Maar 1,5 liter redden we echt niet. En die 500ml is ook echt maximaal, meestal is het denk ik zo'n 300ml. Maar goed, ze doet het verder prima, past en poep goed, dus ze zal die 1,5 liter ook niet nodig hebben denk ik dan.
Saskia en Snoopy, natuurlijk is dat ook zo. Zo zwart wit als ik het schreef, bedoelde ik het eigenlijk niet. Ook hier dronken/drinken ze gerust eens uit een rietje. Maar ik zou er niet voor kiezen om constant een rietje aan te bieden bij moeilijke drinkers, daar leren ze echt niets van. Ze hebben dus wel dorst, maar weigeren om uit een beker te drinken. Dan denk ik dus, "dat kan ook uit een beker" en zal dan niet snel toegeven in die situatie Maargoed, ik vraag me soms ook weleens af of ik niet tè streng ben in sommige dingen, ik vind het erg moeilijk om in sommige gevallen een keer toe te geven, terwijl het dan best wel een keertje zou kunnen
Als je twijfeld kun je gerust toch effe een waterijsje of soep geven ofzo. Ook voorbeeld een 'klein' bekertje / glaasje geven zodat hij de indruk geeft dat er minder inzit. Of een beker / glas die hij zelf in de winkel mag kiezen vinden ze meestal wel leuker om uit te drinken. En voorbeeld een maatbeker in de keuken zetten en kleine beetjes drank per keer geven. Afmeten hoeveel je in de beker doet en de hoeveelheid die hij drinkt ook nog eens in de maatbeker doen. Als hij vb naar de peuterspeelzaal gaat een drankbeker meegeven met (een door jou opgeschreven hoveelheid drank). Als hij thuis komt uitgieten in een maatbeker en opmeten hoeveel er uit is. Het is veel werk maar zo weet je wel hoeveel hij drinkt overdag. Kan misschien wel van groot belang zijn om uitdroging te vermijden...
ik denk dan dat de oplossing van ene keer wel met rietje en de andere keer zonder rietje dan nog het beste is. je zoontje gaat straks 1 dag deel naar psz toch? dan geef je hem smiddags drinken met een rietje, misschien als hij op psz is dat hij dan meer gaat drinken omdat de andere kindjes dat ook doen. kinderen vinden het erg gezellig met zn allen aan tafel zitten wat drinken en eten. sinds onze dochter dat aangaf (oftewel we merkten dat ze beter at en dronkt) dat ze het gezellig vond aan tafel eten doen we eigen lijk niks anders meer, dus we zitten al bijna 1,5 niet meer savonds voor de tv met eten (soms mis ik dat wel hahah) smorgens doe ik het vaak nog wel broodje voor de tv omdat ik door emdicatie altijd minimaal 30min moet wachten. maaar tussen de middag en savonds altijd aan tafel
D'r zijn dus best veel kindjes die weinig drinken. Hier ook al zo eentje. Zijn melk (met wat thee) gaat dus nog altijd met het flesje, anders krijgt hij gewoon geen melk binnen. Wat bij ons wel helpt: telkens een ander sapje, of een ander kleurtje ranja. Soms trapt hij daar wel in. En afgelopen zomer met die hitte, toen hij ook zo slecht dronk, wachtte ik tot hij sliep, en dan dronk hij in z'n slaap zo een fles thee of sap leeg! Dus wie weet lukt dat bij jullie ook! Succes ermee!
Hihi, ik ook Sinds Milan op zwemles zit, eten mijn man en ik 1x in de week met z'n 2-tjes. Milan zwemt op vrijdag om 18.00 en hij eet zijn warme eten dan op de BSO (ik werk tot 16.30, als hij thuis moet eten zit er veel te kort tijd tussen eten en zwemmen). Mijn ouders passen op mijn dochter en die eten tussen de middag warm en dan eet zij met hun mee (voorheen gewoon een broodje). Dus op vrijdag gaat 1 van ons mee zwemmen, de ander zorgt voor de boodschappen en geeft onze dochter een boterhammetje. Als de kids dan op bed liggen, kook ik en kunnen we even heerlijk met z'n 2-tjes eten. Lekker met bord op schoot, voor de tv Best relaxed hoor
Bekend gevoel hoor Vooral met snoep, sap en luisteren zijn wij best wel streng. Ze zal hier ook nooit heel de dag uit pakjes drinken gewoon omdat ik vind dat ze ook wel wat anders kan drinken dan alleen maar sap Maar als ik dan om me heen kijk.. De buurt is hier nogal multiculti.. en tja dat schept natuurlijk verschillende stijlen van opvoeding en dan voel ik me soms wel HEEL erg streng hoor. Geen puntzakken snoep (zeker niet in de buggy terwijl mama duwt) Geen continu stroom aan limonade, koek, chippies. Geen chips als ontbijt (ja het buurjongetje van een half jaar jonger heb ik dat nou al paar keer zien doen) Niet pas om 10-11 uur naar bed.. Niet alleen op straat spelen met 3 jaar oud.. nouja we wijken zo beetje af van het topic...
Had een tijdje niet meer hier gekeken, wat veel reacties, bedankt voor de tips! Het gaat inmiddels een stuk beter, heb het maar losgelaten. Ik merkte dat het een soort spel werd van uitproberen (ook met anderen dingen). Nu is het zo: wil je niet, dan niet. Ik ga niet alles achter je aan brengen. Als dat 'streng' is, hier ook hoor . Gezond eten en drinken vind ik belangrijk. Dus ook gewoon water en thee drinken, niet de hele dag zoet sap en mee eten met de pot. Maar het is soms idd alsof je de enige bent. Zelfs de oma's zijn opeens helemaal voor de koekjes, snoepjes en sapjes. Dat was echt niet zo toen ik klein was, ha ha.