Hoi allemaal, Mijn dochter heeft enorme last van krampjes. Ik ben van borstvoeding overgestapt naar geitenmelkvoeding (omdat de lactatiekundige dat aan had geraden omdat het licht verteerbaar zou zijn en omdat het het dichst in de buurt zou komen van moedermelk). Maar de voeding is erg duur, ik moet er steeds voor naar duitsland en de krampjes worden er echt niet minder op (waren bij borstvoeding al heftig). Ik denk er daarom nu aan om over te stappen op friso (of hero is dat nu geloof ik) omneo. Heeft iemand daar ervaring mee? En hoe kan ik het zo geleidelijk mogelijk doen? Steeds een schepje omneo en de rest geitenmelk en zo opbouwen (steeds een schepje meer?) Ik hoor graag van jullie!
Qua overstap geen ervaringen mee. Omneo vond ik vreselijk!! Kleine kreeg er juist meer krampen van! Ik denk dat je beter kan aanhouden wat je nu doet of eventueel de overstap maken maar H.A voeding (ook licht verteerbaar en wel makkelijk in NL te verkrijgen) of gewoon standaard voeding. Tegen krampjes werkte hier cinababy super!! En dr brown flessen (met difrax speen), zorg dat ze minimaal 15-20 minuten over een fles doet want te snel drinken zorgt ook voor krampjes.
Al gedacht aan osteopathie? Onze kleine had vreselijk last van die rotkrampen. Na drie behandelingen was het helemaal over. Geen ervaring met omneo oid. Wij hebben altijd kruidvat gebruikt.
Ons zoontje heeft ook extreem last van krampen. We hadden eerst Hero standaard en op advies van cb overgegaan op Hero comfort (omneo is van nutrilon). De krampen werden er helaas niet minder om. We hebben even infacol gebruikt, maar werkte ook niet. Nu gebruiken we sab simplex. Dit haalt misschien het scherpe randje er af. Al hebben we nu het vermoeden dan hij koemelkallergie heeft. Extreme last van krampen, niezen, onrustig, maakt na de fles geluiden als of hij verkouden is, droge huid en pukkelig. Als je gaat overstappen zou ik het inderdaad mengen. Of een paar dagen 1 flesje vervangen voor de nieuwe voeding en daarna naar 2 en zo door.