Hier wordt het ook een sport.. Morgen voor het eerst budgetshoppen We kunnen het prima missen normaal gesproken, maar zijn bezig om ons huis te verbouwen en kunnen het geld nu dus beter voor iets anders gebruiken dan voor onnodige en dure boodschappen. Wij zijn maar met z'n 2en en deden tot vorige week boodschappen voor tussen de 100 en 150 euro per week. Beetje overdreven dus
Die maak ik gewoon zelf Het hele huis ruikt lekker, genoeg taart voor een paar avonden / stukjes in de diepvries voor later, en stukken goedkoper dan in de winkel
Eigenlijk beide, we hebben een beperkt budget,maar ik wil ook kijken met hoeveel ik toekom,zou eigenlijk een schriftje moeten bij houden. Zo had ik gisteren een kilo postelein voor 75 cent,dat is normaal heel duur,maar wij hebben zo'n grote schuur die aardappelen,groente,fruit en planten verkoopt hier aan de rand van de wijk/stad...
Sharon.. Ziet er prima uit.. Niet wat ik zou eten/lekker vind maar dat maakt niet uit! Waar smaakt mama en José naar? Scheelt wel lekker.. 2 avondjes buiten de deur eten! Kubusje.. aten jullie gouden boontjes?!
Gewoon naar de Liddle, pak luiers en die doekjes, allemaal perfect, heb ik altijd gebruikt en vind het goedkoop en prima! 2 kinderen haalde ik ongeveer per maand 3 pakken luiers dus valt best mee hoor. naja en wat kost een pak, 8/9 eurie ofzo en zitte der genoeg in. Dus niet van die dure merk rotzooi in de normale winkel dat ook nog eens duur is, pfff. En daar zitten der zo weinig in ook nog. Gelukkig weet ik zelf beter
Hahaha nou manlief moet het maar accepteren denk ik dan Als je echt geld wilt bezuinigen of het is gewoon verstandiger, tja.
Heb ik ook gehaald gisteren Was in totaal (vond ik) nog best veel kwijt, in totaal 51 (lidl 28.- Emte 23.-) (wel incl. kratje bier) Weekmenu: Gisteren: Restjes (ale overgebleven restjes uit de vriezer) Vandaag: drumsticks (emté, 3.-/kg) en aardappeltjes uit de oven met witlofslade (witlof emté 1.-/kg) Morgen: minischnitzels (lidl 1 kg 5,-) met gekookte aardappelen en gebakken witlof zo.: rijst met bruine bonen, gebakken spekjes en ui, slasaus en picalilly (mega goedkoop en erg lekker, vinden wij ) Maandag: bbq bij pap en mam Dinsdag: Macaroni (macaroni, gehakt, groenten, verse tomatensaus) Woensdag: Kippensoep (blik) met zelfgebakken brood (broodmix aldi Belgie 0.49 )en omelet (eitjes van eigen kippen) met uitje, tomaat uit de tuin etc.)
ik heb van de lidl en aldi ook geprobeerd maar ik vind het niks en ik wil wel graag dat mijn kids de dag door kunnen komen onder een rode kont (uitslag)
laatst heb ik trouwens nog de luiers van bumblies geprobeerd,die vond ik wel fijn opzich alleen me dochter zei steeds dat ze auw had daar,en als je dan keek was ze helemaal rood en dik van onder! dus die ook maar weer gauw de deur uit gegooit.
Met je eens.. maar het is niet zo dat we ' moeten' bezuinigen.. Manlief eet nu 1 stukks vlees ( wil iets afvallen) Is een begin! @ luiers hier altijd die van de lidl gebruikt.. helaas gaan ze maar tot maat 5.
Ik lees al even mee hier en zie hele goede tips! Helaas heb ik er de tijd niet voor om langs verschillende winkels te gaan. Daar komt bij dat ik een vreselijke hekel heb aan boodschappen doen. Ik heb een tijdje geleden de Albert ontdekt en doe sindsdien online mijn boodschappen. Is in principe duurder, maar het valt me toch reuze mee! Ik maak een weekmenu en houd me precies aan het lijstje. Nooit meer impulsaankopen (tot groot verdriet van mijn man....) Eigenlijk ben ik sinds ik dit doe net zo veel kwijt aan boodschappen als voorheen, maar soms zelfs minder. En ik hoef de deur niet meer uit voor de boodschappen! Zojuist mijn weekboodschappen gedaan en was 97 euro kwijt. Daar zaten dan wel 8 flessen wijn bij (doen we langer mee dan een week ) De wijn was 2 halen 1 betalen, dus dat scheelt weer! Hier ons weekmenu: Maandag: Pangafilet in kormasaus met doperwtjes en rijst dinsdag: Macaroni uit de vriezer met sla woensdag: Risotto alla pescatore, recept uit de allerhande. De tijgergarnalen moet ik nog kopen, die vind ik veel te duur bij de appie. donderdag: Fusilli met spinazie en olijven (recept allerhande) vrijdag: Lasagna en sla zaterdag: vissticks, frietjes en worteltjes/doperwtjes. Zoals wel duidelijk is, zijn wij geen aardappeleters! Gemiddeld per week ben ik denk ik 100 euro kwijt (2 volwassenen, 1 kind en 2 honden) Manytroubles
En nu dus wachten tot de boodschappenmeneer (zoals mijn dochter hem noemt...) maandag voor komt rijden!
hoihoi ik ben verplicht thuis te zitten momenteel ivm kans van een vroeggeboorte. Dus ik zit er ook over na te denken om af en toe grote boodschappen te laten komen. Mijn man is al druk genoeg nu met vanalles! Maar wat vragen, ik zie dat er verschillende prijzen zijn qua bezorgen, heeft dit met de dag te maken? En kunnen ze hele dag komen? kan je me er wat meer over vertellen? gr brenda
Weekmenu Za: aardappel, boomstammetjes, rode bietjes Zo: aardappel, pangasiusfilet, maiskolven (bonusaanbieding) Ma: avikoschotel, kipburger, rode kool Di: rijst met satesaus, varkenshaas, sperziebonen Wo: aardappel, gehaktbal, bloemkool Do: aardappel, kipfilet, tuinbonen Vr: aardappel, zalmfilet (ik) / kibbeling (hij), doperwten Heb nog veel te veel groente/vlees in de diepvries dus hoef niks voor mijn weekmenu te kopen, op de mais (zin in!) na. Weekboodschappen deze week bij de AH: 2 tankjes melk 2 pakken vruchtenyoghurt (arla) 1 muesli (es) 2 brood (luxe, we weten weinig brood en daar ga ik niet op bezuinigen) 1 zak appels 1 pak suiker (voorraad) nectarines (bonus) maiskolven (bonus) toiletpapier Ben benieuwd op hoeveel ik uit kom. Ik ga ook even kijken naar evt. grootverpakkingen vlees.
Female.. Mooi gevarieerd week menu zeg! Moppie.. Dat taartje ziet er lekker uit.. En een mooi weekmenuutje.. I.d weinig boodschappen nodig. Is wel fijn. **** Hier dus wel wat duurder uit maar aan het begin van " de maand" wanneer het loon komt dus de voorraad ook aanvullen.. Ben benieuwd naar volgende week. Vanavond maak ik lekker tomatensoep met soepgroenten en balletjes.. Gebakken en gekookte eitjes en brood..
Oh lekker, soep met balletjes! Ook even een pot bouillon op mn lijstje erbij schrijven Heb toch nog genoeg ui/knoflook/gehakt om de rest aan te vullen. Afbakstokbroodjes van euroshopper erbij en dan hebben we weer 1 dag een lekker uitgebreide lunch of ik vervang het avondeten =)
@Brenda1976 Albert heeft verschillende bezorgtijden en bezorgprijzen. De "populaire" dagen/tijden zijn duurder qua bezorging dan de minder gewilde dagen/tijden. Zo is bezorgen op zaterdag erg duur (tot 11,95) en op woensdag aan het einde van de middag is het "maar" 4,95. Ik laat mijn boodschappen eigenlijk altijd bezorgen op maandag tussen 19.00 en 21.00. Ze zijn altijd op tijd, bij ons vaak gelijk om 19.00 al. Ze zijn ook twee keer veel te vroeg gekomen. Dan rijdt de bezorgbus voor en gaat tegelijkertijd je telefoon en belt Albert je om te vertellen dat hij vroeg is en of het al uit komt. Zo niet, maakt hij eerst zijn rondje verder en komt ie later terug. Verder zijn alle producten verser dan vers. Nog nooit iets gehad waar ik niet tevreden over was. (als dat wel zo is kan je het via internet aangeven en krijg je hetzelfde product de volgende keer voor niks) Koelkastproducten zijn bij elkaar verpakt en vriezerproducten ook. Ook krijg je vaak een artikel gratis. (vorige week had ik wasa-crackers erbij, maar ook wel eens vaatwastabletten gehad.) Ik ben er zeer tevreden over en zou niet anders meer willen. Lege flessen nemen ze mee terug en het statiegeld trekken ze van de rekening af. Je betaald door te pinnen bij de chauffeur. Het minimum bestelbedrag is trouwens 70 euro en je kunt ook bestellen bij Gall en gall en etos. Zo, mijn reclamepraatje is klaar!