Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    M'n man was 110,- kwijt vandaag Yeah!!!
    Hij moest nl alleen omdat ik ziek ben.
    Was bang dat hij heeeeel veel zou uitgeven haha maar viel mee.
     
  2. Joyce1983

    Joyce1983 VIP lid

    8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nou wij hebben nog soep, pannenkoeken en een knorr pakje.. Voor dat pakje moet ik de ingredienten ven halen en dan hebben we zeker 3 dagen eten.. Pff!

    Verder hebben we geen vlees nodig maar wel kipfilet.. En de andere nodige dingetjes.. Proberen voor zo weinig mogelijk want vorige week hebben we te veel geld uitgegeven en hadden we 3x niets :(
     
  3. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Naar aanleiding van dit topic ben ook ik is op gaan letten met boodschappen inkopen, ik heb gisteren voor 5 dagen boodschappen gedaan....en gekeken wat ik eigenlijk ook in huis had, want heb altijd van alles staan, maar ben vrij makkenlijk van ik heb hier zin in dus dit eten we vandaag....Dus nu de vriezer is ingedoken en gekeken wat er nog stond aan pakjes enz...en was nu voor 16euro klaar en dat is dan voor Vrijdag,Zaterdag,Zondag,Maandag,Dinsdag manlief heet dagdiensten tot en met dinsdag avond, dus hoef ik tot die tijd niet meer om boodschappen, en inderdaad een keer besparen kan echt geen kwaad!
    Ondanks dat ik eigenlijk nooit echt oplet met wat ik uitgeef, omdat het eigenlijk ook niet nodig is, is het toch wel is handig om erop te letten!
    Voor weinig geld hebben we toch een leuk menu voor de komende dagen!
     
  4. augustus

    augustus Niet meer actief

    Het wordt weer een smakelijke week...:D

    Vandaag snijbonen, aardappels en runderworstjes
    Zondag frietjes
    Maandag tortelinni met ricotta saus en bloemkool & brocoli
    DInsdag wraps gevuld met mais, paprika, gehakt, salami en zure room met knoflook
    woensdag kip kerrie met gourgetten en champignons
    donderdag wok schotel met kip en verse wok groente
    vrijdag zelf gemaakte pizza

    was wel 65 euro krijt deze week (met de wijntjes, cola, melkproducten etc.), maar goed ipv 100 normaal.
    Werkt dus echt wel het vooraf bedenken wat je eet ipv je kar maar vol gooien.
     
  5. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    gisteren gegrilde zalm met rijst en groente en saus
    vandaag bloemkool gekookte aardappels runderbraadworst
    zondag frietjes
    maandag kapucijners met spek en toebehoren
    dinsdag aardappels doperwtjes en worteltjes en zigeunerschnitsel
    Woensdag(onder voorbehoud) nasi (alles voor in huis alleen groentepakket nog niet)
    Donderdag(onder voorbehoud) jachtpannetje (alleen nog sperzieboontjes halen)
    Vrijdag (onder voorbehoud) beef shanghai (alleen nog prei halen)
    ben nu zelfs nog verder aan het plannen als dinsdag.
    Toch alles wat je bespaart...vooral nu met de 3e in aantocht is toch wel leuk mee genomen, als vindt manlief het onzin dat ik er nu op let met boodschappen doen :)
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Maaike; Is echt geen onzin hoor, wij besparen 930!!! euro per maand door op de boodschappen te letten. Niet elke keer bestellen als we moe zijn, geen zin hebben in wat er op het menu staat maar even nieuw eten halen bij de supermarkt, karren volladen met lekkers, echt zonde van het geld want vaak stonden we de helft toch weg te gooien :)
    Nu zijn we lekker creatief in de keuken, hebben ook het boekje "koken voor 1,50" gekocht met een aantal lekkere recepten. En kunnen nu zoveel meer leuke dingen doen omdat het niet aan boodschappen is opgegaan.
     
  7. MaaikeS

    MaaikeS Fanatiek lid

    16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Het is hier ook eigenlijk dat ik nooit echt oplet met de boodschappen, omdat we er niet toe verplicht worden om erop te letten.
    Klinkt misschien heel raar in de oren bij andere mensen.
    Maar ik zit hier nu al een tijdje op het forum, en volg ook dit topic, en heeft me echt wel aan het denken gezet, en stiekem heb ik vorige week ook wel al opgelet met boodschappen doen;)
    en voor deze week dus nog meer, want het is vaak bij ons van neem maar mee, en vooral manlief is eigenlijk zo. Dus ben in ieder geval al zonder hem om boodschappen geweest gisteren, die stond ook raar te kijken dat ik eigenlijk maar met weinig thuis kwam...tja ik had eerst is in de kasten gekeken, en ga me ook echt proberen aan mn voorgenomen menu te houden!
    Ben erg benieuwd of het gaat lukken, en of ik manlief ook zo ver krijg dat hij toch ook een beetje op de aanbiedingen enz let, deste meer kan er nog naar de spaarrekening je weet nooit waar het goed voor is :D Dus dames ik neem echt een voorbeeld aan jullie! en hoop gewoon dat het me lukt!
     
  8. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Ik zie weer lekkere week menuutjes voorbij komen.


    ***

    Normaal doe ik maandagochtend boodschappen maar heb vergaderingen dus ga straks met manlief en Esmee naar de lidl. Op basis van wat ze bij de Lidl hebben een lijstje gemaakt.

    Voor chips, cola, cup a soep en pizza moeten we nog even naar de Supercoop.

    Zaterdag: Wedges, worteltjes en biefstuk.

    Zondag: Pizza

    Maandag: Gebakken aardappels, kipsnitzel en komkommersalade
    Dinsdag: Gekookte aardappeltjes, doperwten/wortel en bietjes., sausijsjes.
    Woensdag: Burrito's kipfilet, roerbakgroenten en salade
    Donderdag: Gebakken aardappels, kipsaté en sperzieboontjes.
    Vrijdag: Frietjes met snack.
    Zaterdag: Soep met broodjes.

     
  9. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Net de folder van AH en C1000 bekeken. Er zat niet veel bij. Ik ben dus niet verder gekomen dan broccoli.

    Volgende week maak ik een grote pan soep voor mezelf, ik wordt woensdagochtend geopereerd aan mijn amandelen. Tim die blijft woensdagavond bij mijn s.ouders slapen. nu nog even kijjken wat vriend en zoon in de 2de helft van de week gaan eten. Ik ga iig aan de waterijs :p
     
  10. tulip

    tulip Niet meer actief

    voor ons wel goede aanbiedingen in de c1000 folder

    - kipfilet
    - shoarma
    - hamburgers
    - sinaasappels
    - witlof
    - aardappels
    - afbakbroodjes
    - cruesli
    - chips

    ah folder nog niet gehad, maar die kan ik vast online kijken.
     
  11. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Bij de c1000 2kg pangafilet voor 5,50! En 40 pakjes Capri Sone voor 7,89... (zo lekker en doe ik lekker lang mee in me eentje :))
     
  12. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Heb zojuist boodschappen besteld voor week 7 en mijn verjaardag volgende week.Vond het toch wel erg handig met alle zware frisdrank etc. Inclusief bezorgkosten ben ik 108,49 kwijt. Heb besteld;

    Aardbeien
    Zak poffertjes
    Appelsap
    Bloemkool
    Broccoli
    Cassis
    3 x Coco Cola
    2 x Fanta
    2 Sapje
    Meloen
    Frambozen
    Cocktail nootjes
    Courgette
    Knoflook
    Uien
    Filet Americain
    2 x stokbrood
    3 x zak chips
    2 x krop ijsbergsla
    Zalmsnippers
    2 x ijsthee
    Leverworst
    Gelderse worst
    Kaasblokjes
    2 x LU crackers (naturel en olijf)
    Tuc
    2 x melk
    1 x yoghurt
    Kipkerriesalade
    Tonijnsalade
    2 x komkommer
    2 x paprikamix
    2 kg perssinasappelen
    Parijse worteltjes
    1 kg winterpeen
    Krentenbollen
    2 x afbackcroissants
    Pizzakit
    Italiaanse wokgroente
    Mexicaanse wokgroente
    500 gr rundergehakt
    300 gr kalkoenfilet
    Pompoen
    2 x Aquarius
    4 x Red Bull
    Pepsels
    Mini koffiebroodjes (diepvries)
    Crispy chicken
    Spinazie
    Paturain
    Liga eerste koekjes
    2 x snoetenpoetsers

    Moet dus alleen nog de vis en pakjes drinken bij de C1000 halen
    Totaal dus zo'n 125 euro maar dan zijn er wel een aantal dingen voorraad (vis, drinken) en veel voor mijn verjaardag dus die ik volgende weekend vier.
    Heb trouwens wel al een weekmenu voor week 7. Zal ik zo even posten.
     
  13. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik was gisteren voor mijn doen veel geld kwijt aan boodschappen, maar krijg morgen eters en moet dan nogal veel maken...
    Was dus 80 euro kwijt voor 7 dagen. Dat is inclusief spullen voor de huisdieren (2 katten, 2 honden, 2 konijnen) en een flesje wijn en wat blikjes bier voor de visite. En natuurlijk wat nootjes voor bij de 'borrel' gehaald. Visite kost altijd geld :D

    Wij eten komende week:
    Vandaag: friet, biefstuk, pepersaus (friet haalt man bij snackbar)

    Morgen met de visite: Saoto ajam soep, shepard's pie, groentechili, pizza vleestaart, salade, volkorenpasta met ricotta, rauwe ham & pesto, rode rundercurry met rijst (soort buffet idee)

    Maandag & dinsdag eten wij kliekjes van zondag :)

    Wo: witte bonen in tomatensaus, runderworstje, gebakken ei

    Do: noodles, roerbakgroenten, kipfilet, woksaus

    Vrij: volkorenpasta, kruidenkaas, spinazie, vis (nog in vriezer)

    Mocht iemand ergens een receptje van willen, gewoon vragen :)

    Elena: wat besparen jullie veel! :$ Goed hoor!

    MamaVanEsmee: is het niet voordeliger om begin van de week een grote pan aardappels te koken waar je dan de rest van de week gebakken aardappels van kan maken? Weet niet hoe je dat nu doet? Viel me gewoon op dat je eerst een keer gebakken aard eet, later gekookt en dan weer gebakken. Dacht dat het dan voordeliger was om eerst gekookt te eten en dan later opgebakken :)
     
  14. lea

    lea Fanatiek lid

    vandaag wordt het een beefburger met sperzieboontjes en aardappels,
    morgen wordt spinazie met kip cordon blue met aardappelpuree,
    maandag worteltjes met viscuisine,
    dinsdag, zuurkool met worst
    woensdag??? restjes denk ik ff kijken wat ik in de kast heb...
     
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    #1796 Elena22, 5 feb 2011
    Laatst bewerkt: 5 feb 2011
    Ma; Salade met zalmsnippers, pijnboompitten, cherrytomaten, komkommer en paprika
    Di; Spinazie gehakt taart
    Woe; Pasta met bloemkool en broccoli
    Do; Kalkoenfilet met Parijse worteltjes, pompoenmoes en aardappeltjes uit de oven
    Vrij; Crispy chicken, gebakken aardappeltjes en de helft van de zak Italiaanse wokgroente
    Zat; Wraps gevuld met Mexicaanse wokgroente
    Zon; Plaatpizza met (andere helft van de zak)Italiaanse wokgroente
     
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Annadore; Lekker he :D Wij wonen vlak bij een delicatessen winkel en die is behoorlijk duur vandaar ;) Af en toe liep ik naar binnen om 10 minuten later met boodschappen (half tasje) van ruim 80 euro naar buiten te komen. En bestellen is 22 euro per keer + fooi dus zo'n 25 euro en dat was soms wel 3 keer per week :) Nu we erop letten scheelt het echt enorm, ben ik echt blij mee hoor :D
     
  17. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wow! Wat een dure grap Elena!

    Wel heel lekker natuurlijk, maar is het dan nog wel leuk?

    Ik ben ook wel van het lekkere eten, dure kaasjes, bijzonder pateetjes enzo :D Maar dat doe ik niet te vaak, anders lijkt het leuke me eraf gaan...

    Vond wat je schreef over geen trek hebben in wat er op het menu staat (en dus in huis is en op moet), maar dan in de supermarkt wat anders kopen wel erg herkenbaar! :):D

    Wij gingen ook vaak wokken zomaar ff tussendoor. Ja, is ook niet gratis en dan gooide ik thuis soms een pond gehakt weg. Dat kan ik nu echt niet meer! Zo zonde!

    Je weeklijstje ziet er lekker uit. Ben dol op pompoen, maar moet daar wat zuinig mee inspringen i.v.m. koolhydraatarm dieet. Maar af en toe een lekker pompoensoepje...mmmmm :)
    Bloemkoolpuree is trouwens ook erg lekker! Dat is nu mijn standaard vervanger voor aardappelpuree, zoals bijvoorbeeld op de Shepard's pie :)
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Annadore; Lekker was het nog wel hoor maar me bankrekening vond het niet zo lekker :p
     
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Boodschappen worden overigens pas volgende week zaterdag geleverd ;)
     

Deel Deze Pagina