hoe gaan de MANNEN om met beeb-wens?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door klingel, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ladies,

ik ben benieuwd naar hoe jullie mannen omgaan met de zwangerwordwens.
    ik bedoel, praat hij erover? leest hij boeken? wil hij weten wanneer je ei springt? huilt hij mee als je ongi wordt? is hij enkel blij dat hij zoveel mag/moet klussen? of baalt hij van al dat gedoe eromheen?

een topic om over 'hoe gaat de man ermee om, en met ons', dat heb ik hier nog niet gevonden (correct me if i am wrong ;) ) en eigenlijk lijkt me zo'n topic wel op zn plaats.

want heey, ookal begrijpen we elkaar soms niet; we hebben elkaar wél nodig... ten eerste qua ei en zaadje! :p

we kunnen dan wel niet in hun hoofden en harten kijken; misschien dat we via de verhalen van anderen hier toch wat meer kijk krijgen op de wondere wereld van onze zaadjes-leverancier (en veel meer dan dat natuurlijk *hartje*)

liefs
    klingel.

2. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hi!

Leuk topic!
    Mijn vriend leeft ontzettend met me mee, maar vind het af en toe ook best lastig. Wij zijn nog niet zo lang aan het proberen, maar hij vind het net als ik erg spannend elke keer dat ik ongesteld moet worden en dat niet wordt (zie mijn cyclussen, tot nu toe elke keer langer, dus spannend!)

Hij weet dan ook nooit goed hoe hij moet reageren als ik negatief getest heb of de duivels zijn gekomen.
    Maar we staan er nu toe allebei nog erg positief tegenover en het min of meer verplichte klussen staat ons allebei nog steeds niet tegen gelukkig!

Ben benieuwd naar de rest van de reacties!

Liefs Lana

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij zijn nog niet serieus bezig, begin 2009 gaan wij pas voor het echie klussen ;)

Maar hij kijkt er net zo naar uit als mij. Staat in de logeerkamer te bedenken waar het wiegje en de commode komen te staan :) en is nu al geinteresseerd in hoe mijn cyclus in elkaar steekt.

Dus ik denk dat dat dalijk helemaal goed gaat komen :D

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Mijn mannetje leeft ook heel erg mee. Ik vind het voor hem vaak nog erger dan voor mij als het weer niet gelukt is. Hij is dan ook echt even down.

5. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi

Mijn man leest hier ook wel eens mee. Nu het iets langer duurt wil hij ook graag wat meer weten over het hoe en wat van zwanger worden. Hij wil het echt net zo graag als ik en stond er meteen voor open toen ik aangaf naar de dokter te willen toen het na een jaar nog niet gelukt was.

We zijn er (gelukkig) beiden vrij rustig onder als het weer niet gelukt is, maar we zijn nu wel voorzichtiger geworden met het plannen maken voor als de baby er is.

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mijn man is veel te nuchter :). Hij wil ook heel graag nog een kindje, maar is er verder niet zo mee bezig. Hij kan zich volgens mij ook niet goed voorstellen hoe ik me voel als het weer niet is gelukt.

Hij is wel bereid om mee te gaan naar de ha als het na een jaar niet is gelukt. Volgens mij meer om van mijn gezeur af te zijn. Hij gelooft namelijk dat er niets aan de hand is (we hebben tenslotte al een dochter en toen waren we heel snel zwanger - voor mij juist reden te meer om te geloven dat er nu iets aan de hand is...) en dat onze tijd nog wel komt.

Jullie snappen dat we dus nog wel eens botsen.........

Pim

7. bolleke25

bolleke25 Actief lid

26 jun 2008
    125
    0
    0
    hey

Mijn ventje is er, denk ik, wel veel mee bezig.
    Maar dan niet als ik er bij ben. Op zijn eentje dan.
    Maar als wij bvb samen naar een markt gaan, dan kijkt hij wel in alle maxicosis en bekijkt hij wel welke buggy hij mooi vind.

Hij vraagt zich niet af wanneer ik vruchtbaar zou kunnen zijn, en als ik mijn regels krijg, dan zegt ie gewoon: volgende keer beter.
    Maar volgens mij is hij er wel mee bezig op zijn eentje.
    Heb hem ook al betrapt dat hij hier aan het lezen was, dus...

Mannen durven zo hun gevoel niet bloot geven zeker :(:

Maar onthoud wel, zij willen evengoed een beebje netzoals wij!

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Hey hallo,

Mijn vriend is er ook steeds meer mee bezig...elke maand dat het niet is gelukt is hij meer teleurgesteld...hij gaat ook altijd mee naar de gyn...

Van de week zei hij zelfs dat hij geen koffie en redbull meer gaat drinken...want dat had hij o pbabayboom gezien...schattig he...

Ik weet zeker dat mijn vriend het even graag wil als ik en dat hij mij in alles steund....

9. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Hoi Meiden,

Ook mijn mannetje leeft erg mee, alleen heeft hij wel zoiets van, het komt wel... Terwijl ik zoiets heb na elke keer dat het niet lukt, wanneer gebeurt het nou?
    Hij troost me elke keer weer als ik ongie wordt en als ik het moeilijk heb met de MK die ik in maart heb gehad. Hij weet heel zeker dat het ons gaat lukken, maar leeft ook erg met me mee.

10. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Heey Klingel (en andere meiden)!
    Wat een leuk onderwerp! Ben ook wel erg benieuwd hoe die andere kerels reageren!

Mijn vriend toonde eerst niet zoveel interesse enzo (maar van hem hoefde het ook nog niet allemaal zo). Toen hij eenmaal aan het idee gewend was (ik denk dat dat 't 'm was) was hij helemaal enthousiast! Wij praten er wel redelijk veel over, denk ik. Maar dit komt misschien ook wel omdat allemaal mensen om ons heen zwanger zijn. Hij vraagt nu ook of ik al ongi ben geworden en baalt dan ook echt wel. Hij is wel erg nuchter (ben ik trouwens ook), dus dan is het wel zo van: volgende keer beter! En dat 'verplichte' klussen heeft hij geen problemen mee! haha...

Liefs

11. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mijn man leeft enorm mee.
    Hij wil altijd weten wat mn ovu testen doen.
    Die liggen hier dus ook altijd op de kast zodat hij het zelf kan zien.
    Hij vraagt zelfs rond mn ei hoe mn temp is!

Hij zoekt op internet naar spulletjes voor babies in kever vorm (meneer is gek van volkswagen kevers, dusvandaar ;) )

Hij rookt niet meer, hij drinkt niet meer.
    Hij zou zelfs ander ondergoed aandoen moest dat beter zijn ;)

Het klussen vindt ie op zich wel leuk, maar het moeten vindt ie wat minder.

Hij komt met namen thuis die die leuk vind, kijkt in de winkels naar leuke baby kleertjes en speeltjes.

Hij leeft dus echt super mee :D
    Hij is er soms nog meer mee bezig dan mij ;)
    Maar goed, hij was dan ook degene die zn hele leven al kindjes wilde en ik pas sinds kort.

12. Marietje83

Marietje83 Actief lid

12 jul 2008
    479
    0
    0
    Mijn man is nogal nuchter, maar is er wel mee bezig denk ik. Hij pest me een beetje als ik weer iets heb verzonnen voor 'als' we een baby hebben. Ik mag niet naar programma's als babyboom kijken, want dat is niet goed voor me. Als ik er dan naar blijf kijken gaat ie toch mee kijken... :confused: :(: Hij komt ook met namen (die ik vervolgens weer niet mooi vind en andersom) en waar je de baby spulletjes gaat halen en hoe we de kamer zouden inrichten.

Hij denkt natuurlijk ook dat het meteen raak is en dat we er niet lang over gaan doen, o, ja, en het wordt een jongetje! ;) :rolleyes:

Denken alle mannen dat hun zaad echt super is en dat het gewoon moet lukken?

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi Klingel, leuk onderwerp! En bedankt voor je lieve berichtje!

Toen ik dit forum ontdekte was mijn man vooral bang dat ik erg door zou draaien. Maar dat is niet gebeurt gelukkig. :D

Verder is hij net als ik, we fantaseerden al heel lang over het krijgen van een kindje. Hij houdt gelukkig niet bij wanneer de vruchtbare dagen zijn, maar als ik het vertel, volgens mij ben ik vruchtbaar, dan heeft hij wel veel zin! We doen het niet verplicht iedere dag of om de dag, maar gewoon wanneer wij willen, anders werkt het ook niet.

Hij is wel nuchter, komt het nu niet, dan wel een andere keer.

Nu mijn zwangerschap niet goed is gegaan leeft hij heel erg mee, maar logisch, hij beleeft het wel heel anders dan ik, want ik voel me nog heel zwanger...

14. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Het was voor ons (lees: voor hem) moeilijk om de
    stap te zetten van: NU gaan we ervoor.
    Ik begon wel over het onderwerp kinderen en de wens om zwanger te worden. Hij ging er de ene keer op in en de andere keer praatte hij er snel overheen.
    Maar we zitten in de 1e ronde! :D

Seks hadden we sowieso wel 4 keer in de week, dus nu ook gewoon. Ben expres niet begonnen over m'n eisprong en vruchtbare dagen.
    Hij vroeg gister wel wanneer ik nou precies ongesteld moet worden. Maar ik denk dat hij stiekem hoopt dat het niet gelijk de 1e keer raak is. ;)
    Toch een beetje wennen/angstig.. Haha!
    Maar we zullen het zien...

En nu nog steeds trouwens, ene praat hij mee over kindjes en toekomst, andere keer weer niet.
    Ik kan er veel verder in dromen! Zie het al helemaal voor me. Dat laat hij nog niet merken, maar hij is nuchter en geen dromer.
    Als ik zwanger zou zijn, dan wel! Dan gaat hij zich er wat meer mee bemoeien..

Oja, hij vroeg wel dingen als: nu mag je niet meer drinken? Moet je nu ook anders gaan eten? Wanneer kun je zo'n test doen?
    Lieverd.. :)

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja, ook mijn vent is er wel mee bezig, vraagt regelmatig hoe het met de buikpijn is enzo. Heb van tijd tot tijd nogal last van krampen, meestal tussen eisprong en ongesteldheid. Vraagt ook wanneer ik ongesteld zou moeten worden enzo. Klussen vindt ie helemaal niet erg :D

Wel gaf hij aan dat "we" er nu meer mee bezig zijn. Toen zijn dochter er kwam, waren hij en zn ex er niet echt mee bezig. (ze waren alvast gestopt met de pil, omdat het wel even kon duren.... eerste keer raak, geloof ik) Dus wel kinderwens, maar nog niet direct, eerst maar trouwen enzo. Nou ja, zij stonden dus met zn 3tjes op t stadhuis.

Verder gaat hij ook wel kijken naar meubeltjes enzo, we waren voor een vriendin even cadeautjes zoeken.... ja... die wandelwagen vind ik wel mooi... oh ja,... en ik heb ook al een leuk kamertje gezien :D

16. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Wij zitten inmiddels in ronde 11 en mn vriend troost me ook steeds als ik weer ongi geworden ben en er heilig van overtuigd ben dat ik vast "stuk ben van binnen" dan probeert ie me altijd wel weer moed in te praten en soms een grapje of iets liefs doen zodat ik niet meer verdrietig ben.

Zijn zaad is al onderzocht en alles was perfect en hij vind nu idd ook dat ie superzaad heeft haha :) Ook heeft ie het over de namen en natuurlijk word het een jongen zodat ie lekker kan voetballen en ravotten en een meisje word geloof ik totdat ze 40 is opgesloten want ze mag niet met jongens thuis komen die hij niet mag en aangezien nu al niemand goed genoeg is! Dus jij fantaseert er lustig op los wat ik heel leuk vind!

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn vriend vindt het erg leuk en we praten veel over wat we gaan doen als we straks voor het "echie" gaan klussen enzo.. (zo mag ik van hem vanaf begin af aan niet meer in achtbanen enzo :) ) maar hij is wel heel onzeker of hij het wel goed kan doen als de baby er eenmaal is... hebben jullie mannen dat ook?

18. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Nee die van mij denkt er heel makkelijk over alsof het heel makkelijk gaat zijn maar nu ik een neefje van 5maanden heb en we die bijna dagelijks zien piept ie wel anders haha

19. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    mijn mannetje, was in het begin zo van we zien het wel, maar later toch wel teleurgesteld als het niet gelukt was. zelfs zo erg dat ie een keer een flike trap tegen de vuilnisbak gegeven heeft met als gevolg dat dat vuilnisbak een fikse deuk heeft opgelopen ;) maar goed we zijn ook al een tijdje bezig in het ziekenhuis enz.

20. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hij leest er niet over zoals ik dat doe maar hij vindt het wel bere interessant. Samen alvast namen bedenken en inderdaad kijken hoe we de baby kamer in gaan richten ;) Daarnaast is het echt een enorme lieverd als ik weer ongesteld ben geworden. Gaat helemaal goed komen hier :)

Deel Deze Pagina