Even een tvp dankzij dit topic ben ik ook eens in ons boodschappengeld gaan kijken en we gaven zo'n 30-35 euro per dag uit... Dus zo'm 230 euro per week Bijna 1000 euro per maand Nu ben ik bijna een maand bezig en we geven nu nog zo'n 90 euro per week uit. Ben al heel trots op mezelf, maar vind het jammer als het bedrag dan toch weer iets hoog uitvalt. Deze week was ik goedkoop klaar (gisteren boodschappen gedaan) met 68 euro.
ja klopt ik haal ook wel dingen van euroshopper maar niet alles want er zijn dingen die we daarvan echt niet lekker vinden... nou scheelt het hier al heel veel dat we frisdranken en ijsthee bij de lidl voor lange tijd meenemen als we er komen ik drnk het zelf niet maar mn vriend wel en dat is al heel veel goedkoper .. voor vlees houd ik echt de aanbeidingen vooral bij want dat scheelt echt veel niet dat we elke dag vlees eten maar toch altijd lekker zon voorraadje in de vriezer voor de weken dat je wat krapper zit ! @ uk jeetje dat is wel erg veel wat je uitgaf zeg! en wat knap dat je nu 90 per week uitgeeft nu hou je zeker lekker veelover haha das ook een heerlijk gevoel denk ik vraag me nu wel af wat je in godsnaam elke dag at dat je elke dag op 35 euro zat hahah
@Uk: dat is al een heel verschil! Weekmenu: Zo: slavink, aardappelen, prei + spekjes Ma: shoarma, zilvervliesrijst, bloemkool, komkommersalade Di: tartaartje, hutspot Wo: filetlapjes met peen/champignons roerbakken, mie, broccoli Do: tortillas, gehakt, paprika, champignons, appelcompote Vr: shoarma, mie, rode kool, doperwtjes Za: eten niet thuis Zo: pangasiusfilet, aardappelpuree, spinazie, appelcompote Zo, en dan is de diepvries/voorraadkast ook weer een stuk leger!
@stampvamp: we haalden gewoon elke dag een berg boodschappen en dan aten we nog niet wat we hadden gehaald omdat we er geen trek in hadden Nu maken we ook weekmenu's en maak ik een boodschappenlijstje. Dan kom ik de winkel nog wel wat extra's tegen, maar over het algemeen kan ik me beheersen en laat ik het liggen. Moet ik wel zeggen dat ik eerst even goed eet voordat ik boodschappen doe. Dat deed ik voorheen ook niet...
Ons menu voor deze week: Zaterdag Grote garnalen, zwarte bonen saus, rijst, paksoi, sugarsnaps en tauge Zondag Wraps met kip en rauwkost Maandag Macaroni Dinsdag Restje uit de vriezer (kip met chinese kool, sugarsnaps e.d.) Woensdag Gegrilde zalm met haricot verts en aardappeltjes Donderdag Zuurkool met worst en spekjes Kosten boodschappen Hoogvliet: 36,- AH: 20,- Toko: 23,- In totaal waren we dus 79,- kwijt. Het gaat hier dus echt de goede kant op. Deze week was een "dure" week, omdat ik lekker veel zalmfilet en een grote zak garnalen gekocht heb, wat vrij prijzig is. En heel erg veel soorten kruiden en sauzen bij de Toko. De laatste weken liggen de kosten meestal tussen de 50,- en 60,-. En dat terwijl we eerst minstens 100,- kwijt waren. Ik ben dus blij. En we eten trouwens ook veel gezonder. Één of twee keer per week (vette) vis en heel veel verse groentes.
haha hele goede idd ik weet dat je dan meer koopt als je honger hebt maar let er eigenlijk nooit zo op of ik al gegeten heb maar ga dat ook eens doen scheelt weer wat... ik heb weleens geprobeerd weekmenu te maken maar dan kwam het er vaak op die dag op neer dat we beiden daar geen zin in hadden of 1 van ons niet... maar goed dan kun je nog evet een dag schuiven altijd beter dan elke dag maar opnieuw die winkel in te moete natuurlijk.. zeker met het oog op de winter wil ik echt proberen 1 of max 2x per week boodschappen te doen zodat ik niet door weer en wind elke keer hoef.. en ook niet telkens de kleine mee hoef te sjouwen door weer en wind want hebben geen auto..
ma:boerenkool met worst&spekjes di: opgebakken boerenkool met worst&spekjes wo: bij souders do: aardappelblokjesmet uit en spekjes+schnitzel+appelmoes vrij: man een chinees pakketje, ik roerbakgroente+panga zat: visspiesen+rijst+kroepoek+saus zon: gehakt brocollischotel van maggi
wij waren ruim 80 euro bij de lidl kwijt, incl vergrote spiegel voor epileren, de oude was gesneuveld en voor mijn man sneeuwlaarsen van 25 euro. lekker veel groente en fruit~.... de boerenkool in de vriezer. dus voor een week boodschappen. Appie zit hier in de straat dus als ik iets te kort kom, loop ik daar naar toe. Moet wel zeggen dat ik met 2 kids naar de lidl gaan alleen doe met mijn man erbij. Alleen loop ik even naar appie en dan haal ik de groente uit de aanbieding. gr brenda
Ik was deze week 71 euro kwijt, duurste week in tijden! Het gaat echt heel erg goed. Vond de aanbiedingen van de AH alleen erg tegenvallen... vrij: zalm, rijst, wokgroente en saus (kies&kook) za: bij me moeder gegeten zo: wraps ma: braadworsten, aard. en spinazie di: 2 k&k maaltijden van de ah (zijn we met ze 2tjes) woe: witlof met ham, kaas en aard. puree en een gehaktschijf do: spag. carbonara
Leuk topic dit. Ik wil ook minder uitgeven aan de boodschappen. Er gaat nu zo'n 100,- per week doorheen en ik wil naar de 70,-. We zijn absoluut geen snoepers maar willen wel 6x per week (verse) groente en 2x per dag fruit. Ook gaat er bijna iedere dag een brood doorheen. We zijn met 4 personen ( 2 kinderen ) Ik ga vanmiddag de weekplanning maken en morgen de boodschapjes halen. Iemand nog slimme tips wat boodschappen betreft?
Weekmenu: Zaterdag: Pizza van pitabroodjes met kip/paprika/champignons/mozarella Zondag: Kippensoep met stokbrood Maandag: Aardappels/worteltjes met karbonaat Dinsdag: Nasi Woensdag: Omelet Donderdag: Aardappels/broccolie/varkenslap Vrijdag: Tostie's Zaterdag: Kip Siam Bij de c1000 was ik iets van 29 euro kwijt.. en bij de lidl 12 euro
leuk om mee te lezen, hier ben ik ongeveer 60/70e per week kwijt bij de AH. Ik heb dan ook potjes voor zoonlief (die langzamerhand overigens steeds meer met de pot mee eet. ons weekmenu voor deze week. zaterdag: lasagne met salade (kregen eters) zondag: patat met snackmix (zelf maken) maandag: hutspot met worst dinsdag (waarschijnlijk de overgebleven) hutspot met gehaktbal woensdag: verse bloemkool met krieltjes en kipfilet donderdag: macaroni met sla vrijdag: krieltjes met verse brocoli en zalmfilet. prima menu leek me zo
Mooi menu johanna!! Maandag: Gekookte aardappeltjes, bloemkool en rundervink. Dinsdag: Gebakken aardappeltjes met sperzieboontjes en kipsnitzeltje( vriend) / Ik en Esmee lasagne Woensdag: gekookte aardappels, witte bonen in tomatensaus en tartaartjes. Donderdag: Esmee en vriend eten bij schoonouders en ik op het werk. Vrijdag: Frietjes zelf bakken. Zaterdag: soep met half haantje en salade. Zondag: pizza..
OOk even mijn boodschappenlijstje.. Brood 2x afbakstokbroodjes appels meloen bistrokrieltjes roerbakgroenten vleeswaren 3x smeerkaas tartaartjes rundervinkjes chips 3x keukenrol wc papier frisdrank 2x coca cola en 2x spa en fruit appelsap 2x cup a soep 2x sperzieboontjes doperwtjes wittebonen in tomatensaus bloemkool hamburgers Melk/karnemelk 6 liter mona mini pudding 2x 2 stuks dieetmargarine Dr oetker pizza 2x Kratje Grolsche. **** verwacht voor 50,00 wel klaar te zijn.. Dan zaterdag nog salade en een haantje halen!
Welke winkel haal jij het MVE? Ik kan tussen best veel kiezen. ( aldi, lidl, jumbo, boni, c1000, AH, super de boer )
wij eten zo veel mogelijk biologisch dus zijn wel wat duurder uit deze week zondag frietjes met scack (8 euro) maandag hutspot dinsdag broccoli met aard en schnitzel woensdag geb aardappels met salade worstjes donderdag gevulde pasta met champignons vrijdag aard spinazie en biefstuk zaterdag aard bataat, chineese cool stamppot
ohja wij zijn per week aan boodschappen incl schoonmaak en luiers e.d. ongeveer 80/90 euro kwijt voor 4 personen dan hebben we dus biologische groenten en fruit en vlees , kaas en zuivel enz
Wij eten deze week: Ma zelfgemaakte patatjes met kipfilet uit de oven en boontjes Di zelfgemaakte groentensoep Wo lasagne met kleine zelfgemaakt pita pizza Do broodjes gezond Vr Spinazie met gehaktbal Za spagetti Zo zelfgemaakte patatjes met zelfgemaakte hamburgers.