Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)

    Goed idee zegd ie witlof, die ga ik vanavond ook maat eens halen.
    Tip: voordat ze de over in gaan met ham en kaas even de witlof met een klein beetje mosterd besmeren. Das zoooo lekkerrr.;)
     
  2. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)

    Dat is zeker goedkoop. Hier bij de super is het al weken 2,40-2,60 voor 1 bloemkool. Je begrijpt dat ik ze dus ook al weken niet heb meegenomen :x
     
  3. lea

    lea Fanatiek lid

    super de boer:
    melk 1,5 liter,
    brood
    scheerschuim
    gehakt actieverpakking
    eislaatje, kon me niet inhouden,
    boerkool+aardappels aanbieding
    totaal 8.14
    c1000
    brood 4 x
    vla
    saucij
    worst
    melk
    slaatjes 2 x
    scharreleieren
    babydoekjes
    puntjes
    iets wat dubbeldekker heet, maar wat ik niet meer weet wat het is
    totaal 17.53
    aldi
    fubbelfris 2x
    boter 2x
    koekjes 2x
    ships 2 x
    tom blokjes
    pindakaas
    beschuit
    suiker
    leverworst
    cola/sinas 4 x
    nootjes
    vleeswaren 2x
    mayonaise
    broodjes
    cake
    ijsbergsla
    komkommer
    vuilniszakken
    totaal 19.39

    4.50 bij de groenteman,
    (tomaten, heel veel appels, bloemkool voor n euro, gratis banaan voor dochter)
    subtotaal:49,56 YESSSSSS!!!!!!!!! weer onder de 50 euro gebleven, hopelijk redden we het deze week nog met de luiers.......
     
  4. lea

    lea Fanatiek lid

    we gaan eten deze week, in willekeurige volgorde:

    stamppot boerenkool met worst,
    rode bietjes met aardappels en sausijs
    soep met afbakbroodjes
    rodekool met worst met aardappeltjes
    bloemkool met aardappelpuree en kaas'gehaktsaus
    iets met de restjes, spaghetti of wat we nog in de vriezer hebben...

    ik denk niet dat we het redden met de aardappels deze week, en heb geen budget meer over, maar nog wel lege flessen dus die maar even terugbrengen en nog aardappels kopen haha....
     
  5. lea

    lea Fanatiek lid

    gisteren trouwens preischotel gegeten met gehakt uit de oven ook een voordelige maaltijd trouwen.....:D
     
  6. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    wouw 50euro!! Pff knap van je zeg! Dat gaat mij echt niet lukken helaas. Ik probeer het vaak maar kwa boodschappen zijn we toch altijd wel zo 75euro kwijt de laatste tijd. En dan hebben we nog pampers, en we zijn af en toe ook wel laks dat we door de weeks nog wel eens wat extra's halen in de winkel......pff moet dat echt afleren want er blijft zo geen cent over!
     
  7. Joyce1983

    Joyce1983 VIP lid

    8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Oh dat lijkt me idd wel lekker! Maar niet zo lekker voor dochterlief :)
     
  8. lea

    lea Fanatiek lid

    wij waren altijd heel gemakkelijk met patatje halen en shoarma deden we ook regelmatig, maar nu we een budget hebben genieten we er eigenlijk meer van dan toen we het geld zomaar uitgaven..... Het zal niet altijd lukken 50 euro, maar is wel mijn streven... het is een nieuwe hobby geworden haha:D
     
  9. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Hoe lang koken jullie dan eerst de witlof? het is bij mij altijd zo drapperig? of doen jullie het rauw in de oven? nee toch?
     
  10. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ik vind het knap hoor! Dat gaat mij echt niet lukken. Nou moet ik zeggen dat me man ook wel vaak extra's wil. als ik hem dat nou afleer dan zou het misschien lukken. Nog tips om me man zover te krijgen??
     
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Jij hebt er ook meer te voeden he. ;)
    Ik vind het best netjes hoor 75 per week. Wij zitten op 100 euro incl. pampers etc.
    Ik heb dus inderdaad ook iets van 50 euro weekboodschappen (alleen eten) maar wat ik dan tussendoor nog aan brood, beleg, melk, groenten en lekkers haal, dat maakt wel dat ik totaal op die 100 kom.

    @ iedereen: Hoe doen jullie dat? Komen jullie echt maar 1 keer per week in de supermarkt?
     
  12. lea

    lea Fanatiek lid

    @ jongmoedertje uhm geen tips haha, ik probeer wel dat er voor elke dag snoeperij in huis is,( ships en zo) maar de koekjestrommel zet ik bijvoorbeeld niet op tafel maar in de keuken, als je voor je koekje naar de keuken moet lopen wordt het al minder interessant, :cool:, haha. eigenlijk verbruik je als een mens ook veel. Ik had de hele auto vol en dan te bedenken dat heel veel volgende week al weer op is. Ik heb mijn man wel verboden boodschappen te doen( oei wat slecht) maar als hij even wat gaat halen bij de supermarkt is hij zo 10 euro kwijt.....:)
     
  13. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Mmeke; Ik kom inderdaad maar een keer per week in de supermarkt ;)
     
  14. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ja wij zijn met zijn 5en en een hond. Maar 2 van de 3 kids eten niet zoveel dus kosten ook niet zoveel haha. Het is meer manlief die veel kan eten, en k zelf af en toe ook :) Maar 50euro red ik gewoon echt niet, wij halen al het goedkoopst van het goedkoopst. Vooral brood is vaak erg droog wat erg goedkoop is dus daar geef ik dan soms net iets meer aan uit. En vlees is tegenwoordig ook al zo duur....maar voor de rest is alles goedkoop. Maar goed we mogen niet klagen hoor we hebben ook weleens boodschappen gehaald voor 125 en dat was echt te zot!!
     
  15. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Ze krijgen bij mij ook maar 1 koekje, en 1 snoepje. Meer dan genoeg haha.....maar me man kan zo een zak ships leeg snaaien of dropjes. Wij hebben de kofferbak ook altijd vol maar het is zo weer op thuis echt ongeloofelijk. Vooral brood er gaat wel 7 a 8 hele broden doorheen in een week bij ons!!

    Ojaaaa ik moet me man niet na de winkel laten want dan komt ie met zakken snoep enz thuis. Ook fijn als je aan het lijnen bent NOT!
     
  16. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Maar hoe doe je dat dan met brood? Hier gaan er minstens 4 broden doorheen bijv. en vleeswaren, meestal blijven die toch maar een paar dagen goed, toch?
     
  17. lea

    lea Fanatiek lid

    wij hebben een hele grote diepvries, brood vriezen we in, evenals vlees boerenkool patat etc.....
     
  18. lea

    lea Fanatiek lid

    @ jongmoedertje: 7/8 broden daar gaat ook beleg op neem ik aan, dus dan is het logisch dat je meer kwijt bent toch? en je kinderen eten misschien niet veel maar toch wel iets........ ik weet niet of het met 3 kinderen haalbaar is moet je in verhouding zien denk ik. en een hond eet ook wat dus denk dat het bedrag wat jij noemde 75 euro? heel goed is hoor... wij hebben geen huisdieren dus daar ook geen onkosten aan....;)
     
  19. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    volgens mij mogen wij ook wel een grote vriezer aanschaffen zou alleen niet weten waar ik die neer moet zetten haha
     
  20. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Ik koop 3 broden die ik allemaal invries. Voorverpakte vleeswaren in kuipjes van bijv. c1000 zijn wel langer houdbaar.

    Ik kan begrijpen dat als je geen grote vriezer hebt, niet veel brood kwijt kan en daarom bijv. 2x per week naar de super gaat.
     

Deel Deze Pagina