Al een tijd flauw, slap, licht in 't hoofd, oorsuizen e.d.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Joaney, 26 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Ik heb dit een paar keer in de week 's morgens. Ik weet niet meer wanneer het begon, ik geloof tussen week 12 en week 14.

Na het douchen, fohnen en aankleden heb ik de kracht niet meer in mijn armen om me op te maken. Ik zit dan echt te trillen en ik heb een doof gevoel in mijn oren.
    Dan ga ik liggen en daarna naar beneden om iets te eten, maar nog steeds ben ik dan slap en licht in 't hoofd. Ook heb ik het dan kei-warm en zweten en heb het gevoel dat het eten er net zo hard weer uit gaat komen.

Kan dit kwaad? Ik ben bang dat ik op een gegeven moment een keer ga flauwvallen of zo..
    Ik werk nog fulltime en hoop niet dat mij in de auto op de heenweg naar het werk iets overkomt omdat ik me niet kan concentreren op de weg.

Wat kan ik er nog meer aan doen, dan wat ik al doe (liggen en eten)?

Alvast bedankt voor je hulp!

Liefs, Jo.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jo,

het hoort bij de zwangerschap, is vervelend maar kan geen kwaad.
    Tips: eet en drink regelmatig, dus 6 keer per dag eten (ipv 3 keer) en veel drinken (minimaal 2 liter).
    Als je je flauw voelt, gaan zitten, hoofd tussen je benen, en wat eten.
    Laat de deur open van de badkamer en doe de verwarming uit daar, dan heb je er minder snel last van, douche ook niet te warm. Het heeft te maken met je schommelende bloedsuikers en de verwijding van je bloedvaten, en verlaging van je bloeddruk, komt allemaal door de zwangerschapshormonen. Zorg ook dat je wat eet voor je gaat douchen en maak het hele ritueel niet te lang.
    Je hoeft niet bang te zijn dat het je overkomt onderweg, het heeft te maken met lang staan in een warme vochtige ruimte, dan heb je er veel eerder last van.

Mirjam

3. Joaney

Joaney Actief lid

15 aug 2006
    455
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Dank je voor je reactie! Ik voel me nu heel wat geruster nu je duidelijk hebt gemaakt waar het van kan komen. Ik ga er direct wat aan doen!

Liefs, Jo.

Deel Deze Pagina