Ik heb toch niet elke week nieuwe wc rollen nodig, nieuwe wasmiddel, nieuwe shampoo, tampons, keukenrollen, schoonmaakmiddel etc. Dat koop je niet elke week ? 1x in de 1,5 maand ofzo, ik heb nog 64 pleerollen staan van page omdat die 1,5 maand geleden van 15 euro voor 6 euro was voor 3 voordeelpakken van 32 rollen dus heb ik gelijk ingeslagen dus hoeft heel lang niet meer. Wasmiddel heb je ook al voor nog geen 2 euro per pak en schoonmaakmiddel koop ik bij de Action. Ik sla 1x per 1,5 maand al die dingen in als ik die nodig heb. En wij eten hier amper chips, koek, snoep etc. Heb wel altijd een zakje chips een pak koekjes en een bak snoepjes voor luc in de kast maar das ook niet elke week op. En AH euroshopper is vaak nog goedkoper dan Aldi.
Ik heb zelfs nog een hele periode zuiniger moeten doen, toen kwamen we werkelijk uit rond de 20 euro per week voor boodschappen! Toen hadden we net een nieuwe auto gekocht wat ingecalculeerd was maar niet de onverwachts hoge benzinekosten van elke dag 100 km naar ziekenhuis waar SV lag. Dus; bezuingen op boodschappen! Gezond was het toen niet hoor maar wel goedkoop! Binnen de 50 euro die wij per week rekenen zitten eten en drinken, ontbijt, lunch, snacks ( chips en koeken ) drinken, wc papier etc alles bij in. Maar; wcpapier koop ik bij de Aldi of Action in de aanbieding. Shampoo etc voor mij komt ook bij de action vandaan en ik gebruik niet veel shampoo. Plus dat ik soms een flink voorraadje koop ( Kost ca 2 euro per fles daar ) dus dan kan het weer even mee. Wasmiddel koop ik bij de Lidl, een pak van 10 kilo was toen in de aanbieding voor 10 euro en doe ik al sinds januari mee. Wasverzachter bij de kruidvat in de aanbieding. Maandverband/tampons gebruik ik niet - zwanger, maar anders een mooncup maandverband ed vind ik vies. Schoonmaakmiddel is niet zo duur, een fles van een paar euro gaat hier maanden mee, afwasmiddel - dreft! gaat ook zeker 3 maanden mee. Luiers heb ik wasbaar gekocht voor de kleine maar hebben we voorlopig nog niet nodig. Enigste wat ik niet meetel; dierenvoer! Vandaag 53 euro aan konijnenvoer, vogelvoer en insecten gekocht. Nu nog 12 euro aan kattenvoer kopen en dan kunnen we weer een paar maanden vooruit met dierenvoer.
Hier idem! En ik houd me aan de planning.. Wissel soms wel per dag of wissel met wat ik in de vriezer heb maar probeer niet extra te kopen. Ik zou bijv morgen op het werk eten maar ga toch met de kleine meid tussen de middag " warm" eten dus we eten aardappelwedges ( uit de vriezer) met salade ( nog over van vanavond) en visstickjes.. Neem ik brood mee naar het werk. Kan de kleine meid s'avonds brood eten en manlief ook wedges met salade en gehaktballen ( van vorige week over en ingevroren)
Snoopy.. leuk he?! Bem al een heel eind om mijn menulijst zo lekker en goedkoop mogelijk te krijgen.. Doe alles in een word bestandje!
@mamavesmee: ik hou ook alles bij in een word bestand.De prijzen in een excel bestand zo kan ik ook precies zien waar de standaard produchten het goedkoopste zijn. Het is echt een sport hoor besparen!
Nasi met heel weinig kip erdoor of alleen een gebakken eitje erbij Maceroni met mais en tomatensaus en een eitje Blikgroenten met opgebakken aardappeltjes en aanbieding vlees Pannekoeken Soep met brood Heel weinig bijzonders maar het kan oh zo goedkoop zijn! Zo heb je bv groenten ( Spinazie, 50 cent uit de diepvries ) - aardappels uit de schuur -vlees (slavink 2 voor 1 euro of bv gehaktbal maken van gemengdgehakt) voor 1,50 een maaltijd voor 2 personen. Nasi is ook spotgoedkoop; rijst uit de voorraad, nasikruiden a 30 cent en kipsate uit de diepvries 2 x 28 cent soepgroenten uit de diepvries erdoor a 50 cent. 1 euro 40. Soep; vermecelli uit de voorraad, soepkruiden etc heb ik ook in voorraad, hoef je enkel soepgroenten 50 cent uit de diepvries en een beetje gehaktballetjes te maken voor 1 euro kan je klaar zijn. Afbak stokbrood kost 30 cent dus 1 euro 30 totaal. Zo heb je 3 maaltijden voor nog geen 5 euro. Het is, zoals ik al zei, niet volgens de schijf van 5 gezond maar als het moet, dan moet het!
Ik hou nu ook alles bij in Excel hoor, ben een echte Excel verslaafde (gebruik het voor m'n werk ook erg veel)
Mijn vriend vond al dat ik het overdreed.. Maar vind het ondertussen wel fijn dat er nu 30-40 euro per week extra gespaard kan worden!
I.d. gezond is anders.. Maar ja, jullie konden niet anders. . Al zie ik dat je toch best nog groenten gebruikte.
Ik hou me er niet altijd exact aan. Als ik op maandag trek heb in iets wat normaal op donderdag gegeten wordt dan eet ik dat gewoon. Voor de rest probeer ik er zoveel mogelijk aan te houden. Meestal laat ik wel één of twee dagen open, voor als we bij iemand anders eten of als ik wat restjes uit vriezer en kasten eet.
Action: Pompje aquefresh tandpasta: 1,52 Neppe glorix voor het toilet: 0.74 neppe Ajas allesreiniger: 0.72 Airwick luchtverfrisser: 1.89 pakje van 10 luxe wenskaartje: 0.98 Totaal: 5.85 Hoef ik de komende 4 weken niet weer.. Gebruik naast glorix voor het toilet ook dikke bleek( 0,34) maar vind glorix zo lekker ruiken.
5,85+ 53.52= 59.37 Totaal uitgegeven aan boodschappen: 59.37 Hoef nu niet weer voor boodschappen.. Voor morgen hebben we alles. Zaterdag ga ik weer boodschappen doen voor volgende week.
Jawel hoor, ga zaterdag weekboodschappen halen denk ik, heb al een lijstje voor mijzelf gemaakt! Ben benieuwd.
knap hoor 60 euro! das heeelll netjes. ik ga deze week heel hard moeten foetelen, we gaan vrijdag naar de kazerne en normaliter eten we daar ndan ook en dan kost het intotaal ongeveer 62 euro en op vrijdag avond gaan we frieten eten. het is met een club en gaat altijd zo! dus ga het nu echt niet redden met de 100 euro die ik pin {ook voor extra's dan he} mja ik ga proberen de echte boodschappen bij te houden en te beperken!
Missym.. ben benieuwd. Anniek.. Het eten op de kazerne en friet halen is wekelijks? *** Heb de boodschappenlijst voor volgende week klaar. Misschien dat ik morgen al ga, zaterdag is toch vaak erg druk. En dan elke vrijdag ipv maandags.
Wow, sommigen gaan echt ver. Houden jullie echt alles in een bestand bij? Op zich maak je het dan zo wel veel overzichtelijker voor jezelf. Ik heb van afgelopen maand wel alle bonnen bewaard. Echt belachelijk: 104.63 110.77 89.34 91.27 85.00 Totaal deze maand aan boodschappen: 471.01 euro! Eigenlijk te gek voor woorden!!! Ben toch wel benieuwd wat het verschil nou per supermarkt is. Misschien toch ook maar eens een bestandje bij houden. Ben nu de hele maand naar de C1000 geweest. Bij Super de Boer kom ik ook wel eens, en ga ook wel eens naar de poiezs. Ga denk ik de komende weekboodschappen eens halen bij een andere supermarkt en de prijzen naast elkaar leggen. Volgens mij verschilt het dus wel een hele hoop! Komende maand gaat wel wat duurder worden. De auto moet voor de keuring, mijn meisje moet nieuwe kleren hebben. Als ik met de helft aan boodschappengeld kan, kan ik voor de andere helft bijvoorbeeld kleren kopen voor de kleine meid, en al een deel voor de keuring betalen . Dat scheelt natuurlijk gigantisch! Maar of dat gaat lukken .