Pure chocolade is heel goed voor je hoor! Allemaal antioxidanten en de lecithine gaat verstopte melkkanaltjes tegen Ik vond er trouwens niks aan dat borstvoeden de eerste maanden. Deed het gewoon omdat kind het nodig had en ik het idee had dat het wel goed was. Het werd leuk toen we gingen communiceren.
Ik lees hier vaak dat een reden is om te stoppen als er weer aan het werk gegaan wordt dat baby niet doorslaapt op de bv en dat is vermoeiend als je 's ochtends vroeg je bed uit moet en fit moet zijn op je werk. Niet dat kv geven de garantie met doorslapen met zich meebrengt, maar dan kan papa ook de fles geven. Die kan ook een fles gekolfde melk geven, maar je snapt wel wat ik bedoel. Als je kind overdag al flessen moedermelk krijgt en dan 's nachts ook nog, zou de overweging kunnen zijn: waarom nog doorgaan?
Laten we eerlijk zijn, zo makkelijk/leuk is kolven op het werk toch ook niet? Ik vond het af en toe best pittig hoor. Ik heb gekolfd tot e lise 14 maanden was, toen was ik het kolven zat. Ik vond het echt niet altijd makkelijk. Ruimtes zoeken (op het werk geen probleem, maar ben niet altijd op kantoor). Altijd thuis nog bijkolven omdat ik op het werk niet genoeg kolfde voor de volgende dag. Het werk steeds onderbreken, slepen met die spullen. Is toch niet altijd leuk, als je op je werk geen geschikte ruimte hebt (ik weet dat het verplicht is, maar soms is het er gewoon niet). Voor mij is het geen reden om te stoppen, maar ik kan mij best voorstellen dat er moeders zijn die ertegen op zien en dan liever stoppen. Ik zou dat niet direct als gemakszucht omschrijven.