Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Oh, zo voelde ik het ook niet hoor. Je was alleen zo verbaasd :p dus zat eens te denken of het allemaal ook op komt, en of het nou echt zoveel is. Want ik vond dit best meevallen eigenlijk.
    Ik heb deze week dan ook twee recepten uitgezocht om eens wat anders te eten en daar heb je vaak ook wel wat extra boodschappen voor nodig wat je niet hebt.

Ach, en normaal was ik meer kwijt, dus ik merk een klein verschilletje. Is toch weer 15 euro ;).
    Kunnen we voor zwemmen hahaha!

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik ben ook aant proberen bewust boodschappen te doen,
    en manlief vind dat het me al heel goed af gaat.:D

alleen sommige dingen kom ik gewoon niet onderuit
    min 2 pakken luiers per week ( 2 kids)
    ieder week min 6 broden bij de bakker ( ivm koemelk-eiwit,noten allergie)
    manlief neemt al ieder dag 8 broodjes mee naar zijn werk)
    dus ook iets van 6-7 soorten vleeswaren ( ook voor zoonlief ivm allergieen)

melk gaat er per week denk ik 4 1.5 liter pakken
    dan heb ik nog sojamelk ( hij drinkt dit nog maar 1x per dag de rest nog pepti dus valt nog mee)

en koekjes enzz worden vaak ook de duurdere omdat zoonlief anders niet kan eten

en ik heb altijd veeel fruit in huis want manlief neemt altijd min 3 stuks per dag mee naar zijn werk

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

En zo is dat i.d. JIJ hebt bespaard en dat is het doel!:D

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ik vond het ook een erg net lijstje eigenlijk. Maar ja, ik ben ook meestal zo'n 100 euro per week kwijt, dus dat klopt dan wel he.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zag weer mooie lijsten voorbij komen, en een hele lange van butterfly ;)

Gister bij de Blokker nog wat 1 euro dingen meegenomen ( wasverzachters - color catchers ) dus komt 5 euro bij.
    Totaal 52.06

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    vind de lijst niet enorm maar vind wel heel erg veel zuivel.
    Wij eten ook 2x per week pasta en 2x per week iets van rijst/noodles/bami. Zijn beide geen aardappel eters dus gewoon gekookte aardappels eten we het liefst zo min mogelijk

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg

haha ja kan, bij ons kost het gemiddeld 70,-- euro per week, soms minder soms meer.... maar het is ook wel lekker eens iets te kopen gewoon zomaar omdat het lekker is ;)

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mikmak, precies, dat heb ik ook wel hoor. Dan sta ik in de winkel en zie iets heel lekkers wat niet op mijn lijstje staat! Daar ga ik dan de mist in hoor, want neem vaak dingen mee die ik niet heb opgeschreven. Nu heb ik dus voor een week bedacht wat we elke dag eten, normaal doe ik dat niet en bedenk ik het in de supermarkt.
    Dan koop je toch altijd meer. Nu had ik alles al opgeschreven en echt alleen die dingen gehaald, en 15 euro over hahaha!!

@Sidmick, ja we hebben vaak veel zuivel. Vooral melk, yoghi, kwark, vla en yoghurt.

@mmeke, hahah ja daar zit het hem in. We geven hetzelfde geld uit aan boodschappen. Nu had ik ook echt het gevoel van alles te vergeten terwijl ik alles had. Maar ja, neem vaak dingen mee die niet op het lijstje staan. Zo van: "oh dit is ook wel lekker als lunch in het weekeinde en niet duur". En het ligt al in de kar.

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hahaha, tsja!
    Ik hoef de hele week niet weer ;).
    Heb dan ook echt alles alweer in huis.
    Vind het heerlijk! Jij gaat vaker toch? Dan kom je ook wel wat langer uit aan het einde van de week.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Wat bij mij nu al heel erg scheelt is dat ik alleen naar winkels ga waar ik heen moet.
    Voordat ik bij de super ben moet ik eerst langs kruidvat, intertoys, etos en blokker.
    Daar moest ik altijd "even" kijken en kwam ik met tasen vol (zeker bij kruidvat) naar buiten

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    vanavond bloemkool met iets van aardappelen, gebakken of gekookt of puree ik weet het nog niet
    en shoarma reepjes {liggen al erg lang in de vriezer}
    maar wat doe ik weer met de mega bloemkool?
    ik dacht al aan bloemkool soep... maar verder?
    De beestjes vinden het wel lekker maar een halve bloemkool vind ik ook belachelijk voor hun.
    en potjes mkn doe ik niet meer... uhmmm

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl

herkenbaar, en ach het kost maar 3 euro! dat is voor niks!

13. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik begrijp echt niet hoe het mogelijk is dat jullie allemaal zo weinig kwijt zijn per week.
    Wij leven best redelijk zuinig vindt ik. We kopen geen overbodige boodschappen, enkel in het weekend wat extra's of lekkers en toch ben ik 100 tot 130 euro in de week kwijt. We zijn met z'n viertjes thuis.
    De Nutrilon voeding en Pampers en eventuele aanbiedingen (waarvan je dan gelijk meerdere aantallen van inslaat ook meegeteld hoor).
    Ook als gaan wij nog zuiniger boodschappen doen, ben ik nog wel 90 á 100 euro kwijt denk ik hoor.
    Ik begrijp er werkelijk niets van, dan tjullie zo weinig kwijt zijn. Een Aldi o.i.d. hebben wij hier niet in de buurt, dus is ook geen optie.
    Wat rekenen jullie allemaal binnen de bedragen die jullie noemen? Zit daar ontbijt, lunch, avondeten, koek, snoep, broodbeleg, sap, frisdrank, zuivel, koffie en eventueel wasmiddel, keukenrollen, wc-rollen, schoonmaakmiddel, luiers, Olvarit, babyvoeding, douche/badschuim, shampoo, tampons en maandverband allemaal bij inbegrepen, of is hebben jullie het alleen puur over het eten en drinken?

14. MamavEsmee

Mamaloutje.. Bij valt onder boodschappen, eten,drinken, kratje grolsch, vuilniszakken, schoonmaakmiddelen , snoep, chips.. Ik heb het geluk dat mijn dochter met de pot mee eet en overdag zindelijk is.;)

Aniek.. En anders een bloemkool ovenschotel maken met gehakt , aardsappels en kerrie en dat invriezen?;)

Sidmick.. ik probeer de kruidvat etc ook te vermijden.. Te verleidelijk allemaal.

15. MamavEsmee

Vanmorgen boodschappen gehaald want het brood en kaas was op.

Lidl:

Haribodropmix: 1,35
    Kipfilet voor op brood: 0.79
    30+ kaasplakken : 1.65
    roomyoghurt: 0.25
    Oer meergranenbrood: 1.29
    Boerentarwe: 0.89

Totaal: 6.22

Action:

Aardappelpuree van maggi: 0.75
    Pedaalemmerzakken: 0.65

Totaal: 1.40

En nog wat andere dingen maar dat zijn geen levensmiddelen..;)

Totaal uitgegeven aan boodschappen: 53.52 :D

Dat redde ik eerst nog niet op maandag als ik boodschappen ging doen. En heb op wat kleine dingen voor het weekend alles in huis.. Denk dat ik op hooguit 65,00 uitkom..;)

16. knap hoor!!
    ik ben ook aan het oefenen, hihi gisteren gegeten voor 2,29
    met zelfs 2 stukjes vlees voor manlief ;)

17. MamavEsmee

Ik vind het ook erg knap van mezelf.:D Ik maak nu eerst op wat er is.. Eerder kon ik van alles weggooien omdat het kapot ging of over datum was..

Goedbezig Ninien!!:)

Zal eens even berekenen wat ons maaltje kost vanavond.:D

Gebakkenaardappels ( zelf gekookt, in blokjes en gebakken) 0,40
    Komkommersalade met augurk, zilverui en eitje ( komkommer 0,59 en augurk en zilverui had ik nog, 2 eitjes is 0,36 ) 0,95
    Kabeljauw heeft mijn paps zelf gevangen dus gratis!:D

Totaal~ 1,35:D

18. :D...:)

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    zoo en wie gaat het eerst eten voor 1 euro? is toch zo'n amsterdamse kok die bij je komt koken en dan een maltijd maakt voor 1 euro.. de 1- euro kok :). moet dus wel kunnen....

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Bij mij zijn het alle levensmiddelen die we de hele week nodig hebben, dus ook verzorgingsproducten, luiers, schoonmaakartikelen etc! Gewoon alles! Maar onder de 85 euro lukt mij denk ik ook niet hoor.

Deel Deze Pagina