Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    Ja ik kan max 2 broden kwijt in de vriezer.. en verder heb ik een huisje van 80 m2 zonder zolder hihi, even om een beeld te schetsen van mijn opbergmogelijkheden. :(
     
  2. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    Jaaaa me kinderen eten zeker beleg, pasta en hagelslag is niet aan te slepen net als kaars en worst. Dat eten ze hier echt veel op brood! Warm eten doen ze niet veel dus kwa dat is het niet zoveel. Meer het brood en drinken. Wij kopen voor de hond altijd groot in, dus zijn we 1x even wat kwijt maar daar kan ie dan heeeeeeel poos weer mee haha...en hebben we het geld niet voor grote hondevoer dan hebben we goedkope van de lidl waar ie het ook goed op doet die is ook maar 4 of 5 euro geloof ik. Dus de hond kost ook niet zoveel. Ik weet echt niet waar al het geld blijft!
     
  3. lea

    lea Fanatiek lid

    maar een paar dingetjes van 1 euro telt al gauw op, bij super de boer zag ik de boodschappen haast niet in mn karretje liggen zo weinig, en toch 8, 14 kwijt, ik moet wel zeggen, we hebben voor een week goed te eten, maar daar zit dan niet veel voorraad bij, het meeste gaat op.....
     
  4. lea

    lea Fanatiek lid

    oja en ik blijf nu eerst maar borstvoeding geven anders kom ik helemaal niet uit met 50 euro haha
    :D;)
     
  5. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    het is soms ook zo aanlokkelijk he. bij de c1000 vooral de 1euro weken. Dat kan wel mee, en dat kan wel mee......zo makkelijk maar oh zo moeilijk af te leren!
     
  6. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Tot nu toe me nooit aan mijn budget kunnen houden, ga er altijd wel een paar euro overheen.:D
     
  7. emje

    emje Niet meer actief

    de weekmenu van vorige week is anders geworden maar gelukkig wel alles van de voorraad.

    ik ga zo weer boodschapjes halen. ik denk wel dat ik het ga redden met 50 euro voor eten. moet alleen nog wel wat halen voor in het ziekenhuis koffertje dus is het wel een duurdere week. maar dat hoort ook eigelijk niet bij de boodschappen.

    ons weekmenu word (hopelijk):

    vandaag:bloemkool, sausijzen, aardappels en groentesaus
    vrijdag: pizza
    zaterdag: eten bij mams
    zondag: soep met brood
    maandag: hutspot met rookworst
    dinsdag: aardappels, rode kool met appeltjes en gehaktballen
    woensdag: rijst met chicken tonight hawai
     
  8. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wij zijn met zijn 3tjes en 2 poezen.
    Babyvoeding en luiers halen we van het kgb dus dat tel ik niet mee met de boodschappen.
    Poezen krijgen alleen maar "merk" voeding, vind als wij lekker eten dat zij dat ook mogen. Wij hebben daar paar maanden geleden echt een enorme voorraad van gehaald dus dat we nog steeds hebben.
    Ik haal 1 soms 2 keer per week vers brood (als ik voor de 2e keer brood haal ga ik naar de bakker zodat ik geen onnodige dingen ga halen). Eet meestal 2 dagen vers brood en daarna lekker een tosti van maken of roosteren in het broodrooster. In het weekend eten we afbakbroodjes (zijn zo goedkoop!) maar zijn ook gek op ontbijtcrackers of pap.
    Wat betreft vleeswaren; haal ik bij de slager en dan gewoon wat we gebruiken zodat we niks weggooien en ik bewaar ze in een tupperwarebakje. Vleesaanbiedingen haal ik ook bij de slager, ze hebben hier vaak een weekaanbieding voor 5,50 en daar eten wij 4 dagen van! Lekkers haal ik niet elke week in huis. Af en toe een zak chips en koekjes bak ik zelf.
    Vind vers fruit en groente wel belangrijk en daar gaat dan ook het meeste geld aan op. Maar heb ook potjes in huis voor de makkelijke dagen.
     
  9. Ons weekmenu;

    Ma; Macaroni
    Di; Macaroni
    Wo; Spinazie met vissticks
    Do; Sperzieboontjes met kaas-aardappelpuree en een kip/ham/kaas-burger
    Vr; Chicken Tonight
    Za; ?
    Zo; ? Patat ?

    Ik was deze week 30 euro kwijt, maar daar zat dan ook 2x 500gram gehakt, een kilo kip bij, 4 x Mix voor macaroni/spaghetti/lasagne en een voorraadje smaq bij.. Dat was bij elkaar al 12 euro, dus dan heb ik voor 20 euro boodschappen gedaan (want van wat ik hiervoor noemde heb ik alleen 1 keer mix voor macaroni en smaq gebruikt). Luiers zitten daar niet bij, die haal ik altijd van de KBS..

    Wij zijn wel maar met z'n tweetjes, dus daarom waarschijnlijk een stuk goedkoper uit dan de rest hier.. Van een pot groente kunnen wij bijvoorbeeld 2 keer eten, en 2 stukken vlees per avond in plaats van 3 scheelt natuurlijk ook behoorlijk..

    Om de kip en het gehakt in de vriezer te krijgen moest ik mn vriezer trouwens even opnieuw inruimen (alles lag door elkaar ;)) en volgens mij ligt er nog voor zeker een maand vlees in :p Er kwamen een heleboel kipburgers, sateburgers, kipkrokantjes e.d. tevoorschijn waarvan ik niet wist dat ik ze nog had, haha
     
  10. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Ik ga vaak 2-3 keer per week naar de supermarkt. Probeer het nu te beperken tot maximaal 2x om nog brood/fruit/zuivel bij te halen.
     
  11. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    wij gaan altijd maandags na de winkel, maar ik beland vaak door me mannetje vrijdags ook nog in de winkel voor wat lekkers voor de avonden!
     
  12. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    ik vries vleeswaren in, we hebben erg goede vleeswaren op de markt, ga ik 1x in de 4weken naar toe en vries het in, gaat echt prima!
     
  13. Anni85

    Anni85 Fanatiek lid

    14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    En een vriezer in de schuur/berging ofzo?
    Ik vries zelf altijd 3 hele broden in (per week), omdat je op dinsdag en donderdag als ik vrij ben een actie hebt bij de bakker (3 hele broden voor 5,50 euro)
    Ook heb ik standaard in de vriezer: patat, kroketten, frikandellen, spinazie, bladerdeeg, tuinerwten en ijsblokjes in liggen :)

    Ik haal op donderdag meestal voor een hele week eten, was uiteindelijk vandaag 38,45 euro kwijt, maar heb dan tot en met volgende week dinsdag te eten, en heb ook frisdrank, chips, koek en lekkere dingen gehaald.
    Dus hoef pas volgende week weer naar de super :D
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn menu vanaf morgen tot en met volgende week zondag;


    Vrij; Crispy chicken, gebakken aardappeltjes en pompoenpuree
    Zat; Wraps gevuld met Mexicaanse wokgroente
    Zon; Plaatpizza met Italiaanse wokgroente
    Ma; Pindasoep, linzen-wortelstoofpotje met stokbrood
    Di; Rijst, kipshoarma en een salade van peultjes, erwten en paprika
    Woe; Bietjes met appel en speklapjes
    Do; Pannenkoeken
    Vrij; Zuurkoolschotel met rookworst
    Zat; Pasta met tonijn en restjes groenten
    Zon;Couscous met kip, perzik en snijbonen

    Heb alles nog in huis :D Zijn waarschijnlijk iets van 10 euro kwijt voor verse melk, yoghurt en brood. Goedkoop weekje dus!
     
  15. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    heerlijk he, ik ben ook de kasten en vriezer aan het leegeten!
    lekker he!
     
  16. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Zeker lekker :D

    Moet de vriezer ook echt ontdooien dus leeg eten is een must hier.
     
  17. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wauw wat knap dat het jullie lukt! :D ik zit nu zeker aan de 160 met zn 2e!! tja en voor Esmée alleen haar voeding en pampers.. pfff ik moet ook maar eens proberen om me aan een budget te houden..
     
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    @Honeyy; Zeker proberen joh ;) Je kan zoveel leukere dingen doen met je geld ;)
     
  19. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)

    Ik kook het tussen de 6-10 min. ligt een beetje aan de grote van de stronkjes. Bij mij is het geen drap dan.
     
  20. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    #1920 Rosado, 17 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2011
    Boodschapjes zijn weer binnen. Ik had woensdagochtend al brood gehaald en dat bij de boodschappen van vanavond was ik € 50,-- kwijt :D! JEUJ! Ik heb dan dus voor de hele week eten, maar ook wat "duurdere" dingen, zoals Zonnatura jam voor Ayla en vast Aardappel Anders, was in de aanbieding, wat we dan de week na volgende week kunnen eten. Wij eten deze week:

    vrijdag: sla, gevulde stokbrood, hamburgertje
    zaterdag: pannenkoeken
    zondag: boerenkool + kipding (nog in de vriezer)
    maandag: pasta met roomsaus (pasta had ik nog)
    dinsdag: pizza
    woensdag: bloemkool, gebakken aardappels, vissticks (nog in de vriezer)
    donderdag: eten we bij mijn moeder.
     

Deel Deze Pagina