Geen kusjes meer.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cindy31, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hallo,

Mijn dochter van bijna 10 maanden heeft sinds een paar weken iets raars.
    Ze wilt mama en papa geen kusjes meer geven.

Maar opa en oma wel.

Vind dit erg raar.

Herkend iemand dit, is dit een fase?

Groetjes Cindy en Jenna

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Misschien heeft ze papa een keer gezoend met een baard van 3 dagen en wil ze daarom nu niet meer? Ik verzin maar wat, kan het me levendig voorstellen, haha.

3. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Nee hoor, geen baard hier.

Ik vind het vreemd...

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Herkenbaar. Mijn zoontje heeft het ook gehad toen hij ongeveer 1,5 was. Het leek wel een machtsissue... Ik heb het genegeerd. Hij kreeg nog wel kusjes van mij maar ik vroeg niet meer om kusjes. Ging toen vrij snel over. Ik hoop bij jou ook.. geen kusjes krijgen is waardeloos :confused:

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ohja, Louise heeft het nu ook! Heel vervelend om te zien dat ze met een boos gezicht nee nee nee zegt als ik of papa een kusje vragen maar ze totale vreemden (bijv. op iemands verjaardag) wel een kus wil geven.... hopelijk is deze fase snel voorbij :(

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Kan me voorstellen dat het je frustreerd :( ..

Esmee geeft nog geen kusjes.. alleen aan haar Ernie/nijntje en aan foto's :)

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ow hier ook hoor...volgens mij is het bij Devin ontstaan toen ze ontdekte dat ze nee kan zeggen en het dan ook nog es kan doen..en tja, wat wil je als mama het allerliefste? inderdaad, een kusje! Dus als je dáár zelf de baas over wordt heb je alles in de hand... :) Volgens mij is dat een beetje mevrouw haar denkwijze hihi

Ik zit er niet zo over in, al probeer ik haar dan weer wél te leren dat ze dus niet jan en alleman een kusje hoeft te geven..

Maar dr knuffels? die krijgen altijd! ...en die rotbeesten hoeven er niet eens om te vragen ;)

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna geeft niks of niemand kusjes :)

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Demi geeft ook nog niemand kusjes

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ons meisje is een tijd lang erg fanatiek geweest met kusjes geven, zowel aan mama als aan papa. Nu is ze een doerakje... Als papa haar in zijn armen heeft en om een kusje vraagt, krijgt ze glinsteroogjes en tuit ze haar lippen naar mama! Haha, ik blij natuurlijk en papa zogenaamd beledigd... (nu bedenk ik opeens... als hij vraagt ´zeg eens papa´, krijgt ze weer glinsteroogjes en zegt ze heeeel cute ´mama´...) Maar de kusjes worden nu zuinig verdeeld. De knuffels krijgen inderdaad wel allemaal kusjes. En de spiegel ook, haha!

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena deed eerst je halve gezicht aflikken (wel lief) en nu kruipt ze heel soms helemaal tegen mij aan. Heel soms.

Als ze mij ziet na een dag bij d'r oma is het :) heeey ma. Ziet ze haar tante, dan is het :D en ziet ze die waardeloze bloem van de Action (zo'n pluchen met een blij gezichtje dan is het :D:D IEEE WAAAAH :D:D:D *knuffel* Smak -IEEE- Vriend!

Raar! Wel vervelend, maar ja ze snapt ook niet dat die bloem niet midden in de nacht een flesje maakt. En ik wel :D Toch?

12. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hier waren de kusjes in het begin complete aflebberingen.
    mond open en een hoop kwijl.
    nu doet ze dr mond wat meer dicht.maar een lol dat ze heeft als ze savonds boven dr toetje opheeft en dr mond onder de kwark zit en dan mama een vieze zoen geven.schateren dat ze doet...maf kind.
    maar hier ook...ze geeft alleen een kusje als ze het wil.

13. joyce

joyce Bekend lid

owen heeft dat aak dat als ik vraag geef mamma eens een kusje dat ie het niet wi;t en gaat brommen :)
    en a;s ik bv zeg geef opa eens een kusje jawoor dan doen we wel ff

14. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    heel herkenbaar
    ook zelf gehad, was helemaal van slag
    mij geen kusje sgeven op kdv wel...
    en toen ook mijn vraag hier gepost, iemand kwam met het antwoord:
    Je kindje voelt zich zo vertrouwd bij je dat die durft nee te zeggen.
    Kus verder vaak je man/vriend zodat kindje kan zien dat het normaal is en gyn dan kindje de tijd om ook weer zelf kusjes te willen.
    Niet dwingen en evengoed zelf kusjes geven als kindje gaat slapen, op wang/hoofdje/....

Bij ons hielp het, jullie meisjes geeft jullie vast snel ook weer kusjes

15. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Die van mij geeft nog helemaal geen kusjes dus ik heb niet direct een praktische tip voor je. Maar het komt vast wel goed!

16. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik zei van de week krijgt mama een kusje.. en waar ging dat kusje heen, juist naar het varken in haar boekje. ;)
    Leuk he zo'n compliment van je dochter :)

17. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dat is precies wat ik ook wilde zeggen: zou het niet zo kunnen zijn dat je meisje zich bij jou en haar papa zo veilig voelt dat ze tegen jullie nee durft te zeggen zonder dat ze bang is voor afwijzing. Bij jullie oefent ze iets heel engs: een zelfstandig mensje worden. Ik zou het daarom als een groot compliment opvatten! (Wel moeilijk, want kusjes krijgen is zó leuk!)

Deel Deze Pagina