@ bosi Hihi 2 kids is zkr druk en al helemaal als je ze ook mee moet nemen boodschappen doen. Gaat de oudste niet naar psz ofzo dat je dan kan gaan? Wij gaan tegenwoordig met het hele gezin boodschappen doen anders vind ik het ook niet te doen met 2.
k vind het ook heel druk om met 2 kindjes boodschappen te doen én op de aanbiedingen te letten. Nu doe ik boodschappen als de oudste op de psz is en maak ik op mijn werk al een lijstje met wat k ga halen op vrijdag (kijk naar de aanbiedingen, plan een week menu, schrijf het op in de volgorde van de winkel) en dan ga ik
eet jullie kleine al mee met jullie? jullie eten namelijk zo weinig groente? of ligt dat aan mij? geen aanval hoor. maar viel em gewoon op!
ik geef donique gewoon wat te doen (eigen karretje etc) en sydney zit in e wagen . gaat perfect! maar donique moet je wel eventjes bezig houden! hahahahaha
hahahaha nee donique wil heel graag helpen. dus dat gaat echt perfect! het enigste nadeel is dat zij dus nu wel altijd een eigenkarretje wilt en je haar niet zo makkelijk meer in de grote wagen krijgt
Ik ga boodschappen doen als Esmee op de psz is. Maar als ik Esmee mee neem is het ook geen probleem. Ze kan goed helpen. Was vanmorgen 37,80 kwijt. Bij de supermarkt & action.. daar schoonmaak doekjes, 2x wc eend stofzuigerzakken en natte hygiensche doekjes gekocht. Had nog kaas, vleeswaren, frisdrank en verse groente.. Alleen vrijdag nog verse friet en salade halen.
Was dit topic kwijt, maar heb hem weer gevonden Wij eten deze week: Ma: zelfgemaakte bruine bonensoep (bouillon, blik bruine bonen, zakje witte kool, 2 uien, 2 stengels bleekselderij, knoflook, rozemarijn, spekjes, winterwortel) Di: maaltijdsalade met kipfilet Wo: volkorenpasta met zelfgemaakte pastasaus met rode peper Do: zelfde als gisteren Vrij: wokgroenten, noodles, gemarineerd biefstukje Afgelopen weekend niet zo gezond gegeten: hotdogs gemaakt en friet gehaald Was voor alles bijna 80 euro kwijt deze week. Maar dan heb ik wel bij de natuurvoedingswinkel flink wat pakken volkorenpasta ingeslagen. De friet was al 12 euro. Dus voor de echte boodschappen was het 60 euro. Nu weer wat rustiger aan...
Afgelopen week voor ongeveer 55 euro boodschappen gehaald We eten dan: Chappati`s met kip en sperziebonen erwtensoep met stokbrood met beleg Aardappels met broccoli en gehaktbal Aardappels met zuurkool en worst Lasagne met extra groenten en gehakt Witlof rolletjes met ham en kaas uit de oven Aardappels met doperwt en wortels en gehaktbal Fruit: appels, bananen en kiwi`s 2 potjes fruit voor mijn dochter 3 potjes warm eten voor haar. Verder zaten er nog wat lekkere dingen bij en beleg voor op brood en het brood zelf natuurlijk en wc papier. nutrilon en luiers koop ik altijd 1x voor de hele maand.
Als Isabella op de PSZ zit moet Julian eigenlijk slapen. Dus dan is het lastig. Maar ik zal eens kijken of Isabella weer eens vaker naar mijn schoonmoeder kan. Julian ook even een uurtje. Dan kan ik rustig kijken.
Nee dat is geen aanval! Stoomgroentes liggen hier en ik heb nog geen bloemkool gekocht was bijna vier euro. haha. Maar nee, wij eten wel groenten, wortels e.d. en vaak ook rauwe geraspte wortels e.d.
oh oke. viel me zo op, ik probeer altijd om zo veel mogenlijk groenten op het menu te zetten ivm de kids. vandaar dat het zo opviel maar jij doet er altijd stoomgroenten naast? dat is natuurlijk ook een idee!
Wij eten 6x in de week groenten. Meestal of op vrijdag of op zondag geen groenten bij de frietjes. Maar soms maak ik dan alsnog een rauwkost salade oid. Hier helaas een vent wat weinig lust. Dus probeer voor mezelf wel zo gevarieerd mogelijk qua groente te eten. Gelukkig eet ik regelmatig wat anders op het werk.. gisteren bijv preischotel. Dat zal ik thuis nooit maken omdat Vriend en Esmee het niet " lusten"
wij eten ook elke dag bijna wel groenten. Als er staat taco's bv, dan zijn de schelpen helemaal gevuld met verschillende groentes, zo ook met macaroni/spaghetti.
@ mamavanesmee Dat heb ik hier dus ook. Hij lust amper iets. Soms geef ik hem 2x in de week doperwten 8) vind het ook niet erg. En de kids vinden bloemkool enz wel lekker dus maak ik dat voor ons. We eten alleen op zaterdag geen groenten en soms vrijdags ook niet.
Hier ook een wederhelft die weinig lust. Probeer wel zoveel mogelijk groenten te verwerken in de gerechten maar geef hem inderdaad ook zonder problemen een potje groenten. Vanavond eten we bijvoorbeeld shoarmapakketjes met andijvie uit de wok. In de shoarmapakketjes verwerk ik verse paprika, rood pepertje, bleekselderij en een uitje, meneer merkt hier niks van Probeer wel zo creatief mogelijk te zijn met de groenten die hij wel lust.
@Elana, ja. stoomgroentes! Heel vaak, extra erbij. Voor mijn man doe ik er 'verborgen groenten'in. Die eet het zo ook wel, maar met moeite
Hier wordt door manlief ook zo weinig groente gegeten, of hij schept minimaal op echt zo jammer! En mn meisje eet ook nog eens niet zo heel goed, dus ik kook voormezelf alleen.. En da's niet echt gezellig!
Weekmenu voor volgende week; Ma; Verse kippensoep met afbakstokbroodjes Di; Kipsate met mihoen en ananas Woe; Bloemkool en broccoli met kruiden, aardappels, kalfsspeciaaltje Do; Spruitjes, aardappels, slavinkjes Vrij; Zelfgemaakte erwtensoep met zelfgemaakte soepstengels Zat; Balletje, balletje (krieltjes, gehaktballetjes en parijse worteltjes) Zon; Frittata met courgette