Wat ook lekker en goedkoop is zijn gevulde wraps. Je kan ze werkelijk met alles vullen. Vandaag eten we ze met kipfilet (bonus) en ijsbergsla (bonus), tomaat en komkommer. Vorige week had ik wraps met gerookte kipfilet (bonus) en avocado (bonus) en wat andere groentes. Ik maak altijd zelf een sausje/dressing, kost ook bijna niks. Of wraps met gehakt en mais en wat andere soorten groente met een blikje tomatenpurree en geraspte kaas erover en even in de oven.
Weekmenu vd low budget club op hyves! Wij geven 40 euro per week uit aan boodschappen.Gaan vnl naar Dirk vd Broek,Aldi en Lidl.
En, als je echt heel goedkoop wilt doen, dan maak je ook de wraps zelf! Heel soms doe ik dat wel, vooral toen ik nog student was. Flour Tortillas | Hillbilly Housewife
hier ben ik verzot op die Knorr Pakken,eentje,die ook niet meer bestaat inmiddels,daarvan staat een recept op Google. Kip Palava heet het. En zo kan je met zo veel van die pakken zelf die dingen ook wel maken denk ik. Verder met bladerdeeg kun je ook een hoop kanten op(Euroshopper bij AH,kost nog geen euro) 1x in de week pasta,chili con carne kost ook haast niks,ik koop altijd 3 kleuren paprika's ipv 1 rode,is toch weer voordeliger,snij ze in blokjes en wat ik niet gebruik gaat de vriezer in. Vlees bij de Lidl enz. Eieren haal ik bij zo'n Turkse zaak,30 stuks voor 3 Euro(per 10 vind ik ze aardig duur tegenwoordig) kan je bijv.Foe Yong Hai van maken ik noem maar even wat. En door de pakkenkoekenbeslag gaan ook eieren natuurlijk,keertje een lekkere uitsmijter met ham&kaas ofzo.
Recept bruinebonen schotel. 200 gram spekjes aanbakken, vet afgieten en op een papiertje laten uitlekken. Prei, paprika en uitjes aanbakken in een pan, daarna het blik bruine bonen er bij incl vocht. 2 blikjes tomatenpuree er door doen, evt wat chilikruiden/pepertje er door om het wat pittig te maken. De saus laten indikken. Daarna de spekjes er weer door.. Evt nog rijst of puree er bij.. En natuurlijk picalilly..
Ovenschotel.. Met prei of brocolli, bloemkool. Gehakt of spekjes rullen/ bakken in een pan. Prei , brocolli of bloemkool eventjes koken. Daarna bij de spekjes of het gehakt in de pan en even aanbraden. Aardappelpuree maken ( pakje of vers) Ovenschaal invetten, groente/vlees mengsel onder in de ovenschaal daarboven een laag puree en afmaken met paneermeel of geraspte kaas. 40 minuten op 180 graden. Witlofschotel. Witlof doormidden snijden en 3 minuutjes koken, het harde gedeelte er uitsnijden.. De witlof inrollen in een plakje ham en een wat plakjes kaas, daarover heen een laag aardappelpuree. 40 minuten op 180 graden.
Spinazietaart Springvorm bekleden met bladerdeeg. Spinazie ontdooien in een pannetje warm water, spekjes ui en champignons bakken, 2 eieren kloppen met wat melk. Spinazie afgieten en door de spekjes, ui en champignons roeren, dit in de ovenschaal en het ei met melk er over heen.. **** Dit kun je eigenlijk met allerlei soorten groente en vlees/vis doen.. Zalm en spinazie is ook lekker ( wel wat duurder)
ik ga het ook maar eens proberen ben ook meer dan 1euro kwijt aan boodschappen per week en is tog wel erg veel ja dat heb ik geschreven en was eeen typ foutje haha was maar 1 euro per week zou iedreen wel voor tekenen maar 150 per week daarom sta ik ook zo met veel bewondering hier te lezen vind het egt super knap van diegene die voor zo weining geld boodschappen kunnen doen dus ik ga ook me best doen om minder geld uittegeven groetjes kim
En vergeet de markt niet. Ik ben geen goedkope boodschappen-doener maar kwalitatief is de markt beter en veeeeeeeel goedkoper dan de supermarkt. Vooral aan het einde van de dag!
hoe bedoel je niet ontdooien? ik heb altijd groentepakketten in de vriezer liggen. We varen dus moet vaak "groot" inslaan waardoor er dus heel veel de vriezer in verdwijnt om het goed te houden. Ik gooi de groentes gewoon altijd bevroren in de pan, nooit problemen mee, hooguit dat de rest is natter word
Weet je wat ook voordelig is.. Hier waren nu de wereldgerechten in de aanbieding. Dus meteen wat pakken kofta, lasagne en burito's ingeslagen. Ze waren voor 1,00 per pak. Had goedkoop rundergehakt gehaald..( 500 gram voor 1,50) Komkommertje, tomaatje en wat uitjes, augurk.. ( maak je een salade van) Heb je voor 3,50 een heerlijke maaltijd.. **** Pilav is ook een lekker goedkoop gerecht! Kipfilet in stukjes snijden, 2 grote uien en 1 paprika in ringen/stukjes er bij. Lekker aanbakken. Groot blik tomatenpuree, scheutje ketjap en een blik perzikken er door. Serveren met rijst. ***** Zuurkool schotel met banaan en ananas. Sausijsjes braden ( goedkoop bij de lidl of aldi) en onder in een ovenschaal, zuurkool er op, plakken ananas en banaan er op, dan een laag aardappelpuree met wat paneermeel.. 20 minuten op 180 graden. ***** Goedkope nasi.. Rijst koken.. prei in ringen, ui in stukjes en taugé wokken, hier doe je een pakje ham ( goedkope ronde 0,59) in reepjes/stukjes door, 2-3- eitjes er bij en goed roerbakken, uitsluitend de rijst er bij. ( je kunt evt nog diepvriesdoperwten er door doen of het maken met een nasi/bami pakket. ******* Pizzabroodjes.. Pittabroodjes pullen met tomatenpuree, oregano, salami en kaas.. Evt nog ananas/ paprika/ ui er bij. ******* Stampot ijsbergsla met shoarma. ***** Visstoofpotje.. 2 blikken tomatenpuree, wortelen in stukjes snijden, paprika in reepjes en wat uien in ringen.. Giet er iets water bij zodat het wat dunner wordt. Als het warm is leg je de koolvis er in, met rijst of aardappelpuree.
wat scheelt is dat je eerst langzaam aan een voorraad aanlegt, dus bijv pakken houdbare melk, rijst , spagettie en droge sauzen dus pakjes van honig, knorr ed. en die kunnen dus ook van eigen merken zijn. dan is het enige wat je heoft te doen vers te halen. en zoals veel zeggen aanbiedingen najagen. al moet ik zeggen dat i kzelf echt niet alle winkels afga hoor (zoveel hebben we hier ook niet) maar gewoon bewust boodschappen en vooral niet elke dag. volgens mij gaan veel daar ook mee mist in want als je elke dag gaat neem je altijd dingen mee die eigenlijk niet nodig zijn.
Denk dat ze dat ook bedoelt Dat je niet eerst de groentes laat ontdooien en dan pas in de pan doet, maar gewoon bevroren erin.
M'n moeder zei altijd dat je het beste door de winkel kon kruipen omdat de goedkoopste dingen onderop staan. Bijv: vleeswaren, je kan ze halen bij het vers, of onderin het schap, daar heb je de zelfde kwaliteit voor veel minder geld. En idd 1 x per maand: rijst, pasta en aardappelen halen. Brood in de vriezer leggen en telkens pakken wat je nodig hebt. Vlees in voordeel verpakkingen en veel afgaan op aanbiedingen. Geen boodschappen doen als je honger hebt. En thuis een lijstje maken van wat je wilt eten per week. Oh ja en in plaats van verschillende soorten dranken kan je verschillende smaken aanmaaksiroop kopen. Het is én goedkoper én je doet er langer mee! Op ah.nl heb je budget recepten, lekker eten voor weinig geld, en vaak zijn die producten bij lidl of Aldi nog goedkoper. Lekker omelet op brood, of opgebakken aardappels met tartaartjes en champions (die je ook nog in je omelet kan doen) Tagiattela (kan je lang bewaren) met carbonara saus (ook lang te bewaren) en kip. Kip spiesjes met rijst en maïs.
Ja maar de 'enz' staat ook nog voor: 1 x in de week rijles a 40 euro en bijvoorbeeld een verjaardagscadeautje of ergens een drankje ofzoiets. Dan ben je zo door de 250 euro heen hoor. Boodschappen 50 euro (verschilt een beetje per week) Sigaretten 70 euro (ongeveer voor 2 personen) Tanken 60 euro Rijles 40 euro Restant 30 euro (voor kleine dingetjes,gaat niet altijd op) Als we geld overhouden pinnen we de week erop weer minder tot 250 euro.
tip van mijn moeder, zorg dat je geld heb (vooral rond uitverkoop) dan kan je hoop geld besparen! groot inkopen bij aanbiedingen. Ik heb laatst voor bijna 300 euro huggies gekocht! Voor onze zoon nu en voor aanstaande babies, Ik vind huggies fijne luiers! Nu heb ik nog geen 4 euro per pak betaald. Ander groot voordeel, ik hoef straks niet op pak voor luiers met 2 kids. We hebben ze wel goed op maat gelegd op zolder. (soms moet je investeren maar scheelt me 300 euro). Andere tip, veel invriezen, heb je altijd wat op voorraad, mijn motto is 1x per 2 a 3 maanden hele vriezer echt opeten, anders heb je kans dat je dingen weg moet gooien! Vleeswaren op de markt zijn ergg lekker, sla ik groot in en vries deze gewoon in en is prima te ontdooien! bij aldi en lidl boodschappen doen, ik heb appie in de straat, ga ik soms naar toe voor boodschappen die ik net te kort heb of niet kan krijgen bij aldi / lidl. Of aanbiedingen die ik graag gebruik! Vlees haal ik bij de slager, maar een thuisslager die voor hotels enz slacht. Daar kan je 1x per week een bestelling ophalen, je moet wel groot inkopen, maar vriezen we dan gewoon in. Ben dan niet extreem goedkoop uit, maar wel erg goed vlees, dieren uit de buurt met weinig ingespoten water bv in kip of antibiotica bij dieren. Het mag niet biologische heten, maar zit er wel in de buurt. Brood haal ikook graag bij de bakker, maar alleen op donderdag. hebben ze 4 halen 3 betalen. Mijn moeder gaat dan toch vaak en neem voor mij gelijk mee! Verder koop ik alles in de aanbieding, ik koop voor sander opvolgmelk wel de dure met extra bescherming van weerstand enz, maar koop ik altijd in de aanbieding. (en koop dan rustig 6 pakken. net zoals de pampersdoekjes, want die vind ik het fijnste! (zorg dus altijd voor voorraad). Ook met kleding, kopen we alleen in de uitverkoop, ik hou van duurdere merken, maar kopen we eigelijk alleen tegen 70% Ook koop ik kleding voor mijn zoon in de uitverkoop! Kan altijd nog goed scoren! Ga dus alleen rond uitverkoopperiode winkelen, maar soms neem mijn moeder ook spullen mee! Speelgoed koop ik vaak op de speelgoedbeurs of echt in de aanbieding! Ik heb een speelhuisje gekocht, vind dat wel weer handig om nieuw te kopen, omdat er straks 2 kinderen mee spelen en buiten staat. Dus maak altijd de afweging! Ook als ik iets heel leuks zie in de aanbieding koop ik het alvast voor een verjaardag en ook voor sint en kerst koop ik al in. (ik heb van dublo geweldige legodoos op zolder). We hoeven niet met een bepaald bedrag rond te komen, maar ik probeer het altijd wel! Zodat er wat extra;s is. Verder grote dingen, altijd onderhandelen! Mijn man schaamde zich wel eens dood, maar nu ziet hij het resultaat! het scheelt zoveel geld! gr Brenda