had al even gesurfed ja........rosti's vind ik ook niks haha, wil ook geen boodschappen meer doen, zit nu op 54 euro deze week
Wij kopen altijd ronde de 30 euro aan boodschappen voor de hele week en dan hebben we echt alles(vlees,drank,enz) gekocht voor de hele week. Wij zijn natuurlijk wel maar met z'n tweetjes..
@ missym Meestal bak ik de shoarma gewoon, broodjes erbij ijsbergsla knoflooksaus rode saaus (ketchup - gesnipperd uitje - geraspte knoflook - beetje water - beetje sambal) En dan maak ik lauwwarme aardappelsalade erbij: Aardappelen koken in de schil (moeten wel stevig blijven) en dan afgieten, af laten koelen. schilletjes eraf halen, in plakjes snijden. In een pan spekblokjes bakken. Gesneden ui erbij. Als de ui gaar is en spekjes mooi bruin, strooi je een beetje bloem erover. Dan meteen water en goed roeren tot mooie sausdikte. Bouillonblokje erbij, p/z, theel. mosterd en een scheutje azijn. een minuutje pruttelen en dan door de aardappelen mengen. Meteen eten
Tot nu toe heb ik 69,- aan boodschappen uitgegeven. Deze week stond m'n budget op 75,-. Normaal gesproken 80,-, maar had die week ervoor 5,- te veel uitgegeven. Ik moet zaterdag alleen nog een zak weekendbollen en afbakstokbrood halen en dan ben ik klaar. In principe halen we het deze week dus met 75,-. Maar ik heb deze week dus helemaal geen vlees hoeven halen, ik had vorige week veel ingeslagen. Ik vind het dus echt knap dat jullie het met zo weinig redden. Ik doe echt m'n best, maar het wil nog niet echt lukken. En dat terwijl we echt opletten wat we kopen.
hmm ik geloof dat ik wel erg duur boodschappen doe als ik het zo lees.. naar welke winkel gaan jullie? maar je haalt toch niet alleen eten.. toch ook drinken, wasmiddel, wc papier, fruit enz. dan kom je toch nooit aan zo weinig per week? of doe ik nou iets zo verschrikkelijk fout ik geef makkelijk 100 euro uit per week...
Inmiddels zit ik op iets van 68 euro . Ach, je komt altijd dingen tegen die je nog moet hebben of wat bijna op is. Maar omdat ik deze week goedkoper was heb ik alvast een beetje voorraad ingeslagen van het overgebleven geld van deze week. Zoals shampoo ( AH, bonus ), en nog even kaas ( ook AH bonus ). Dit soort dingen hoeft dan volgende week of de week erop weer niet . Ga het wel redden met die 75 euro! In elk geval..... deze week . En ik hoef er eigenlijk niets voor te laten. Had zaterdag boodschappen gedaan bij Super de boer. Daar de melk en yoghi gehaald van euro merk. Of het lekker zou zijn was de vraag, maar echt.... het is heerlijk en nog goedkoper dan de Lidl trouwens. Dus ga het weer halen.
Meestal zorg ik voor voldoende plek in de vriezer met die hamsteraanbiedingen enzo. Dan kan ik verse groente halen, schoonmaken en blancheren en dan zo per portie de vriezer in. scheelt ook weer tijd als ik uit het werk kom, eten is veel sneller klaar en je hoeft niets te verzinnen!
Dit heb ik er nu ook bij zitten hoor. Drinken, wc papier, eten, brood, beleg, chips, vlles voor de hond enz wasmiddel, afwasmiddel en wasverzachter sla ik altijd 1 keer in de zoveel tijd in bij de action Ik doe trouwens altijd boodschappen bij de vomar en haal een aantal dingen bij de lidle
Welk (poeder) wasmiddel gebruiken jullie trouwens, wat een beetje betaalbaar is? Is het van de Lidl/Aldi goed? En welke vinden jullie lekker ruiken? Ik zou zelf van subtiele geurtjes, dus het moet niet te sterk ruiken. Savon de Marseille vind ik heerlijk! Ik had gelezen dat poeder beter is voor je wasmachine en het is volgens mij ook goedkoper als je een groot pak koopt. En met onze spuger Lisa wassen we ons suf!
Van de week zijn we belachelijk duur uitgekomen, was vitaminepillen vergeten mee te nemen (vakantie), heb die bij de Etos (duur) gekocht. Nog luierzakjes daar gekocht (ook duur...), Balneum (ook duur, ga op iets anders overstappen als het op is) en Zarqa 3 in 1 wash (50% korting, maar alsnog duur, maar we doen er erg lang mee). Ben bezig met het weekmenu van volgende week . Ga morgen wat dingen halen bij de AH. En misschien even naar de Lidl. Daar is de groente volgens mij erg goedkoop over het algemeen. En waar halen jullie meestal je vlees? Waar is het goed en goedkoop?
wasmiddel van aldi en lidl zijn als beste getest. Ik gebruik die regelmatig, maar ook gebruik ik vaak de acties 2 halen 1 betalen van omo of andere a merken.
Ik haal een keer in de zoveel tijd van die reuzenpakken wasmiddel bij de Makro. Wij doen daar erg lang mee (zijn nog met z'n 2tjes). Meestal is dat witte reus en zijn kleurtjesbroertje maar nu heb ik bijvoorbeeld Robijn. Voor de baby heb ik wel Neutral wasmiddel en wasverzachter haal ik daar waar in de aanbieding maar ben wel fan van Lenor dus als het even kan haal ik die. Het budget hiervan zit niet bij de wekelijkse boodschappen maar wel bij het maandelijkse budget (wij hebben zo'n 50 euro per maand voor waspoeder, wasverzachter, huishoudartikelen, shampoo en dat soort dingen) Heb vorige week heel veel van deze dingen gehaald in de aanbieding dus volgende maand gaat die 50 euro lekker in ons spaarpotje
Vlees haal ik een beetje overal en nergens Vindt niet alles even lekker overal. Persoonlijk vindt ik de AH en de Dirk erg goed maar sinds we verhuist zijn is de Dirk echt te ver op de fiets dus haal nu meestal bij de AH, C1000 of de slager. Haal ook vaak een grootverpakking die ik dan verdeel en dan pas invries... (meestal voor zo'n 3 dagen vlees dan)
Ik heb niet bepaald weinig boodschappengeld, maar vind het zonde om veel uit te geven terwijl het ook iets minder kan (lees: dan besteed ik het liever aan wat anders, kleren ofzo). Vlees haal ik vaak bij AH. Zoals vorige week 1 pak tartaartjes (8 stuks), 2e pak gratis. Pond kipfilet, tweede pond gratis. Thuis verpak ik de tartaartjes twee-aan-twee in diepvrieszakjes, de kipfilet maak ik vast schoon en doe ik ook in tweepersoonsporties in diepvrieszakjes. Julie eet met de pot mee, maar eet nog heel weinig vlees, ze krijgt altijd iets van mijn stukje. Mooi goed en goedkoop vlees
Snoopy.. die merk producten voor de kids zijn i.d. duur! @ vlees.. Wij hebben relatief goedkope slager in het dorp.. Haal daar dan vooral de verse worst/ gehakt/ slavinken.. die zijn er heerlijk! Verder hebben we vlees van de lidl.. het gehakt, de slavinken en de filetlapjes zijn er prima. Kipfilet etc haal ik vaak in de aanbieding. Bij de Ah nu kiprollades. Van 1 rollade ( 600 gram) kunnen we met zijn 3'n best 2x van eten. @ wasmiddel.. Ik koop meestal ariel/ dash met de bonnen uit de lekker leven. Maar soms is er ook een goede actie zoals 3 voor 10,00 en dan sla ik in.. Doe nu al met wasmiddel wat ik in Januari heb gekocht. Heb nu een volle wit en kleur staan. @ groente.. Bij de lidl is de groenten prima, en prijs is ook goed.. KG wortels voor 0,69 , brocolli, witlof, courgette, prei is er ook prima qua prijs. Assortiment is niet super groot maar de " standaard" dingen zijn er wel!
Bedankt voor jullie antwoorden! Ben net naar de Lidl geweest, die zit in Oudenbosch, voordeel is dat de Dirk van den Broek ernaast zit, dus wat ze bij de Lidl niet hebben, kan je daar halen. Als je op tijd bent en niet zoals ik om 20:55 uit de Lidl loopt . Maar moest toch nog naar de AH (heb ik dus ook niet gered vandaag), dus morgen nog een paar dingetjes halen die ze bij de Lidl niet hadden/ik niet kon vinden. Ik vind het erg fijn dat veel dingen bij de Lidl in grootverpakkingen zijn en het lang houdbaar is. Zo kan ik nu voor een week melk kopen en voor 2 weken 'danoontjes'. Ik was 64 euro kwijt, inclusiefl wasmiddel waar we zo'n 4 maanden mee kunnen doen, wat drinken voor onverwachte visite (aangezien we zelf minder sap/frisdrank willen gaan drinken) en nog wat lekkers voor overwachte visite en nog een heel klein beetje voor ons zelf . En nog wat voorraad. Morgen bij de AH nog shoarma, Nivea deo, aardappelen en Andrelon shampoo kopen, zal zo'n 15 euro zijn, dus in totaal ongeveer 80 euro. Op een of andere manier komen we uiteindelijk best hoog uit elke week. Hopelijk dat het vanaf volgende week wat lager uitkomt. Maar het is al wel beter dan voorheen, ik let nu veel meer op wat ik koop. En vanaf morgen gaan we echt aan de 'lijn' (vriendlief in ieder geval, ik ga stoppen met snoepen, maar wel goed eten ivm de borstvoeding), eens kijken wat dat uithaalt. Ik had eerder al geschreven dat we zouden stoppen met snoepen, maar ja, lekker op vakantie, dan lukt ons dat gewoon niet