Langer zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Toufaylah, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toufaylah

Toufaylah Lid

17 mrt 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    #1 Toufaylah, 12 jan 2017
    Laatst bewerkt: 12 jan 2017
    Goedenavond dames, een vraagje..

Kun je langer zwanger zijn dan je denkt? Ik had 4 dagen voor NOD een positieve test, 2 dagen daarna weer getest en deze liep op, 1 dag na NOD getest en dit was een knaltest. 2 dagen voor de eerste test had ik een negatieve test, kun je ondanks dit toch langer zwanger zijn dan je denkt?

Ik heb namelijk altijd een cyclus van 29 dagen, de maand voor ik zwanger werd was deze ineens 26 dagen (ben wel eens ooit een dag te laat geweest, maar nooit 3 dagen te vroeg). Vroeg me af of het mogelijk is dat ik langer zwanger ben dan 4 (bijna 5) weken. Heb namelijk in de avond een opgezette buik en dat lijkt me super vroeg!

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.062
    17.019
    113
    Kan altijd, natuurlijk. Maar gezien je een negatieve test gehad heb, is het denk ik een kwestie van enkele dagen, als het niet zou kloppen :)
    Bij de eerste echo zul je het horen!

Gefeliciteerd trouwens :)

3. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt altijd langer zwanger zijn dan je denkt, tenzij je een vruchtbaarheidsbehandeling zoals IVF of ICSI hebt gehad. Je kunt een keer een andere cyclus hebben gehad, andere vruchtbare dagen, je weet nooit precies wanneer de innesteling is geweest (hoe lang deze heeft geduurd) etc. Spannend hoor, voorlopig geduld houden tot de termijnecho voor je het 'zeker' weet. (Eerdere echo's geven uiteraard ook een benadering, maar zijn ivm het kleine vruchtje nog lastig te meten en met zekerheid vast te stellen.)

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Opgezette buik komt door de hormonen en is heel normaal. Vooral dat het er in de avond meer aanwezig is ;)
    Ik zou dus wel denken dat je gewoon net 4 weken zwanger bent ;)
    Maar alleen een echo tussen 8 en 12 weken kan hier zekerheid over geven ;)

5. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Langer zou kunnen, maar ik denk dat het dan slecht enkele dagen zullen zijn. Heb je al een digitale CB test gedaan?

6. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Dit bij mij ook zo, 2 dagen voor nod getest. En nog voor ik de dop er terug op deed al 2 dikke strepen. Zo nog 2 testen gedaan. Ik heb geen digitale test van cb gedaan omdat die max 3+ aangeeft en dat vond ik zonde van €17. Dinsdag eerste echo hoop dat ze dan iets meer kunnen zeggen.

7. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik had ook 3 dagen voor NOD al duidelijk positieve testen, maar de termijn klopte gewoon.

8. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Mijn termijn blijkt ook te kloppen. Vanmorgen met 6.5 week zwangerschap een mooi kloppend hartje gezien 😍

Deel Deze Pagina