weinig drinken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door xxxxx1974, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Mijn zoontje van 2,5 half drinkt erg weinig op een dag. Ik bied hem vaak iets aan maar dan neemt ie maar een paar slokjes. Soms lukt het nog om hem tijdens het spelen de beker aan z'n mond te zetten zodat ie een extra slok neemt. Hij drinkt dus nooit z'n beker leeg. Omdat ie geen luier meer draagt heb ik dus geen idee of ie te weinig plast, hij kan het nl. goed ophouden.
    Wanneer drinkt je kindje te weinig?
    Iemand nog tips om meer te laten drinken?

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    waterijsjes maar ook bv. yoki, melk, yoghurt, soep als het maar vloeibaar is. Hier dronk onze dochter ook niet veel en had ze daarbij veel last van haar darmen waarvoor ze veel moest drinken.

3. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Maakt ook niet uit wat we onze kleine aanbieden. Hoeveel cc drinkt jou zoontje ongeveer op een dag? Dus alleen drinken bedoel ik en geen ander vocht meegeteld?

4. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook dit probleem. Ik ben al blij als mijn dochter 1 beker water per dag drinkt. Gelukkig eet ze elke ochtend wel een flink bord pap en eet ze 's avonds nog een bakje vla. Daarnaast vindt ze ook potjes fruit nog lekker. Ik weet het die zou ze nu eigenlijk niet meer mogen eten maar gewoon fruit eet ze niet en zo krijgt ze toch nog wat extra vocht binnen.

Tussen negen maanden en twintig maanden dronk ze trouwens helemaal niets. Ze haalde al haar vocht toen uit haar eten.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva drinkt ook niet veel. Uit een pakje drinkt ze beter (vooral fristi/drinkyoghurt), dus dat doen we om de dag ofzo. En appelsap vindt ze meestal erg lekker, dus dat krijgt ze ook nog wel eens.

6. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ze drinkt hier beter uit van die sportflesjes. Die heb je ook voor kinderen met drinken erin. Die vul ik gewoon weer opnieuw. Ik zorg er wel voor dat ze zo om de dag een nieuw flesje krijgt.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

wat ze hier heel graag drinkt is "slimpie"
    Waterlimonade.. maar dan zonder suiker.

drinkt mama ook trouwens :)

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wil hij niet met een rietje drinken? Robyn drinkt nl veel meer met een rietje dan gewoon uit een beker.

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Hoeveel cc weet ik niet precies want ik pak regelmatig een beker die er nog staat om ff een slokje te geven. 2x per dag thee met melk en 2x sap. Maar dus elke keer maar 2 slokjes of zo. Een rietje werkt idd wel, dan gaat de hele beker leeg. Uit een flesje (van water bijv) vind ie ook leuk. Misschien ben ik wel eigenwijs maar ik vind dat ie oud genoeg is voor een gewone beker.

10. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier ook.
    Ze krijgt nog wel bv op verzoek, en kan dan mn savonds wel even goed echt drinken, maar hoeveel ml. geen idee.

Hier werkt het om drinken op verschillende manier aan te bieden. De ene dag is dat in een rietjes-drinkbeker (zo eentje die dicht kan door het klepje over het rietje te trekken, zodat het rietje ombuigt en afsluit). De andere dag drinkt ze echt alleen uit een glas.
    Soms werkt het ook wat drinken te geven met een lepeltje erbij. Dan lepelt ze zo wat milliliters weg. Werkt vooral goed bij warme melk (maar de keer erop moet melk weer koud).

Een paar weken terug dronk ze ineens heel goed met een babyfles met speen (tja...). Dat is nu weer over.

Mn ontdekking van de week: een glas werkt echt goed. Over het algemeen vindt ze drinken in een plastic beker waar je niet doorheen kun kijken totaal niet boeiend genoeg om uit te drinken.
    Volgende week zal het wel weer anders zijn.

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Yasmine drinkt als het aan haar ligt heel weinig, en daarom 'verplicht' ik haar regelmatig om even te drinken.
    Voornamelijk door er een beloning tegenover te stellen. De tv mag aan, of ze krijgen een koekje etc, maar dan éérst je drinken opdrinken.
    Die tv zou dan sowieso al aangaan trouwens, en dat koekje had ze standaard al gekregen, dus ik beloon haar niet meer extra dingen.

12. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Paar tips waar je misschien iets aan hebt:
    * Bord pap 's morgens, zo krijgt hij veel vocht.
    * maak vaste eet en drinktijden (juist kleine bekertjes aanbieden, bijv. die van de ikea, anders heeft ie het gevoel dat ie zoveel moet)
    als hij het niet opheeft niet van de stoel af.
    * fruithap geblenderd bijv. stukje appel/banaan en sinaasappelsap fijnmaken, zit dan ook veel vocht in.
    * 's avonds yoghurt.
    * niet teveel melkproducten, daar raken ze heel gauw vol van.
    * Eerst drinken en dan pas eten aanbieden.
    Dit is alleen een voorbeeldschema, die kun je natuurlijk zelf ook invullen

Ze hoeven ook niet heel veel, 1 liter is genoeg
    dan kun je het bijv. zo verdelen op een dag:
    ontbijt :150-200 cc pap
    Koffietijd: 100 cc drinken
    lunch : 100 - 150 cc drinken
    tussendoortje: fruithap 150 cc en 100-150 cc drinken
    Avondeten: in zijn eten zit vocht
    yoghurt of toetje 150 cc

En in bad een nat washandje, en maar zuigen, weer wat vocht.
    Houd samen een theeparty met van die kleine serviesjes, en dan een kannetje ranja oid.

dan zit je al aan de minimaal 750 cc, ik zou persoonlijk niet de hele dag kleine beetjes aanbieden, maar echt meer op de vaste tijden, zodat er ook niet zo'n druk op komt te liggen.

rietjes kunnen inderdaad ook werken, en er dan als spelletje belletjes mee blazen:D

veel succes!

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zie dat het Kikker het ookal heeft gezegd, maar ik wilde ook zeggen; Vaste drinkmomenten inlassen. Op zijn stoel zetten met drinken en daar pas vanaf laten komen als het drinken op is. Zal gerust niet zonder slag of staat gaan, maar uiteindelijk zal hij erachter komen dat hij er sneller "vanaf" is, als hij zijn drinken opdrinkt. En als de beker leeg is, belonen! Begin met een paar slokjes in de beker en vul dat langzaam aan naar meer. En dan elke 1 1/2 een beetje aabieden...

Ik heb nooit drinken onder het spelen ed aangeboden. Eten en drinken moet bewust gebeuren en paaien vind ik persoonlijk de achterdeur uit;) Als kindjes nog tè jong zijn, dan verzin je alternatieven. Maar jou kindje begint op een leeftijd te komen dat hij toch moet gaan leren dat sommige dingen gewoon echt moeten...

Liyana89 vindt dit leuk.
  14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En 1 liter vind je niet veel? ;) Dat krijg ik er bij Eva echt niet in. Qua drinken is het hooguit 500ml, dan nog hooguit 100ml yoghurt oid. Pap lust ze niet en gepureerd fruit ook niet. Ze is de laatste tijd wel verzot op komkommer, dus daar eet ze een halve per dag van, zit ook heel veel vocht in. Maar die liter redt ze dus echt niet.

15. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Maar je zit toch al aan 600 ml, en dan het vocht in het eten nog fruit en groente., dan vind ik het al heel wat, hoor;)

16. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als hij wel goed drinkt met een rietje waarom zou je dat dan niet doen? dan weet je zeker dat hij genoeg drinkt.

hier 1 die bijna altijd goed drinkt, smorgens 200 melk tussen door ruim 200 soms 300ml rosevice, dan tussen de middag weer 200 melk, dan 200 water, of rosevice of thee, en savonds toetje (danoontje, of ijsbekertje of vla/yoghurt) en dan voor ze naar bed gaat nog 200 melk

als ze slecht drinkt dan geef ik haar met wandelen een beker mee (rietjes beker) of in de auto, als baby dronk ze in de auto al beter dan gewoon, soms gaan er 2 flessen van 300 achter elkaar in. (en ook nog eten, en toch commentaar dat ze te dun is hahaha)

1 keer heeft ze maar 30ml gedronken, kreeg er niks in geen eten geen drinken en dat met warm weer, gelukkig konden we zo naar het ziekenhuis, kregen antibiotica mee, en toeallig dat we de volgende dag naar de action moesten en daar zag ze een fles (bidon) met winnie the pooh, dus daar water in gedaan en hup drinken maar, als ze slecht drinkt pak ik die bidon

oja en hier is het met eten eerst een broodje eten en dan pas melk

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hier gaat het net zo, aan tafel drinken en er pas vanaf als het op is. ze mag kiezen uit welke beker ze wil drinken heb allerlei kleuren en 1 met een clown een draak en een varken. die doen het altijd goed:D verder blijf ik ook aan tafel tot ze het op heeft omdat het ook gezellig moet zijn en geen straf om te drinken.
    Mijn dochter heeft ook last van harde ontlasting dus MOET goed drinken.....;)

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Omdat je dan verkeerd gedrag aanleert;) Het kindje in questi is al 2,5 jaar en zal mss binnenkort naar de psz gaan en over ruim een jaar naar de kleuterschool. Bij ons mogen ze dus niet uit rietjes drinken, maar wordt verwacht dat ze gewoon uit een beker drinken. En afleren is moeilijker dan aanleren, dus persoonlijk zou ik dan even doorzetten en meteen goed gedrag aanleren....

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@loetje: probleem is dat als ze ECHT te weinig dirnken je toch wel een probleem hebt

wellicht een groter probleem dan wel/niet uit een beker drinken :)
    dat kijken ze toch wel af bij andere kindjes

overigens is soms met rietje, soms zonder rietje natuurlijk ook een optie
    dan KAN het in ieder geval zonder rietje
    maar heb je ook de positieve dingen van MET rietje ;)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Daarom laten we Eva om de dag ongeveer ook uit een pakje met rietje drinken. Omdat ze dat eigenlijk altijd erg goed drinkt. Maar verder gewoon een normale beker. Als kindjes echt heel slecht drinken kan je best 1 keer per dag iets met een rietje te drinken geven denk ik, is toch weer 200ml (een pakje dan).

Deel Deze Pagina