: 0.69 Minikrieltjes: 0.99 Halvarine: 0.45 choc. pasta: 1.05 Bakboter: 0.99 Cola light 6fles a 2l. 0.38:=2.28 Limonade: 0.75 2 Bruinbrood: 0.95:=1.90 3x chocolade rozijnen:=0.72:=2.16 2x friese koek: 0.49:=0.98 Roze glace: 0.75 Stokbrood 2x 0.64 Ontbijtkoek 0.49 Gevulde koeken 0.67 Chocobiscuit 0.77 Color wasmiddel: 2.65 Wit wasmiddel: 2.00 Merk supermarkt: 12 pakken friesche vlag melk: 7.99 (aanbieding) spinazie ala creme 0.79 Sate ajam 2x 0.79 Salami 1.49 Rundergehakt 1.49 Scharrelei 10st 1.65 knorr jus 3x 0.41 bami kruiden 0.69 kapucijners 0.69 kapucijners kruiden mix 0.98 Mie nestjes 0.95 Bij de lidl waren we 35,60 kwijt Bij de merk supermark: 19.85 Gehakt had ik van de week al in de aanbieding bij de slager gehad waar ik gehaktballen van heb gemaakt en nog 5 vlees burgers erbij die heb ik ingevroren. Gehakt wat ik heb bij gehaald is voor de lasagne en soep.
Vandaag bij de boer 5 kg aardappels gehaald voor 4,- en 10 verse eieren voor een euro, ga zo naar de Aldi en Albert Heijn om weer voor komende week spullen in te slaan.
ik ga mijn voorraad-/diepvries-/koelkast eens herinrichten en kijken wat ik nog in huis heb en dan een weekmenu opstellen. Volgens mij heb ik alleen zuivel en 1 brood nodig voor de komende week... Ik kom straks bij jullie terug! Oh, en mijn honger is niet te stillen vandaag... Ik heb mezelf beloofd om naar de AH te gaan voor een enorme Milka reep zometeen... Of een kleintje... misschien is dat een beter idee...