ik heb het brood vaker gehaald maar volgens mijn man wordt het snel oud, blijft niet lang vers als het uit de vriezer komt, bij de AH wel zegt ie!
Wij eten deze week: 1. kip siam. 2.soep met bruschetta. 3.andijvie stamppot. 4.aardappeltjes, vlees en groente. 5.Burritos. 6.Broodje gezond. 7.Macaroni. Vandaag boodschappen gedaan: 3 pakken van knorr (aanbieding) 1 treetje cola light 2 pakken melk 1/2 brood 1 pak beschuit 2 smeerkaas 1 smeerworst 1 kaas (plakjes) 1 andijvie 1 aardappels 2 zakken kattenvoer (aanbieding) 3 blikken kattenvoer. 1 netje tomaten. 2 netjes mandarijnen. 1/2 kilo gehakt. 1 pakje bosuitjes. 1 pak afbakstokbrood. 1 pak spagettikruiden. ik was 27 euro kwijt. Maar ik had dan ook nog een hoop in huis om wat van te maken deze week
Voor de dames die een keurslager in het dorp hebben; Bij onze keurslager hebben ze elke week een aanbieding vleescombi voor 5,50. Vorige week was dat bijv. 4 slavinken en 500 gr gehakt en deze week zijn het bijv 4 hamburgers en 4 speklapjes. Dat is voor ons 2e 4 dagen vlees (verdeel het in pakketjes van 2 en vries het gewoon in)
Ik vind het brood van de AH ook veel slechter geworden sinds een half jaar, voorheen was het goed brood, nu is het matig.
ik doe ook mee. maar dit is zonder luiers etc neem ik aan? want met die twee meisjes heb ik toch wel 60 euro per maand aan luiers! ah is nu hamsteren laatste week. dus weer eveninslaan
@Mik, bij ons is het met luiers. De oudste is zindelijk en de jongste krijgt huggies (2 pakken voor 8 euro).
Wij kopen eigenlijk alles van euroshopper AH en de aanbiedingen bij AH alleen brood kopen we bij AH van 0,99 ct want het aanbiedingsbrood wordt zo snel droog... Deze weken zijn echt heerlijk we proberen altijd alleen 2 halen 1 betalen te kopen met de scanner dan gaat er bijna de helft af op het eind We zijn denk ik gemiddeld 40 euro kwijt per week aan boodschappen maar drinken bijv. ook geen fris maar alleen thee en limonade... Luiers haal ik meestal bij de aldi de newborn zijn geloof ik 90 voor 1.99 en de grootste zijn 76 voor 11.99 soms doe ik ook kruidvat die hebben wel vaak aanbiedingen of AH eigen merk maar Aldi doen het bij ons het best zonder doorlekken etc... Deze week eten wij: ma & din Stampot boerenkool met gehakt woe Aardappel, bietjes en slavink do macaroni vrij patat bij schoonouders (eigenlijk standaard prik elke week za aardappel boontjes gehaktbal zo rijst kip cashewnootjes en roerbakgroenten
hier een krenterige man die geen pampers wilt. wij hebben AH merk. zijn prima luiers, niks mis mee en nog goedkoop ook. kan je heel goed op bezuinigen. Brood van AH vinden wij hier trouwens ook veel beter dan bij vele andere winkels. Pas brood bij Dekamarkt en Jumbo geprobeert en dat was heel snel oud. Maandag: Paella. kip hadden we nog in vriezer Dinsdag: AVG (Aardappels Vlees Groente) Spruitjes(aanbieding) aardappels(aanbieding) en vlees hadden we nog in vriezer Woensdag: Kofta, gehakt uti vriezer, tomaten gekocht Donderdag: witlofschotel, schijfjes gekocht, gehakt uit vriezer Vrijdag: Lazagne, geraspte kaas gekocht, gehakt uit vriezer Zaterdag: Patat Dag, alleen nieuwe olie gekocht en bamischijven Zondag: eten we niet thuis Pakketten voor Lazagne, Witlof, Kofta en Paella waren vorige week in de aanbieding dus hebben we flink ingeslagen (8stuks) Boodschappen lijst (even uit het hoofd) : Tomaten Geraspte kaas aardappel schijfjes aardappels krieltjes(aanbieding) Melk Luierdoekjes bamischijven champignons spruiten(aanbieding) Danio toetjes(aanbieding) Witlof (aanbieding) soepgroente (aanbieding) invriezen kip (aanbieding) om in te vriezen Cola Taksi aardbeien(aanbieding) En dat was het alweer voor deze week. oja hebben nog koekjes gekocht. Als iets flink in de aanbieding is, dan slaan we goed in zodat de week erna stukken goedkoper is met boodschappen doen. En in dit egval met de Wereld Pakketten hebben we voor ruim 2weken eten Normaal 50,- elke week max aan boodschappen. Deze week 30,- dus heb 2 shirtjes voor zoonlief kunnen kopen
Hallo Meiden, Hier ben ik ook weer even. Zie dat de nieuwe 'uitdaging' 50 euro per week is? Daar ga ik vanaf volgende week aan mee doen! Wij hadden nu nog een budget van 70 per week, maar ik geloof zeker dat dit naar beneden kan. Deze week zat ik op 73 euro bij de LIDL, had een paar voorraad dingen en 'luxe' artikelen als flessen wijn etc. Mijn weekschema qua eten: Ma: soepje van spruitjes (man is expirimenteel in de keuken, was super lekker!) met viscuisine en gebakken aardappeltjes. Di:hutspot met gehaktbal Woe:tagliatelle met gerookte zalm in rode pestosausje Do:Nasi Vrij: Bietjes+minute steaks+aardappel Zat:Spinazie met visticks en aardappel (of spinazietaart) Zon: diepvriespizza Misschien een handige tip: Koop een rol schoolbordfolie bij de blokker en plak hier een stuk van aan de binnenkant van je voorraadkast. Schrijf hierop wat je qua voorraad hebt in kast en vriezer. Makkelijk door te strepen en schoon te maken. Zo houd je een duidelijk overzicht wat je in huis hebt en kun je super creatief nog maaltijden maken met wat je in huis hebt! Groet Snoozie
tip van Snoozie: hier al tijdje een duidelijk overzicht wat we in huis hebben. standaard 1x in de 2 a 3weken de kasten en vriezer nakijken wat er nog allemaal in huis is. schrijven we op en maken we nieuwe menu's voor de dagen erop. Zo zijn er bij ons nooit rare restjes dat al een maand in de vriezer ligt enzo Voorraad kasten zijn hier gelukkig altijd up to date . Je tip is een hele goeie voor mensen die t nog niet (goed) bijhouden
Ja, het werkt echt goed he, inderdaad om geen voorraad te crearen waarbij je de helft weg kunt gooien omdat het over de datum is. Is wanneer ik dingen opschrijf zie ik ook makkelijker waar ik in combinatie nog een lekkere maaltijd mee kan maken, dan dat ik een blik werp in kast en vriezer en allemaal losse potjes en dergelijke zie!
Heeft iemand trouwens ervaring met de wasmiddelen (vloeibaar) van de HEMA, zag dat deze 2 euro per fles zijn, lijkt me een mooie prijs!
Pffff 50,- in de week....dat gaat mij echt nooit lukken hoor. We zijn met zn vieren hier. Deze week eten we: wo: witlof ovenschotel met aardappelpuree do: spinazie met ei en een gehaktbal vr: pittig gehakt in bladerdeeg za: bami zo: shoarma Ben nu aan de boodschappen kwijt zo'n 70 euro, maar dat is inclusief flesvoeding en een pak luiers