Vannacht met mijn zoontje op de SEH gezeten, zijn voetjes tm zijn knieën zaten (zitten) onder de paars rode vlekjes, en hij had voetjes met bulten tgv kleine eieren. Ik wist niet wat me overkwam. Gelukkig een hele lieve kinderarts. De uitslag was Henoch Schőnlein. Nu las ik en zei ze al dat dit niet heel vaak voorkomt. Bloed en urine is afgeleverd en hier krijgen we vrijdag de uitslag van. Mijn zoontje krijgt nu diclofinac maar is verder zeer vrolijk en zoals altijd lekker druk, je merkt niks aan hem. Het punt is ik zit hier nu thuis en ik ben aan het malen en nu? Ik lees namelijk behoorlijk tegenstrijdig berichten. De ene site beweert dat het niks ernstigs is terwijl de andere beweerst dat het een hele nare ziekte is. Nu is elke kind verschillend en ga ik er vanuit dat elke ziektebeeld waarschijnlijk ook anders is. Toch hoop ik hier op wat ervaringen mag ook PB!
Een tijdje terug was hier een topic over waar ik ook op gereageerd heb. Misschien kan je even terug zoeken. Ik heb het gehad toen ik een jaar of 8 was. edit: ik heb je getagd in dat topic
Het verschilt idd echt per kind, mijn dochter is 1 jaar lang ziek geweest, nu gaat het goed met de dagelijkse medicijnen. Maar in principe is het een ziekte die ongevaarlijk is, alleen erg vervelend. Sterkte!