Wie werkt er nachtdiensten in de zorg? even wat vragen.. Hoe laat begint je dienst en hoe laat stopt ie? Is het fijn/ te doen om bv 2 of 3 nachten achter elkaar te werken of liever verspreid over een week? Hoe lang slaap je gemiddeld als je uit een nacht dienst komt? Omdat je s'nachts werkt verdien jedan extra? En vind je het leuk of vreselijk? waarom? Ik zit er heelerg aan te denken om nachtdiensten te gaan werken vandaar. Alvast bedankt
Ik heb ze liever niet. Het voelt alsof je een paar dagen kwijt bent. Ik werk dan van 23.00 - 7.00. Maar ik slaap overdag wel goed gelukkig. 8- 9 uurtjes. de nacht zelf is de ene keer saai, de andere keer wat leuker. maar ik ben dan maar alleen. soms neem ik een dvd mee. Het verdiend natuurlijk wel meer
Ik heb ze in het verleden veel gedraaid nu nog zo af en toe eentje (afgelopen nacht toevallig) Ik werk in de lich. gehandicaptenzorg. de dienst is bij ons van 23.00-7.00, dit is een waakdienst. Ik doe er liever niet meer dan 2 achter elkaar omdat overdag slapen niet mijn sterkste punt is, maar heb ook een collega die er het liefst gelijk 4 doet. Ik ben ong om half 8 thuis, ga ik dan meteen naar bed dan ben ik tussen 11 en 13 uur wel weer op. Ga ik niet meteen naar bed dan komt het er ook niet meer van en heb ik halverwege de middag een serieuze dip In de nacht verdien je extra ja, weet alleen niet uit mijn hoofd hoeveel, 45% ofzo dacht ik(zon en feestdagen 60%) Ik heb er nooit een hekel aan gehad, bij ons is het over het algemeen geen hele drukke dienst, dus het is redelijk 'easy money', uitzonderingen daargelaten. En je loopt alleen op 20 man dus het is ook ff jouw eigen toko op dat moment, vind ik ook wel es fijn. Maar heb ook collega's die er ronduit een hekel aan hebben.
Ik werk ze normaal ook (zorg) van 22.35u tot 7.05. (ben de hele dienst wakker dus geen slaapdienst..)Werk in bejaardenzorg.. Ik vind het niet de leukste diensten omdat je s'nachts leeft en overdag slaapt. In de winter bijv zie je dan soms gewoon geen daglicht!! Ik kan redelijk slapen mits er geen herrie buiten is (zomers dus slechter slapen door licht en spelende kinderen etc) Winter juist beter... Ik ga wel meteen om 8u/ half 9 naar bed en slaap gemiddeld tot 16u. Behalve de dag dat ik eruit kom dan zet ik wekker om 12u want dan zit ik weer in een redelijk normaal ritme meteen.. Het verdient wel meer maar niet mega en je geeft er je sociaal leven bij op als je het vast gaat doen..Ik draai ze hoogstens een paar keer in het half jaar en dat vind ik meer als genoeg.. Verder zijn de nachten als je niet veel werk/bellen hebt erg rustig en saai..(ik werk alleen). Dus denk er goed over na het moet echt bij je passen of je zoveel voordeel opleveren mbt opvang etc. voor je eraan begint! Succes!!
Ook ik werk in de nachten. Meestal 2 of 3 achter elkaar. Ik vind 3 genoeg ondanks ik goed slaap. Begin om 22:45 uur tot 07:15 uur. Lig meestal rond 08:30 uur in bed en slaap dan tot een uurtje of 16:00 uur. Als ik mijn laatste nacht heb gewerkt kom ik om 13:00 uur uit mijn bed. Vind de nachten heerlijk om te doen. even weg van de dagelijkse drukte die op onze afdeling kan heersen.
ik heb ook veel nachten gedraaid gedraaid, gemiddeld 3...maandagavond er om 23 uur in en donderdag om 7.30 uur weekend vieren... 1e nacht sliep altijd ff voor, net na het eten naar bed en dan rond 21.30 uur er weer uit...volgende ochtend niet meteen naar bed maar eerst hondjes uitgebreid uitlaten, krant lezen, nog wat eten, beetje computeren....en dan tegen een uur of 11 pas naar bed...en dan 's avonds zo laat mogelijk er weer uit...ik draaide dus echt mijn ritme om...en dan is het prima vol te houden... sja en als de nachten rustig zijn kan je een puzzelboekje of je laptop meenemen... oh en ik gemiddeld 500 euro bruto extra ORT per maand...toch leuk...
oh nee, heb een heel verhaal getypt wat nu weg is :x De verkorte versie opnieuw.. Ik werk nu sinds juli uitsluitend nachtdiensten. Ik heb hier toen ook een topic met vragen over geopend en dat heeft mij wel over de streep getrokken om het gewoon te doen. En het bevalt geweldig, zelfs zo goed dat ik absoluut niet meer terug wil naar de dagdiensten. Ik moet wel zeggen dat ik in de ambulante nachtdienst werk, in de thuiszorg op precies te zijn. Dus ik maak 's nachts veel kilometers en ben bijna de hele nacht wel bezig. Ik werk 2 vaste nachten in de week (achterelkaar) Voorheen werkte ik gemiddeld 4 diensten in de week, soms hele dagen, soms alleen ochtenden. Ik vond het zo'n gesleep met de kinderen, vaak oppas nodig en ik moest om het weekend werken. Dan was mijn mannentje lekker vrij en moest ik weer werken. Vreselijk vond ik dat. De werkdruk ligt hoog in de thuiszorg en omdat je ambulant bent heb je ook regelmatig te maken met openstaande bruggen en drukte op de weg. kostbare tijd waardoor je meteen weer achter de feiten aan loopt. Ik vond het erg druk en had geen plezier meer in mijn werk. Nu werk ik dus 2 nachtdiensten in de week en ik heb er zoveel voor terug gekregen! Er is nu rust! Geen gevlieg meer met de kinderen en ik hoef maar 1 weekend in de maand te werken. Daarbij alleen zaterdag en zondag nacht, dus ben de hele zaterdag altijd nog vrij! Als ik 's nachts moet werken ben ik de hele dag dus nog vrij, ik ga zelf altijd wel even 2 uurtjes voorslapen maar dat doen mijn collega's niet. Dan begin ik 23.00 uur tot 7.00 uur. Voor 8.00 lig ik altijd wel in bed en slaap ook vrijwel meteen. Dan slaap ik tot ongeveer 15.00/16.00 uur. De kinderen zijn dan nog bij de oppas en ik heb ik de handen vrij om even de bovenverdieping schoon te maken. We eten dan meestal makkelijk en 's avonds doe ik ook geen gekke dingen. Meestal lekker tv kijken. Dan dus weer een nacht werken en de volgende dag (dag 2) slaap ik tot 13.00/13.30 uur omdat ik dan alweer uit de nacht kom en 's avonds weer gewoon moet slapen. Ik ben dus van 4 dagen oppas naar 1,5 dag oppas gegaan. Ik vind de nachtdiensten echt heel goed te doen en ik kan overdag prima slapen (wel met oordoppen) Doordat je 40% extra verdiend kon ik van 20 uur in de week naar 16 uur gaan (= 2 nachten) Ik vind het heerlijk om in de nacht te werken, het is lekker rustig, bijna geen verkeer in de nacht en de zorgvraag is natuurlijk heel anders. Je hoeft niet te wassen e.d. Het zijn meestal korte en simpele momenten. Ik was vantevoren bang dat ik het contact met collega's zou missen maar in de thuiszorg is dat al niet heel veel. Je krijgt 's nachts juist wel hele dierbare momenten met de zorgvragers terug waardoor ik op dit moment geen collega's mis. Toch nog een heel verhaal geworden, als je vragen hebt stel je ze maar. Kun je eventueel terug keren in je huidige functie als de nachtdiensten niet bevallen? Of werk je op dit moment niet? groeten van een nachtvlinder
Dit was toen mijn topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/265456-wie-ervaring-nachtdiensten-kleine-kinderen.html
ik doe gemiddeld 3 nachtdiensten per maand. Ik werk als verpleegkundige. Ik vind het gewoon verschrikkelijk, ik kan heel moeilijk slapen overdag en ben dus echt gebroken na 3 nachten. Wij werken van 20u30 tot 7 dus echt lange nachten, en geen waakdienst, ik moet dus echt wakker blijven en heb best veel werk s nachts. Ik verdien in de week 30 % extra, op zaterdag 45% extra en op zondag of feestdag 50%
Wow ! Dat zijn écht lange nachten Ik werk zo heel af en toe een nachtje. Omdat het zo weinig voor komt, vind ik het niet zo heel erg. Onze nachtdiensten zijn van 22.45-7.15 uur, en we werken alleen ( er is wel een slaapwacht aanwezig, die je wakker kunt maken in noodgevallen ). Ik weet niet wat het exact meer verdient, maar het is idd wel meer als een dagdienst. Ik heb wel eens meerdere nachten achter elkaar gewerkt en dat vond ik behoorlijk pittig. Heb altijd wel een dag of 2 nodig gehad om bij te komen. Zo met 1 nachtje is het wel te doen. Ik slaap na een nachtdienst tot een uurtje of 12, zodat ik daarna gewoon weer in mijn ritme zit.
Ik werk ongeveer 3a4 nachten (achter elkaar) per maand. Ik ben verpleegkundige in de psychiatrie en op de afdeling is 's nachts weinig te doen. Na mijn werkzaamheden vul ik mijn tijd met internetten, schoonmaken, dossiers lezen ed. Vaak vind ik het wel een fijne onderbreking omdat ik dan even echt de tijd heb om alle dossiers te lezen en om even bij te komen van de dagelijkse hectiek op de afdeling, maar 4 is echt het maximum. Overdag slaap ik meestal goed, maar heb het gevoel dat mijn dag veeeeel korter is dan 'normaal' Ik werk van 22.30 tot 7.30. Daarna slaap ik van 9.00 tot 16.00 en ik ben de hele avond kapot! We eten dus altijd makkelijk en aan het huishouden doe ik in die dagen vrijwel niets. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om iedere week 3 nachten te draaien, maar als je het wel doet zou ik voor 3 aaneengesloten nachten gaan. Anders blijf je constant je ritme omdraaien.
Ik heb een aantal jaar in de zorg gewerkt en ik vond/vind de nachtdiensten vreselijk! * Ik slaap heeel slecht als ik de verantwoordelijkheid heb over 24 mensen.. * De diensten begonnen om 16.30 tot de volgende ochtend 09.30 * Ik kon niet slapen als ik thuis kwam, maar om 2 uur kakte ik in en vervolgens lag ik om 8 uur in bed.. Gezellig voor m'n man.. * Ik had verschrikkelijke collega's, daar zal het ook veel mee te maken hebben gehad.. Nu met een kleine moet ik er echt niet aan denken om nachten te draaien..
Ik heb ze in het ziekenhuis gedaan en vond het niet de leukste diensten. Ik werkte van 23:15 tot 7:45 uur samen met 1 andere collega. Dat kon supergezellig zijn, maar als het net wat minder klikte was je wel op elkaar aangewezen... soms kon het heel druk zijn al we een zieke patiënt hadden... als je daar druk mee bent en je kan eigenlijk niet weglopen en ondertussen bellen er 5 anderen die niet kunnen slapen, moeten poepen of plassen, pijn hebben, een infuuspomp die begint te piepen.. enz enz Anderzijds kon het ook te rustig zijn, dan had ik moeite om wakker te blijven. De werkzaamheden vond ik ook niet zo leuk. Veel "belletjes lopen" en simpele dingen zoals mensen op de po etc, kasten aanvullen, medicijnen uitzetten, administratie... Overdag zette ik geen wekker ( had toen nog geen kids) en sliep ik van 8:30-13 uur vast en daarna hazeslaapjes tot ca 16 uur. Rond 23 uur stortte ik vaak dan wel in, maar moest ik vaak nog een nacht Niks voor mij dus... Ik had wel collega;s die er goed tegen konden en weinig slaap nodig hadden. Die gingen smiddags dus nog boodschappen doen, hun sociale leven bijhouden etc. Die deden 7 op en 7 af. Het verdient ook goed. En doordat je "alleen" de toko runt kan je helemaal je eigen tijd indelen, als alle klussen aan het einde van je dienst maar af zijn. Kan ook weleens lekker zijn! Succes!
Iedereen bedankt! @butterfly ik werk nu in de thuiszorg, maar ik vind het zoo rot, al die kleine korte diensten, soms 2x per dag. Ik denk dat ik er heel goed tegen kan nachten werken. Bij onze thuiszorg hebben ze geen nachtdienst dus moet ik ergens anders gaan werken, maar er zijn veel vacatures dus als ik t nix vind heb ik vast snel iets anders. Ik zou dan ook het liefste 2 nachten willen achter elkaar. Bedankt voor je antwoord, ga nu denk ik echt actief zoeken!