Hallo allemaal, Ik ben afgelopen zaterdag bevallen. Ik wil heel graag bv geven met de kraamverzorgster leggen we hem om de 3 uur aan met een tepelhoedje daar zuigt hij wel goed aan. En heb nu ook een kolf maar er komt geen 1 drup uit waarom is dat zo? en kan het zijn dat ik gewoon helemaal geen bv krijg? Ik wil hem zo graag bv geven
Het duurt altijd even voordat de borstvoeding op gang komt, en bij sommigen gaat dat iets minder snel dan bij anderen. Bijvoorbeeld heeft het bij mij echt wel een dag of 5 geduurd voordat de 'witte motor' op volle toeren begon te draaien. En nu geef ik al bijna zes maanden volledige borstvoeding. Je hebt een zware bevalling gehad, en dat zal ook wel meespelen (ik lees zo af en toe mee bij de baklava's). Geef je lichaam gewoon nog even de tijd en vertrouw erop dat het echt wel goed komt. En maak je vooral niet teveel zorgen om de opbrengst met het kolven. Babies zijn er gewoon veel beter in, dus dat er niets uitkomt met kolven betekent niet dat je kleintje niets binnenkrijgt. En kolven moet je ook 'leren', naar verloop van tijd zal het steeds beter gaan. Wat ik zou aanraden is misschien iets meer aanleggen, want dan krijgt je lichaam meer signalen dat er melk nodig is. Neem voldoende rust (voor zover dat lukt met een kleintje, hehe), en eet en drink genoeg. Mocht je het echt niet vertrouwen kun je altijd extra hulp inschakelen van de kraamverzorgende of misschien een lactatiekundige. Veel succes!
Even heel in het kort. Dat er met een kolf niets uitkomt wil niet zeggen dat je geen melk hebt ! Een kindje of een kolf aan de borst is heel anders. Mag ik vragen waarom je met een tepelhoedje voed ? Dan komt de melkproductie n.m. wel moeilijker op gang. Je krijgt n.m. minder snel een toeschietreflex en ook je kindje kan moeilijker de borst leeg krijgen. Als de borst niet goed en niet vaak word geleegd word er ook niet (veel) melk gemaakt. Borstvoeding is n.m. een kwestie van vraag en aanbod. En mag ik vragen waarom je nu probeert te kolven ? Ik denk dat het verstandig is dat je contact opneemt met een lactatiekundige IBCLC als je alle voedingen met een tepelhoedje doet. Het kan n.m. wel maar je moet wel extra goed opletten of je productie wel goed op gang komt. Op www.borstvoeding.nl kun je wel een linkje vinden naar een lk.
Niet zo verdrietig meid. De eerste paar dagen moet de bv nog goed op gang komen. Zeker met kolven komt er dan weinig tot niks uit. Probeer eerst maar gewoon de borst te geven en laat die kolf lekker links liggen. Veel huid op huid contact, veel aanleggen. Zorg dat je veel drinkt en veel kan rusten. Het komt echt goed.
Probeer zonder tepelhoedje te voeden, dan kan je kind veel beter zuigen. En consulteer, zoals Nemo ook al zegt, een lactatiekundige, deze worden door bijna alle zorgverzekeraars vergoed.
Ik geef ook al meer dan 6 maanden volledig borstvoeding met een tepelhoedje. Ik had de kleine tepels zodat mijn zoon niet goed kon vasthouden. Vanuit het ziekenhuis geen hoedjes meegekregen en daarom zelf gekocht. Het ging helemaal niet goed, veel tranen en stress. We hebben er een lactatiekundige bij gehad. Ik had een verkeerd hoedje. Binnen 5 minuten had ze het probleem opgelost. Ik heb een hele stille huurkolf (dubbel) gehad en na een week was het helemaal klaar. Mijn advies, bel een lactatiekundige, dat scheelt een heleboel stress. Succes ermee.
Bij mij wilde het ook niet lukken. Ik heb toen een professionele kolf met een zware motor gehuurd van een lactatiedeskundige, en het kwam er uit! Heel veel! Na een week ben ik overgegaan op een gewone kolf. De professionele heeft het bij mij goed op gang gebracht.
Helaas ligt de kleine Batuhan in het ziekenhuis aan de beademing, dus is Tirtilisko nu voornamelijk bezig met het herstel van haar kleintje. Of het met de borstvoeding goed is gekomen weet ik niet maar het belangrijkste is natuurlijk dat Batuhan beter wordt! Tirtilisko als je dit leest: heel veel sterkte voor je kleintje, ik duim voor jullie!
meiden even heel snel ik ga zo weer naar het ziekenhuis ben vandaag iets later. Mijn zoontje ligt op de ic ik kolf daar af er komt max max max 20 cc en dat van beide borsten. DUs nog steeds erg weinig maar ze zeggen dat stress ook een grote rol speelt. Als mijn zoontje maar weer beter wordt maar als ik afkolf dan lijkt het net als of ik toch nog iets voor hem kan doen
Nog steeds spannend dus ! Stress heeft idd een negatieve invloed op je productie. En je doet nu juist heel veel voor je mannetje ! Als je weinig borstvoeding geeft word die melk geconcentreerder. Er zitten dus meer antistoffen in minder melk. Iets wat je zoontje nu vast en zeker goed kan gebruiken.