Weinig drinken/vocht

Discussie in 'Voeding' gestart door sm1990, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Ik heb een zoontje van precies 10 maanden.
    Hij wil NIKS drinken niet uit een beker, niet uit een rietjesbeker, niet uit een fles niet uit een tuit helemaal niks.. ben de hele dag in de weer ermee..
    Soms 1 slokje uit een glas.. en daar houd het bij op... geprobeerd:
    Diksap,melk,gewone melk, limonade, appelsap, sinaasappelsap, van die babysapjes enz enz .. heb ook niet het idee dat hij het vies vind maar hij heeft er geen zin in!
    Ik ben dus de hele dag in de weer met pap enz zodat hij wel iets aan vocht binnenkrijgt.

Dit is zon beetje zijn schema:

8.00 180cc opvolgmelk met pap (niet op)
    10.30 Fruithapje 200gram
    12.30/13:00 als hij weer niks weer drinken dan weer pap van 180cc melk(niet op) beetje brood met boter
    15.30 appelmoesje zonder toegevoegde suikers enz. van 50 gram denk ik
    18.00 Potje eten(vers moet hij niks van hebben!) 200gram en toetje meestal 100gram Griekse yoghurt.

Savonds in zn slaap probeer ik vaak nog een flesje dan drinkt hij nog zon 50cc..

Ik weet het niet meer..hij plast goed huilt met traantjes maar toch zit het mij niet lekker!!! niemand kan me er verder ook mee helpen kinderarts niet CB niet.. zolang hij plast prima.. maar ik heb ook zoiets van dat is toch niet goed voor zijn lichaam!

Hij komt rond de 350 a 400cc aan vocht...
    Vanmorgen ben ik maar om 6 uur begonnen met 100cc melk dat dronk hij tegen protest op.. pap vind hij ook niks meer enige wat nog wel goed gaat is zn avondprakkie ...

Hij ziet er prima uit weegt meer dan 10 kilo ..

Ervaringsverhalen?

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Geen ervaring, of mischien toch wel? Maar dat was toen mn zoontje net wat jonger was.
    Hier had het voornamelijk met tanden te maken, zuigen aan rietje/fles/tuit deed hem gewoon zeer.
    Als er weer een tand doorwas ging t beter. Kan dit bij jouw kindje ook zo zijn?
    Hier smaakten soms de yogolino toetjes en de knijpfruitjes...misschien niet ideaal of heel gezond, maar er kwam wel wat in.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Als t tandem zijn heb ik goed ervaringen met een paracetamol ruim voor t eten/drinken en chamodent en dentinox druppels

4. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Helaas is dit al 10 maanden n probleem dus denk niet dat het aan de tandjes ligt ! :(

5. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Shandy hoeveel fruit gaf je dan??

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb even een beetje teruggezocht hoe het ook alweer was...
    Mijn zoon heeft een aantal maanden de borst gehad en dat ging op een gegeven moment steeds moeizamer. Weigeren, overstrekken,boos worden verdrietig worden,noem maar op.
    Ook slapen erg lastig,want door weinig 'voeding',s nachts honger...
    Maar goed. Gewoon volhouden, drinken aanbieden en er niet te krampachtig mee omgaan.
    Als hij niet wilde, dan maar niet...
    Toen hij dat knijpfruit lekker bleek te vinden, gaf ik gerust twee van die zakjes per dag, is toch vocht.
    Mijn zoon vind dingen van mijn bord ook interessant.
    En s morgens een papfles? Of fruitfles of iets anders 'kant en klaars'
    Geloof me, ik heb ook vanalles geprobeerd.
    Wat voor melk geef je, poedermelk?
    Misschien vind je kindje gewone volle melk ook wel lekker. Ik had t idee dat mn zoon de poedermelk niet zo lekker vond...
    Zolang je kind, plast,poept,vrolijk is, groeit, t goed goed....

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    En gewoon water? Hier een tuitbeker van de ikea super ding. En niet lullig bedoeld maar stop met aandringen....... dat werkt averechts. Hier als ik niet kijk dan doet ze het maar als ik wat aangeef dan vaak niet.
    Zet het gewoon in de buurt en lekker laten klooien.
    Of bijvoorbeeld als hij in bad zit dat deed ik bij de oudste vaak.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja hij krijgt genoeg zo om niet uit te drogen.
    En hij zal eens een keer dorst krijgen!

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hoe gaat het nu?

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Waterijsjes maken van vers fruit en water?

hier ook een dame die niet graag drinkt ;) ik zet het vaak gewoon meerdere malen per dag voor haar neer. Uiteindelijk neemt ze dan wel wat slokjes.

waterijsjes gingen er hier wel in en melkflessen ook. IN de zomer gaf ik haar vorig jaar vaak koude opvolgmelk in een fles.. tja je doet alles om je kindje te laten drinken en dat werkte bij ons :)

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ook stoppen met heel de dag met een beker achter hem aan rennen... werkt vaak averechts!
    Biedt op vaste tijden aan en kijk wat hij er van drinkt. Ieder slokje is er een.
    Geef anders inderdaad wat extra fruit of yoghurt oid, bevat ook veel vocht.

12. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    Sorry voor de late reacties en bedankt voor alle reacties en het meedenken. Helaas ijsjes wil hij ook niet ja 2 likken en klaar..

Schema nu:
    7.00+- 180 cc melk pap..
    9.30 fruithap 200gram
    12.30 180cc melk pap..
    15.30 Probeer soms nog een flesje melk met wat minder poeder maar vaak word t niks .. dan geef ik 75 gram ongezoete appelmoes
    18.00 Groentehap en toetje 150gram Griekse yoghurt
    19.00 (probeer t ook later alles geprobeerd) melk maar wilt dit vaak niet.

Hij is absoluut niet uitgedroogd ziet er verdr ook goed uit..
    maar hij moet toch een keer van die melk af op een gegeven moment. of in elk geval minder en dan lekker een broodje.. Ik geef soms wel wat stukjes brood maarja hij zit na 2 stukjes vol van de pap.....

13. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ziet er goed uit hoor!
    Mijn zoon is van mei 2013, dus ietsje ouder.

Zijn schema is ongeveer:
    7.00 volkoren pap uit de fles 150ml max
    Tussendoor een mini krentenbol/koekje/rijstewafel
    Tussen de middag 1 boterham met boter en beleg ( heeft t liefst smeerpate, plakje ham, plakje worst of evt kaas)
    S middags fruit,kan vanalles zijn, druiven,banaan , perzik,meloen,aardbei
    S avonds met de pot mee, paar hapjes vla/yoghurt ( uit ons schaaltje, neemt heel weinig)
    Voor t slapen een fles volle melk van max 180

Drinkt overdag tussendoor water en roosvicee nu

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Op t buro zeiden ze altijd, over een poosje mag hij nog maar 'zoveel' melk, dus t geeft niet als hij minder drinkt.
    Mijn zoon dronk altijd wat minder als de 'norm'
    ( is nu net de 9 kilo voorbij)
    Jouw kindje doet t gewoon goed :)

15. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    t probleem is niet dat hij te weinig melk drinkt.. maar straks juist teveel door de pap enzo.. als ik dat ook weglaat krijgt hij namelijk helemaal geen vocht binnen..

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier ook 1 die niet zo veel drinkt.
    Ik geef hem ook knijpfruit of een fruitmoesje omdat daar iig meer vocht in zit.

Met dat fruit erbij redden we net de 500cc vocht.
    Hij drinkt alleen opvolgmelk en roosvicee lax (moet hij toch hebben dus dat scheelt weer). Verder alles geprobeerd, water , thee,diksapjes maar nee hoor....

17. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ook al is t teveel...ik zou t gewoon geven....
    T zal heus niet altijd zo blijven denk.

Deel Deze Pagina