Heliumballon, hoe snel kapot?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sukke, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Onze zoon heeft vanmiddag een heliumballon gehad op de kermis. Hij is er helemaal wild van en als hij hem te pakken heeft probeert hij hem, met zijn nageltjes, nog beter vast te pakken. Op die manier heeft hij al eerder een gewone ballon kapot gemaakt. Niks aan de hand natuurlijk.

Maar goed, hoe gaat dat met zo'n helium ding...??? Lijkt me een grotere knal.

Wat denken jullie, zou dat ding het kunnen hebben of niet?

2. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou er persoonlijk geen risico mee nemen,

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Opzich is helium redelijk onschuldig. Het is niet giftig, en reageert ook nergens mee. En zolang er maar genoeg zuurstof tussen de helium zit (wat bij een knal wel gemengd wordt), dan is het ademen ook geen probleem. Zeker niet als het maar om 1 teug gaat..

Is het zo'n folieballon, of rubber? Vraag me af of die folieballon echt harder knalt dan gewone ballonnen. Vaak zijn die folieballonen niet zo idioot hard opgeblazen zijn. Rubberballonen zoals normaal staan veel meer onder spanning. Dus dan is de knal juist groter..

Maar gezien de leeftijd van je jochie zou ik ook voorzichtig zijn. Ook al kan helium geen kwaad, en knalt zo'n folie-ballon niet zo heftig..

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

geeft geen fnal hoor loop langzaam leeg. ervaring genoeg hier doen we het iedere keer weer en iedere keer sloopt hij ze. er inbijten er boven op gaan liggen, hij heeft er nog nooit een knal van gehad

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Amfy: Dus ook niet als hij er met zijn nageltjes in probeert te pakken?

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee de folie is heel dik dus daar gaan de nagel niet snel door heen. en de ballonen staat niet zo onder druk als bij een rubber ballon

Deel Deze Pagina