Ja hoor, kijk maar op internet. Lidl en Aldi zijn met veel dingen inderdaad goedkoop, maar niet alles. Ik zag laatst bv dat ze precies hetzelfde merk appelstroop als in de 'gewone' supermarkt verkochten, maar bij Lidl was ie wel iets van 10-15 cent duurder. Vond ik heel gek . Ten eerste heeft Lidl meestal heel andere merken, en ten tweede, dat ie duurder was bij Lidl heb ik nog niet vaak meegemaakt. Wij halen ook vrij veel bij Lidl. Melk, yoghurt en andere toetjes, luiers, vlees, muesli, jam, stroop, noem maar op. Niet alles hoor, de pindakaas vinden wij er bv niet lekker. Tip voor andere supermarkten: op je knieën door de winkel . Oftewel, let op de onderste schappen. Op ooghoogte ligt bv. de dure spaghetti, maar onderin vind je simpel in plastic verpakte spaghetti van een paar dubbeltjes. Scheelt echt veel! En het geldt voor heel veel produkten. De markt is ook nog een optie. Aan het eind van de dag kun je vaak groente en fruit voor een habbekrats meekrijgen.
Als je voor een goede prijs groenten kan kopen en kan invriezen is 't misschien de moeite waard, maar ik vind soepgroenten en bamigroenten vooral bij de aldi of in de actie in een andere supermarkt zo goedkoop dat ik ze gerust koop. Bij de aldi is 250 gram geloof ik 50 cent, anders koop ik bv een grote zak van 500 gram voor rond de euro en vries altijd de helft in van zo'n grote zak. Als je voor onder die prijs prei, winterpeen en evt kruiden zoals peterselie ( soepgroenten ) of kool ( bamipakket ) hebt ben je misschien iets goedkoper uit.
Geweldig deze topic! Ik had zojuist al een topic geopend om te bezuinigen en deze ga ik zeker in de gaten houden! Heb zelfs al wat weekmenu's opgeslagen in Word voor inspiratie
Ik doe ook weer mee. weekmenu maandag aardappelen, spinazie al. creme, runderlap dinsdag kapucijners, wittebonen spekjes en appelmoes woensdag nasi met sate stokjes donderdag krieltjes rode bieten en corden blue vrijdag patat zaterdag eten bij ouders zondag soep met broodje
Ik was deze week 50 euro kwijt voor de weekboodschappen (incl. toetjes, frisdrank, chips, vleeswaren, enz) Ons lijstje voor deze week: donderdag: frietjes met kroket/frikandel vrijdag: hachee, rode kool en aardappel/knolselderij puree zaterdag: roti (wereldgerecht) zondag: varkenshaas champignonsaus, snijboontjes, aardappelkroketjes maandag: macaroni dinsdag: boerenkoolstampot speklapjes woensdag: broodje knakworst Ik had alleen nog varkenshaas in de diepvries liggen, dus voor de rest heb ik alles moeten kopen Mijn tip om het betaalbaar te houden: *eten wat er die week er in de aanbieding is*
Wij waren bij de Liddl 8 euro kwijt (geen fris dus maar dat halen we tussen door denk ik nog eevn) en bij de C1000 hadden we 15 euro, en dan haal ik vandaag nog wat boodschapjes omdat ik woensdag een taartje ga bakken moet ik nog wat dingetjes hebben en neem dan meteen wat extra brood mee zodat we genoeg brood hebben deze week..
net boodschappen bij de liddl gedaan en we waren 35,- euro kwijt. we eten deze week: ma: spinazie/gehaktbal/gekookte eitjes di: broodjes wo: hutspot met speklapjes dovenschotel hutspot met rookworst vr: zelf gemaakte patat met gehaktbal en boontjes za: tagiatelle met zelfgemaakte pastasaus zo: gourmetten bij ouders.
Deze week een dure week! 58,00 supercoop & 26,00 Lidl Alvast wat "luxe dingen" aan het inslaan voor de verjaardag van Esmee op 11 december.. ook frisdrank en vlees/vis & hondekoekjes, snacks, voer, vaatwastabletten etc ingeslagen.. Menu: MA: aardappels met velderwten en slavinken. DI: Gekookte aardappels met gehaktballetjes en rodebieten. WO: Gebakken aardappeltjes met kipdrumsticks en komkommersalade DO: Gebakken aardappels met Kabeljauwfilet en worteltjes VRIJ: Vriend en Esmee iets halen, ik eet op het werk. ZA: Soep met een pizza broodje voor vriend en Esmee, ik eet op het werk. ZO, Vieren we Sinterklaas, allerlei hapjes en Salades. Voor volgende week.. Alles heb ik in voorraad! Behalve de hapjes voor de verjaardag! MA; gekookte aardappels met doperwten en worteltjes en een filetlapje. DI; Gebakken aardappels met Steak oe Boef en Sperzieboontjes. WO; Gekookte aardappels met wittebonen in tomatensaus en rundervinken. DO; ik eet op het werk, Esmee en vriend eten bij schoonouders. VRIJ; Zelf friet bakken met snack en salade. ZAT; Esmee jarig, dus hapjes en borrelgarnituur, misschien nog een soepje oi. ZO; Uiteten!
Even dit topic een trap geven. Kom maar op met de tips! Waar juist wel en waar juist niet shoppen. Wij hebben niet echt een markt dichtbij. Kan af en toe wel maar niet wekelijks want dan ben ik de besparing aan benzine weer kwijt. En we eten veel vers ( E-nummervrij).
Ik doe weer even mee Ma: Bami met sate stokjes Di: Krieltjes, spruiten en runderlap Wo: Groentensoep met broodjes Do: Spaghetti en kruidenstokbrood Vr: Friet, boontjes en kipfilet Za: Aardappels, bloemkool, vegetarische schnitzel Zo: Kipgoulash met rijst Morgen even boodschappen bij de Aldi en C1000 (hebben weer de actie). Zal denk ik meer kwijt zijn dan vorige week (40,-) want het drinken en koek is op ... ben benieuwd
Ons weekmenu: Vandaag: gourmetten van vlees uit de vriezer en brood uit de over wat we nog hadden, restjes opmaken dus. ma: stamppot rauwe andijvie met worst di: macaroni woe: eet ik wat uit de vriezer en man bij zijn vader do: eet ik niet thuis, man eet of uit de vriezer of bij vrienden vrij: eet ik niet thuis, man eet uit de vriezer zat: weten we nog niet, waarschijnlijk iets uit de aanbieding.
Ja, de c1000 heeft zeker leuke producten nu maar heb eigenlijk niets nodig.. Mijn weekmenu staat een aantal post hierboven.. Moet morgen alleen 3 broden halen en 1 pak melk en dan heb ik alles binnen! Vrijdag wel boodschappen voor de verjaardag halen..Zal wel weer katjing zijn..
Missym.. Heb je nog veel vooraad? Anders in de c1000 folder kijken.. 2x stampot, 1x spruitjes, 1x pasta, frietjes, brood met soep en ovenschotel?
Stampotten eten we niet en spruitjes ook niet en soep eten we alleen als lunch haha Ja heb nog wel slavinkjes, kipfilet, gehakt en pangasiusfilets.. Dus ik zou iets van: ma: Kip met rijst en sperziebonen di: slavinkjes, aard.schijfjes, dop worteltjes woe:tortillas met mais en kidneybonen do: pangafilets, aardappelpurre en een salade vrij: spaghetti carbonara za: lasagna zo: eten bij schoonouders Dit heb ik allemaal nog wel in huis zelfs... (en nog meer)
Ja haha, had gewoon ff een topic nodig maar moet wel kleine dingetjes halen nog, heb geen fruit meer zag ik net (alleen appels en manderijnen) en wat beleg...
Mijn weekmenu (is weer vrij karig en goedkoop maar zit echt krap deze week tot woensdag de 15de) Maandag aardappelen,sla en hamburger dinsdag pizza woensdag pannenkoeken of patat donderdag boerenkoolstampot met worst vrijdag macaroni zaterdag eet ik bij ouders zondag broodje bapau dus heb deze week alleen nodig sla,pizza, tomaatje,paprika,hamblokjes,macaronimix,patat met snackjes (6 euro) 3 brood, 3 melk, 3x toetje vla yoghurt oid. kinderkoekjes.,boter,boerenkool,broodje bapau, bananen appels aardappelen krijg ik van mijn ouders en de rest heb ik in vooraad, zal vanmiddag en morgen even boodschappen doen dan laat ik weten hoeveel ik kwijt ben