Onze koelkast zit zo vol dat er echt niks meer bij kan, hetzelfde geld voor onze kasten Moeten nu echt maar eens dingen gaan opmaken, zou zonde zijn als het allemaal bederft. Haal dus alleen nog maar de verse dingen (melk, brood) en evt. een beetje lekkers voor het weekend.
Oke, mijn nieuwe weekmenu. Morgen boodschappen halen ma: tagliatelle met witte saus di: aardappelen broccoli en een worstje wo: hutspot zonder vlees do: gebakken aardappelen, stoomgroente en gemarineerde kipfilet vr: pattatekes za: goulash met aardappelen zo: verse groentensoep met broodjes en visfilet En verder moet ik nog halen: Brood 3 x Zoetbeleg 3 flessen cola fles ranja koeken appels sinaasappels bananen sla wcpapier Dus dat moet wel lukken voor 50,- of minder. Ik had vorige week en de week daarvoor al heel veel andere dingen ingeslagen in alle opruimingen zoals bij de hema. Dus ik heb wamiddel voor een jaar (echt!) 6 flessen douchegel (btw, die van de lidl voor 1,- is ook heeel lekker!) 6 flessen dove shampoo voor 1,- per fles en tandpasta in een 5 bij elkaar verpakking. Ik kan dus wel even vooruit! Nog een tip, bij de Kruidvat in de opruimingshoek is het nu allemaal extra afgepreist (weet niet of dat landelijk is of alleen hier trouwens) en zijn er shampoo's (o.a. herbal, dove en elvive) voor 1,- En restpartijen wasmiddel ook supercheap. Dus als je nog bij de Kruidvat komt, altijd de moeite waard om even te kijken.
Heb vandaag zin in andijvie dus ik switch een dagje in mijn menu Oh en heb nog worstjes in de koelkast liggen dus het word andijvie met worstjes
Dit is ons weekmenu Ma: spinazie met gehaktbal DI: chili con carne wo: macaroni and cheese do: kippensoep met overblijfsel macaroni and cheese vr: aardappel prei schotel za:emmentaler notentaart zo: chili con carne Deze week waren we aan boodschappen kwijt inclusief fruithapjes en flesvoeding 70,-
Ik geloof dat ik me ook maar weer eens opnieuw moet melden. Het ging een hele tijd goed, was 75,- in de week kwijt. Sinds de geboorte van m'n dochter is het weer een beetje minder geworden. We deden altijd één keer per week boodschappen, dan gaat het prima. Maar de laatste tijd dus meerdere keren, en dan gaat het mis. Menu voor deze week: Donderdag Kipsate, rijst en broccoli Vrijdag Rauwe andijviestamppot, gehaktballetjes en witlofsalade Zaterdag Draadjesvlees, aardappels en spinazie Zondag Soep Maandag Wraps met gehakt en mais/kidneybonen Dinsdag Kip, pitas, ijsbergsla, tomaat, komkommer, knoflooksaus Woensdag Zalm, aardappels en haricot verts
Hier gaat het echt niet goed met weekmenu, we hebben zelfs al een dag iets heel anders gegeten dan gepland stond in het weekmenu.. En manlief zegt dan, ik had je ook wel kunnen vertellen dat het neit werkt bij ons.. Beetje jammer!
Weekmenu voor volgende week; Ma; Bietenstamppot met vissticks Di; Shoarmapakketjes met geroerbakte andijvie Woe; (zelfgemaakte) Stoofperen met slavink en aardappeltjes Do; Tartaar met spruitjes en krieltjes met spekjes en champignons Vrij; Roergebakken witlof met garnalen geserveerd met mihoen Zat; Stamppot andijvie met speklapjes Zon; Schnizel met zoete witlof en aardappelpuree
Zojuist de boodschappen voor volgende week gehaald. Was 40,05 euro kwijt. Moet van de week nog paar laatste verse ingredienten halen van de overige 10 euro maar dat gaat zeker lukken. Heb allemaal gehaald; aardappelen (3kg) 2x redbull verse koriander verse gember 2x appelsap nieuwe rasp pizzakit aardappelpuree 1kg shaorma 1 kg kipfilet 2x kokosmelk 2x mangochutney blik tomatenblokjes 2 croissantjes 2x shoarma kruiden 400 gr champignons gemalen komijn voetbalposter voor vriendlief moet nog halen; zak andijvie melk brood witlof de rest heb ik nog in de vriezer/koelkast/voorraadkast
Nodig voor 4 personen; 2 uitjes 1 appel 500 gram bietjes 2 el kruidenazijn mosterd, z&p zelfgemaakte aardappelpuree Appel en bieten in blokjes snijden (beide zonder schil he 8)) Uitje pellen en snipperen en vervolgens fruiten Bieten, appel en azijn bij de gefruite ui toevoegen en ongeveer 10 minuutjes flink opwarmen Het bietenmengsel bij de aardappelpuree toevoegen en stampen maar Op smaak brengen met mosterd en zout en peper Eet smakelijk!
Ik haal voor z'n 2tjes altijd voor 40 euro per week boodschappen. En dan haal ik dus wel boodschappen bij AH, en brood haal ik bij de bakker, maar alleen op dinsdag of donderdag. Want dan heb je namelijk een actie bij ons; 3 broden voor 5,50 euro. (net zo goedkoop dus als bij de supermarkt) Verder probeer ik veel lekkere dingen te halen (koek,snoep, chips) van het huismerk of euroshopper, net zo goed, net zo lekker en vriendlief is net een pedaalemmer, dus maakt niet uit wat er in gaat Mijn weekmenu: Maandag Gevulde pasta met tomaat/mascarponesaus Dinsdag Kip Tandoori Woensdag Patat Donderdag Soep met Tosti's Vrijdag ik draai koopavond op werk dus ik eet op kosten van de baas en vriendlief eet bij zijn moeder, dus geen kosten vandaag Zaterdag Salade met Mosterdkip (eten bij vrienden) Zondag Andijviestampot Succes meiden!
Oh mijn weekmenu van volgende week verschuift een dag. Was helemaal vergeten dat ik maandag met een vriendin naar de Zwaluwhoeve ga Arrangement gewonnen bij vakantieveilingen.nl en een paar heerlijke behandelingen geboekt dus het kost mij niet bijzonder veel (ga sowieso 2x per jaar- even een dagje helemaal voor mijzelf) Vriendlief eet dan bij zijn ouders.
gisteren voor precies 50 euro boodschappen gedaan, in principe voor de hele week warm eten, en drinken. nog wat extra brood en broodbeleg, tanpasta. en een pak luiers van 11 euronogwat. weet niet of het lukt en of ik de luiers ga meetellen in het weekbudget. maarre tot zover gaat het goed, en ik zie dat het bij anderen ook wel lukt, ga zo door meiden!!
Weer gelukt hoor de week-boodschappen onder de 50,-- . Ik heb 45,-- uitgegeven en dat is inclusief vaatwastabletten. Ze hadden bij de C1000 allemaal artikelen voor 50% van de prijs. Mijn weekmenu: vrijdag: soep met broodjes zaterdag: eten bij s.o. (erwtensoep, mjammie!) zondag: spaghetti maandag: chicken tonight dinsdag: pizza woensdag: sperziebonen, aardappelen, hamburger donderdag: snijbonen, aardappelen, boomstammetje Ik vind het echt een sport hoor om zo goedkopie mogelijk boodschappen te doen. Ik word er helemaal blij van!
Mijn boodschappen deze week waren voor 31,15! Woohoo! Gaat echt goed als je van te voren bedenkt wat je wilt eten!
Ik zonder, want mijn man is zindelijk! Haha, zonder grapjes, geen kinderen nog hier, dus alleen de boodschappen voor 2 personen en een (grote) hond.
Ik ben ook bezig met m'n lijstje maar ben inspiratieloos M'n man lust nl ook niet super veel haha. @ mermaid Off topic Zo leuk dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd!